07 Eylül 2011 Çarşamba, 15:55:38 / Toplam : 37 yorum
Çok beğenilenler
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 16:47:07
Gayet yerinde bir açıklama. Pencere kenarında oturan yolcular gece de gündüz de dışarıyı seyretmek isteyebilirler. Bundan doğal ne olabilir!20
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 17:00:15
Adam haklı. ben olsam bende manzara izlemek isterim. bu benim en doğal hakkım. Hem gündüzde uyuma mantığında da adam haklı. saat 14:30 da uyumak zorundamıyım ben :) 20
Tüm yorumlar
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 17:35:21 bakın alinur beyin keyfi yerinde yolcular perişan
http://yfrog.com/kepylhcj02
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 12:16:59 Kelepçelenme mi? Çok Amerikan filmi izlemiş Engin Bey :)
777 gibi geniş gövdeli bir uçakta tek pencereden gelen ışık mı yolcuları uyutmuyormuş? Boşversenize ya.
Ben gündüz Amerika'ya uçacağım ve aşşağıyı izleyemeyeceğim. Bulut yoksa gece bile kapatmam aşşağıyı izlerim.10
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 10:11:31 Bende okyanus uçuşlarını sık sık yapıyorum, THY, İberia vs. mutlaka cam kenarına otururum ve okyanusda olsa seyretmeyi severim bu güne hiç bir uçuş görevlisi bana zorla kapattırmadı sadece rica ettilerş dışarıyı seyretmek istediğimi söyleyincede aferdersiniz deyip gittiler. Bence bunu yazan gazetecinin şovudur bu.11
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 08:47:30 Adam haklı. İstediğini yapar. Koğuş mu orası ? Herkes uyuyacak diye bir kural mı var ?10
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 08:38:42 yılların kaptanıdır, dediklerini biraz daha makul karşılamak gerekir, konuyu yorumculardan çok daha iyi bildiğine inanıyorum,
zaten bizim yolcular nedense Türk hava yollarında aslan ama özellikle Amerika'da nedense kuzuya dönüyorlar, yani tatlı su kabadayıları
00
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 08:38:35 gecen ay aynı hatta bende uctum.Ucak saat 11.30 gıbı havalandı ve yaklasık 3 saat sonra yemek ıkramının hemen ardında perdelerın kapatılması istendi.Turkıye saatıyle 16 gibi,banada bıraz sacma geldi.o saatden sonra kabın gorevlisi arkadaşlarıda pek etrafda bulamadık.Bu arada kutupların uzerinden gecerken ben şahsen o manzarayı gormek ,hatta fotograf çekmek isterim.gercı 777 lerde 2 adet harıcı kamerayla ekranınızda seyretme ımkanınız var ama,çıplak gozle gormek bence bambaşka.Nitekım arka tuvalelerın oradakı camı acarak seyredebildim.manzara harıkaydı00
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 01:45:32 Engin Bey Bir yabancı firmada hemen hemen her hafta, isviçre-ABD newark, houston gibi havaalnlarına giden şirketin pilotudur. Sen kimsin diye yazana: senin yaşından daha çok uçmuştur. Yazdıkları olaya nokta koymuştur.
alinur aman ha dikkat.. kuraldışı yolcu olursun oku bari burayı00
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 01:09:12 Böyle tip insanlara hep uyuz olmuşumdur kendilerinin farklı bir tarzı oldugunu düşünürler..Bu ucak direk kutupların uzerınden gecmiyor ya ızlandanın 400nm cıvarında bır mesafeden katediyor okyanusu FL520da iken ızmır uzerınden erciyesi gorebılırsın ama malesef daha o kadar tırmanamıyoruz..ayrıca insanın boynu tutulur be kac saat kafa yamuk bakarken asagıya..00
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 00:50:48 sen goz maskesiyle uyuyamiyorsan ayni mantikla adam da tepe lambasiyla gazete okuyamiyor belki ? sacmalayip insanlari yargilamakta ustunuze yok..00
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 00:25:57 kardeşim nasıl bi mantık yürütüyosunuz anlamıyorum uçak yolculuğunda size ewde alıştığnız rahat uyku ortamı sağlanacaktır diye bi garantimi veriyor thy adam cam kenarı koltuk almış ve kapatmak istemiyor güneşliğini aksini söyleyen bi kural da yokken nasıl haksız oluyor bunu benim mantığım almıyor uyku gözlüğü ile uyuyamıyorsan da ışığa bi tarafını dönersin sorun çözülür kimse gelip güzüne fener tutmuyor en nihayetinde adam sadece güneşliğini açık tutmak istemiş ne cins milletiz bizde yahu.....10
Misafir
08 Eylül 2011, Perşembe 00:13:17 engit aksut arkadas dedigin yılların kaptanı engin aksuttur tarzanlık yapma!Ayrıca , alinuurr velibebe bey , ucak Alaskadan gecmez LAX a giderken.Onu insallah LAX - DNV ucusunuzda yaparsınız.hahaha kara cehalet!cam acık hersey acık ama nerede olundugu veya gecıldıgı hakkında fıkır yok!00
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 23:33:07 uzun menzilli ozel bir ucak alsin hazretleri...01
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 22:38:28 Amerikaya hiç uçmamış kişiler için söyleyeyim amerika uçuları sabah çok erken saate yapılır. Şehir dışından gelenler istanbulun uzak noktasından gelen insanlar için kabustur belkide gece 3 de 4de kalkılır. Haliyle fazla yorgun olunur ve 1 kaç saat sonra günün yorgunluğu başlar uyumak en doğal haklarıdır. Kitap okumak istiyorsa guneslığini kapatıp ışığını yine açabilirdi. Göz maskesi demiş göz maskesiyle ben şahsen uyuyamıyorum rahatsız ediyor.01
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 22:22:17 engin aksüt isimli arkadas komik olma, tehdit seviyesi 2 dediğin olay fiziksel saldırı, olaydır bilmem bu yorumu yapma hakkını nerden buldun. ama sadece guneslıgı kapatmadı dıye yolcuya form ımzalatamazsın, akabınde kelepcelemek ztn baslı basına farklı bır olay. olayın aslı cezaı yaptırımı olmayan bır olay olduguna gore, velidedeoglununda dedigi gibi ucakta dagıtılan uyku bantları sus olsun ya da eve goturesın dıye degıl o durumda o kısı guneslıgı acıp dısarı yı gormek ıstıyor ve ya gun ısıgı almak ıstıyorsa hıc bır baskı yapamazsın. olayı buyutmusler sadece, ozaman gun dogumuna yakın ucuslarda guneslıkler otomatıkmen kıtlensın, olmaz mı senın mantıkla gıdersek.. bılmedıgınız ıslerı fazla kurcalayıp yorum yapmayın sadece. ıyı geceler00
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 21:30:49 bildiginizi zannettiginiz fakat hircbirseyden haberiniz olmadigi konularda yorum yapmasaniz ?
yolcuya window blind i kapatmasi icin `would you mind closing your window blind` dersin...kapatmak istemiyorsa KENDI TERCIHIDIR!. zorlayamasziniz....yolcuya rapor yazilirmis falan filan ahahahah sen gel de o raporu bana imzalat bakalim ....sacmalamanin da bir sinri var uyumak istiyorsan uyku gozlugu takar uyursun. 10
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 21:07:30 kural disi yolcu prosedurunu bildiginizi anladik fakat bir preseduru sadece bilmek yetmez o proseduru uygulamak icin gerekli sartlarin olusup olusmadigini degerlendirebilmek esas onemli konudur adam koltugunda gazete okuyor ve benim gunes isigina ihtiyacim var diyor kimseyle agiz dalasina girmiyor bagirip cagirmiyor ve bir mecburiyet yada guvenlik mevhumu soz konusu olmadigindan pencere gunesligini de kapatmak istemiyor burada kural disi yolcu proseduru uygulayan kabn memuru yanlis uygulama yuznden olasi bir davada haksiz cikar adamin gunes isigindan faydalanma hakki var sonucta fotosentez yapiyor belki nerrden biliyosunuz 00
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 21:07:30 ben hiç yurtdışına uçmadım ama avrupa da olsa amerika da olsa (hele ki ilk defa gidiyorsam) kimse bana perdeyi kapattıramaz. Ben zaten özellikle gündüz uçuşu almışımdır ve özellikle cam kenarı almışımdır etrafı izlemek için. 100.uçuşum bile olsa kapatmam kardeşim. Taksın ışık geçirmeyen gözlüğü uyusun uyucak olan. Pilotlar napıyo kokpite perde mi çekiyo yani00
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 20:52:10 Gercektende bir amerika ucaginda olsaydi, perdeyi ilk kapatan kisilerden birisi olacagina eminim. Buyuk ihtimalle zaten oyle de yapiyordur. Hostesin haklisiniz demesi de, müsteri memnuniyetindendir yoksa zerre kadar hakli oldugundan degil. Yani butun 340-777 neyse artik yolculari haksiz bir sen mi haklisin????01
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 19:26:17 Hayatta herşeyi yazılı kural olarak tanımlayan yorumculara söyleyecek lafım yok. Ama eğer o uçakta olsaydım içinden çıktığı sayesinde para kazandığı ve şımardığı toplumu beğenmeyen Alinur beyin uyumasına büyük bir keyifle yardımcı olurdum. Kendisine tavsiyem bakmaya çok meraklı olduğu Alaska'da yaşamasıdır. O buzla dolu kalbiyle o buzla dolu coğrafyada çok mutlu olacağına eminim.00
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 18:51:01 Hadi bu adam yilda 6 kere amerikaya ucuyo, yolu ezberlemistir de, ilk sefer giden adam hic mi merak etmemistir ne var ne yok assada diye. gunduz vakti adamin gorme hakkina niye el koyuyosun ki.00
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 18:48:41 teamül konusunda haklısınız. zaten kurala uyulmazsa cezalandırılır. ama teammüllere uyulmazsa birşey yapılamaz. ilgili kişiyede; "pencereni kapat!" diye değilde "pencerenizi kapatabilirmisiniz?" denmesi gerekirdi. (uçakta olmadığımız için ne dendiğini bilmiyoruz.) evet böyle bir kural yok o yüzden en fazla saygısızlık yaptı der ayıplayabiliriz. o kadar.00
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 18:45:11 Buna ragmen yolcu pencere golgeligini halen kapatmiyor ise tehdit seviyesi 2'ye cikartilir. Gerekli form yolcuya imzalatilir. Tehdit seviyesi 2 aslinda ucakta sigara icmek ile es degerdedir ve kabin gorevlisinin bu ikazina da uymayan yolcu Kaptan'in yetki ve sorumlulugu adina bir kez daha uyarilir. Buna halen uymayan yolcunun elleri kelepcelenir ve ucagin inisini takiben yolcu ucaktan polis refakatinde cikartilir. Burada onemli olan kimsenin birseyi yapmaya zorlanmasi degil birden cok yolcunun disaridan gelen isiktan rahatsiz olmasidir. Sonucta golgeligini indirmek istemeyen TEK kisi ucak icersinde huzursuzluk yaratmaktadir. Avrupa yonundeki gece ucuslarinda golgelikler sabah gunesinin erkenden kimseyi uyandirmamasi icin aksamdam kapatili01
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 18:36:32 Alinur Beyden uyumasi degil, kendisinden baska herkesi rahatsiz eden gun isigindan dolayi penceresinin golgeligini indirmesi istenmis. Hani kendisinden baska yolcular da disariyi ve ALASKA'yi ! seyredecegim diye israr edecek olsa ornek teskil edeceginden sorun olmayacak. Ama Alinur Bey hic biryerde yazili olmadigi halde her normal yolcunun uydugu bir kurali israrla ihlal etmis. Avrupa veya Amerika'da bu konuda kesin bir kural olmadigi halde diger yolcularin rahatsiz olmasi, ucak icersinde huzurun bozulmasi soz konusu oldugundan bu gibi yolculardan pencere golgeligini kapatmasi nazik bir lisan ile istenir. Bu istege uymayan yolcuya PDR Level 1 (Passenger Disturbance Report - Kuraldisi Yolcu Formu Tehdit seviyesi 1) uygulanir. .....02
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 18:29:11 Sizin sunduğunuz fikir bence kişisel bir planlama. Şimdiye kadar temaüller gereği bu böyle yapılmış ve pencereler kapatılmış olabilir. Ancak yolcuyu pencerei kapatmalısın diyebilmek için bir kural sunulması şart. Ayrıca uyku gözlüğü takılıp uyumakda mümkün. Adam gürültü yapmıyorki.
Kişi gündüz olduğundanpencereden dışarıyı seyretmek istiyor ve bu onun hakkı. Uyumakda diğer yolcunun hakkı ise bu uyku gözlüğü ile bunu yapabilir. Aslında her iki yolcununda haklarına saldırılmamış olur. Bu nedenle gündüz uyumak zorundamıyım diyen Ali bey haklıdır.
Havacılık temüllerle değil kurallarla yönetilir. Kural yoksa sorun yoktur. 10
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 18:20:03 şöyleki; buradan sabah yola çıkıyorsun akşam oraya varıyorsun ve yatıyorsun. ama oraya varınca sabah yeni olmuş diyelimki yattın ve akşam kalktın (orada) sabaha kadar oturup tekrarmı yatacaksın. yada varınca uyumayıp oranın akşamında uyuyacaksın ki 24 saatten fazla uykusuz kalacaksın. böyle olmaması için insanların uçakta uykusunu alarak inmiş olmaları lazım. bu yüzden gündüz uyumak zorundalar. bence bu hareket uçaktaki diğer yolculara yapılmış bir saygısızlıktır.01
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 18:19:34 Haklılık payı var saat 14.30 da nasıl uyuyacaksın ki ? amaaa ,
1- İstanbul -Los Angeles uçarken Alaska'yı nasıl göreceksin?
2- Hava kararınca zaten perdeni kapamana gerek yok.
Benden bu kadar.
10
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 18:02:40 ben bu zamana kadar kendilerini '' adam '' sanırdım .. yanılmışım :-(01
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 17:59:39 Akşam uçtuğumda tabiki perdemi kapatıyorum demiş:)Kendisi uçaktaki türk yolculara laf atmak yerine kendine de biraz bakmalı akşam perde kapatmanın ne manası var zaten o zaman gerek olmuyor perdeler kapanıyor ki insanlar rahat uyusun gittiği yere dinlenmiş gitsin jetlag'tan korunsun diye ama işte bir Türk yolcu klasiği ama tabiki perdeyi kapatmama kendi tecihi01
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 17:50:40 Demokraside senin her turlu hakkin baskalarinin haklarinin basladigi yerde biter.
Ref. Ilkokul yurtaslik bilgisi ders notlari01
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 17:34:43 Alaska yorumu yapan arkadaslara koptum. Bence bunun dışında yorum yapmak boş. Adam Türkleri eleştiriyor herkes haklı görüyor. Oda Ekonomi Class ta uçsaydı. orda kimse müdahil olup burcuvalık etmezdi. Adı üstünde Business Class yönetim kurulu kararı almış yolcular;)00
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 17:26:25 Yorumunuz uygunsuz ve hakaret içeren unsurlara yer verdiğinden dolayı yayımlanmamaktadır.00
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 17:05:22 Havacılık kurallarla yönetilir. THY deki bir kabin meuru pencerenizi kapatmak zorundasınız dediğinde bunu uluslararası bir maddeye dayandırması şart.
Heee bir maddde yok ama şimdiye kadarki temüller böyle derseniz.İşte Teamüllerin bittiği yani zurnaın zart dediği yer burası olmuş. Ali beyi sürü mantığında bakmadığından ve haklarını aramasına devam ettiğinden dolayı kutlarım. 10
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 16:56:10 BENDE YILDA BIR KERE NEWYORK'A UCUYORUM BENIMDE EN COK GARIBIME GIDEN HER TARAF GUNLUK GUNESLIK PENCERELER KAPATILIYOR BENDE UYUYAMIYORUM INANIN BENIM ICINDE ISKENCE OLUYOR,YERDEN GOYE KADAR ALI BEY HAKLIDIR TAK MASKENI UYU,....10
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 16:54:37 üfürmüş olmak istemem ama yanlış bilmiyorsam bizim okyanus ötesi uçan 2 motorlu uçaklarımız okyanus üzerinde minumum süre kalmak için ara mesafenin en kısa olduğu kuzey tarafından kanada yakınlarından rota izliyolar. ordan da alaska görülür.11
Misafir
07 Eylül 2011, Çarşamba 16:35:58 Alaska derken?00
"UÇAK OTEL DEĞİL Kİ"
07 Eylül 2011 Çarşamba, 15:55:38 / Toplam : 37 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar