30 Ocak 2012 Pazartesi, 00:01:03 / Toplam : 23 yorum
Çok beğenilenler
Misafir
24 Nisan 2012, Salı 14:17:02
DHMİ ssd bşk lıgı oldum olası AIM personelını hep uvey evlat gıbı gormuştur. ICAO yada eurocontrol her yıl toplantı semıner vs. trhlerını dhmı e gonderır. ama nedense hıc bır hv trf ıle ılgılı toplantı kacırılmzken ,AIM toplantılarına ya katılınmaz yada bır kışı gonderılır .oysa yabancı ulkeler grplar halınde toplantılara ktılmaktadırlar. bızde tasarruf tedbırlerı dıye bı bahane tutturulmuş uzun yıllar buna sıgınılarak katılımlar engellenmıştır...ulslarası her tplantının mtlaka yararı vrdır gelışmeler yakınen takıp edılr ve yenılıklerden onceden haberdar olundugu ıcınde ılgılı kurum vede kuruluşlarla koordınesı yapılarak EURO blgesı ıcnde dıger ulkelerle eş zamanlı hareket edılmış olur.entegrsyn olmazsa yrumz cunku.50
Misafir
01 Şubat 2012, Çarşamba 22:00:45
EUROCONTROL ve FAA ve liderliğinde AIXM projesi yeni sürümleriyle havacılık sektörüne yenilikler getiriyor. Aslında AIXM modelini incelersek bunun havacılığın "kendi dijital dilini" oluşturma çalışması olduğunu görebiliriz. Bu dijital dil her bir aşama daha kat ettiğinde sistemin merkezinde olan AIM'in önemi daha da artacaktır. Çünkü zaman bize gösterecekki gelecekte artık bir çok karar verme işlemi kişiler tarafından değil akıllı sistemler tarafından yapılacak. Bu noktada da bu akıllı sistemlere yön veren bilgi ve bilgiyi yöneten AIM birimlerinin seyrüsefer sistemlerinin can damarı olacaktır. Selam ve Saygılarımla...Rıdvan ÖZATA20
Tüm yorumlar
Misafir
01 Şubat 2012, Çarşamba 12:45:15 Ciddi bir meslek tanımının yapılması gerek artık.Bir şablon oluşturulmalı ve iş akış şemaları.
güzel bir yazı olmuş sağolun10
Misafir
01 Şubat 2012, Çarşamba 11:09:29 Bunlar uygulanacak olan ciddi projeler.Bu projeleri uygulayabilecek personel-teçhizat donanımı ne durumda acaba? Kuruma ilk girdiğim anda bile SMART projesinden bahsediliyordu ve buna yönelik ATC nin çalışmaları (komisyonları) vardı ancak AIM in hiç bir çalışma grubu yoktu.Genel Müdürlükteki arkadaşlarımızın dahi dahli olmadı, haberleri bile yoktu...Trajedi burada başlıyordu işte.Evet zaten bize yönelik olumlu bakış yok lakin biz ne yapıyoruz bunu düzeltmek için?Pekala bu projeler örneği ile planlamalar yapılabilir ikna edilecek insanlar ikna edilebilir..Dikkatinize sunarım.Servet Hocam saygılar selamlar10
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 23:30:14 Servet Bey’e kendim ve tüm meslektaşlarım adına teşekkür ederim. Bu konuda eurocontrol kaynaklı birçok makale okuduk. Kendisi tüm birikimi harmanlayarak olayın özünü vermiş. Artık klasik “AIS”çilikten sıyrılıp uçuşun her anında kritik bilgileri uçuş ekibine sunacak “AIM” anlayışına geçiliyor. Bizi ileriye taşıyacak projeler var ama yavaş ilerleniyor. Birlikte bu süreci hızlandırmalıyız. 2016 ve 2025 bu hedefe varmada önemli tarihler. Özellikle Avrupa da artan hava trafiğinin güvenliği ve seyrüsefer verimliliği için AIM e azami ölçüde ihtiyaç olacak. Sağlıcakla kalın… 10
