07 Ağustos 2015 Cuma, 23:01:34 / Toplam : 125 yorum
Çok beğenilenler
yorum
07 Ağustos 2015, Cuma 23:26:17
Thy=Torpil. Başka bir şey söylemeye gerek yok.5419
Soruya yanıt
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:58:01 Hiç değilse işçisine pegasus gibi köle muamelesi yapmıoo...610
torpido / karga
10 Ağustos 2015, Pazartesi 21:02:59 Bu konuda yönetmelikler ve THY çıkarları gözetilmiş yani torpil yok. Zaten tip müdürlüğü A310/A330/A340 müdürlüğü. Zaten geniş gövde ne olacaktı yani. Daha önemli konularımız yokmu? Mesela Yabancılar topluca Ettihad'a gidiyorlarmış. Floryada Ettihad ın ofisi varmış. Besle kargayı oy......... 160
Kpt
07 Ağustos 2015, Cuma 23:39:24
Örnek .. Thy dan ayrılıp 2 yıl SHGM de denetleme ekibinde uçuştan ayrı olan rahat iş yapan bir uçucu nasıl olup da 2 yıl sonra tekrar badem bıyık sayesinde THY na girip uçuşları durdurulacağı belli (!) ve aşikar olan A310 filosuna tekrar KAPTAN olarak girebiliyor ve üstüne üstlük bu 310 fiilosu kapanınca hoooppp A330 filısuna ZART diye atanabiliyor ??????? Ayıp drğil mi 4517
Ayıp
08 Ağustos 2015, Cumartesi 10:27:33 2 gun sonra GMY olunca çiçek alıp kapısına gitmezsin umarım!!46
Bak sen
08 Ağustos 2015, Cumartesi 23:20:35 Kimsenin 310 kaptanlarına söyleyeceği olamaz. Tabii ki geçecekler ama yukarıda yazılan hikaye gerçek ise ...20
Tüm yorumlar
Meraklı
17 Kasım 2015, Salı 16:40:21 A330 tip eğitmeni ne kadar maaş alıyor ? Bilen var mı?00
Uzman Geldi (1/3)
11 Ağustos 2015, Salı 20:59:27 Bu kadar gürültü kopuyor noluyor birde ben bakayım dedim. Uçak Tipi değiştirme yönetmeliğini açtım. Yönetmelik ilk Önce Tanımlar kısmında dar gövde ve geniş gövdeyi tanımlamış. Tek koridorlu uçaklar dar gövde, çift koridorlu uçaklar geniş gövde imiş. Birde "extrageniş gövdeli" uçaklar varmış "Boeing 747 ve Airbus 380 gibi uçaklar" demiş yönetmelik. Hmm.
Tip değiştirme prosedürünü incelemeye devam ediyoruz. Fakat durun bir dakika bu Airbus 310 cular sendikanın yazdığı prosedür ile alt uçak tipine de gönderilemiyor.
Neden mi ?; prosedür sadece üst uçak tiplerine değil alt uçak tipine, yada herhangi bir uçak tipine geçmek için de aynı şartları "sendikanın yazdığı şartları" arıyor. Bu durumda eğer bu prosedür (Uçak Tipi değiştirme prosedürü) uygulanacaksa alt tipe de geçemezler. Yani Boeing-737 pilotları Airbus-320 geçirilmek istenirse yada Airbus 320 pilotları Boeing 737 ye geçirilmek istenirse de yine aynı şartlar gerekiyor sadece B777 ve A330 için değil yani.. devamı var..
101
Uzman Geldi (2/3)
11 Ağustos 2015, Salı 20:57:16 Bu durumda 6.4.9 maddesi olmasaydı şirketten ayırmaları gerekiyordu. Arkadaşlar A310 cuları A320 ye gazlamak istiyorsunuz fakat gördüğünüz gibi "sendikanın yazdığı prosedür" ile olmuyor. Sendika fena faka basmış. Şimdi 310 cular sendikayı Mahkemeye verebilir. O halde uygulanacak doğru prosedür "6.4.9 Uçtuğu uçak tipinin servisten kaldırılması" procedürüdür ve doğru uygulanmıştır. Burada sendikanın art niyeti açıktır.
Biraz da Tarihçe : >>>>> Eskiden Airbus 310 filosunun küçültülmesi için yapılan uygulamada Asaf tarafından Airbus 320 ye gönderilen Airbus 310 kaptanlarının bir kısmı 65 yaşına kadar çalışma vaadi ile Airbus 320 uçağında çalışmayı kendisi kabul etti. Airbus 320 ye atanan A310 kaptanlarından 4 kişi de Airbus 320 uçağına geçmeyi istemeyip mahkemeye verdi kazandı ve Airbus 310 uçağına geri döndüler... Devamı var....
91
Uzman Geldi (3/3)
11 Ağustos 2015, Salı 20:56:15 Bu arada gözlerden kaçan bir diğer husus Airbus 310 da uçan son First Officerler için de şayet bu "Uçak Tipi değiştirme" maddesi uygulansaydı ve içlerinden bu şartları sağlamayanlar Airbus 320 uçağına verilemezlerdi.
Bu kısa tarihçeden sonra sanırım herkes aydınlanmıştır. Havanda su dövmeye gerek yok. 91
Aha
11 Ağustos 2015, Salı 09:39:31 BİRİLERİ KLAVYE BAŞINA GEÇMİŞ TÜM DOĞRU YORUMLARA BEĞENMEDİM TİKLEMİŞ.YUH ULAN AL 330 SENİN OLSUN, YETMEDİ NASAYA SÖYLEYELİM UZAY MEKİĞİNEDE SENİ YAZSINLAR.SEN ÖNCE HADDİNİ BİL.YOK TECRÜBELİLERMİŞ,YOK SAATLARİ BİLMEM NEYMİŞ.NE OLDUĞUNUZ ESKİLER TARAFINDAN ÇOK İYİ BİLİNİYOR.SİZİN HAVACILIĞA BAŞLADIĞINIZDA ÖĞRETMENLİĞİNİZİ YAPAN HOCALARINIZ 737 DE 320 DE ASLANLAR GİBİ ŞİRKET İÇİN ÇALIŞIYORLAR.SİZ STATÜ VE YATIŞ DERDİNDESİNİZ.114
Emredersiniz
11 Ağustos 2015, Salı 19:23:52 Emredersiniz işaretleriz. Hangileri sizin doğrularınız söylerseniz hemen onları işaretleyelim komutanım!!!
