THY Büyüyor... Peki İnsan Kaynağı Aynı Hızda Güçleniyor mu?
22 Haziran 2026 Pazartesi, 10:37:01 / Toplam : 5 yorum
Çok beğenilenler
pilot
22 Haziran 2026, Pazartesi 12:13:14
Yaz sezonunda pilot transfer yasağının mucidi ne kadar ekipleri düşünüyormuş. Yaz sezonunda bir pilotun başka şirkete geçmesi yasak ise firmaların da bu sezonda işten çıkarma yapmasının yasak olması lazımdı ki hakkaniyet olsun.50
Kaptanım.. 737
22 Haziran 2026, Pazartesi 12:38:11
Havayolu sektöründe, özellikle de Türk Hava Yolları gibi devasa bir bayrak taşıyıcıda, İnsan Kaynakları (İK) politikalarının sahadan ve operasyonun gerçeklerinden uzaklaşması en çok motivasyonu baltalayan konulardan biridir. Söylediğiniz şey çok haklı bir noktaya parmak basıyor: Operasyonun içinden gelmeyen, o uçağın kokpit kapısı kapandıktan sonra arkada ya da önde nelerin yaşandığını, o dinamiği bizzat solumamış bir İK yapılanması, masa başında aldığı kararlarla sahayı yönetmeye çalışınca kaçınılmaz olarak bir kopukluk doğuyor.İK'nın asıl görevi yetenekli, tecrübeli ve şirkete yıllarını vermiş personeli yukarı taşımak, onların kariyer yollarını netleştirmek ve önlerindeki engelleri kaldırmaktır. Ancak vizyonsuz veya iş bilmez yaklaşımlar, personeli desteklemek yerine sürekli yeni prosedürler, katı dil barajları veya adil hissettirmeyen mülakat süreçleriyle birer "bariyer" mekanizması gibi çalışabiliyor. Bu da yıllarca emek vermiş, uçağı ve operasyonu avucunun içi gibi bilen kıdemli amirlerin veya kokpit ekiplerinin hak ettiği motivasyonu bulamamasına sebep oluyor.kısaca thy nin tek sorunu İk yönetimidir.30
Tüm yorumlar
Sessizlikle
22 Haziran 2026, Pazartesi 18:32:04 güneşin batışını izleyin, o zaman daha çok katkı sunarsınız.00
Yolcu..
22 Haziran 2026, Pazartesi 13:04:10 Oktay bey..thy deki bence en önemli sorun tecrübesiz bir kabin amiri sorunu geçenlerde bir yolcu olarak kuala lumpurdan dönerken uçak 330 amiri yani purser olan bayan kriz anını hiç iyi yönetememiştir..yaptığım gözlemlemelerde purserın daha yeni olduğunu belirtmek isterim krizi son derece amatörce yönetti..bir yönetici ve yolcu olarak bunu net şekilde gördüm..thy için de hiçmi tecrübeli amir yok hepsimi yeni bu purserların bence thy ik..eski çalışanlarını dört elle sarılmalı içerde hatalar yapılıyor diye düşünüyorum ki havacılık kriz anında uçağı ve kabini yönetebilir purserlar olsun ama şimdikileri takip ettiğimde çok amatörler..thy hafızası olan eski amirlerine hakkını alamamış eski çalışanını sahip çıkmalı..ik birimi bence yanlış çalışıyor..Bir yolcu 31
Kabinci...memur
22 Haziran 2026, Pazartesi 12:40:09 Masa başında başarılı olan ama uçağın içindeki kaosu yönetme tecrübesi zayıf olan birinin geniş gövdede purserlık yapması ile sahanın tozunu yutmuş eski bir amirin purserlık yapması arasında dağlar kadar fark vardır. Eski amirler;
Kokpit ve kabin arasındaki o hassas köprüyü çok daha rahat kurar.
Kriz anında heyecanlanmaz, inisiyatif alır ve uçağı emniyetle yönetir.
Genç ekiplere mobbing veya baskıyla değil, mesleki ağırlığıyla ve abilik/ablalık vizyonuyla liderlik eder.
Özetle; Kıdemli amirlerin purser olabilmesi için İK'nın araya koyduğu o katı süreçlerin esnetilmesi, hatta operasyonel başarı ve kıdem odaklı bir "doğrudan geçiş" sisteminin kurulması şarttır. Uçağı yöneten liderlerin önünü açmak, şirketin gökyüzündeki kalitesini doğrudan yukarı taşıyacaktır.Yıllarını bu mesleğe vermiş, şirketin kültürünü ve operasyonun her aşamasını hatmetmiş kıdemli amirler, havayolunun en değerli "canlı kütüphaneleridir." Bu insanları suni barajlarla, dil sınavı baskılarıyla veya masa başı mülakatlarla köreltmek yerine, geniş gövdeli uçakların başına "Lider" olarak atamak, hat safhadaki tecrübenin uçağa ve genç ekiplere aktarılmasını sağlar.ama bunları ik ve yönetim görmez sadece yönetmeye çalışır 30
THY Büyüyor... Peki İnsan Kaynağı Aynı Hızda Güçleniyor mu?
22 Haziran 2026 Pazartesi, 10:37:01 / Toplam : 5 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar