Madrid Havalimanı'nda Türkleri kızdıran yazı!

    Çok beğenilenler

  • mardona 01 Ağustos 2019, Perşembe 13:16:31 şaşıran ve kızanlar esenyurt ve aksarayı bir görsünler derim 6
  • Niye kizdin? 01 Ağustos 2019, Perşembe 11:41:26 Turkiyede her yer arapça :) 13
    • demekki 01 Ağustos 2019, Perşembe 12:00:28 bunlar araplara satilmis osmanliyi ingilizlerle arkadan vuranlar herhalde baska milletti paralari icin önlerine yatiyorlar.... oehh 3
    • Adamlar haklı 01 Ağustos 2019, Perşembe 12:31:54 Onu yapan 3-5 gün İstanbul a ziyarete gelmiştir. Her yer Arap dolu. E adam da haliyle öyle düşünmüştür. Sokaklarımız nerde boş millet varsa halkıyla doldurdular. Suri paki zenciler Araplar çekik gözlü Kırgızlar fuhuş için gelen Ukraynalılar Gürcüler... dedikleri gibi “eski Türkiye yok artık” keşke olsa... 7
  • Tüm yorumlar

  • Tabi 01 Ağustos 2019, Perşembe 23:23:04 E yani ulkenin her yani arap dolarsa adamin da burayi arapca konusan kara carsaflilar olarak gormesi normal yani alinmamak lazim 7
  • Hasan 01 Ağustos 2019, Perşembe 19:57:49 Her yer arap dolu diyenler şimdiye kadar ermeni rum dolu birazda arap dolsun onlar müslüman bu ülkenin kaymağını yiyip güzelliklerine sören ermeniler rumlar onların tohumları rahatsız olmuş ermenice yunanca yazılsaydı bu soysuzlar sevinirdi 37
    • Olur mu 02 Ağustos 2019, Cuma 13:51:21 Kemalistler onu söylerler mi Kemal'in ülke kurulurken verdii imtiyazları dile getirirler mi 15
    • bak hele 02 Ağustos 2019, Cuma 21:49:24 Kemal in ukke kurarken verdigi imtiyazlari vermeseydi ulkende analarinin babalarinin soyundan geliyor olmazdin. 2
  • Türkiyenin 01 Ağustos 2019, Perşembe 19:17:09 Alfabesini bilmeyen salak ve cahilin teki yazmış 4
  • İnceyi görelim 01 Ağustos 2019, Perşembe 17:55:22 Bayrağımızın yanına arapça yazı yazdılar değil. Arapça yazının yanına Türk bayrağı koydular. Kimse zaten Türkçe bir yazı yazmaz hiçbir yere. Oraya İslam coğrafyasından bir bayrak seçmişler bu cahiller ama sıradan bir bayrak olmasın İslam dünyasının lideri olsun demişler :) 8
  • Bence 01 Ağustos 2019, Perşembe 16:17:21 Asıl alfabemiz kullanılmış. Bu alfabemiz kaldırıldığından yüzyıllarca edindiğimiz bilimsel tecrübe yok olup gitti. Binlerce bilim adamı bir anda cahil kefesine koyuldu. Alfabe değişmese idi en az 100 sene ilerdeydik 170
    • Tabi tabi. 01 Ağustos 2019, Perşembe 16:31:05 Herkes alfabe değişmeden profesördü bir günde cahil oldular. 5
    • Tnr 01 Ağustos 2019, Perşembe 16:40:32 Olmayan bilim adamları nereye gitti. Hangi ırktan bahsediyorsun hayal dünyandakinden mi? Osmanlıdan bilim adamlarını sayar mısın? Arap özentiliği başını döndürmüş anlaşılan 3
    • Yok ya 01 Ağustos 2019, Perşembe 16:57:36 Universitelerin Arap Dili ve Edebiyati mezunlarina Arapca bir yazi goster bakalim okuyabiliyorlar mi? Bir sekilde mezun olmus ama ne konusabilirler ne de yazabilirler. Oyle de zordur ogrenmek. Bilmediginiz konuda bos bos atip tutmayin. Hele sende hic umut yok.Hic ogrenenemezsin istersen dene... Kronolojik siralama ise olay, asil alfabemiz Gokturk alfabesi o zaman. Tam bir beyni yok fikri var vakasisin. 1
    • Yobaz 01 Ağustos 2019, Perşembe 16:57:53 Bi bitmediniz ulan Bi bitmedinizzzzzzzz!!!! 4
    • yok 500 01 Ağustos 2019, Perşembe 17:56:12 sanki arapça alfabe kullansak okuma yazma oranı artacak memlekette 2
    • Atatürk 01 Ağustos 2019, Perşembe 19:01:23 Alfabe değişene kadar neden yapmadınız? 1
    • Sencesi sende kalsın 01 Ağustos 2019, Perşembe 19:31:13 Düşüncekerini pek paylaşma, zeki insanları ortadan çabuk kaldırırlar ;) 3
    • 65 01 Ağustos 2019, Perşembe 20:38:10 Beğenmeyen çakma Kemalistler alfabe değişti alniniz uzaya değdi değil mi 19
    • Yürü 01 Ağustos 2019, Perşembe 20:51:06 Aklını yemişsin 2
    • Yazık kınıyorum 01 Ağustos 2019, Perşembe 20:55:48 Bu ülke Türkiye Cumhuriyeti, resmi dili Türkçe. Nokta 2
    • Oz 01 Ağustos 2019, Perşembe 20:56:01 Arapça bilen araplar, teknoloji ve uygarlıkta patlama yapmış avrupalı göçmenler akın aķin savaştan kaçıp araplara sığınıyor, yanlız dikkat Ortadogu da erkekler kaďınlardan daha fazla tecavüze ürüyormuş, oranı bilsen dehşete düşersin 1
    • Ayarsız 01 Ağustos 2019, Perşembe 21:06:16 Hap mı aldın ? Ot mu? 2
    • Ertan Turgut 01 Ağustos 2019, Perşembe 21:20:45 Onun için mi CUMHURİYET ten önce okuma yazma oranı %3 tü 3
    • Sence 01 Ağustos 2019, Perşembe 22:10:58 Yüzyillarca edindiginiz bilimsel tecrübelerden sadece 3 tane söyle Arapcanin (Arabin dili) en büyük savunucusu olucam. 3
    • AYNEN 01 Ağustos 2019, Perşembe 23:39:29 Tabi canım! Harf devrimi yapıldığı dönemde bütün dünya bilimsel tecrübemizi kıskanıyordu zaten? 4
    • KM 02 Ağustos 2019, Cuma 01:24:52 Sandığın kadar başarılı bilim adamı olsa alfabe sorun yaratmazdı. Dil öğrenen adam yeni alfabe mi öğrenemeyecek? 2
    • Eger bir asil alfabeni istiyorsan bu 02 Ağustos 2019, Cuma 01:32:45 Orhun Anitlarindaki Kokturk alfabesidir. Eger Turk alfabesi istiyorsan, ben Arap degilim Arap alfabesini istemiyorum. 3
    • Yorumcu 02 Ağustos 2019, Cuma 09:37:11 E latin miyiz biz peki? 3
    • Yorumcu 02 Ağustos 2019, Cuma 09:43:26 Yorumları okudum ve aklıma şu laf geldi: Bir deli bir kuyuya taş atmış kırk akıllı çıkaramamış. Avrupaya kızıyoruz ırkçı diye ama meğer bizde be ağır ırkçılar varmış. Bu zihniyeti hortlattığın için teşekkürler İspanya! 1
    • Biraz okursanız anlarsınız 02 Ağustos 2019, Cuma 20:33:53 Kabulünden beri tartışılagelen harf inkılabıyla Türkler, bin yıldır kullanıldığı Arap alfabesi yerine Latin alfabesini kullanmaya başladı. Dilde sadeleşmek, Latin alfabesinin Türkçeye daha uygun olduğu düşüncesi ve muasır medeniyetler seviyesine çıkma gibi düşüncelerle gerçekleştirilen harf inkılabı akıllara şu soruyu getiriyor. Osmanlı bin yıldır kullandığı Arap harfleri ile yeterli kültür ve medeniyet oluşturamadı mı, Osmanlı okuryazar değil miydi? Yaklaşık 45 bin eseri olan, koca bir divan edebiyatı oluşturan Osmanlı, medeniyetin göstergesi değil mi? Harf inkılâbının tek maksadının okuma yazmanın yaygınlaştırılmasını temin olmadığını; yeni nesillere geçmişin kapılarını kapatmak, Arap kültürü ile bağları koparmak ve dinin cemiyet üzerindeki tesirini zayıflatmak olduğunu söylenir. Bu inkılapla İngiliz Tarihçisi Arnold J. Toynbee’nin deyimiyle kütüphanelerdeki bu hazineler, örümceklerin yuva yaptığı raflarda kapanıp kalmaktan başka bir şeye yaramayacaktı. 2
    • Çok yazık şu halimize 02 Ağustos 2019, Cuma 20:36:56 Kazım Karabekir Latin harflerini savunanlara karşı Türkçenin güzel bir dil olmakla birlikte harflerinin zor öğrenildiğine dair fikirlerin, tamamen yabancıların telkinleriyle ortaya çıktığını ifade ediyordu. Ona göre, Latin harfleri kabul edilecek olursa geçmişte yazılmış pek çok kıymetli eser, kütüphanelerdeki binlerce kitap bir anda atıl kalacak, yeni nesil için anlamını yitirecekti. Böylece, Avrupalılar istediklerini almış olacaklar ve diğer Müslümanlara, Türklerin Hristiyan olduğu düşüncesini kolayca aşılayabileceklerdi. Yine Kazım Karabekir'e göre alfabe değişikliğinin amacı Türkiye'nin İslâmî Doğu ile olan bağlarını koparmak ve Batı dünyasıyla olan iletişimi kolaylaştırmaktan" başka bir şey değildi. 2
    • Aslımız bu alfabeye dayanır 02 Ağustos 2019, Cuma 20:48:33 İster kabul edin ister etmeyin. Tarihimiz geçmişimiz bu alfabededir. Sâmi/Arab yazısı, dünyanın en eski yazılarındandır. Bu hâliyle ilk kez Hazret-i İsmail'in kullandığı rivayet edilir. Hiyeroglif ve çivi yazısı dışındaki bütün yazıların menşei de bu alfabeye dayanır. Türkler, Müslüman olduktan sonra, Arap (İslâm) yazısını kullandılar. Türkler, İranlılar gibi, bunu lisanlarına adapte ettiler. Arapçada bulunmayan pe, çe ve je harfleri, bu Türk ve Fars alfabelerinde mevcut. Asırlarca Arabî ve Fârisî kelimelerin de tabiî bir şekilde girişi sebebiyle, Arap yazısı, Türkçenin doğru bir şekilde yazılmasına imkân veren millî bir alfabe hâlini aldı. İmkan olsa da yeniden kullansak... 3
    • Ben almadım ama 02 Ağustos 2019, Cuma 20:53:17 1928 de tüm millete otu yedirdiler maalesef. Nitekim İsmet İnönü hatıralarında (II/223), harf inkılâbının tek maksadı okuma yazmanın yaygınlaştırılmasını temin olmadığını; yeni nesillere geçmişin kapılarını kapatmak, Arap kültürü ile bağları koparmak ve dinin cemiyet üzerindeki tesirini zayıflatmak olduğunu söyler. Böylece yeni nesiller eski yazıyı öğrenemeyecekler, yeni yazı ile çıkan eserleri de hükümet kontrol edeceği; din eserleri de eski yazıyla yazılmış olduğundan okunmayacak, dinin cemiyet üzerindeki tesiri azalacaktı. İngilizler bizi istedikleri şekle soktular. Biz de mal gibi bununla övünüyoruz. 1
    • Kaynağın ne? 02 Ağustos 2019, Cuma 20:54:51 1908-1914 arası sadece İstanbul gazetelerinin günlük tirajı 100 binin epeyce üzerindeydi. 1928'de ise İstanbul ve Ankara gazetelerinin tirajı 19.700'dür. Bu, Osmanlı devrinden daha düşük bir seviye demektir. Cumhuriyet istatistikleri 1927'de okur-yazar nisbetini % 8,1 verir. Fakat 1903 Maarif Salnamesi'ne (yıllığına) göre, nüfusun %5'i ilk mektebe devam ediyordu. Yani bu oran yeni rejimin verdiği nispet, sadece ilk mektebe devam edenler kadardır. Geriye kalan nüfusun yarısının daha evvel mektebe gittiği düşünülecek olursa, okur-yazar nispeti %50'den aşağı olamaz. 1890'da okur-yazar nispeti, Rusya'da % 17'dir. İspanya, %39; İtalya, %45; Belçika, %74; Fransa, %78; Amerika'da %89,3; İngiltere, %92 okuryazara sahipti. Bizde okumuşların, 1911-1922 arası cephelerde eritilmesi bir yana; harf inkılâbı sayesinde "okur-yazar" kitle, bir günde "okumaz-yazmaz" hâle geldi. 2
    • Aynen öyle 02 Ağustos 2019, Cuma 20:57:49 İngiliz Tarihçisi Arnold J. Toynbee "A Study of History" (Tarih Bilinci) isimli kitabında Harf İnkılâbını değerlendirerek "Türkler harf inkılâbıyla kendi kaynaklarına el atmak husûsunda yabancılardan farksız oldular" der sonra şöyle devam eder: "Bundan sonra Türk kütüphânelerini yakmaya lüzum kalmamıştır. Çünkü harf inkılâbıyla bu hazineler örümceklerin yuva yaptığı raflarda kapanıp kalmaktan başka bir şeye yaramayacaktır. Ancak çok yaşlı hocalar ve ihtiyarlar, onları okumak lüzûmunu hissedecektir." 6
    • Peyami Safa Der ki: 02 Ağustos 2019, Cuma 20:59:27 Arap Harfi bilmeyen bir genç için Türk tarihinde ve Türk edebiyatında orta seviyeyi bulacak kadar derinleşmek imkânsız. Bu genç, Naima'yı, Peçevi'yi, Cevdet Paşa'yı okuyamaz. Bunun gibi el yazması, taş basması veya matbu45 bin eserden hiçbirini okuyamaz. Koca divan edebiyatı, onun için, bir mektep kitabında veya antolojiye alınmış mostralık birkaç manzumeden başka bir şey değildir. Tanzimat'ın bütün kitaplarında, beyaz kâğıt üstünde askeri ve muntazam adımlarla yürümüş bir pirenin tersi gibi incecik lekelerden ibaret görünür: Ziya Paşa'dan Abdülhak Hamid'e kadar muasır edebiyatın hiçbir şahsiyeti ve eseri üstünde fazla duramayacak. Edebiyat-ı Cedide için de öyle. Rübâb-ı Şikeste'nin de Haluk'un Defteri'nin de Eylül'ün de şunun da bunun da yeni harflerle basılmış nüshaları yok 3
  • Bir dost 01 Ağustos 2019, Perşembe 15:58:30 Buradada heryer aynı öyle dün Aksaraya gittim şok oldum!Her yer arapça yazıyor tektük kalmış arada derede bizim dükkanlar onlarda çok dayanamaz heralde.Bizi bu hale getirenler acaba hiç utanıyorlarmı ben çok utandım çok üzüldüm bu hâle gelmesine.Yıllarca bunlara oy veren biri olarak gerçekten çok özür dilerim herkesten. Ama şunuda şöyleyeyim eğer bunlar gitmezse "Suriyeliler"sonunda bunları buraya getirenler kendileri gidecek emin olun.Nerede geri kalmış Ülke vatandaşı varsa hepsi Türkiyeye doldu biz bu canilerle bu cahillerle yaşamak istemiyoruz ne görmek istiyoruz nede onlara benzemek istiyoruz.Biz Ulu önder ATATÜRKün dediği gibi Muhasır mediniyetler seviyesinde olmak istiyoruz yani çağdaş olmak istiyoruz böyle bunlar gibi ilimden bilimden egitimden bihaber olanlarla bir gelecek düşünmek bile istemiyorum ne kendi adıma nede çocuğum adına. 5
    • Akıllı seni 02 Ağustos 2019, Cuma 14:30:42 Biraz mantıklı at Aksaray’da yıllardır Arapça yazılı tabelalar vardı sen yeni mi gördün? 1
  • ... 01 Ağustos 2019, Perşembe 14:52:07 Klasik endülüs ten gelen anlayis.... Hala Turk diyince müslüman, müslüman diyince endülüs, endülüs diyince de araplar ve atapca geliyor akillarina. Ne diyelim? En buyuk sebebi bizim tanitim eksikliğimiz ve yetersiz ikili ılişkiler.... 0
  • Aşağılık duygusu! 01 Ağustos 2019, Perşembe 14:42:27 Türkiye’de Arapça yazı görmekten rahatsız olanlar, yıllardır İngilizce, Fransızca mekan isimleri ve reklamlardan hiç rahatsız olmadılar mı? Rusça, hatta Çince yazılardan hiç rahatsız olmuyorlar mı? Artık dünyanın heryerinde aynı manzara var. Küreselleşen dünyada Arapça da normal, İngilizce, Fransızca, Rusça da normal.. Aşağılık duygusunu bir kenara bırakalım artık. Yanlış olan resimdeki manzara, düpedüz cahillik.. Düzelmesi gereken de o.. 8
  • Dikkat !! 01 Ağustos 2019, Perşembe 14:30:48 Lütfen Uyarının yer aldığı Ülke (İspanya)konumuna bir bakın; Tunus'a yakın bir ülke İspanya ve biraz daha dikkat ederseniz esasında uyarının Türkler için değil Tunus için olduğu ve bu nedenle Arapça yer aldığı ancak burada yazı değil bayrağın yanlış konulduğunu düşünüyorum. Az dikkat ederseniz amacın farklı olduğunu anlarsınız. 1
  • Ne kadar boş 01 Ağustos 2019, Perşembe 13:29:48 İnsan var yahu.. Sizler zavallısınız.. 1
  • 1071 01 Ağustos 2019, Perşembe 13:29:31 Osmanlıca olmasın zeki çucuk.. 2
  • İspanyol Hanzosu 01 Ağustos 2019, Perşembe 12:25:18 Tunus bayrağı asacağına Türk'ü bulabilmiş cahil! 4
  • Eee doğru! 01 Ağustos 2019, Perşembe 12:08:30 Ülkemizin de heryeri arap doldu ve bizim tabelalarımız da arapça. Bakın burası şokomelli, tursit değil, oturma izni olan araplar! Adamlara kızmaya gerek yok, kendimize bakalım! 9
  • kısasa kısas 01 Ağustos 2019, Perşembe 12:06:14 Biz de İspanya bayrağının yanına bask veya katalanca yazı yazalım. 10
  • .. 01 Ağustos 2019, Perşembe 11:24:03 türk bayrağı yanına arapça açıklama skandalı bir yana, ziyarete gittiğim bir ülkenin polisi , benim güvenliğimi nasıl garanti etmez ?? biz de yazalım o zaman havalimanına " güvenliğiniz garanti değil İspanyol kardeşim " diye !. 0
  • Tunus 01 Ağustos 2019, Perşembe 10:55:52 Bayrağı ile karıştırmışlardır. 1
  • Vatansever 01 Ağustos 2019, Perşembe 10:48:44 Ne bekliyordunuz!Arap hayranı,ülkesini Araplara parsel parsel satan bir C.başkanı (ki benim c.başkanım asla olamadı) olan ülkeyiAraplardan farksız tutan İspanyollar ne kadar haksız ki!? 25
    • dümenci seni 01 Ağustos 2019, Perşembe 14:45:35 senin cumhurbaşkanın olmadı diye bişey yok seve seve senin cumhurbaşkanın nokta 57
    • Beraber yıldızları sayalım bitince siktir git nereye gidersen 01 Ağustos 2019, Perşembe 20:13:07 Vallahi halk arasında seve seve, derler Ama arkadaş arasında ne derler bilirsin Nasıl imamın oğlu bizim başkanımız olduysa, istanbul a,,, RTE de senin ve hepimizin başkomutanı broooooo 4
    • Karaktersiz kemalist 01 Ağustos 2019, Perşembe 20:39:08 Seni 6
    • İstesen de 01 Ağustos 2019, Perşembe 20:39:42 İstemesen de o senin cumhurbaşkanın 4S kuralına göre de cumhurbaşkanın 8
    • 4S 01 Ağustos 2019, Perşembe 21:11:54 Ya seve seve ya .... .... boşlukları sen doldur. AĞLAYIN ÇATLAYIN PATLAYIN BU ÜLKE HEP BİZİMDİ SİZ SADECE BİZDEN ZORLA ÇALDINIZ BİZDE GERİ ALDIK.Beğenmiyorsan hadi Ermenistana yürü. 7
  • Pakize 01 Ağustos 2019, Perşembe 10:48:14 Türklerin Arapça konuştuğunu,yazdığını sanan yabancıya çok rastladım yurtdışında... ama bu kimin hatası acaba ? İspanyolların ya da Endonezyalıların mı ? Yoksa bizim hatamız mı ? Kendi içimizde bile, okuması yazması zor olduğu için Arap alfabesini değiştiren Atatürk'e kızan kendini bilmez, kendini Arap sanan varken elin İspanyoluna ne diyelim şimdi? Dedesinin mezar taşını okuyamıyormuş. Git Göktürkçe öğren de Göktürk yazıtlarını oku madem,daha çok şey öğrenirsin derler adama. 1