Birilerinin fikir beyan etmesi bu kadarmı dayanılmaz geliyor size?
Herkes sadece sizin doğrularınızı mı
işaretlemeliydi? Kokpittede de böyle CRM yapıyorsunuz heralde....
102
Tis
10 Ağustos 2015, Pazartesi 06:13:20 O diilde Tis ne zaman ??? Sendika ??20
Yabancı
09 Ağustos 2015, Pazar 23:18:36 Sendika kokpit ile ilgili bisey yapmak istiyorsan yabancı - TÜRK adaletsizliğini irdele.100
Yerli kaptan
09 Ağustos 2015, Pazar 21:39:09 Bu 11 kaptanın en az üç dört tanesi, bu yıl işe girmiş daha eğitimlerini yeni tamamlamış arkadaşlar. 310 'un kalkacağı zaten malumken bu kaptanlar niye işe alındı? THY'ye gel daha eğitimi bitirmeden hiçbir emek vermeden direkt üst tipe geç:) sonrada Elhamdülillah Müslümanız, dindarız v.b. Edebiyatı...523
Direk giriş
10 Ağustos 2015, Pazartesi 18:34:15 Direk üst tipe adam alınıyor bilmiyormusunuz? Hemde 330 ve 77 tecrübesi olmayan pilotlar kaptan olarak 330 ve 77 ye alınıyorlar. Onlar ne emek verdiler? neden onlara birşey diyemiyorsunuz? 230
Kaptan
09 Ağustos 2015, Pazar 18:09:18 Daha önceki yıllarda hizmetten çıkarılan 310 ların kaptanları yaş haddinden 320 ye geçirilmişti. Bugün bu 310 kaptanlarının da sinyoriteye göre 330 a değil 320 ye alınmaları gerekirdi. Sıraları gelince 330 a geçerler ve sırası gelen arkadaşların HAKLARI yenmezdi. UİB nın yönetmeliklere aykırı bu uygulamayı dini araçlarla açıklaması ise içler acısıdır. Doğru olduğunu düşünüyorsa başını secdeden kaldırıp Kuran ı bir kere olsun anlayarak okumasını öneriyorum. Şirk konusuna gelince kendileri yandaşlarınca Peygamber efendimizle bir tutulan bir adama biat eden gruptan geliyorlar. Vermek istediği dersi kendi anlayıncaya kadar 50 kere yazıp öyle gelsin. Topu da icra komitesine atmasın. UİB nın önerisi olmadan kim nerede uçmuş komitenin görevi mi? Yönlendirirsen öyle karar verirler tabi.628
Ahkam böyle kesilir
10 Ağustos 2015, Pazartesi 18:44:13 Daha önce A310 dan A320 ye atanan 4 kaptan mahkeme kararıyla geçiş kararları iptal edilip 310 da devam ettiler.Yapılan bu uygulamanın hiç bir illegal yönü yoktur. Sırası gelenler yetmediği gibi dışarıdan direct entry kaptan alındığını bilmiyor musunuz? Arasıra insan kaynakları ilanlarına bakın. Orada bu ilanları göreceksiniz. Dini konuda neler sıraladığınızı anlamadım fakat konuyla bir ilgiisi olmadığı için önemlide değil....220
Hangi tip md.lğü
10 Ağustos 2015, Pazartesi 20:54:25 310 cuların bağlı olduğu tip müdürlüğü A310/A330/A340 tip müdürlüğü olarak geçiyor. Yani Zaten üst tipteler. Hangi yönetmelikle bunları alt tipe gönderecekler? Daha önce eski 310 cularda olduğu gibi iş mahkemeye düşer ve kaybedilirse kim hesap verecek? Zararı kim tazmin edecek?
Diğer sözlerin pek anlaşılmıyor fakat Amerika da mahkemede kim neye inanıyorsa ona el bastırıyorlar ve bundan kimse gocunmuyor.170
İsim / Rumuz
09 Ağustos 2015, Pazar 14:23:42 SAYIN DOKUYUCU BUNUN HESABINI NASIL VERECEKSİNİZ.520
fenerli
10 Ağustos 2015, Pazartesi 15:31:19 ayrıca sayın dokuyucu şu 330 tip müdürlüğü napar? at yarışı oynar ve fb mçlarına gider. yazıklar olsun.20
Hesap
10 Ağustos 2015, Pazartesi 18:37:56 iş yönetmeliğe uygun yapılmış ne hesabından bahsediyorsunuz? Yönetmelikleri okuyunuz sonra yazınız. Rasgele torba dolsun diye yazmayınız.210
kpt
09 Ağustos 2015, Pazar 14:20:35 10 ay önce kaptan olarak giren kişiler neye göre belirlendi acaba hangi haktan hukuktan bahsediyorsunuz .Ben hakkımı sana helal etmiyorum.Yüzlerce kaptan arkadaşlarımızın hakkı yendi.Sendikamizin bu yapılan uygunsuz atamalarına üstüne gitmesinin zamanı geldi geçiyor bile.24
kabin
09 Ağustos 2015, Pazar 14:16:56 Hak yiyen ahirette hesabını verecektir.Hava is bu haksızlıklarin sonuna kadar gidin bu yöneticiler birde allah korkusu olan kişiler. Ben hakkımı helal etmiyorum.12
Qtr
09 Ağustos 2015, Pazar 13:47:41 a300b4 ve a310 da kuzuda,ulsde,mng de yılda max.300-400 saat gece uçmuş yatışa alışmış kargodan başka bir şey taşımamış 8-10 ay önce THY ye girmiş kaptanların
direk a330'a atanmaları hakkaniyet ve adaletle bağdaşmamaktadır.Adil yönetim bunların arasından seçim yapıp hak edenlerini yani eskileri yani şartı tutanları atamalıdır.VİCDANLAR ZEDELENMEMELİDİR.BU KONU ŞİRKLE vs. AÇIKLANAMAYACAK KADAR ÖNEMLİDİR.İnsanlar aptal değiller.Adil kültür şirketin her kademesinde uygulanmalıdır.
317
O zaman
09 Ağustos 2015, Pazar 21:31:17 Sen niye kargoco plmadın. Rahatsız arkadas.152
Yolcu farkı?
10 Ağustos 2015, Pazartesi 19:13:43 Ha yolcu ha kargo, pilot pilottur ne farkı var? siz pilotmusunuz? Bu yatan pilotların toplam uçuş saatleri kaç acaba hiç baktınızmı?170
havaiş yeter
09 Ağustos 2015, Pazar 12:52:10 hava iş yeter artık gerçekten çalışan haklarıyla ilgilenin. boş gün istekleri, maaş düzenlemeleri, ekip planlamanın cinlikleri, crewish, ikramiyeler, yabancılara yapılan kıyaklar... kimse mutlu ucmuyor, yerde calışanlar da mutlu değil. reklama o kadar para harcanıyor çalışanlar için napıldı? ne zaman bir yenilik yaptık dense anlıyoruz ki haklarımızdan yine birazı alınıyor... kimse saf değil. geriye gitmeye başladık. 114
Sendikaya bak!!
09 Ağustos 2015, Pazar 11:47:26 Yahu 310 cular 320 ye gönderilseydi, sendikanın bu arkadaşların kazanılmış haklarının peşinden koşup 310 cuları koruması gerekmezmi?
Bu ne biçim sendika. Önce yazdıklarının doğruluğuna bakmazmı insan? Ben niye üye oldum bu sendikaya? Yazdıklarına bakarmısınız anayasa ihlalinden bahsediyor..... Anlamak mümkün değil. A310 GENİŞ gövde uçağıdir. Ayrıca A310 da uçanlar dar gövde değil GENİŞ gövde maaşı almaktaydilar. Daha önce A310 dan A320 ye atanan 4 kaptan mahkeme kararıyla geçiş kararları iptal edilip 310 da devam ettiler.Yapılan bu uygulamanın hiç bir illegal yönü yoktur.Lütfen araştırmadan yönergeleri bilmeden art niyetli yorumlar yapmayalım.
202
Sendika Sasırmıs
13 Ağustos 2015, Perşembe 17:09:25 Doğru sendika kazanılmış hakları takip etmesi lazımdı. idare edin acemi sendika yönetimi....30
Pilot
09 Ağustos 2015, Pazar 10:01:48 THY bu usul hatasını daha öncede de yaptı ve kaza oldu, ben Yaptım oldu mantığı ile havacılık olmaz, geriye Gidiş Başlamış. Mehter Takım'ı !23
Cpt. Önder
09 Ağustos 2015, Pazar 09:23:59 Hava iş, neden böyle boş işlerle uğraşıyorsunuz? A 310 wide-body bir uçaktır, aradaki fark A 330 un FLY BY WIRE olmasıdır. A 330 Atanmaları çok normaldir. Halkı galeyana getirmeyin lütfen.202
...
09 Ağustos 2015, Pazar 17:23:48 Bu yazdığına sadece gülüyorum. Junior..03
Uzman
09 Ağustos 2015, Pazar 00:48:45 Yeni toplu iş sözleşmesinde yılda 4 defa verilen ikramiyenin 2'ye düşürülmesinin ciddi olarak konuşulduğu söyleniyor. Bakalım sendikamız bu ve benzeri diğer haklarımız için ne yapacaklar!71
üye biri
08 Ağustos 2015, Cumartesi 23:39:10 Sendika adına bu yazıları kim yazıyor acaba? Feci tongaya düşürmüşler. 211
tam çuvallama
10 Ağustos 2015, Pazartesi 19:45:39 Evet çok fena çuvallamışlar. Anlaşılan Bir takım gruplar algı oyununa getirmek istemişler.Pralel basında çıkanlara bakılırsa büyük hazırlık yapılmış. Fakat iş yönetmeliklere, şirket çıkarlarına ve kazanılmış haklara uygun çıkınca oyun ters tepmiş. Kadir kaptanın yeri daha da sağlamlaşmış görünüyor. Daha yüksek makama gelirse hiç şaşmam.180
Görememişler :)
10 Ağustos 2015, Pazartesi 21:30:59 Dolduruşa getirmişler
Sendikaya üst tipe geçiş maddesini gösterip aşağıdaki yönetmelik maddesini gizleyip feci oyuna getirmişler. Kim neyi amaçlayıp bunu yaptı acaba?
Madde aynen şöyle :
6.4.9 Uçtuğu uçak tipinin servisten kaldırılması, uçak tip sayısının azaltılması, kadro veya benzeri nedenlerle başka bir uçak tipine atanmak durumunda kalan Kaptan Pilotlar, kazanılmış hakları muhafaza edilerek Ortaklık menfaatleri doğrultusunda Tip Değiştirme İnceleme ve Seçim Kurulu’nun teklifi ve Genel Müdür (Uçuş İşletme) Yardımcısı’nın onayı ile geniş gövdeden dar gövdeye, dar gövdeden dar gövdeye veya geniş gövdeden geniş gövdeye atanabilirler. Bu tür atamalarda, bu prosedürün 6.2.2 ve 6.3 maddeleri hükümleri uygulanmaz.
Ayrıca zaten A310/A330/A340 tip müdürü Numan Manka ya bağlı geniş gövde.130
Harekat
08 Ağustos 2015, Cumartesi 22:55:12 Sendikamı ?THY çalışanlarının bir sendikası mı var .Komik olmayın10
iPhone Uygulaması
08 Ağustos 2015, Cumartesi 22:33:30 Sendika shgm Kuralları işe ekip planlama Uygulamaları arasındaki farklara hiç baktın mı. Ama boş konuşuyoruz tabi siz sarısınız. Ucuculardan aldığınız temsilciler talimatla temsilci yapıldıydı. Her şey bir tarafa düğün gibi çocuğa da kirve lazım şimdi size dimi10
İsim / Rumuz
08 Ağustos 2015, Cumartesi 22:32:05 Hava iş işte gerçek sendikacilik yapmaya başladı. Helal olsun güzel bir uyarı olmuş. Sizden Tis zamanda aynı durusu bekliyoruz.13
iPhone Uygulaması
08 Ağustos 2015, Cumartesi 22:25:30 Hadi yine duramadım.sendika sana bir ili çalışma tüyosu
1. Son 5 Yıldır yaşanan Ücret kayıpları. Enflasyona göre hesap yaptınız millet büyümeden pay alamadı
2.görev değişikliği, Uzmanlık ve müh Sınavları'na hiç taraf olmadınız
3. Kabinim çalışma koşullarında sürekli kayıp var. Terfi sinyorite yatı bu kelimeleri biraz çalışın
4. Kokpitin üst tip geçişleri yabancı Türk kaptan arasındaki haklardaki farklar. Umarım bilgi sahibisiniz
5. Uçucuların mesleki hastalıkları. Adam sıtma oldu uçamaz raporu vermişler sonra işten atmışlar . Ee sendika ?
6. Ücret skalası halen 10yıl önceki durumda. Ne işe yararsınız
7. Çalışanlara yapılan mobing. Hangi yöneticiyi gidip çalışanına etmediğini bırakmıyor Yükleniyor diye masaya getirdiniz daha sayarım ama eminim siz bunları bile anlamadınız 113
Doğru
08 Ağustos 2015, Cumartesi 22:09:16 Dışarıdan gelen kaptanlara ayrıcalık ve öncelik tanındığı doğru. Hepsi usulsüz şekilde üst tipe geçtiler. Tüm kurallar çiğnendi. Bir sürü kaptanın hakkı yendi.
Siz ne derseniz deyin. Bunu şirketteki tüm kaptanlar biliyor.
Boş yere burada kimse birbirini yemesin.83
Kaptanlar
08 Ağustos 2015, Cumartesi 23:17:41 Hepsi biliyor, keser döner sap döner, gün gelir hesap döner. Allah'ın izniyle...
Dua edin bu iktidar değişmesin, tüm ülke çalkalanacak !21
320
08 Ağustos 2015, Cumartesi 21:05:48 Sendikaya bak sen her işi halletti bu kaldı sanki başka sorun yok131
Gaz
10 Ağustos 2015, Pazartesi 21:06:58 Sendikayı gaza getirmişler :))))110
320
08 Ağustos 2015, Cumartesi 20:03:50 60 yıllık geniş gövde olan 310 nasıl birden dar gövde oldu anlaması güç.. Olması gereken oldu..191
Komedi Şov
08 Ağustos 2015, Cumartesi 19:56:06 Sarı sendikalarının kralı sendikamız yönetimden izin alıp göstermelik bu açıklamayı yapmış , okuyunca gerçekten çok güldüm , açıklamayı görende bu arkadaşları çalışan yanlısı bir sendika zanneder (şaka şaka kızmayın ) ...Yeni toplu iş sözleşmesinde göreceğiz bakalım ne kadar ücret artışı yapacak sn yöneticilerimiz , şimdilik yiyip içmek güzel ama iş maaş artışına gelince bu işler bu kadar kolay olmayacak...Kendi düşen ağlamaz gençler , özellikle uçucu arkadaşlar bu kardeşleri bizim başımıza sizin oylarınız getirdi...Bari bu seferlik Hamdinin gidişini kutlamaya adam gibi maaş artışı yapsınlar... Müdür ve Başkanların tuzu kuru , mini torpilli arkadaşlarıda şef yaptılar onlarında keyfi yerinde , olan düz memur ve işçilere oluyor...Vardiyalı çalışan , işçi ve memurların anası ağlıyor bu şirketi daha yükseklere taşımak için , işin kaymağını torpilli Başkan ,Müdür ve Şefler yiyor...Verilen hakları kaybetmeyin , İnsan gibi ücret artışı yapın dahada başka sizden bişi isteyen olmaz...Saygılar22
Irgat
08 Ağustos 2015, Cumartesi 19:34:17 Bu 737 kaptanlarının günahı nedir? Bu şirkette en çok yorulan, en kötü yatıları yapan 737cilerin neden maaş uçuş düzenlemesi yapılmıyor? neden geniş gövdedekiler daha rahat uçarken üstüne fazla alıyolar? Biri ayda 50 bacak uçuş yapar diğeri 6.. Anlayamıyorum Biri açıklasın...115
iPhone Uygulaması
08 Ağustos 2015, Cumartesi 19:17:28 Helal sendika. Bula bula bunu bulmuşsun. 120
iPhone Uygulaması
08 Ağustos 2015, Cumartesi 18:23:10 Kimse de çıkıp geniş gövde ile arada bu fark niye var, herkes bi yolunu bulup geniş gövdeye geçmeye çalışyor, neden yükü çeken 737ye iyileştirme yapılmıyor demiyor100
DINIME KÜFÜR EDEN.
08 Ağustos 2015, Cumartesi 17:34:28 Dinime küfür eden Müslüman olsa bari!!! Bu haberden sonra gönderilen maili tekrar tekrar okuyun. Çelişki ortada bir AZAFA bir icraya yüklenmiş Durmuş. Halbuki kendisinin bile oraya nasıl geldiği VE nasıl ÜST TIPE geçtiği ortada. KALKMIŞ KUL HAKKINDAN BAHSEDİYOR... BUNU DA INSANLARIN YEMESINI BEKLIYOR!!! MERAK ETMEYIN AAA DOSTLAR. ILKER BEY AKILLIDIR, ÇÖZER BU KONUYUDA... 422
Dininiz ne?
10 Ağustos 2015, Pazartesi 20:00:02 Maili tekrar okudum. sende okudunmu? özellikle yönetmeliği? Çelişki falan yok? Kendi hakkını savunamasa adama demezler mi kendi hakkını dahi savunamıyor diye. bu arada Sizin dininiz ne ve kim küfür ediyor dininize onu da anlayamadım....151
gm
08 Ağustos 2015, Cumartesi 16:58:28 5bin 6bin uye teknikten kaybettin eyy torpili bol hava is. 11 tane pilotun derdine dusene kadar sirkette daha ne uygunsuzluklar var.. sen torpille ise girmedin mi ? Ee tmm iste 310cular da bulmus bir yolunu gecmis genis govdeye.. ayni sey33
Kaynak israfı
08 Ağustos 2015, Cumartesi 15:51:08 Dar gövdede kaptan olarak 3 yılı dolduran herkes zaten hızlı büyüme nedeniyle üst tipe geçiş yapıyor. A310 kaptanlarının çoğu zaten 3 yıldan fazla hizmeti olan insanlar. Dar gövdeye geçseler bile ilk seçimde tekrar A330'a seçilmeleri gerekecek.
Böyle kaynak israfını hiç bir yönetici yapamaz hesabını sorarlar adama!192
Jr Leo
08 Ağustos 2015, Cumartesi 15:36:28 :D neden elestirildiginiz zaman hemen kovulmus biri oldugunu dusunuyorsunuz. Nasil ego. Millet olarak en buyuk probleminiz bu zaten elestiriye tahamul edemiyorsunuz. Sizce hic hakli tarafim yok mu.. Bir yerde hakli oldugumu sizde biliyorsunuz. Insani sartlarda calismanizi cani gonulden isterim. Herkes iyi sartlarda calissin. Ama hakkini bile bile verirsen sonra yilan sana dokundugunda aglamicaksin..
03
Android Uygulaması
08 Ağustos 2015, Cumartesi 14:56:48 Dispatch/pilot: ust tip yaa hahahahah simdi chessna dan 737 ye geciliyoda 737 den 330 a gecemiyozmu :) komik mi ne ahhh havacilik prosedurlerini ben bile anlayamiyorum bazen disaridakilere ne anlatacaz iyi ucuslar00
Uçuş
08 Ağustos 2015, Cumartesi 14:29:18 Bizim millet böyle işte o yılan gelip sana dokununca mızıklamaya başlarsın. Yabancı kaptanlardan şikayetiniz sadece onlara verilen hak niye bana verilmiyordan ibaret. Yoksa umrunuzda değil. Yine Türk'ün Türk'e yaptığını elin adamı yapmıyor. 310 daki kaptanlara borunuz ötüyor ancak. 330a gelen 80'ne yakın alman FO geldiğinde de böyle ortalığı ayağa kaldırsaydınız ya. Mezun olmuş elinde lisansı olan yüzlerce Türk evladını kayırsaydınız ya. Herkes kendine dokununca mızıldamaya başlıyor. Bal gibi de o 310 kaptanları geniş gövdeyi hak ediyor. Sayın yöneticilerimiz nasıl ki daha önce sizi dinlemeden kararlar alıp bu şirketi büyüttülerse devam edecekler. Yoksa size kalsa daha önceden olduğu gibi şirket yerinde sayardı.284
Doğru söz
10 Ağustos 2015, Pazartesi 20:29:11 Doğru söze ne denir. 120
737
08 Ağustos 2015, Cumartesi 14:26:19 Sendıkamı var ortada kabine de yaptıkları ortada gambazlık adaletsizlik almış başını gitmiş milletin karısına kızına sarkarlar kontrol amiri olmuş ekip tahsis planlama kural tamımaz olmuş sendıkaymış istemiyoruz böyle sendikayı istifa34
Ah canım benim
08 Ağustos 2015, Cumartesi 17:56:37 Nevin hnm'a ilet sikayetini, görünce el pençe divan olma klavye başından ergenlik yapma.54
Kural
08 Ağustos 2015, Cumartesi 19:49:45 Ekip tahsis ekip planlama kural dışı planlama yapacak sen de uçacaksın. Güldürme bizi. Takside yarım saat geçse de başuma girse diye çırpınanlar kim acaba? Bu kadar basit hesapların peşinde çok insan var. Kabin kokpit herkes ekip planlama kadar kuralları takip e14
Dogal
08 Ağustos 2015, Cumartesi 14:01:01 Arkadas , Airbus pilotunu baska bir Airbus ucaginda egitime baslatmislar bende onemli bir haber sandim.211
Buda
08 Ağustos 2015, Cumartesi 13:43:21 Buda cok hak hukuk kul hakki diyip butun haklari catir catir geriye goturdu kendini one gecirmek icin sinyoriteyi iptal etmeye calisti vs vs huzur kalmadi..37
Aa sendika mi varmis!..
08 Ağustos 2015, Cumartesi 13:33:51 Gunaydiiinnn sendikacik... Hayirdir hangi tanidiginizin beklentisi olmadi veya ayagina bastilar da sesiniz cikti...
Aylardir dinlenme sureleri bos gunlerin icerisinde , gece ucuslari +1 ekip kandirmacasiyla uzatiliyor , ozel izinle ucuruyoruz kandirmacasi kepazelik halini almis durumda... SHT-6A.50 yonergesi tamamen ucucu ekipler aleyhine isletilir hale gelmis...
Bizim HAVA IS bi zahmet uyanmis ta mirildanmis... Uyanin artik Uyanin... Ne zaman nizami yollardan hak aramayi ogreneceksiniz ? Ne zaman adam kayirmayip herkezi kapsayan girisimlerde bulunacaksiniz....61
k amiri
08 Ağustos 2015, Cumartesi 13:18:45 Sendika bunlara niye sahip çıkıyor. Grev zamanı kaptanlar satayım sendikayi.Bunlara yapılanlar müstahak beter olsunlar 16
jr leo ya
08 Ağustos 2015, Cumartesi 13:00:37 Soyle bakalım ne zaman kovdular seni minik kuş? Bizim zor sartlarda calismamiz senin gibi kovulmus birini neden mutlu ediyor? Bize karsi kinin neden? Ayrica hala neden buralardasin? Hadi canim naşşş.10
lifus
08 Ağustos 2015, Cumartesi 12:56:31 şuan eğitimdeyim de yakın geçmişte yaşadıklarımı bilerek söylüyorum..buraya gelene kadar neler çektik ve şükürler olsun ki bu şirkette görev yapıyorum..sanırım insan olarak biraz fazla doyumsuzuz ve bardagın hep boş tarafına bakıp şükretmekte çok cimri davranıyoruz..bardagın boş tarafı dudak payı kadar aslında sadece..Allah bu şirketi bizim ve ülkemizin başından eksik etmesin417
Hadi ordan
08 Ağustos 2015, Cumartesi 13:46:44 Turkiye yi birak dunya uzerinde TK'dan daha az calisanina deger veren, umursamayan, isine gelmiyorsa kapi orda diyen bir sirket var mi? Torpilin bu kadar dondugu adam kayirmanin zirvede oldugu bir sirketi savunuyor ve bardagin dolu ve bos tarafi diye ucuz edebiyat parcaliyorsan sende o kaymak tabakadansindir baskada bisey degil.23
Yalama
08 Ağustos 2015, Cumartesi 15:45:33 Yalama!24
lifus
09 Ağustos 2015, Pazar 01:06:19 yahu sicilim belli degil ismim belli degil kime ne yalakalik yapcam ayrica bu meslekde uccagin kaptan ve ucus ekibi disinda kimseyle muhatap olup da gormuyorsun ki..hani istesem bile kime yalakalik yapcm00
Yavuz GÜVER
08 Ağustos 2015, Cumartesi 12:56:14 Taltanın başında hala Yavuz Güver mi var! İnsanda gurur onur olur biraz yaw.20
A310 GENİŞ GÖVDE
08 Ağustos 2015, Cumartesi 12:55:55 A310 GENİŞ gövde uçağıdir. Ayrıca A310 da uçanlar dar gövde değil GENİŞ gövde maaşı almaktaydilar.
Daha önce A310 dan A320 ye atanan 4 kaptan mahkeme kararıyla geçiş kararları iptal edilip 310 da devam ettiler.Yapılan bu uygulamanın hiç bir illegal yönü yoktur.Lütfen araştırmadan yönergeleri bilmeden art niyetli yorumlar yapmayalım. 241
Derhal
08 Ağustos 2015, Cumartesi 12:46:30 Derhal bu 11 pilot ve bu haksızlığa sebebiyet verenler istifa etmeli, şaka şaka, japonya mı burası öyle gurur şeref vs ön planda tutulsun :) ya kabin personelinin hakları çatır çayır çiğneniyor siz gitmiş tuzu kuruların sözde dertleriyle uğraşıyorsunuz. Ekip planlamacı soytarılar bize dayak atacak nerdeyse siz neyin peşindesiniz.174
Jr Leo
08 Ağustos 2015, Cumartesi 12:39:27 Hic kimse konusmasin : o hakki iki yil once arkadaslariniz greve ciktiginda onlari sattiginizda coktan kaybettiniz.. Hadi canlarim iyi ucuslariniz olsun.. 51
305
08 Ağustos 2015, Cumartesi 12:30:35 10 20 senelik insanlari yeni hostes gibi sifir sinyorite ve sicille ucuran anlayis herseyi yapar calisitigin yere aidiyetli hisssedememek ne demek bilirmsniz yda nefretle bakmak iste biz onu yasiyoruz KHB baskanimizin hic sesi solugu cikmiyor sagolsun43
tk
08 Ağustos 2015, Cumartesi 12:03:19 O adamlara 310 dan sonra 330 oyuncak gibi gelmiştir. Uçaklar hakkında teknik bilgi sahibi olmadan konuşmayın ayrıca elin yabancısı geleceğine bizim pilotlarımız devam etsin o pilotlarımız sahip olduğu tecrübe kolay kolay edinilmez1612
tk
08 Ağustos 2015, Cumartesi 12:03:18 O adamlara 310 dan sonra 330 oyuncak gibi gelmiştir. Uçaklar hakkında teknik bilgi sahibi olmadan konuşmayın ayrıca elin yabancısı geleceğine bizim pilotlarımız devam etsin o pilotlarımız sahip olduğu tecrübe kolay kolay edinilmez145
Justice
08 Ağustos 2015, Cumartesi 11:19:14 ŞARTLARI TUTANLAR TAMAM AMA YA TUTMAYANLAR.HALİHAZIRDA A320 VE B 737 DE GEÇMİŞİNDE YILLARCA ÇİFT KORİDOR HATTA A330 UÇUŞU OLANLAR VAR ONLAR NEDEN ATANMIYORLARDA ŞİRKETE 8-10 AY ÖNCE GİRİP DOĞRU DÜZGÜN UÇUŞU OLMAYANLAR SIRF A310 BİTTİ DİYE ATANIYORLAR.A310 DAN BAŞKA UÇAKTA UÇMAYIP FLY BY WIRE TECRÜBESİ OLMAYAN PİLOTLARIN ÖNCE A320 DE UÇMALARI GEREKİR.412
Fly by wire
13 Ağustos 2015, Perşembe 04:27:14 Çok doğru 737 ciler de aynı mantıkla Fly by wire için önce 320 ye geçmeli fly by wire ı öğrendikten sonra üst tip'e değil mi? Bu ne biçim sakat mantık....60
Hee he
08 Ağustos 2015, Cumartesi 11:06:36 Hee he Kadir sen cok dogru adamsin, iyi muslumansin hemde, Ne yapsan dogru peygamber gibisin, hee he, stdze mdun de oyle38
Yabancilar
08 Ağustos 2015, Cumartesi 11:01:42 Sevgili Pilot arkadaslarim madem bu kadar duyarlisiniz hakkinizi ariyorsunuz sirketinizde calisan yabanci kaptanlarin sahip oldugu haklara sahip degilsiniz buna niye sesiniz cikmiyor sendikaniz bastirmiyor;halen ayni kafa ayni kisir dongu,THY yabanci kaptan ariyor ust tipe type ratingsiz haberiniz var degilmi buna niye ses cikaramiyorsunuz,kendi arkadalsariniz gecince herkes aslan kesiliyor,adamlar 310 dan 330 a geciyorlar kargo operasyonunu biliyorlar ayrica sirkette halen 330 kargo ucaklari ucuyor sanirsam,yani kimsenin kimseye kiyak cektigi falan yok birakin bu ilseri didiklemeyide yabancilara bakin sendikanizla beraber 264
komiksiniz
08 Ağustos 2015, Cumartesi 10:39:11 Sendikacik, aksam 18:00 dan sonra imzasi olan ucuslar da mesai süresi 12 saati geçemez ve bu kural +1 personel verilse bile 14 saate cikarilamaz. Ekip tahsis ve planlama '' uydurmayin +1 falan yok 24 saat dilimi de mesainiz 14 saat diyor. +1 verirsem 16 saat uçarsın diyor. Adam gibi seylerle ugrasin. O tarafta alan memnun satan memnun. Gece ucuslarinin mesaisi 16saat oldu. Bilmem farkindamisiniz. 102
iPhone Uygulaması
08 Ağustos 2015, Cumartesi 09:32:19 HAK BU LİSTEDE DEĞİL DAHA ÖNCEKİ LİSTELERDE YENDİ...SENDİKA ORADA TEPKİ KOYSAYDI HAKLI OLACAKTI...ŞİMDİ MAALESEF HAKSIZ...20
Dikkat
08 Ağustos 2015, Cumartesi 09:25:38 Arkadaslar yorumlariniza dikkat edin Dokycu Asfin yerine geciyor, birgecsin bak neler yapar, evraki su an imzada72
Ka
08 Ağustos 2015, Cumartesi 08:57:44 Kaptancıklara bak şirketin herşeyine her uçuşuna evet derseniz olacağı bu adam ne kural Dînlemez tabi siz uçun mesai dolsada uçun kuraldışı tebliğ verilsede kabul edin hiç bir şeye sesinizi çıkarmayın sonra da yakının yok oyle hak verilmez alınır.32
Crew wish
08 Ağustos 2015, Cumartesi 08:40:52 Ya 11 kişiyi değilde herkesi ilgilendiren bu ucube program var.İsmi istek ama istek yapma diye bir sürü kıstas koymuş.Hata var giderilecek ayakları ile Ağustos ayı gitti.Ey sendika uğraşacaksan bununla uğraş sana güncel konu.121
Fiyasko
08 Ağustos 2015, Cumartesi 11:39:49 Bu crewish fiyasko..Herşeyi kısıtlamışlar bir de yenilik diye sunmazlar mı hay Allahım sabır..80
Skandal
08 Ağustos 2015, Cumartesi 15:45:34 Bir ay önce lehimize olan bir uygulama büyük bir pişkinlikle elimizden alınıyor sendikadan tık yok.İzin isteme hakkımız nasıl elimizden alınıyor anlamak mümkün değil.Millet istesin sen uygun olmayana yine izin verme.Herkese aynı kısıtlama kriterleri koymak niye,herkes aynı yoğunluktamı uçuyor?50
Valla merak
08 Ağustos 2015, Cumartesi 05:05:46 Yaa merak ediyorum 30 yildir 300-600 ve 310 da ucan genis govdeci bir kere dar govdeye oturmamis kaptani filo kapaninca nereye gondereceklerdi? 195
ingilizce
10 Ağustos 2015, Pazartesi 15:42:42 umarım yeteri kadar ingilizce biliyorlardır.umarım gerekli dil sınavları yapılmıştır.00
773
08 Ağustos 2015, Cumartesi 02:39:35 ne olacaktı a310 pilotları acaba? sendika böyle boş işlerle uğraşmamalı. 153
Aynen
08 Ağustos 2015, Cumartesi 09:54:43 Doğru söylüyorsunuz Thy teknik deki yetkini elinle başka bir iş koluna ver o kadar üyeyi kaptır ondan sonra basit işlerle uğraş.Hani Anayasa mahkemesine verecektiniz ne oldu adamlar kazandığınız davayı eliniz den göstere göstere aldılar siz hala uyuyun bol bol yemekli toplantılar düzenleyip siteniz de yayınlaya durun. 122
Sendika
08 Ağustos 2015, Cumartesi 10:26:17 Bu durumda işten çıkarılması lazımdı ki sendika ona daha fazla cıngar çıkarırdı.61
Anayasa mahkemesi
10 Ağustos 2015, Pazartesi 21:36:09 310 pilotlarını anayasa mahkemesine veirp tekrar 310 a gönderilmelerini sağlayacak ve büyük bir hizmet yapacakmış :)100
Hava iş
08 Ağustos 2015, Cumartesi 02:11:22 Öf ağlamayın yok sinyorite yok şu yok bu.. tonlarca parayı götürüyorsunuz yine işte514
Komedi sendikası
08 Ağustos 2015, Cumartesi 01:41:49 Yahuuu bünlerce şey içinden buna mı takıldınız. Adamlar 310 elden cıkarılınca zoraki geçiş yapmış oldu keşke en buyuk derdimiz 11 kişilik olsaydı!152
kul hakki
08 Ağustos 2015, Cumartesi 01:25:57 Kadir kaptanim mesaj atmissiniz ancak neden bu kaptanlarimiz 320 ye yada 37 ye gecmediler de 330 gibi kaymak filoya gectiler . Yani burda kul hakki yokmu var hemde yuzlerce pilotun hakki var. Cevabiniz ihtiyac boyle olacaktir ancak ihtiyac alt tiplerde daha cok.421
NEDEN ACABA?
08 Ağustos 2015, Cumartesi 09:07:19 İki tip te widebody, iki tip te 310/330/340 tip müdürlüğüne bağlı.184
Part-A
08 Ağustos 2015, Cumartesi 09:49:10 310 aynı tip müdüdürlüğüne bağlı AMA ara Gövde geçiyor,
Araştır bakalım aynı tip ise şuana kadar neden geniş Gövde değilde dar Gövde parası alıyorlardı, şuana kadar 310 dan tip değiştirenler neden A330/340 yerine A320 ye gönderildiler, üst tipe geçiş için birçok kural uygulanırken sadece yönergenin bir maddesi işletilerek GMY nın bile onayı olmadan apar topar 330/340 Ataması yapıldı, bu arkadaşların ortak Özellikleri NE?513
kopp
08 Ağustos 2015, Cumartesi 01:20:51 Uçuş işletme gmy neden acaba imzalamadi.Diger kaptan arkadaslara haksızlık yapıldı .48
d. davut
08 Ağustos 2015, Cumartesi 23:48:21 Kendisinin planlrı varmış. başka prll birilerini geitrecekmiş. plnlr bozulmus. 130
epaule
08 Ağustos 2015, Cumartesi 01:09:06 Hava is bos konusma isine bak. Sana ne millet ust tipe gecmis alt tipe gecmis tipini degistirmis leylegin omru laklak la gecermis. Bak adam yazmis filodan cikarsa olabilir diye. Abant nasil ondan haber ver gidiyormusunuz bu aralar....84
unti pegasus
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:54:44 Ulan hergün pegasus çalışanlarından dilekçe yazılıo bize köle gibi davranıoz die ona lafınız yok da Bayrak taşıyıcımızdaki bikaç pilotu kayırılmasına kızıyorsunuz. Kardeş sen hyrdr73
Ah havaiş ahhh
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:51:36 Ne yapacaktı A310 lar gitti diye adamları işten mi çıkarsınlar yoksa gerekli şartları sağlasınlar diye boşta bekletsinler mi bundan daha doğal hiç birşey olamaz. Siz önce daha onemli diğer işlerinizi yani çalışanlarınızın haklarını halledin.176
Acemi
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:49:41 6.4.9 Uçtuğu uçak tipinin servisten kaldırılması, uçak tip sayısının azaltılması, kadro veya
benzeri nedenlerle başka bir uçak tipine atanmak durumunda kalan Kaptan Pilotlar,
kazanılmış hakları muhafaza edilerek Ortaklık menfaatleri doğrultusunda Tip Değiştirme
İnceleme ve Seçim Kurulu’nun teklifi ve Genel Müdür (Uçuş İşletme) Yardımcısı’nın onayı ile
geniş gövdeden dar gövdeye, dar gövdeden dar gövdeye veya geniş gövdeden geniş
gövdeye atanabilirler. Bu tür atamalarda, bu prosedürün 6.2.2 ve 6.3 maddeleri hükümleri
uygulanmaz.
Sendikayı birileri fena halde dolduruşa getirmiş, yukarıdaki prosedür maddesini görmemişler.
Ayrıca A310 ve A330 aynı müdüre bağlı geniş gövde filolarıdır.
254
yanliş algı
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:39:30 Arkadaslar üstip e geçiş prosedurlerine göre geçiş yapılmamiş, filo kapanması dolayısıyla farklı bir yönerge gereği bu işlem yapılmıştır. Yorumlarımızda yanlış bilgi ile kişisel ve dünya görüşü sebebiyle kimseye iftira atmayınız lütfen.310 ucaklarının filodan cıkacagı son anlara kadar net değildi ki bu durum belki 3-4 yıldır söz konusudur fakat karar anlık alınmiştır.(finansal getiri) 310 ucakları bu durumda kaptan alımlarıyla operasyon yapar şekilde tutulmuş fakat takibinde ani katarla elden 4 ay arayla çıkarılmıştır. saygılarımla
192
iPhone Uygulaması
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:33:30 havais, geriye donuk kesilen ucus saatlerinden dolayi kaptan olamayan II.pilotlar icinde bir aciklama yapabilir32
Yabancı
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:29:19 Thy ülke iyiyie gitmiyor. O gâvur pilotlar birer birer ayrılırsa firmadan bi taraflarımızı yalayarak bize işe geri dön Çağrısı yaparsın unutma....hava iş sor bakalım thyye gavurlar nasıl işe alnıyor kolayca...15
Hava iş
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:26:15 Hava iş haksız yere sudan sebeplerle işten çıkarılanların da hakkını ara.....bazı kişilere hak tanınıyor bazılarına tanınmıyor bunu da bi araştır..51
Vay be
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:23:29 Vay be ne aşağılık Şeyler oluyormuş thy de .bende kendi kendime bende hata var yapamıyorum sanmışım. Oysa bu kul hakî yiyen aşağılık kişiler Yüzünden işimden olmuşum...sizlerle hesaplaşırım umarım bir gün...lütfen bu Yazım yayınlansın editör hocam.....23
m.
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:16:16 Torpil varmi THy da? 32
Dam üstünde
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:14:52 saksağan sendikası... Yapılan son derece mantıklı ve doğru. Sen üstüne vazife olmayan işlerle uğraşıp artistlik yapacağına, önce ezilen, sömürülen gariban üyelerinin hakkını korumaya çalış, onları ezdirme. Çalı kabadayıları sizi. 103
sacmalamayın
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:10:47 A310 zaten widebody adam napcaktı dar govdeye mi geccekti???? Hava iş sen bizim haklarımızı koru milletin gazına gelip rezil etme kendini.165
????
08 Ağustos 2015, Cumartesi 12:39:52 Ne kullaniyosun kardes? A310 genis govde mi?013
Karbon
08 Ağustos 2015, Cumartesi 14:45:17 Genis gövde tabii. Çift koridorlu uçak geniş gövdedir cahil141
...
08 Ağustos 2015, Cumartesi 00:02:02 bu ülkede herşey olur o yüzden şaşırmadıım..ne kadar büyürse büyüsün sonuçta bu ülkenin bir firması,heryerdeki laşkalık elbet burada da olacak.188
Pilot
07 Ağustos 2015, Cuma 23:56:13 ben de sandım, çok önemli birşey demişler. O kadar yabancıyı ve direk entryi alakasız şekilde upgrade ederken neredeydiniz...1711
fo
07 Ağustos 2015, Cuma 23:41:06 hava (iş). iş yapsın hikaye anlatmasın.2053
Iftira
07 Ağustos 2015, Cuma 23:39:08 Bu kesinlike bir iftira. Bir usul hatasi yok. Ucaklar Ellen cikinca yapilir maddesi var. 1951
Saç-ma-lık
07 Ağustos 2015, Cuma 23:31:07 Son 310 geçtiğimiz ay filodan çıkarıldı, sinyorite, uçuş saati, kaptanlığı sorgulanmadan farklı tipe atanmasından daha doğal ne olabilir? Adamları işten mi atacaktı 310 yok diye???2727
?
08 Ağustos 2015, Cumartesi 14:51:19 320? 737?210
Söför
08 Ağustos 2015, Cumartesi 16:49:58 Attan inip eşeğe binmek diye bir deyim vardır, geniş gövdeden dar gövdeye geçirilmeleri daha saçma olmaz mıydı? 310-330-340 tip müdürlüğünü de göz ardı etmemekte fayda var.160
km
07 Ağustos 2015, Cuma 23:30:24 Emek hırsızlarına Rabbim gereken cevabı verecektir.274
iPhone Uygulaması
07 Ağustos 2015, Cuma 23:15:41 Ya bu birseymi,daha 4 yillik universiteyi bitirmeyip ogrenciyken,evet yanlis duymadiniz universite ogrencisiyken ise girmis insanlar var yil 1999... O sene universite ogrencisiyken amerikadan gelip 500 saat ile ise giren tip egitimi verilen insanlar var...isimde veririm ...milletvekili tanidik ile.1710
Lütfen cevap ver p
08 Ağustos 2015, Cumartesi 03:41:54 Merakimdan soruyorum o adam 500 degil mesela 1500 saati nerde yapcakti? 1500 saati olsa sana gelirmiydi o tarafini düsündünmü hic? Hem tip egitimine 500 saatle gelmis daha ne olsun heryerde 200 saatle geliyorlar tip egitimine. Biraz ufkunuzu genisletin bilenle bilmeyeni ayni kefeye koymayin.43
Hava İş: "11 pilot kural dışı üst tipe atandı"
07 Ağustos 2015 Cuma, 23:01:34 / Toplam : 125 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar