GERMANWINGS KAZASINDA FLAŞ GELİŞME; SES KAYDI YAYINLANDI

    Çok beğenilenler

  • Rambo-Airbus aklama 27 Mart 2015, Cuma 01:46:08 Airbus i aklama kampanyasıyla karşı karşıyayız. Zira Airbus lere karşı muazzam bir güvensizlik oluştu. Mürettebat ve yolcular Aırbus lere güvenmiyorlar. Pilot intiharı denilerek Airbusteki software handikapini hasıraltı etmek istiyorlar. Tüm sermaye medyası seferberlik ilan etti. Eğer böylesi bir hiper aktifite varsa mutlaka bir gerçeği n su yüzüne çıkmasındandır. Uçaklarda yapısal üretim hataları olabilir. Ama Airbus bu hatayı çözeceğine kolayına kaçtı ve topu pilotlara attı. Pilotlar hazırlıklı olsunlar. Gelecekte Airbus lerde teknik, üretim hatasından oluşacak kaza kırımdan kendileri sorumlu tutulacaktır. 12
    • karalama 27 Mart 2015, Cuma 11:52:13 58000+ saat ucan bir ucagi aklamak icin yikamayi dusunmemisler mi demesemki desem? Neler aklanmadiki degilmi? 0
  • cabin crew 27 Mart 2015, Cuma 01:44:10 Gercekten cok üzücü bir durum.fakat anlayamadigim bi durum var kokpitt uyesinden biri ihtiyacini karsilamak icin kokpitten cikarsa uygun musait olan kabin memuru kokpite girer ve diger kaptan gelene kadar kokpitte bekler. Boyle durumlarda kokpit uyesi yalniz birakilmaz. Birakilmamalida. Prosedur budur.kaptanlarimiza ayni yemek bile yuklenmez zehirlenme durumu soz konusu olmasin diye. Kokpit uyesi nasil yalniz birakildi neden birakildi.?? Crm nerede? Aciniz acimizdir allah hepimizi korusun.atlasglobal cabin crew. 0
  • Tüm yorumlar

  • işe bak 31 Mart 2015, Salı 16:24:09 normalde karakutuyu en aşağı iki ayda çözerler... buradaki karakutu çok daha büyük oranda zarar görmüş iki günde çözüp yayınladı. helal olsun adamlara (!!!) 0
  • balta ve airbus 28 Mart 2015, Cumartesi 01:21:52 Arkadaşlar, bilmedigim icin soruyorum.: Airbusta balta yolcu kabininde mi? yoksa germanwings procedürü müdür kaptan wc çikarken baltayi yanina alir. olasi bir fo intiharina karsi ???? 1
  • TT 27 Mart 2015, Cuma 23:49:01 Olay, ayan beyan bir pilotun korkunç cinayet ve intihar eylemidir. Pilotluk mesleğini bu olaydan ötürü suçlamayız ama uçak kazalarının pilotaja dayalı olma oranı %70 in üzerindedir... 0
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 22:52:50 Belki yardımcı plot dışarıda kaldı birinci plot uçağı düşürdü 3
  • Az Akilli Olun Ya... 27 Mart 2015, Cuma 20:54:44 Yav hakikaten az akilli olun yahu. Dakikalarca suren bir kaydin sadece belli bir bolumu yayinlanmis, sizde buradan bir suru cikarim yapmaya calismissiniz. Ses kaydinin belli bir kisminda kapi zorlamalari, yalvarmalar, uyari sesleri duyuluyor. Duyulanlar bu kadar, ya kaydin geri kalaninda FO ya adiyla sesleniliyorsa, ya acik secik olan bitenden bahsediliyorsa, ya tum detaylar belli ise? Bu kadar buyuk bir olayda sucu birilerinin uzerine atmak o kadar da kolay degil. Yani kesine yakin bilgi olmadan ne savci ne de digerleri olayi birinin uzerine atmaz. Olayin yasandigi ulke ile bazi ulkeleri karistirmayin. Fransa, Almanya gibi ulkelerde bu kadar vahim kazalarda kimse kimseyi kayirmaz, kayiramaz. Kan alirlar kan. Boeing sovenistleri cikip Airbus'i suclamaya calismis, belki ucakta sorun vardi ama adamlar butun arastirmayi FO ya yoneltmis. Dunya capinda boyle buyuk bir olayda hickimse olayi ortpas etmeyi goze alamaz. Emin olun, suclamayi yapan adamlarin sizden daha fazla kaniti vardir. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 18:25:29 Videoya ne oldu Arkadaslar Neden kaldirildi yanlis kayitmiymis? 0
  • ucak arizasi 27 Mart 2015, Cuma 17:37:33 Kalkıstan once arizalanan baska bir pilotun binmeyecegini soyleyip yerine intihara goturen pilotun binmeye zorlandigi bir ucus yolvulugundan bahsediyoruz. Ucsk 24 yillik ne jsdat bakimi yapilsada kalkis oncedi kapi arizasi varsa ben o ucaga binemem insanlara arizanin ne oldugu konudunda yrterli bilgi bile verilmemis olabilir. Kapi arizasi sirasinda tamir edilirken aceleyle birseyler trrs gitti belliki. Ayrica belki de kapi sifresi bu ednada degisti bilemiyoruz ama intihar durumu biraz zor gorunuyor bana....ucak cok eski bizim dusen hava ucaklari gibi... 1
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 17:34:43 Kesin paralelciler 1
  • Cabin Crew 27 Mart 2015, Cuma 16:48:58 Geçmişte pilot intiharı nedeniyle yasanmis diger kazaları araştırın arkadaşlar...Bu ilk olan bişi değil.4.üncü oluyor artık.Dolayısıyla ben montaj olduğuna inanmıyorum.Burada ki en büyük eksiklik kaptan wc'deyken kokpitin yanlız bırakılmasıdır.Kural dısı davranıs soz konusu.Bir havacı olarak şunu tekrar belirtmek isterim ki Kokpit kapısı iceriden lock konuma alınırsa dısarıdan ne sifreyle acılir nede kırıp dokmeye çalısmakla.Lock konumu da olası terör saldırılarına karşı kullanılan konumdur.Uçakta yolcular olsun ekip olsun herkes birer şüpheli benim gözümde..Bu tarz olaylar yasandıkca da bu dusunce degismez. Allah Rahmet eylesin hayatını kaybedenlere çok üzgünüm. 0
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 16:22:05 1) Havacılık tarihinde ilk defa,bu kadar kısa sürede yangından mal kaçırır gibi CVR kaydı direkt basına veriliyor. Bu bile bu kaydın sahte ve yalanlarla dolu olabileceğini gösterir. 2) Airbus ve Alman Havacılığı bu olayın sistem-teknik arıza olması durumunda çöker. Herkesin mükemmel zannettiği sistemin aslında tamamen emniyetsiz olduğunun ortaya çıkması zaten krizdeki Avrupa'ya büyük zarar verir. Bunu göze alamazlar 1
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 15:58:38 Kokpit kapısi kilidini deny yapmış olabilir diyorsunuz. Tekmelemeyi akil eden emergency şifreyi girer elektriki kontrollü kilitler açılır ve bir daha kilitlenmez reset edilene kadar. yani f.o nun bu şifrenin suresi bittiği gibi reset işlemini gerçekleştirip tekrar kilitli hale getirmesi imkânsız. Kapının kokpit tarafında kalan bir manuel locking handle vardır. Havada elektrik gittiğinde kapinin elektrik kontrollü kilitleri açığa gideceği durumda kokpit e tehlikeli birinin girişini önlemek amaçlı yapılmıştır. Fakat burada işler ters gelismiş gibi görüyoruz. Büyük olasılıkla manuel locking handle ile kapıyı kilitli tutmuş. Ayrıca insan gücüyle kırılması çok zordur. Üzücü bir olay Allah boyle büyük sorumlulukları olan insanlari, akli melekelerini kaybetme, sapma ihtimalinden korusun. 0
  • Polat Gozukucuk 27 Mart 2015, Cuma 15:39:23 Gerçekten cok ilginc bir olay . Kaptan kapiyi yumrukluyor fo dan hicbir sekilde cevap gelmiyor . Alcalis varyosu -3000 - 4000 arasinda gidip geliyor . Isin asil ilginc tarafi bu descent seviyeyi fo mu verdi yoksa fbw in yanlis calismasi . ve fransizlar tarafindan bu olayin incelenmesi tam bir celiski tabiki airbus in hicbir sucu yok onlara gore Olen pilotu suclamak onlar icin en kolayi madem bizim ulkemiszde fo lar icin ilk giriste dlr yi uyguluyorsunuzda kendi fo lariniza bunu uygulamiyor musuz ? Yillardir tk ya laf atiyorlardi pilotlari . dlr yi gecip taxiway disina cikip topraga saplayalanlarda onlardi . Simdide kendi sectikleri dlryi gecen fo ya sucu atiyorlar hicbir sey kesin degilken . Ayni fransizlar airbus 330 air france kazasindaki pitot tupu olayinda oldugu gibi bundada kendilerinde hic bir suc aramiyorlar ... 0
  • Birisi 27 Mart 2015, Cuma 15:08:32 Kokpitte kamera kaydi uygulamasina niye gecilmiyor? Halk otobuslerinde bile var artik. Boyle olsa herseyi kolayca anlardik. 0
  • Sesler 27 Mart 2015, Cuma 15:02:58 0.22 ye kadar gelen sesler kaptanın baltayla kapıya vurması. 0.22 ve 0.26 duyulan ses motorların güç kaybetmesi gaz kollarını komple geri çekmiş olabilir veya motorları kapamış olabilir. 0.27 den sonrası master caution 0.33 master caution resetlendi 0.38 yine master caution 0.39 Master caution resetlendi 0.40 sonrası Auto pilot devreden çıkarılıyor 0.46 dan sonra gelen titreşim sesleri ve auto pilot etkin oldukça kapatıyor olması ve f/o cinayeti çok korkunç bir olay... 1
    • balta 27 Mart 2015, Cuma 16:01:43 balta olduğunu açıkça ifşa etmen takdire şayan. senin için diyecek bir şey bulamıyorum. yazık.. 0
    • threegreen 27 Mart 2015, Cuma 16:22:50 ne baltası ya? hayatında tayyareye bindin mi? ifşa nedir ya? kokpitte balta olduğunu bilmeyen mi var? kafa nerede? kokpitin dışında kalan kaptan kokpitin içindeki baltayı nasıl aldı? çok biliyorsunuz bir de yorum yapıyorsunuz.. 0
  • hi 27 Mart 2015, Cuma 14:49:10 Over head te 4000 pm sinyali .end stay yani bu konu da tum pilotlar low altitude anca pilot sintal alcak sesinde greay tup tk pilotlarida bilir ... 0
  • O SAVCI'ya 27 Mart 2015, Cuma 14:29:25 daha hic bi sey yuzde yuz kesinlesmeden aciklama yapip pilotlari suclayan o savci, tum incelemeler bittikten sonra kazanin baska bi sebepten oldugu cikarsa, nasil hesap verecek? !!! 0
  • EGPWS 27 Mart 2015, Cuma 14:07:19 devre disi birakmistir 0
  • Kaptan 27 Mart 2015, Cuma 13:51:19 Resmen ikinci pilot intihar etmiş, şu ses kaydından Airbus kaptanlarının vardığı çıkarım şudur; - Uçak kapısı lock konuma getirilmiş dışarıdan açabilmenin imkanı yok. - Bilinçli olarak EGPWS sistemin terrain modu kapatılmış ve böylelikle aural warning duymuyoruz. - Uçak overspeed e girmiş ve master warning bilinçli şekilde susturulmuş. - Daha sonra A/P disengage edilmiş. ( Muhtemel çarpmaya çok yakın bir zamanda) - CVR ın kaydettiğine göre arkadan devamlı olarak yalvarış sesleri geliyor kabin ekibi ve kaptanın sesleri. Malesef havacılık kuralları kanla yazılıyor doğrudur. Şimdi Türkiyedeki bir çok şirketinde kokpit terkediş usullerini gözden geçirmesi gerekiyor. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 13:47:46 Tom arkadaşıma katılıyorum yolcu listesini bile 3 günde açıklayamayan bir lutfhansa havayolunun bir şirketi var!!! Ne kadar titiz çalışıyorlar ne kadar Emniyetliler!!! Artık bu yabancı hayranlığı bitsin aklı başında olan herkes gerçeği görür!!! 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 13:42:22 emergency olup yanlışlıkla lock durumuna almış,emc. ile uğraşırken kapıyı açamamış olamaz mı? 2
  • Kübra 27 Mart 2015, Cuma 13:40:20 Şirket kendini çok komik bir şekilde temize çıkarma peşinde. İntihar etmek isteyen insan illa uçuşu beklemez gider camdan atlar,kendini vurur vs vs. Ben ölürsem herkes ölsün düşüncesine girmez sonuçta o bir pilot cahil bir insan değil. Ölen günahsız pilotun üstüne atmak tamamen SAÇMALIK bu kazayı. Havacılıkta böyle dalaverelerin dönmesi üzücü bir havacı olarak kınıyorum sadece.. 1
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 13:40:14 Yere yaklaştığında, too low gear ,too low terrain,pull up vs birçok ikaz duymamız lazım.bunlar nerede...... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 13:33:10 EGPWS yok??? 1
    • Öğrenci pilot 27 Mart 2015, Cuma 14:35:01 Uçak FL380 dan FL060 a kadar 9 dakikada alçalmış yani 3500-4000 varyo ile cvr daki bu yayınlanan ses 1 dk lık ve ilk ikaz overspeed caution ikazı ikinci farklı ton ise otopilot disengaged sesi motor sesi mevcut uçağın dalışa geçtiğini gösteriyor yani egpws ikazı alması için çarpa anına kadar olan ses kayıtının olması lazım o zamanda 3500-4000 varyo ile dalışa geçen uçak 6000 feette çakılmışsa 10.000-12.000 feette egpws ikazı alırsın. 0
  • Üzgün 27 Mart 2015, Cuma 13:25:44 Ben Kaptan ın çaresizlik içindeki yalvarışlarını duyuyorum 3
  • Asker düşmanları 27 Mart 2015, Cuma 13:20:22 Asker düşmanı yorumcular, dilinizimi yuttunuz sormuyorsunuz FO sivilmiydi askermiydi diye. İki gündür yabancı haberleri izliyorum. Genel olarak pilotun intihar eylemi üzerinde duruluyor. Yapılan araştırmalarda pilotun psikolojik sorunlarına rastlanmış. İnşallah gerçek sonuç ortaya çıkar ve bundan sonra ki uçuşlarda böyle bir problem yaşanmaz. Şirketlere Pilot alırken özellikle yabancılara özel psikolojik test yapmakta fayda var . 2
  • threegreen 27 Mart 2015, Cuma 12:53:05 kamera diyen arkadaşlar, biz pek alışık değiliz ama dünyada çalışanlarının haklarını koruyan sendikalar var, bu sendikalar pilotların devam dinlenmesine veya izlenmesine, bunların kayıt altına alınmasına, bu kayıtların bir şekilde personel aleyhine kullanılmaması adına müsaade etmiyorlar. Kırım harici CVR kayıtları ancak gerekli izinlerle dinlemekte. bu yüzden başka her türlü problem aşılsa bile devamlı ses görüntü kaydı yapılması mümkün değildir.. 0
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 12:52:36 Fransa her zaman ki bazi olaylarin ustunu kapatmaya çalışıyor Airbus in hic bir hata payinin olmadigini soyluyorlar . Yillar once okyanusta dusen air france ile bu kazanin fbw yanlis saptamasi olabilecegini dusunuyorum 1
  • ?? 27 Mart 2015, Cuma 12:48:30 Yardımcı pilotun içeride olduğunu nasıl alıyorlar? Belki kaptan kokpitteydi. 2
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 12:38:45 F/O VEYA KAPTAN TUVALETE GİTTİĞİ ZAMAN MUTLAKA İÇERİDE KABİNDEN BİRİNİN OLMASI GEREK.BU BİR KURALDIR,BU İŞTE BİR İŞ VAR. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 11:58:39 Pilota yikmaya calisiyolar sahte ses koyarlarsa sasirmayin 2
  • neden 27 Mart 2015, Cuma 11:35:33 kaydın tamamı değil de işlerine gelen kısmını yayınladılar.tekme sesleri;şifre girişini iptal sesleri ve otopilotun devre dışı kalma sesleri.eee bu kadarmı? Airbus fransız,soruşturma savcısı Fransız, F/O Alman.....hıımmm ilginç.teknik veri kaydedicisinin yaptığı kayıtların tamamını kamuoyuna açıklamadıkları sürece ,bu olay üzerindeki şüphe daima olacak ve komplo teorileri hiç bitmeyecek... 1
  • ilk kez mi 27 Mart 2015, Cuma 11:26:40 Daha önce bu kadar hızlı bir şekilde kara kutu konuşmalarının yayınlandığı bir kaza hatırlamıyorum,yani bu acele niye ,hemen kaptanı nasıl suçlu buldunuz,ses testi mi yaptınız bunu neye istinaden iddia ediyorsunuz,madem elinizde bunu kanıtlayan konuşmalar veya sesler var onlarıda yayınlayın,bu yayınladığınız konuşmalardan hiçbir şey anlaşılmıyor sahte de olabilir,Uçak milyonlarca parçaya bölünmüş ve siz bir gün sonra ses kaydını yayınlıyorsunuz ,çok inandırıcı gelmiyor bu insanlara,2.Kaptanı bütün dünyaya gelmiş geçmiş en büyük katil olarak ilan ettiniz ki elinizde somut bir kanıt bile yok...... 1
  • Tom 27 Mart 2015, Cuma 11:18:24 yolcu listesini 3 günde zor yayinlayanlar, nasil oluyorda böylesine önemli adli bir kaydi, çarsaf çarsaf yayinliyor? Tamam diyelim ki doğru. pilot ihtihar etti, germanwings aklandi mi simdi. ölen yolcu yakinlarina: kusura bakmayin ya pilot intihar etmis mi denilecek. onlarda haa pilot intihar etmişse tamam o zaman mi diyecekler? bu almanlar herkesi kendileri gibi aptal mi saniyorlar, geri zekalilar! 2
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 11:03:42 Uçaklarda neden kamera olmaz kabinde iç kısımda ses kaydı gibi karakutuya cvc güvenlik kameraları ileride montaj olacaktır artık kamera kaydı olsa pilotmu psikopat yoksa başka bir sorun ne görüntü anazi açığı kapatır teknik olarak zor olmaz kanısındayım ben bide karakutuşar her uçuş sonrası temizlermi hafızayı nasıl oluyor bu katakutu 1
    • kamera 27 Mart 2015, Cuma 11:10:35 kamera var fakat kayıt sistemi yoktu, artık o da farz oldu. 0
  • Kamera şart 27 Mart 2015, Cuma 10:51:20 Karakutuda CCTV kamera kaydı da tutlamaz mı? Kokpit ve kabine kamera konsa görüntüleride Kara kutuda saklansa. Hatta uçakta internet varsa internet üzerinden realtime yer kontrole bile aktarılabilir. Bu gün belediye otobüslerinde bile kamera kaydı tutuluyor. Uçaklarda niye yok.? Kamera olsaydı böyle miydi ? şöyle miydi ? Diye düşünmeye gerek kalmazdı.Bu da uçak üreticilerinin işine gelmez. suçu pilota atamaz o zaman... 1
  • ilginç 27 Mart 2015, Cuma 10:39:01 Ses kaydını direkt yayınladıklarına göre kafalarında gerçekten işi pilota yıkmak da olabilir. Sonuçta 150 can gitti... 0
  • Banu 27 Mart 2015, Cuma 10:30:50 Ben çığlık duymadım 0
    • kayıt 27 Mart 2015, Cuma 11:11:15 kaydın ilk başında adam bi yerini yırtarcasına bağırıyor. çığlıktan kastınız ne anlamadım. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 10:02:55 Uçagı aklamak için pilotu suçluyor olabilirler... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 09:59:16 Terrain modu inhibit yapilabilir. O zaman da pull up vs. ikaz vermez. 0
  • Belki 27 Mart 2015, Cuma 09:57:29 Ya f/o baygınsa ya da kalp krizi geçirmişse ve bilincini yitirdiği sırada Hindistan uçağındaki sakar f/o gibi kazara eli kumandaya değmiş otodan kendiliğinden çıkmış dalışa geçmişse. Ya Kaptan yokken saldırı olmasın diye kendisi deny yapmış devamında bilincini yitirmişse Adam içeriden nasıl onay verecek kapının açılmasına ? Ya Kaptan pilot şifreyi unutmuş kapıyı açamamışsa; Ya Kapı Mekanizması bozluduysa; Ya da Airbus üreticisi de olan Fransa Almanya İspanya yoğurdum ekşi demek yerine, kendilerini aklamak için pilota kara çalmışsa. Kulandığı bir depresyon veya uyku verici ilaç almış yada çok yorgunsa derin uykuya dalmışsa uykusu ağırsa. O motor gürültüsünde nasıl kapıya vurarak uyandıracaksın. Ya birisi kaptan çıkınca içeri girip f/o etkisiz hale getirdi uçağı ele geçirdiyse; hosteslerin servis yaptıkları metal arabayı koçbaşı gibi kullanıp 5- 6 iri kıyım yolcu ile kapıyı kırmayı denemek tek çözüm gibi. 1
  • 1.dk 27 Mart 2015, Cuma 09:54:11 haberi nasıl okuyorsunuz bilmiyorum,kayıtların sadece 1.dakikalık bölümünü yayınlamışlar,son anlarıdaki bölümü bilerek yayınlamıyorlar çığlıklardan dolayı olabilir belki, 0
  • Sonuc 27 Mart 2015, Cuma 09:43:37 Demek ki kaptan gidişte tuvalete gitmemiş...yoka herıf neden donusu beklesın dısardan sıfreyle gıren kabın amırı olamaz mı kaptanın dısarda oldugunu nerden bılıyoruz belkı yemek yıyor kontrol ıkıncıde 1
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 09:41:25 Arkadaslar bugün bir basin toplantisinda bir ispanyol muhabir germanwings hakkinda soru sorduktan sonra, sorulari cevaplayan kisi buna cevap veremen diyor ve yanindaki kisiye aynen bunu söylüyor. bu soruyu sormiyacaklardi. Yani bu kazada birseyler var ama yani kokuyor. 1
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 09:35:34 Nasıl bir vicdansızlıktır bu .. 0
  • İsim / Rumuz 27 Mart 2015, Cuma 09:34:43 Kaptan kesın tuvalette mı bunu nerden bılıyoruz belkı ıkısıde ıcerıde belkı ıkıncı dısarda kaptan dusurdu dısardan vuranda kabın amırı aırbus nasıl yonlendırmıs bıxı belkı kptn ıncapasıte oldu f/o da telaslandı ucakla ugrasırken kapıyı acmadı da kptn kesın tuvalette mı bunu nerden bılıuorlar yenı bulten cıkar sımdı kptnlar tuvalete gıdemez 1
  • Airbus Driver 27 Mart 2015, Cuma 09:31:27 Önce Overspeed ve akabinde Autopilot Disangaged sesi geliyor 0
    • Fly 27 Mart 2015, Cuma 11:30:17 Once Master Warning ve akabinde autobilet disangaged 0
    • .. 27 Mart 2015, Cuma 11:36:16 overspeed warning ikazında autopilot devre dışı kalmaz.sanırım dual hidrolik ikazından sonra autopilot devre dışı kalıyor.aslında şu FDR'ı bi bulmak isteseler herşey çıkacak ortaya.ama yinede alman ve Fransızlar airbus'korumak için manevraya açıklar. 0
  • CEVABI OLMAYAN SORU 27 Mart 2015, Cuma 09:30:39 FO KOKPITTE YALNIZKEN RAHATSIZLANIP INCAPASITE (ÖLMÜŞ) OLMUŞ OLAMAZMI ? 0
    • nefes 27 Mart 2015, Cuma 09:42:47 söylendğine göre son düşüşe kadar nefes sesi duyuluyormuş... 0
    • threegreen 27 Mart 2015, Cuma 12:55:51 ozaman dışarıdaki kaptan pin kulanarak içeri girebilirdi. 0
  • dnlrea 27 Mart 2015, Cuma 09:28:50 Hala bazıları intihar değil diyor.Arkadaş mantıklı düşün neden kaptan pilot ayrıldığı sırada tekrar kokpite dönemiyor ve içeri giremiyor.Neden bu kaptan ayrıldığı sırada oluyor ne bayılması ne sara nöbetinden bahsediyorsunuz.Her terör saldırısında müslümanların bütün kesimini suçlu ilan eden avrupa medyası bu alman first officer ın 149 cana nasıl kıyıdığını detaylarıyla yazması lazım.Son yılların en büyük terorizmidir bu olay ve alınlarında bu yazı hep kalacak. 1
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 09:20:08 A320 Kaptanıyım dinlediğim kadarıyla sesler; ........ iki defa kapı Şifresi girilmiş kapı kokpitten Açılmamış ....... .daha sonra muhtemelen ucak dalışa sokulmuş kabinde yolcu bağırışmaları var.......kapı tekmeleniyor açan yok........oto pilot istem dışında devreden çıkmış çünkü ses gelmeye devam ediyor tekrarlıyor belli ki uçuş zarfının dışına çıkmış ......ancak kaydın devamı Olmalı........Pull Up vs..... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 09:18:30 Ln tk123, biz de kokpit ekibiyiz. Artisligin alemi yok. Amsterdam kazasinda ucagin hatalarini konusacagina pilotlara laf soyleyip duran boeing sorumlusunu ne cabuk unuttun? 1
  • ? 27 Mart 2015, Cuma 09:16:31 TERRAIN TERRAIN PULLUP PULLUP ikazları yok , ve bu işte bir bit yendiği var 1
  • Kim bilir 27 Mart 2015, Cuma 09:09:53 Birileri yorumların saatine bari baksın da aşağıdan yukarı doğru okunması gerektiğini algılasın bi zahmet..Evet airbus ın kendini aklama çabaları da olabilir pilotun intiharı da..kesin yargıya varmak için henüz çok erken ancak pilotun uyarı seslerinin kısa sürmesi ve kaptanın kapıyı tekmelemesi fo nun her ikazı deny etmesiyle ilgili sanıyorum.kaptan tabii ki interfondan aramıştır,belli ki şifreyi de girmiş kalp krizi sara gibi bi şuur kaybı durumu olsa kapı açılır uyarı sesleri bu kadar kısa sürmez.sanıyorum ki kaptan 2 kez şifre girmiş burda duyduğumuz kadarıyla ve ikisi de deny edilmiş,hem de gayet sessiz sakin ve soğukkanlı bi şekilde..ailesini düşünüyorum bişi demek istemiyorum sonuçta uzman diilim ama lanet olsun ki insanın aklına başka bişi gelmiyo, ses kaydı 5 dk da olsa bu 60 saniye reddedişlerle dolu... 0
  • Yalan 27 Mart 2015, Cuma 09:06:52 Uçak master warning veriyor 2 kere sonra otopilot atıyor.ben size ne olduğunu söyliyim.Kaptan tuvalete gitti basınç kaybı oldu fo alçalmaya çalıştı ama maske takmayı unuttu.20.saniyede gitti. 1
    • a girl 27 Mart 2015, Cuma 11:15:28 basınç kaybından 20 saniyede gittiyse içerdekiler nasıl çığlık atıyor o zaman 0
  • ya da 27 Mart 2015, Cuma 09:03:31 Kulandığı bir depresyon veya uyku verici ilaç almış yada çok yorgunsa derin uykuya dalmışsa uykusu ağırsa. O motor gürültüsünde nasıl kapıya vurarak uyandıracaksın. 0
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 09:03:21 Arkadaslar basin toplantisinda bir ispanyol muhabir bir soru sordu ve Lufthansanin vize sefi ne yapacagini sasirdi sonra yanindakine bunu sormamasi lazimdi dedi siz daha neyi konusuyorsunuz hersey ortada pilota yikmaya calisiyorlar 0
  • Ya da 27 Mart 2015, Cuma 08:58:46 Ya f/o baygınsa ya da kalp krizi geçirmişse ve bilincini yitirdiği sırada Hindistan uçağındaki sakar f/o gibi kazara eli kumandaya değmiş otodan kendiliğinden çıkmış dalışa geçmişse. Adam içeriden nasıl onay verecek kapının açılmasına ? Ya Kaptan pilot şifreyi unutmuş kapıyı açamamışsa; Ya da Airbus üreticisi de olan Fransa Almanya İspanya yoğurdum ekşi demek yerine, kendilerini aklamak için pilota kara çalmışsa. hosteslerin servis yaptıkları metal arabayı koçbaşı gibi kullanıp 5- 6 iri kıyım yolcu ile kapıyı kırmayı denemek tek çözüm gibi. 1
  • !!! 27 Mart 2015, Cuma 08:41:46 Arkadaşlar yanlış biliyorsam lütfen düzeltin. Uçak 25 yıllık ve A320. Bu yaştaki uçağın modifikasyonuna göre kokpit kapasın kilit kolu çevirilip dışarı doğru (kabine doğru) kapı açılıyor. Yani kapı içeriye (kokpitin içine) doğru açılmıyor. Bu şekilde olduğu zaman 2 nci pilot nasıl kapıyı engelleyebilir. dışarıdan şifre girildimi kapının hemen açılması gerekir. Ayrıca kapı kokpite doğru bile açılsa içeride el bagajından başka birşey olmaz bu sebeple 2 nci pilot yine kapıyı engelleyemez neyle engelleyecek.Ben bu pilot düşürdü senoryasına hiç inanmadım. 2
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 08:37:55 Bana by ses kaydi buyuk bir geminin Kazan dairesinden cekilmis gibi geldi sinyallerde buhar ve basinc sinyalleri kapi dovme felan duymadin I'll bastaki seslerde marti yavrusu Sesine benziyo ( istedim ki farkli acilardan bakani kesinmi bu bir kokpit kaydi diye sartlanip dinlemeyin bu ne kaydi diye dinleyin) 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 08:37:11 İlk ikaz overspeed ikinci farklı ikaz da autopilot disengaged ikazı. uçak 38.000 den 6000 feete 9 dk da inmiş yaklaşık 3500 varyo ile dalış yapmış gpws pull up terrain obstacle sesini duyamazsın motor seslerine bakarsan ucak dalışa geçiyor ve 1 dklık kısmı yayınlanmış 0
  • TK123 27 Mart 2015, Cuma 08:32:17 Yorumlara bakıyorum da gerçekten cahillik başa bela. Açın iki okuyun yazmadan. Emergency kod girilsede içerdeki istemezse kapı açılmaz. Nokta! Bu yüzden artık pilot hiç yalnız kalmasın, yerine kabinden biri geçsin tuvalete gittiğinde deniyor. Tabi ama anlayana. Hala Fransızlar şöyleymiş de vs. saçmalamayı halk olarak ne kadar seviyoruz. Laf olsun torba dolsun maksat. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 08:27:15 Tüm gazeteler bugün psikopat pilot başlığı var ve intihar etti pilot diyorlar acayip kıllandım ne ara bunu anladılar karar verdiler airbus fransızların vede konuşulan sistem arızası galiba pilota atıp olayı kapatacaklar pes vallahi 1
  • Merak ediyorum 27 Mart 2015, Cuma 08:17:42 Tamam hikaye Kaptanın intihar dalışı yaptığı yönünde gözüküyor,peki bu işi niye Barcelona'ya gidişte yapmıyorda dönüş bacağında yapıyor,herhalde Barcelonaya giden yolcular kendilerini dünyanın en şanslı İnsanları olarak görüyorlardır... 3
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 07:57:12 Şifre kullanılarak acil durumda içeri giriş yapılabiliyor.Fransızların Airbus koruma yoluna gidip,sessizlikteki ses kaydından nasil anlamışlar da pilotun çaktığı kanaatine varmışlar.Her zamanki gibi fransızlar sallamis.Airbus daki hatayı örtbas etmeye çalışıyorlar biz de inandık.Gidin başkasına yedirin fransız savcısı.Öyle bir durum olsa bile uçağın kapısı diğer kaptan tarafından yada ekip tarafından acil durumda açılabilmeliydi.Hata yine uçağın hatasıdır! 3
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 07:56:30 Tüylerim ürperdi ve sanki o anları yaşadım Belli ki balta Vs gibi sağlam bir aletle zorlamislar kapıyı Allah korusun tekrar kazalar yaşanmasın insallah 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 07:50:35 O seslerin anlamını acıklayabilecek olan varmı ? 0
  • Mantıksız 27 Mart 2015, Cuma 07:39:52 uçak bu durumda pull up demesi gerekiyor ama hicbir uyarı gelmiyor garip 3
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 07:30:29 Bilmiyom ya ola bilir ama çocuğun günahınımı alıyoruz ne.!? Benim içimde de başka bir his var. 0
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 07:27:33 Montaj...... 0
  • havacılık 27 Mart 2015, Cuma 07:12:51 Öyle yada böyle yapılan psikolojisi bozuk herhangi biri (kabin yada kokpit) bu uçağı düşürebilir. İçeridekini etkisiz hale getirip. Yeterki kafaya koymuş olasun. Bu yuzden ucuculara çok fazla yuklenıp degersız muamelesi gösterilmemeli. Ticari kaygılardan olay farklı yerlerede gidebiliyor. 0
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 07:08:40 Bence eğer ses kaydı doğruysa pilot kalp krizi geçirmemiş çünkü uyarı seslerini hemen kapatıyo çok fazla bilgim yok ama görüşüm o yönde yanlışsam da bilgili biri düzeltirse sevinirim 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 06:40:57 O iki kez duyulan alarm gibi ses dışardan emg şifre girildiğinde içerden kapının açılması gerektiğini bildiren ses diye biliyorum,küçük bir düğme kilit durumundan giriş durumuna getirilseydi o hayatlar sönmiyecekti... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 06:35:18 Havacılıkta her kural kanla yazılmıştır diye bir kural var,şimdi yeni kurallar yazılacak.... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 06:26:11 Intihardan baska bisey degil. Allah korusun ,,yolcularin hayati bazi canilerin elinde....;(( 5
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 05:40:01 Airbus in uydurmasi cok yakin bi ihtimal. Bu goddamn fransizlara zerre guvenim yok. Zira ucaklarini koruyo herifler cok buyuk ihtimal. Bizde de 320 nin autopilottan cikamamasi autopilot devrede iken gear up yapamamasi gibi abuk sabuk yazilim hatasi durumlari vardi. Aslinda cok rezil bi ucak. Kim ne derse desin B737 kral ucaktir, en ufak bi tereddutun varsa cikarsin autopilottan bakarsin isine toplarsin ucagi ucurursjn istedigin yere. Airbus istese sana autopilottan cikamama durumu bile yaratiyor. Ben guvenmem abi airbus a ucarken, korkarim yani.. 2
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 05:23:43 2.pilot gelen master caution sesli ikazlarini sogukkanli olarak reset ediyor. Fakat otopilotu kendi devreden cikariyor veya devreden cikan otopilotun sesini reset yani iptal etmiyor. Ucagin vurusundan onceki 10 saniye de pilot muhtemelen gozlerini kapatmis vuracagi ani bekliyor veya kendini olmeye hazirliyor. 0
  • Emergency şifre? 27 Mart 2015, Cuma 04:11:05 Emergency şifre kodu girildikten sonra 30 saniye cevap alınamazsa kapı kendiliğinden açılıyor.Bize öyle öğretildi.Emergency şifre ya yok yada içeriden engellendi.Kafam karışık. 2
    • Karışmasın 27 Mart 2015, Cuma 09:01:05 Senin söylediğin incapacitation durumda olur, 30 sn sonra açılır, ancak Lock durumda veya kod girildiğinde içeriden Lock yapıldığında 5 dak beklemek gerekir, bu da her defasında aynı giderse sabaha kadar kod gir,ilgili bölümü bir daha oku kardeşim. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 04:10:50 Kayıt çok kısa, en az 5dklık kayıt lazım insanları ikna edebilmek için. Şirketler pilota suç atmaya bayılır, ne de olsa adam kendini savunamayacak ve ortalıkta milyar dolarlar uçuşur. İlk etapta suçu pilota atmak klasik zaten, "biz hata yapmayız, kesin pilottandır" aylar sonra anca anlaşılır bu iş. Suçu üstlenmek istemezler tabiki. İntihar değil demiyorum ama suçu bir tarafa atmak için erken bence 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 03:52:31 tuvaletten gelen kaptan iki güvenlik sıfresını de dogru gırmıs girmis ancak ıcerıdeki plot tarafindan kapinin acilmasi engellenmıs 0
  • eksik 27 Mart 2015, Cuma 03:39:36 Ses kaydinin tamamini dinlemeden karar vermemek lazim. Ucak daga dogru giderken mutlaka terrain pull up sesi cikmasi lazim degil mi ? Demek ki sakladiklari birsey var hepsini vermemisler 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 03:02:11 Boeing'de sadece kabin ekibinin bildiği bir kapı açma şifresi bulunur. bu şifre girildiğinde pilotlar kontrol panelindeki bir düğmeyi unlocked,auto veya deny konumuna getirirler. Uçak kaçırma durumunda doğru şifre bile girilse pilotlar deny yapıp kapının açılmasını önlerler. Normal zamanlarda ise auto konumundadır. Auto'dayken şifre girilir ancak herhangi bir sebepten pilotlar unlocked veya deny yapmazsa 40 sn. kadar sonra kapı otomatik açılır. Bu pilotların bayılmış vb. olma durumuna müdahale etmek amaçlıdır. Airbusta da sistem aynı ise kapının açılamamasının sebebi ikinci pilotun deny yapıp engellemiş olmasıdır. Pilotun sessizliği de cabası. Bu intihardan başka bir şey değildir. Yazık.. Böyle intihar olmaz. Umarım başka bir açıklaması vardır. 0
    • doğru 27 Mart 2015, Cuma 09:03:31 Aynen Airbus ın sistemi de aynı 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 02:57:41 TÜM İHTİMALLERE katılıyorum ancak bir noktayı kaçırmayalım. Pilot irtifayı 100 feet e ayarlamış ve alçalma kumandası vermiş( transponder den ATC takip ediyor). Sara nöbeti, bayılma, kalp krizi tezleri pek geçerli değil bu durumda sanırım. 0
  • Android Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 02:38:42 Eger komplo teorisi olduguna inaniyorsaniz sunu sorayim size? Eger icerde kalan kaptan kapiyi icerden kitlemeseydi and bilincli olarak kalp krizi yada sara nobeti gecirseydi kapinin disardan ozel sifresi girilip acilabilirdi kapi.Bu kapi icerden bilincli bir sekilde acilmamasi uzerine kitlenmis.Intahar eden kaptan kriz gecirdigi yada her hangi bir saglik sorunu yasadigi dusunulsun diye konusmamis olabilir.Alin size komplo teorisi ;disari cikan kaptan ikinci kaptani etkisiz hale getirdi ve otomatik pilottan cikartip disari cikti aslinda intahar eden oydu kendini masum gosterdi.Yani olayin icinde olmadan yuzlerce senaryo yazilabilir arkadaslar 1
  • Atlas cabin crew e 27 Mart 2015, Cuma 02:08:06 Kokpit e illa bir kabin memuru girecek diye bir kural yok.. Bu sirket prosedurlerine ilgili ulke kurallarina gore degisir.. Kaldi ki.. Sen bir kabin ekibisin.. Kaptan disari cikti sen de iceri girmeye yoneldin.. Girmene gerek yok dedi.. Sen isine bak dedi.. Hareket tarzin n olur? :) teorik her zaman pratige uymaz ama... Bu kaza kokpit kapisinin bir sekilde disardan da acilmasi gerektigini ortaya cikardi.. Teror saldirilarindan korkuyorlar ama bahsedildigi gibiyse olanlar.. Bi suru yeni bulten prosedur yolda.. Allah bir daha yasatmasin.. Ucan tum kader arkadaslarimiza hayirli kazasiz belasiz ucuslar.. 0
    • bir soru 27 Mart 2015, Cuma 07:54:42 kokpit dışarıdan açılamıyor mu ki zaten? purcerların security check esnasında denediği şifre ne o zaman? 0
    • kapı şifresi 27 Mart 2015, Cuma 09:43:17 kokpit kapısı dışardan şifre girerek açılıyor evet, ama kokpitin içindeki kapı kilit switch'in 3 pozisyonu var. eğer bu switch deny konumuna alınırsa uçaktan elektrik kesmediğin sürece kapıyı dışardan açamazsın. 0
  • Airbus sesleri 27 Mart 2015, Cuma 02:06:32 kaptan kokpit kapısını yumruklamadan önce kokpiti interphonedan aramış mı? Bir chime sesi veya şifrenin deny oluşuna dair bir ses mevcut mu? Airbusçılardan cevap bekliyoruz. 3
    • Airbuscılar? 27 Mart 2015, Cuma 03:37:45 Airbuscılar la ne alaka? Uçak zaten cruise altitude geldi çok kısa bir süre sonra -4000fpm üzerinde bir hızla alçalmaya başladı. Kaptan pilotta cruise altitude a geldikten bir süre sonra kokpitten çıktı eminim kokpiti arayacak zamanı bulamadılar. Ayrıca kapıyı o düşüş sırasında kimse açamazdı -4000 fpm üzeri bir alçalma söz konusu uçakta bir eğim var ve bu ani alçalmanın yarattığı adrenalin karışık boşluk hissi o ara herkes son duasını ediyordu galiba.. :( Bu saatten sonra tartışmanın ne anlamı var Allah rahmet eylesin. 1
    • Airbuçı 27 Mart 2015, Cuma 05:39:47 Şifre yazılır sonra o duyduğunuz ses duyuruk o ses zaten şifrenin doğru girildiğini ima eder. Fakat, şifrenin "deny" edildiği belli çünkü o ses duyulur duyulmaz, yardımcı pilot deny ediyor ve kesiliyor. Eğer bayılmış olsa, o ses 30 saniye duyulur ve kapı otomatik olarak açılır. Zaten o şifreyi de bırak kenara, "galley" kamerasından görüyor kimin olduğunu, açması gerekirdi. Üzülerek belirtmek gerekirse, yardımcı pilot şifreyi "deny" ettikten sonra dışarıdaki kişinin yapacağı hiçbirşey yok çünkü kapı acayip güvenli: kıramazsın, delemezsin... Ki zaten, yaklaşık 10 dakikan var, ancak kapıyı tekmelersin... Zaten kaptan da öyle yapmış anlaşılan. Yazık olmuş... 0
    • bravo 27 Mart 2015, Cuma 07:41:06 Müthiş bir soru sormuşsun bravo yani,adam kapıyı tekmeliyo ses gelmiyor içerden telefonamı cevap verecek kardeşim... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 02:05:30 Kokpite giriş yapılamamış belliki içeriden engellendi! Kaptan kriz falan geçirmedi, yaşıyordu... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 02:05:13 Bizde yedik.. Ucak fransiz inceleyenler fransiz. Almanlarinda isine geldi ne olsa onlara ait ucaklar cok guvenli teknik bakimlari yerinde. En basit yol plot hatasi veya buydu insanlarda yedi. Bu isin asli farkli gibi his var icimde 3
  • pilot 27 Mart 2015, Cuma 01:46:34 hiç ses gelmemesi niye illa intihar oluyor. ya adam sara krizi geçirdiyse ya bayıldıysa ne bileyim alamaz mı yani 2
  • Kalp krizi 27 Mart 2015, Cuma 01:39:57 Belki icerdeki pilot kalp krizi gecirdi. Olamaz mi? Butun dunyadaki ucaklara, yolculara ve herkese iyi yolculuklar diliyorum. Umarim bir daha hic kaza olmaz. 3
  • Çok üzücü 27 Mart 2015, Cuma 01:37:59 Otopilot devre dışı ve aşırı hızdan uçağın sarsılma sesleri geliyor, bu adamın bunu neden yaptığı bir an önce ortaya çıksın ve ona göre cockpit güvenliği hakkında yeni kurallar yayınlansın.Allah ailelerine sabır versin 0
  • Sesler 27 Mart 2015, Cuma 01:34:33 27.saniyede duyulmaya baslanan sesle 41.saniyede duyulan sesler Airbus'da hangi durumlarda duyuluyor acaba, A320 ucucularindan bilgi alabilir miyiz? Ikinci ses otopilot disengage sesine benziyor gibi ama birden fazla duyuluyor olmasi farkli bir ses oldugunu dusundurdu. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Mart 2015, Cuma 01:33:23 Tüyler ürpertici eğer bu kayıt doğruysa bence bir intihar girişimidir 0
  • :( 27 Mart 2015, Cuma 01:31:35 Diyecek hiç birsey yok 0