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 23:12:33 elinize sağlık servet bey00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 18:50:29 elinize sağlı Servet Bey..umarım mesleğimiz hakettiği yeri bulacak.genç ve dinamik bir kadromuz var.üzerimize düşeni en iyi şekilde yapacağımızdan hiç şüphem yok..00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 13:06:07 Silsile halinde yorum yapan arkadaşımı, ilgisi nedeniyle tebrik ediyorum.Nedense biz de kaygılanan,olması gerektiği yerde olmadığını söyleyen çoğunluk var .Lakin en basitiyle böylesine bizim için avantajlı yazı yazan Servet Bey in yazısına yorum yapan yok...Pasif arkadaşlar bilmelidir ki; (teşbihte hata olmaz genel prensibine sığınarak) Köpekbalığı durduğu an batar o nedenle hep haraketlidir...Lütfen aksiyon :)00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 10:49:59 Bunlar sağlanırken şu an yazınızı okuyup bir yorum dahi yapmayan kuru kalabalığa lütfen en azından “elinize sağlık” diye yazmanız 3-5 saniyenizi alır…Mesleğinize de sahip çıkmış olur kararsız çoğunluk olmazsınız…Sizin sahip çıkmadığınıza başkası hiç sahip çıkmaz derken bir daha “ELLERİNİZE SAĞLIK…”
dipnot:Arka plandakiler hala neyi bekliyorsunuz merak etmekteyim...00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 10:48:55 Ve bir an önce bu mesleğin sonundaki “MEMUR” İBARESİNDEN kurtulunmalı yerine uzman ,eksper ,yönetmen …vb (Havacılık Bilgi Uzmanı,Havacılık Bilgi Yönetmeni…vb….) uzantıların çalışmasının bir an önce yapılıpğ unvan değişikliği acilen ama sağlam dayanaklarla yapılmalıdır.Dünyanın hiçbir yerinde sizinde belirttiğiniz gibi uzmanlık gerektiren bu meslek memurlarca yaptırılmamalı,çalışanların kendisini ve kalitesini her yönüyle geliştirmesi için tüm imkalnlar sağlanmalı ve personelinde kendini geliştirmesi için personel zorlanmalı(Dil şartı , meslek bilgisi ,IT bilgisi , iletişim ve ifade yetenekleri..) ama imkanlarda (Dil kursları,Yurtdışı eğitim,Teknolojik bilgi,İletişim kursları,Maddi teşvikler..) sağlanmalıdır00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 10:48:05 Bu faaliyetlerde tek bir bireyin sırtına değilde dernek veya bilgili ,çalışmaya ve araştırmaya aç ,fedakarlık edebilecek ama desteksiz bırakılmaması gereken AIM çalışanı olacak ve gerek meslekle ilgili gerekse özlük hakları ile ilgili çalışma yapacak insanlar olacak …Yeri geldiğinde konusunda uzman (sizin gibi…) kişilerden yardım alacak uzmanaların yardımıyla da gerekli dosyaları hazırlayıp SHGM,DPB,Eurocontrol,ICAO … vb sunulmalıdır.00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 10:47:26 Bununla birlikte sizde olmazsa olmazları kalın puntolu bir halde alttarını çizerekde ikaz etmişsiniz…Ama bir kast sistemi varki bunu kırması kolay değil belki yıllar alacak belkide yıllarca kırılamayacak…Literatürde maalesef meslekle ilgili donelerde sınırlı olması ve çoğu projelerinde dış kaynaklı olması (Eurocontrol ,ICAO yada FAA…vb…) Bizlerse dışarıdan gelen yada hazırlanan bu projelere fikir beyan edip geliştirmekten ziyade tercüme et oku…Gelirse uygula …mantığının yerine bir an önce kendi mesleğimizle ilgili projeler oluşturup bunları uluslar arası kurumlarda vizyona sürmeliyiz…00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 10:46:50 Ama maalesef en büyük eksiğimizde tanıtım…En basit DHMİ içersindeki bir bölümün günü olur sendikalarımız sayfalarında büyük harflerle “… gününüz kutlu olsun…” yada herhangi bir dernek seçimi anında manşetten haber olur…Bizlerse galiba reklemı çok sevmediğimizden sessiz çoğunluk olarak kalırız…Bu kadar gelişime müsait bir meslek hem meslek erbablarından hem de kurumunca daha çok değer verilmesi gerektiğini sizde belirrtmişsinizki bende size aynen katılıyorum…00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 10:46:15 Görünmeyen ama tüm hamallığı sırtınızda hissettiğiniz bir meslek ...Anlatması
da tanıtılması da zor bir meslek ...Ailenizin bile "havaalanında çalışıyor ..."diyerek
sadece özetleyebildiği ne sizin ailenize nede ailenizin başkalarına anlatabildiği bir meslektir.Sizinde belirttiğiniz gibi gelecekte yada yakın gelecekte gelişiminin sonu olmayan bir meslek…10
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 10:45:39 Servet Hocam öncelikle kaleminize sağlık...Güzel bir yazı olmuş ama ben bunu sizden köşe yazınızda bir yazı olarak değilde seri olarak birkaç yazı dizisi halinde bir makale olarak beklerdim.Malum ülkemizde sizin gibi havacılık konusunda deneyimli ve bilgili aynı zamanda araştırmacı kimliğini sürdüren insan sayısı maalesef pek fazla yok...AIM mesleği Türkiye için yabancı sayılabilecek bir meslek kollarında biri ...00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 10:44:42 Hocam elinize sağlık...00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 10:00:18 Arkadaşlar şu ingilizce olayının önemini kavramalıyız.Emin olun belki ATC yi emergency ve klasik dışı 100 ingilizce freyzoloji çok büyük oranda kurtarabilir ama 10 sene içinde AIM arkadaşları (bilgiyi yöneten-yönlendiren-üreten-kullanan) dar ve sığ ingilizce kurtarmaz.Uçaklar bile yakın gelecekte computerlerine depolayacakları bilgi ile rotalanacaklar.BİLGİNİZ OLSUN :) Servet Bey teşekkürler bu arada...00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 09:37:22 Gelecek umarım bizle için iyi şeyler getirir.Bakış açısı çok önemli ve bu bakış açısını lehimize çevirmek için çok çalışmak gerek.Ve tabi Servet Hocam gibi kalemlere ihtiyacımız var.Eline sağlık hocam00
Misafir
31 Ocak 2012, Salı 07:14:44 Servet Bey alinmazsaniz biraz elestirmek istiyorum. 1990 yilindan beri havaciligin icindeyim. Ancak seyrusefer (S/S) ((Navigation) kelimesinin yerine "gezin" kelimesinin kullanildigina ilk defa sahit oluyorum. Bir yazar olarak yazdiginiz alandaki terminoljiye hakim olmamaniz, hos karsilanabilir belki; ama en azindan konu hakkindaki bir uzmandan yardim alabilirdiniz diye dusunuyorum. Ortak bir havacilik teminolojisini olusturamamiz havacilik kulturumuzun de sikintili olmasina sebep oluyorde yansiyor. Haacilik camiasi olarak en buyuk sikintilarimizdan biri olarak 00
Misafir
30 Ocak 2012, Pazartesi 12:38:12 Olacak galiba biz AIM personeli için...Şu memur ünvanından kurtulmamız gerek biran önce.Ta en başından bu ünvanı almamak gerekti.Düşünsenize yönetimin memurusunuz:) trajikomik.Güzel bir yazı sağolun00
Misafir
30 Ocak 2012, Pazartesi 09:17:43 AIM ünvanlı arkadaşlar geleceğiniz parlak...ATC herzaman olması gereken yerde neredeyse tüm dünyada (ilk sırada) .. Ama AIM in önemini hergeçen gün hissedecek Havacılık camiası.Bilinmezlikten bilinirliğe doğru ilerliyorsunuz...00
Misafir
30 Ocak 2012, Pazartesi 08:55:29 Süper bir yazı.Ancak araştıran donanımlı birisi yazabilir bunları...
Objektif davranıyor bilginizi takdir ediyorum.
Kolaylıklar Hocam...00
Misafir
30 Ocak 2012, Pazartesi 01:03:44 Sayın Servet hocam birimimizle ilgili verdiğiniz bilgi için teşekkürler.Gerçekten görevini iyi bir şekilde yerine getiren ve donanımlı arkadaşlar var ve tek eksiğimiz bize destek olacak kişiler.Yaptığımız işin bilincindeyiz ve en iyi olmak bizim boynumuzun borcu..Çalışmalar var ama nasıl bir sonuç çıkacak gerçekten 4 gözle bekliyoruz.. tekrar teşekkkürler.Devamını bekliyoruz..
Saygılar.00
AIM ve NEXTGEN-SESAR-SWIM-AIXM
30 Ocak 2012 Pazartesi, 00:01:03 / Toplam : 23 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar