28 Kasım 2016 Pazartesi, 00:00:11 / Toplam : 121 yorum
Çok beğenilenler
Yine yanlış
28 Kasım 2016, Pazartesi 00:22:36
Ali Bey , destek olacaksa devlet olsun. Veri öteleme yapsın, indirim yağsın , havalimanları ücretlerini düşürsün vs. Ama siz gidip Easa kuralları ötelensin derseniz bu " devlet yardımcı olsun " retoriği ile uyumlu olmaz. Sizin isteiğiniz emmiyetsiz uçulması, yorgun uçulması, yıllık 1000 saat uçurun , ayda 110 uçurun ki ilave personel gerekmesin diyorsunuz. Bu devlet yardımcı olsun demek değil çalışanın canı çıksın demektir.234
Çıksın da
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:34:06 Çalışanın canı çıksında yakın zamanda kriz başlamamışken 2 tane uçak kal oldu. Bir 330, bir 320. Zararda bu uçakların payı nedir? 110 saat uçurursun da devamlı son gaz giden bir araç eninde sonunda kaza yapar. Yapılacak kaza ise herşeyin sonu olur. Değil 40 uçak, şirket tümden kapanır, boieng filosu hariç :) onlar her türlü her şartta devam.30
Kpt
29 Kasım 2016, Salı 00:44:14 Ali Kıdık'ın yukarıdaki yazısına lütfen bir bakın. Şu anda yaşanan sorunların çözümüyle ilgili devlete sunduğu tek bir çözüm önerisi var mı? Diyor ki devlete:" Şirketlere yardım edin" Peki nasıl yardım edin? O yok. Binlerce çözüm önerisi sunulabilir şu anda. Ama Ali Bey'in verdiği tek öneri ne? 'Uçucu ekipleri ölümüne uçurmaya devam edin' İşte bu önerisi. Sanki biz yaptık bu zararı,bedelinide biz ödeyeceğiz,değil mi? Biz her ay daha fazla uçtuğumuzda,yorgunluktan geberdiğimizde şirketler kurtulacak mı? Hayır. Ama önerisi bu. Hayır arkadaş. Ben kabul etmiyorum bu öneriyi. Aksine, sağlığım diyorum,uçuş emniyeti diyorum,yorgun uçmaya hayır diyorum. Bir uçak daha kaybedemeyiz artık. Hepimiz ekmek yiyoruz. Binlerce insan,benim yorgunluğumun sonuçları yüzünden işini kaybetmesin diyorum. Kesinlikle ötelenmesin. Hatta daha da erken çıksın. Biz yaşamak,mesleğimizi ve şirketimizi yaşatmak istiyoruz. Yorgun uçmaya hayır!!20
Ölmeyi bayilmak saniyorsunuz
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:34:25
Durup durup EASA ötelensin , personel gideri fazla diyip duruyorsunuz. Avrupa birliği bizi kapi onun falan koymadi. Alinan kararin hukuki baglayiciligi yok. Siyasi mesak vermek amaci ile bu karar cikti ve asil karar aralik ortasinda alinacak. Farzedelim ki o kararda menfi cikti ve gorusmeler donduruldu. Bu bizlerin medeni ulke seviyesine gelme hedefimizi dondurmamiz anlamina mi gelmeli. Insani sartlarda uculmasini ve calisanin haklarini almasi gerektigini ne zaman savunmaya baslayacaksiniz. Maas yuksek deniliyor , peki 1300 tl ilen calisani gectim 5000 tl ile bile calisan kisiler Istanbul da 1 ev dahi alabilir mi? 20 sene calisip 1 ev sahibi olabilir mi? Memleketde evler 300000 den basliyor 3 kisilik bir aile icin. O evlerde zaten istanbula 20 km uzaklikta. Krediyle girersin eve 20 sene calisir alirsin.20 sene boyunca da kit kanaat gecinirsin. Ben cok uctum ay da 110 saat , 130 uctugum zamanlarda oldu. Masa basina benzemez bizim is , her ucusunda her gece yarisi uyanisinda sagligindan yersin , yavas yavas sagliksiz bir vucuda sahip olursun. Sporla ve saglikli beslenmeyle desteklemezsen , gun ortasinda uyumazsan çöker gidersin. Hayati riskin de ayrica cok yuksektir. Hayat sigortasi yaptirmaya gidersin yapmazlar sen ucucusun diye. Herseyin bir bedeli var, ben bu riskleri aliyor ve her gun sagligimla oyun oynuyorsam karsiliginda iyi bir hayat yasamayi hakediyor olmaliyim. O yuzden yok maas yok cok ucun EASA ötelensin falan diyip durmayin artik. Çozümleri ticari planlamalarda arayin.221
Yurekli kaptan
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:43:58 Tek kelimeyle Helal olsun yazdiklarina aynen imzami atarim.Ama an-la-mi-yor-sunuzz problem burda sanirim!!41
Ağzına sağlık
29 Kasım 2016, Salı 10:24:52 Kaptanım ağzına sağlık. Yaşamayan bilmez.10
Tüm yorumlar
abartı
02 Aralık 2016, Cuma 19:56:06 İçine gereğinden fazla duygusallık katılmış bir yazı. Yerdeki uçak için neden içimiz burulacakmış anlamadım? Çok saçma bir laf. Havacılık sektöründeki ekonomik kriz doğrudur ama ticari bir iş yapıyorsanız her zaman bir risk vardır. İşler iyiye giderken iyi, işler kötüleşince ağlamak, pes etmek profesyonelliğe aykırıdır. THY nin yükseliş yıllarında sektörün devleri olan Lufthansa, Air France, British Airways binlerce işçi çıkardılar, küçülmeye gittiler. THY de şu an benzer bir durumdan geçiyor. Dünya genelinde olan bir sorun. Buna rağmen diğerleri gibi devasa bir işçi çıkarımını duymadık. O yüzden fazla abartmayalım lütfen. Üstelik bu krizi oluşturan sebeplerin büyük oranda aşıldığını ve önümüzdeki dönem normale döneceğine inanıyorum.00
AHMET GÜRSOY
02 Aralık 2016, Cuma 13:34:31 Dünyada gelişmiş ülkelerin hava yolları bile,THY gibi plansız hesapsız bir büyümeye gitmediler.Bu gidişle iflasın eşiğine geldiler.Devlet desteği olmasa durum çok kötü.Dileğim,isteğim yıllarca ekmeğini yediğimiz,halen arkadaşlarınız uçtuğu THY nın düzlüğe çıkması,ground edilen uçakların uçmasıdır.Emekli kaptan pilot10
zor günler yakın
02 Aralık 2016, Cuma 01:25:02 durum gerçek ki iyiye gidiş yok ve pek çok aile madur olacak 20
BURAK
01 Aralık 2016, Perşembe 21:26:49 THY Teknik' ten Savunma Müsteşarlığına geçen İsmail Demir ve THY' den TUSAŞ' a GM olan Temel Kotil.
Tebrikler. Demek ki liyakat böyle oluyor?!...40
CEO nerde?
01 Aralık 2016, Perşembe 00:22:53 Ucaklar meydanda yatiyor, THY'nin kovulan patronu da simdi TAI de yatiyor. Jet yapcekmis.20
Ekonomi
30 Kasım 2016, Çarşamba 20:29:48 Sizin ciddi bir ekonomi bilgisi almanız gerekiyor. Ali bey bu kurallar keyfe keder konmadı, Hepsinin temelinde uçuş emniyet, yani para var. Ben 20 saat uçmaya mecbur muyum? Ötelenme kabul edilemez. Şirket niye zarar ediyor oraya bakmalı.10
Cengiz
30 Kasım 2016, Çarşamba 18:59:15 Uçak çürümüş terk edilmiş hangi yöneticinin umrunda bizim ülkedeki en büyük eksik denetim mekanizmasının eksikliği iki yıl önce 95000 tl'ye hisse aldım iki yılda paranın yarısını kaybettim öyle bir şirket thy kazanma ihtimalin yok kagbetmeye mahkumsun vurgunun vuran kaçıp gidiyor Allah en sevdiklerinizden çıkarır inşallah10
atilla
30 Kasım 2016, Çarşamba 15:13:46 malesef ülkemiz ne hale geldi21
Kim kazançlı
30 Kasım 2016, Çarşamba 10:22:46 THT nin büyümesinden hangi yöneticiler kazançlı çıktı ise büğünkü sıkımtının hesabını onlar vermeli diye düşünüyorum.40
Eskici
29 Kasım 2016, Salı 19:08:58 Neden bunları sn Temel Kotile sormuyorsunuz insanların bedduasının acı böyle çıkıyor diye düşünüyorum30
TGS Çalışanı
29 Kasım 2016, Salı 14:52:07 Merhaba Ali Bey, sizin de her daim yazdığınız gibi THY sorunları bitmiyor. Ancak, eklemek istediğim bir başka husus, TGS çalışanlarının olağanüstü zor koşulları. Bir yazınızda da bu durumu değerlendirmenizi görmek ve yetkililerin bu durumu görmesini isterim. TGS, tamamen iş gücü sömürüsüne dayanan, sadece torpilsizlerin çalıştığı, gece vardiyalarına kaldığı ve ne yaparsa yapsın,bir durumdan dolayı ceza aldığı bir kurum oldu. Torpilliler ise, asla gece vardiyasına kalmadan, asla çalışmadan ve asla ceza almadan işe gidip gelirler.Bu çalışma sistemi, kısa süre sonra tükenmişliğe, güvensizliğe ve mutsuzluğa neden oluyor. Bu yetmiyormuş gibi, aynı statüye sahip kişilerin, torpil seviyelerine göre birbiri üzerinde hiyerarşi kurmaları, motivasyonumuzu tamamen bitiriyor. Temennim, bu konu ile ilgili bir araştırma yapıp, gündeme taşımanızdır. İyi kalın.60
Tgs isci sofor
29 Kasım 2016, Salı 17:34:03 Cok yerinde guzel tespitler altina imza atarim10
işçi
01 Aralık 2016, Perşembe 11:43:16 TGS zaten işçi sömürüsü için kurulmuş taşeron bir şirkettir. AKP hükümetinin genel politikasının THY'na yansımasıdır. Hedef sektörü tamamen taşeron yapmak zaten az kaldı hedefe...itemsan, kültür, vb. Bir yanda torpille işe girmiş lise mezunu müdür ve 10bin tl maaş alıyor diğer yanda belki ünv. mezunu ama itemsan, kültür vb. şirketlerde daha fazla çalıştığı halde 1500-1900 tl alanlar var. Ama onlarında bir çoğu memnun zaten yeter ki partilerine zeval gelmesin...21
emekçi
29 Kasım 2016, Salı 11:32:02 İnin artık çalışanın sırtından, gözünüz hep emekçinin aldığı üç kuruş maaşta. yetti gari aaaaa....31
olacağı buydu
29 Kasım 2016, Salı 10:32:54 yerdeki uçaklar 3.havaalanını bekliyor. açılınca yağmur gibi uçak ve turist yağacak ülkeme. beter olun her yerin her kurumun içine ettiniz.hesapsız kitapsız kanunsuz kuralsız şark kurnazlığıyla ben yaptım oldu,ülke ve şirket yönetmeye kalkarsanız olacağı budur, şaşacak birşey yok bunda 52
meraklı
29 Kasım 2016, Salı 09:37:29 vallahi rezalet, billahi rezalet! doğru mu okuyorum dedim, döndüm tekrar okudum Ali Bey'in yazısını neredeyse küçük dilimi yutacaktım. yetkililer göreve!
yahu adam yazmış işte, daha neyi bekliyorsunuz? bekleme yapma, devam et! ticari sana söylüyorum, ilerle, bekleme yapma! bunu mu diyelim? bunu mu istiyorsunuz?
ama yok! hata bizde. zamanında taksi plakası alsaydık, boş yere tostçu açacağımıza, şimdi voleyi vurmuştuk. ki, 90'ların başı daha. ben o zaman mal çekiyorum, istanbul-bulgaristan arası. neyse, o zaman da bu sorunlar vardı şimdi de! yetkililer göreve!30
Torpil
29 Kasım 2016, Salı 09:15:44 Acaba torpille adam kayirmayla hakki olmayani işe alip hakki olani kapinin onunden gecirmemek ve beddua almak bence bu isin manevi boyutu...Gencecik turk genclerini alman mülakatçilara ezdirmek harcatmak cok yanliş.ik'ya onun bunun yeğenini kuzenini akrabasini işe yerlestirmek .....profesyonellik degil .30
Ezilen
29 Kasım 2016, Salı 21:54:23 Almanlarin birsaat kirbes dakikalik mulakatini bir defada gectim
Fakat torpil mulakatini gecemedim
Kul hakki yediler hakkimi helal etmiyorum51
Turizmci
29 Kasım 2016, Salı 01:54:55 Almanya'ya Müdür olarak atananlar koltukları gidecek diye kapalı odalarından dışarı çıkmıyor , en çok çalışılacak dönemde odalarında saklanıyorlar.Bugüne kadar arkadan gelen rüzgarla giden THY için artık KRAL ÇIPLAK....
Kurtuluş Savaşı gibi içi ülke için paralanan vatansever kişilerin işin başına geçmesi , çapsız gücünü koltuktan alan torpilli tecrübesiz kişilerin derhal alınması gerekir.21
pilot
28 Kasım 2016, Pazartesi 21:21:04 yıllardır avrupa ülkelerinden bu işi bilenlerin kendi aralarında sohbet ederken söyledikleri ve bizzat duyduğum böyle kontrolsüz büyüme iyi değil laflarına bende kulak asmamıştım ama avrupa da bu gune dek batan bir sürü şirket görmüş bu insanlar sanırım bu işi bizden daha iyi biliyor belkide thy'nin yapısını değiştirmek gerekiyor...51
katiliyorum
29 Kasım 2016, Salı 11:26:20 Star Alliance toplantilarinda bana aynisini demislerdi. Ben de o zaman first mover avantajini kullanip ulke pazarini domine etmeye calisiyoruz demistim. Lakin bu strateji borcla buyumek gibi, eger yatiriminin karsiligini pazar payi veya operasyonel nedenlerle alamazsan zarar feci hale gelir, contingency reserve'e bu kadar guvenmek mantikli degil demislerdi. Dogruymus tabi, adamlar deneyimli. Bir harcama yaparken bin tane fizibilite calismasi yapiyorlar, zilyon tane tane kurul onayi gerekiyor yatirim icin...20
Pilot
28 Kasım 2016, Pazartesi 19:30:13 İlker Aycı'yı getirmeyip Temel Kotili YK başkanı yapsaydınız zararlar bu boyutlara gelmezdi. İşten anlamayan adamla bu kadarınada şükür36
:))
29 Kasım 2016, Salı 09:14:41 Kotil getirdi zaten bu hale... Büyürken hava yapmak değil krizde şirketin başında durabilmek marifet...20
Ne Oldi?
28 Kasım 2016, Pazartesi 19:12:14 Yazınızın bir yerinde sektöre sübvansiyon demişsiniz. Devletin sübvansiyon yapacak gücü artık kalmadı. Ekonomi batırıldı. Kötü yönetim örnekleri üçüncü köprü, körfez köprüsü, Avrasya Tüneli, üçüncü havalimanı gibi yatırımların aşırı maliyetlere çıkmasıdır. Halkın bu hizmetleri bu fiyatlarla alım gücü yoktur. Daha başka saçma sapan işler de vardır. Mesela büyük oranda ithalata bağlı olan konut sektörü. ( Çimentonun %25'i, çeliğin yüzde %50'si enerji girdileri nedeniyle dolara bağımlıdır ama konut ihraç edilemediğinden pek döviz getirmez) Sonuçta devlet sübvansiyona muhtaç hale gelmiştir. Bu da Mayıs'ta IMF'in Ankara'da görünmesi demektir.
Yazının bir başka yerinde seneye turizmin Avrupa'dan da darbe yiyeceğinden bahsedilmiş. Doğrudur. Üstüne vazife olmayan yerlerde din/mezhep savaşlarına girer, Avrupa'ya külhanbeyi ağızıyla sürekli hakaret ederseniz adam niye gelsin?
Önce toplum olarak aklımızı başımıza almalıyız. Gaza, hamasete gelmemeliyiz. Başımıza doğru yöneticiler seçmeli, ülkeyi yüceltmeliyiz. 122
Hayır
29 Kasım 2016, Salı 08:35:28 Şu an devletin kamu maliyesi cumhuriyet tarihinin en güçlü dönemlerinden birisini geçiriyor. Kamu bütçesi pek çok ab ülkesinden daha sağlıklı durumda. Ayrıca bahsettiğiniz "maliyetli" projeler için devletin bütçesinden para çıkmadı, devlet sadece bu yatırımları yapacak şirketler için garanti veriyor.
İnsanlar buradaki yorumlara bakıp karamsarlığa kapılmasınlar. hem thy'nin bu durumdan kurtulacak hem de devletin gerekli desteği verecek gücü var. Bu sıkıntılar aşılacak.116
hayır'a hayır
30 Kasım 2016, Çarşamba 23:05:28 Kamu maliyesi en güçlü dönemiyse nasıl her doğan çocuk 2002'ye göre 3 katı borçla doğuyor? Neden ithalat ihracata göre rekor kırıyor? Neden gelire göre dünyanın en pahalı arabası,benzini,doğalgazı,elektriği,telefonu,interneti,pasaportu,vergileri burada? Neden yatırımların çoğu bir şehre ve bir bölgeye yapılıyor? Neden göç önlenemiyor?Kamu bütçesi hangi pek çok ab ülkesinden daha sağlıklı durumda? Küçük ülkeleri kast ediyorsan olabilir peki ya Almanya,Fransa gibilerden? İktidar, köprü yaptı, yapan şirkete günde şu kadar araç geçecek geçmezse farkı ben sana ödeyeceğim diye güvence verdi ! Böyle bir güvenceyi hangi aklı başında ülke verir? Deli dumrul hesabı geçen de ödüyor geçmeyen de! Üstelik son kur farkı dolayısıyla şirkete devlet tarafından ödenen para inanılmaz rakamlarda! Tahminen araç başı 120 tl ! Devletin vereceği destek kalmadı deniz bitti! Ülkemizin içinde bulunduğu terör,ekonomik kriz vs şartlarında ve mevcut kötü yönetimle sen nasıl iyimsersin o da ayrı konu! 90
Misafir
28 Kasım 2016, Pazartesi 17:27:04 Torpilli adamlar alirsan sonu boyle olur, malesef.. Ayni zamanda cok hizli buyumenin sonucu bu.. Ben yurt disinda Havacilik Mudurlugunu okudum ve tamamen THY yonetildigini teknigi yanlis buluyorum.. Ben olsam tabii farkli yonetirim.. simdi o konulara girmek istemem.. Saygilar.. 53
?
28 Kasım 2016, Pazartesi 16:34:06 Biz mi hesapsız,kitapsız,hormonlu büyüyün,bir sürü uçak alın, abuk sabuk yerlere uçun,bir sürü müdürlükler açın,türkçe konuşamayanları,havacılıktan gelmeyenleri,hemşehri ve partili diye thy'na ve diğer kurumlara balık istif doldurun diye? Biz mi dedik yanlış yapanları görmezden gelin,koruyun diye? Biz mi dedik fetocuları kurumlara doldurun diye? Biz mi dedik devletin kaynaklarını iç edin diye? Biz mi dedik riskleri iyi analiz etmeden,çevremize ve kendimizin yaşadıkları ve yaşanabilecek sorunlara bakmadan,bize kimse bir şey yapamaz politikaları izleyin diye? Biz mi dedik kulun hakkını yiyin diye? Bu soruların muhatabı devlet olmalı aslında ve sorular bitmez cevaplar da gelmez, gelemez!180
Frequent Flyer
28 Kasım 2016, Pazartesi 16:21:21 Lafı uzatmaya, süreci geciktirmeye gerek yok., şunu kabul edelim: THY iflas etti! Devlet sübvansiyonu 1960 model bir tedbir, modern ekonominin kuralları neyse gereği yapılsın, yani THY özelleştirilsin. Benim önerim, eğer THY borçlarını kabul etmeye ikna edilebilirse, THY'nın 1 TL bedelle Pegasus'a satılması. 31
Nasıl uçuyorsun
30 Kasım 2016, Çarşamba 19:19:55 Sen sanırım hakkaten uçuyorsun thy nin yönetimsel yapısını mali yapısını bilmiyorsun sanırım? Özelleştirme idaresinde ve %51 halka açık iş ortaklarından oluşuyor AŞ değilde AO 00
Özcan Uzunoğlu
28 Kasım 2016, Pazartesi 16:11:28 Ali bey görülüyor ki bu yazınızla gelmiş geçmiş en fazla somut yorum yapılan haberlerden birisine imza atmış bulunuyorsunuz. Sonuç olarak bu yazı ile birlikte konu sadece sizin fikrinizin beyanınızla sınırlı kalmayıp enine boyuna sektör için ve dışı bireylerle tartışılmış oluyor. Bu kadar yorum arasında yol gösterici olanların yanında anlamsız olanların olması da doğaldır. Esas olan gerek Türk Hava Yollarımız da ve gerekse diğer havacılık firmalarımızdaki karar vericilerin bütün yorumları dikkatle inceleyerek katkı sağlayacak olanların değerlendirilmesi ve mutlaka mevcut olduğuna inandığım kriz yönetimi programında yararlanılmasıdır. Bu sebeple yazınız hedefe ulaşmıştır diyebiliriz. Herkesin fikirlerini olumlu olumsuz yazmasını sağlayan bu platform için teşekkürler. Saygılarımla.10
asıl suçlu devlet
28 Kasım 2016, Pazartesi 15:32:40 Devlet,yandaşları olan işin içinden gelmemiş,hayatlarında her işi torpille yapmaya,yaptırmaya alışmışları yönetici diye heryere doldurması nedeniyle iyi yönetilmediği için sarsıntı geçiren şirketlere neden destek versin? Devlet,yandaşları olan adamlarını bu şirketlere koymuş,iyi yönetsin diye onlar da iyi yönetememiş ise gitsin hesap sorsun! Onların hatalarını yine devlet, dolayısıyla da biz vatandaşlar ödüyoruz! Mesela thy'nı denetlemekle sorumlu kişiden neden hesap sorulmuyor? Oğlunu şirkete sokturup 3-5 ayda müdür yaptırdı hala daha kargo'da müdür! Kendi makamı nedeniyle,oğlu thy'de işe alınıp,müdür olan biri o şirketi nasıl denetler? Asıl hesap sorulması gereken bu kifayetsizleri uzman,şef,müdür,yönetici yapıp,kurumlara dolduran ve ne de olsa benden deyip denetlemeyen,hesap sormayan,her yanlışlarını sümen altı eden devlet değil midir? Ve geçenlerde başka sitelerde haber oldu,thy'de birçok yurtdışı istasyonda şef,müdürlerin büyük suistimalleri,yolsuzlukları var ve hesap sorulamıyor!181
Sorumlu Kotil
28 Kasım 2016, Pazartesi 15:28:42 By durumun asil Ve tek sorumlusu temel Kotil dir62
peki
28 Kasım 2016, Pazartesi 15:34:27 ya hamdi?193
Personel gideri
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:51:43 Ankara izmir antalya gereksiz müdür fazlaligi var tgs nin 5 muduru tk nin 5 muduru tgs nin 10 sefi tk nin 10 sefi satis pazarlama calissin ercan izmir ve ankaradan lhr seferi koysun ucmak icin olmucak yerlere uculmasin kabinde bir cok anne part time ucmak ister teklif edilsin yabancılar çıkarılsın emekli olmus sözleşmeliler cikarilsin gereksiz mudurluk ve başkanlıklar birlessin siyasetle gelip is bilmeyenler gitsin yurtdışına merkez tayinli gonderme mahalli isleri zaten yapiyor vetilen paralara günah isyanbulda bilgisayar başında oturup email takip eden tum yöneticiler kendini kaldirsin operasyonu yerinde izlesin 70
Rx/98 Mustafa
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:11:49 ya kardeşim nedir bu hak almamizdan ucucu olmayan insanlarin cekememesi yillardir lufthansa air france british vb.hava yollari insanca uctular haklarini bilerek gorevleri bildiler ve zevkle calistilar gerektigindede haklarini aradilar,siz birde editorsunuz biraz kabin ve kokpitin yaninda olun.Eger maliyet icin kisma durumlarindan bahsediyorsanuz sirketteki gereksiz sefler mudurlukleri dile getirin,ornegin bir adamin damacanlarla ilgili sorumlulgundan ve bu adamin yillardir ikramiye ile kabindan daha fazla maas almasindan bahsedin yada ucmadigimiz hatlardaki istasyon mudurlerinden.Biraz bizde haklarimiz olsa ona gore yasasak ucsak cok mu benimde parasinda gozum yok kessinler isterlerse maaslardan ama biraz artik hak aramayi bilelim yeter yani bu yalakalardan biktik.40
Uzman
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:55:44 Yuksek maasli mudurlerin yillik giderlerini hesaplayin
Vizyon sahibi kac mudur varsa kalsin digerlerini gonderin60
Fo
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:49:21 Ali bey
Torpil ve adam kayirmanin sahip olmadigi
Vizyon sahibi kisilerin yonettigi Sunex ten
Thy ornek alsin
Bugunler Thy nin iyi gunleri
Yonetici ve mudurlerin maaslari ve sosyal haklari aciklansin
Thy nin neden bu duruma geldigi acikca gorulur52
Fo
28 Kasım 2016, Pazartesi 15:01:57 SunExpress ve adam kayirma ve vizyon sahibi kisiler....Hahahah sadece guluyorum.
Bana Sunexpress'de calisan bir tane vizyon sahibi isim soylesene.
pulpless40
Sesli guldum
28 Kasım 2016, Pazartesi 15:17:56 Sesli guldum , vizyon sahibi Sunex 41
Fo
28 Kasım 2016, Pazartesi 15:57:57 Sunex te torpil islemedigi icinmi guldun13
Sor bakalim ekiplere
28 Kasım 2016, Pazartesi 16:53:49 Vizyon sahibi yoneticilerine sorsunlar bakalim yaz sezonu icin ne olacakmis? Saw base i kac kere kapatip insanlari yerinden yurdundan edip sonra tekrar aciyoruz demisler.
Yeniden kapaniyor orasi ayri ama . Sen hala torpil vizyon diyorsun. Torpil hep vardi kandirmayin kendinizi . 10
FO
28 Kasım 2016, Pazartesi 17:21:28 Sen uçuşuna bak FO cum, abilerinin işine karışma10
5. Yıldız
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:42:38 Bu kadar olayı aynı anda kaldırmaya çalışan ülkemizin bayrak taşıyıcısı durumunda olan THY nın değerli yöneticileri hala neden 5 yıldız olamıyoruz diye çırpıyor anlayamıyorum sen bırak 5 yıldızı içinde bulunduğun pozisyonu koru yıldızlar daha sonra gelir50
THY
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:37:30 Geldigimiz nokta havaciligimizin plansiz buyumesi ve cok kotu dis politikalar. Bunlar daha guzel gunler. Ulkenin yurt disindaki imaji cok kotu. (Nereden mi biliyorum? neredeyse 41 yildir ABD'de yasiyorum ve is icabi 55+ ulkeye is/tatil gezilerim oldu.). Turist daha cok uzun yillar Turkiye'ye gelmez. Gecen hafta Malta'ya uctum, ucakta (A320) 30-40 kisi ancak vardi. Dun Sicilya'dan dondum, ucak agzina kadar doluydu ama hep Filipinli ve Sri Lanka'lilarla). Yolcu kalitesi sifirin altindaydi. Ucak resmen kokuyordu ve bu adamlar daha ucak piste tekerlek koydugu anda ayaklanip el bagajlarini indirmeye basladilar. Burada bir kac Irlandali da herhalde bu 4 yildiz havayolune kendi notlarini atmislardir. Yanimdaki Sri Lanka'liya sordum neden bu kadar Sri Lanka'li var diye. Biletler o kadar ucuz ki dedi. Gecen ay Houston'a ucan bir arkadasim 777'de 80-100 kisi ancak var dedi. Simdi haftada 5 gun yapilan bu seferler Mayis'da haftada 7 gun yapilirken %80 dolu ucuyordu.30
Havacı
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:22:04 Kımse bugünün hesabını yapamadı Thy nin yapması gereken kiralık uçakları iade eldeki eski uçakları devre dışı birakmak ve küçülmek başka alternatif yok birde kış sezonu bazı uçuş noktalarında sefer azaltmak bazı noktalarda ise tehir iptal etmek30
MALIYET KONTROLÜ
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:14:58 Ali bey, samimi duygularla yazmışsın, lakin İlker Aycı ve ekibi hiçde masum değil. Zararın en büyük müsebbibi onlar ve baş aktör Temel Kotil. Kotil hayal aleminde yaşayan biriydi. Hamdi Topcudan sonra hiçbiri dirayetli bir yönetim gösteremedi her geleni istihdam ettiler, her denileni yaptılar durum ortada. Topcudan sonra idari birimlere ve yurtdışı müdürlüklere ne kadar personel alındı bir bakılsın. Boş beleş geziyorlardır. Diğer maliyet kalemlerini yazarsam yorumum yayınlanmaz 71
???
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:11:40 Genel Müdür EKŞİ , görev bellidir ! Haydi görelim bakalım nasıl oluyormuş.11
xxxx
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:09:45 İlker Aycı 1,5 seneden fazla dır bu şirketi yönetiyor. Geçen 1 milyar dolar kâr ettirdik diye hava atmasını bilen, bugünkü zararı geçmişe yıkması ne kadar mantıklı?110
Martian
29 Kasım 2016, Salı 06:52:24 O dağıtılan kârlarda kimlerin hakkı yoktuki.. Noldu, 1ay sonra zarar açıkladı :@20
faizsiz
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:07:46 ya hocam faizsiz diyorsunuzda para yurtdışından bankalara faizle geliyor nasıl faizsiz vereckler burda bankalar yada diğer kurumlar!!! 40
İşçiler
28 Kasım 2016, Pazartesi 18:00:45 Boşuna mı vergi veriyoruz. Okul, hastane falan yapacağımıza borç öderiz. Sen de.40
TGS
28 Kasım 2016, Pazartesi 12:52:08 Tgs işçilerinin emekçilerinin ahi bedduasi daha çok şeyler götürür.. .İnsanların haklarını verseniz Allah da size verir .Vesselam32
YAZIK
28 Kasım 2016, Pazartesi 12:45:06 Operasyonel ekipler dokunulmaz olmalı. Büro memuru kolay bulunur ancak yıldızlı kaptan ve purser bulamaz ital edersiniz. 35
Purser mi
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:02:23 Purserin ne niteliği varki bulamayıp ithal edelim, fasulye kendini nimetten sayıyor.60
yürübeee
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:18:01 angus ithal ederim sizi etmem:)60
Fasulye
28 Kasım 2016, Pazartesi 17:01:14 O geniş gövde yolcuyla uçamaz Purser olmazsa nohut ta kendini nimetten saymasin12
Purser
28 Kasım 2016, Pazartesi 17:02:43 Min: 10 yıl tecrübeli olmalı diye biliyorum yoksa senin kafa 2 haftada yetiştir b777 kabinin başına koy Newyork a gönder :) savaş çıkar o uçakta boş boş konuşuyorsunuz kardesim12
Pilot
28 Kasım 2016, Pazartesi 20:11:21 Pilot kolay yetisir
Mudurluk kolay kolay olmaz mudur olmazsa ucak ucmaz
Bugunleri arayacaksiniz vasifsiz kariyersiz torpille gelenler10
Ali Kıdık'a
28 Kasım 2016, Pazartesi 12:44:58 Araba devrilince yol gösteren çok olurmuş. Sen hiç bir ülke gördüm mü 35 yıldır terörle boğuşsun, aynı anda 900 km'lik sınırında cihan harbi çıksın, aynı anda silahlı kuvvetleri darbe yapsın, aynı anda dini kullanan bir terör örgütü daha peyda olsun (FETÖ), aynı anda dünyanın en zalim terör örgütü şehirlerinde cirit atsın (DAEŞ) ve Sultanahmet ve Taksim'de turistlere bomba atsın. Doğudaki savaşı saymıyorum bile. Böyle bir ülkenin havayolu finansal kriz yaşamasın da Faroe Adaları hava yolları mı yaşasın? Şimdi gözlerini kapat ve düşün suç kimde? Eğer sende yürek varsa iktidar sahiplerine laf söylersin Ali Kıdık. İşini yapan bürokratlara ve çoluk çocuğa değil. Öyle kuru sıkı atmakla olmuyor bu işler. 159
ağla
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:08:23 sadece ağlaın çünkü çözüm önerebilecek ne vizyon ne de eğitimiz var!!!45
Selim
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:49:33 Butun bunlar hukumetin kontrolunda ve arzusu ile oldu. Simdi sanki bunlar aniden cikan surprizlermis gibi mazaret konusu olamaz.70
iyi yazmışsın da
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:02:24 işini yapan ! bürokrat ve çoluk,çocuğa, yeteneklerine,bilgilerine,tecrübelerine bakmadan,umursamadan sırf benden diye kim torpille iş,makam,mevki verdi ?140
komşusu yanan
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:56:17 sınırdaki cihan harbi daha çatışma düzeyindeyken oraya benzin bidonunu kim niye döktü sence?60
Peki
28 Kasım 2016, Pazartesi 17:57:19 Madem ortam böyle bu neyin kafasıydı da böyle büyümeye çalıştılar.50
konya
28 Kasım 2016, Pazartesi 12:25:10 Konya havalimaninda yerde yatan herhangi bi uçak yok..07
kenya
28 Kasım 2016, Pazartesi 16:09:21 Kenyadır o Konya olsa duramazdın31
Kural
28 Kasım 2016, Pazartesi 12:23:34 Bakınız kural çıkarsa şirket kurtulmaz, sadece uçucu ekiplerin işten çıkartılması süreçleri olur. Sübvanse PATRON zenğin ederek olmaz. ÖNCE ÇALIŞAN düşünülmeli. Yabancılar öncelikli çıkartılmalı. 10
ACİL
28 Kasım 2016, Pazartesi 12:16:55 uçuş eğitim başkanlığı başkanıyla birlikte acil satılsın. elde edilen gelirle durumu toparlayalım.80
birsey oılmaz
28 Kasım 2016, Pazartesi 12:15:37 400 ucaga daha ıhtıyac var..43
Kusura bakmayın
28 Kasım 2016, Pazartesi 12:15:21 İşte görüyoruz biraz diline sahip çıkacaksın. Efendim Almanya üçüncü havalimanından korkmuş yok efendim böyleyiz öyleyiz diye dünyaya meydan okuduk, şimdiii noldu:BOŞ laflarmış. Lufthansa & CO'nun 900 uçağı var, Lufthansa Technik 20 ülkede uçak bakım merkezi var yani HABOM 20'ye katla. Ne diyelim...gevezelik birşey getirmiyormuş ama Türkiye'de işe yarayor...91
thy
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:59:10 thy artık bırak torpil işini, işi bilen vizyon sahibi insanlarla yoluna devam et!!! batıyorsun yazık82
Bahtsiz
28 Kasım 2016, Pazartesi 20:13:08 Cok dogru yorumlamissin bravo20
plansız?
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:54:10 Plansız büyüme mi? Hocam bence biraz haksızlık etmişsiniz. Bugünkü durumları geçmişte öngörmek ne kadar mümkün olabilirdi acaba...310
Sonunda
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:25:17 En sonunda benim gibi düşünen birini buldum. Eyy Almanya, eyy rusyaa, eyyy Amerika, eyy Avrupa Birliği..... Sonuç ortada, kriz kapıda,uçaklar yerde.... 30
Selim
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:26:01 Bugun geldigimiz nokta gecmiste ongoruldu. Hablemitoglu'nun Kostebek kitabini okuyun. Adam 2004'de bugun basimiza gelecekleri yazmis ve belki de bu yuzden olduruldu. Daha kimler kimler yazdi. Ama hukumetin politikasi iktidarda kalmak icin seytanla bile koalisyon yapmak olunca burnumuz kahverenginden kurtulamiyor.30
Re:Selim
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:53:21 Benim yazdığım ile çok alakalı bir yorum olmamış. O zaman keşke sokaktaki bir sürü insan da bunları öngörüp Dolar borca girmeseydi, ya da kredi ile ev almasaydı, ya da bilmem ne yapmasaydı. Bence yazının konusuna geri dönün ve benim onun üstünden yaptığım yorumu tekrar inceleyin. Saygılar...03
plansız !
01 Aralık 2016, Perşembe 09:13:27 ülkemiz gibi yıllardır herşeyi sorun olan,35 yıldır terörle yaşayan,çevre ülkelerinde devamlı savaş,kaos olan,ekonomik krizlerin,entrikaların,olayların hiç bitmediği ve işin acısı bitecek gibi de gözükmeyen bir ülke ve coğrafyada yaşıyorsan, az buçuk kafan da çalışıyorsa risklerin olabilirliğini ve geleceği öngörebilirsin !50
sebahattin
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:49:10 merhaba burada birazda suç kendilerinde yaz mevsiminde insanlari keriz yerine koyup yuksek fiyatta bilet satacaklarina biraz makul fiyata verseler bu krizler olmaz insanlarda rahatca memleketine gidip gelebilir tskler31
görecektik tabii
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:45:53 Ali bey, thy'nin bu hale gelmesindeki en büyük sorumlular,iktidarın şirketin başına getirdiği fırıncı hamdi ve temel ile onların thy'na torpille sokup torpille uzman,şef,müdür vs yaptıkları kendileri gibi yandaş ve fetocu,tecrübesiz,bilgisiz,işin içinden gelmeyen,sırtını devletten gelen desteğe yaslamış,yanlış yapsa bile hesap sorulmayacağını bilen paragöz,çıkarcılardır! Thy'de uzman,şef,müdür fetocular hala cirit atıyorlar!
Ülkenin terör,ekonomik vs sorunlarını göz ardı ederek, bize bir şey olmaz mantığıyla hareket ederek bir sürü elim olay olduğunda da temeli bozulduğu için temelden sarsılan şirketin uçaklarını yatırması,hatları kapaması,personel çıkarması acı ama bu günlerin geleceği belliydi!Devlet zaten el altından destek veriyordu daha ne kadar versin?Destek vereceğine hesap sorsun!Alitalia ve eski swiss'e devletleri destek verdi mi? Hayır! Dolar diyorsun devletin kendisi köprü,yol vs dolarla fiyat belirlemiyor mu? Bu politikalarla turizm de batar havayolu şirketleri de,maalesef!190
lufthansa
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:43:15 kac gundur lufthansada grev var .
biraz olsun merhem olmazmiydi onlarin ucuslari ? 11
Fikir
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:20:04 Bu uçakları yoğun olan iç hatlarda kulansalar örnegın ist ankara arası fıyatlarıda düşürseler32
Sektör
28 Kasım 2016, Pazartesi 09:57:42 uçaklar yatıyor ise ne EASA ne de SHT limitlerinde uçulmuyor demektir, başka ne zaman geçilecek. Uçuşlar yoğun olsa bu defa da ekipler yetersiz EASA kurallarına geçilmesin diyecek, şirketler arası transferi yasaklatacaktınız, zaten EASA geçiş süreci ve yasaklar bundan dolayı yapıldı. Ekonomik durum değişiyor, bir tek değişmeyen patronların maksimum kar için uçuş saat limitleri azalmasın isteği.40
A330'a cevap
28 Kasım 2016, Pazartesi 09:57:31 Libya dan kiralanmış uçaktan bahsediyorsunuz da.. bu lease anlaşmaları bakkal dükkanı önündeki tavla masasında mı yapılıyor sanıyorsunuz? kaç yıllık anlaşma yapıldı ne oldu ne bitti ne gibi kurallar var bilmeden ve hiç düşünmeden burda sallıyorsunuz,yorumu okuyan da Einstein mesaj atmış gibi Çok doğru ve yerinde bir tesbit yazıyo.. ikinizi de THY yönetimine ceo olarak davet ediyorum .. buyrun plaketiniz hazır44
Yazık
28 Kasım 2016, Pazartesi 09:29:07 Bakın bu ülkede satılan biletlerin %80'nini turizm seyahat acenteleri satmaktadır.Bunu görmeyen yok sayan bir anlayış başarılı olamaz.
Eski yöneticilerin kapısı iş ortaklarına her zaman açıktı.Şimdikiler burnundan kıl aldırmıyor.Haklısınız Bilal Ekşi pimi çekilmiş bombayı kucağında buldu.Bu ekiple bu ekibin zihniyetiyle devam ederse o bomba patlayacak.Ben inanın hiç bir ard niyetim olmadan bunları yazıyorum ve üzülüyorum.
Siz her fırsatta size satış yapan müşterilerinizi ezmeye kalkarsanız başarılı olamazsınız.Bu krizin tek sebebi bumu?Hayır tabii ki de değil.
Ama şuna inanın ki tek sebebi,Ankara da,İstanbul da bomba patlaması,şerefsiz kalkışma da değil.
Düzgün gelir yönetimi yapılmıyor,tarife bozuldu,iş bilme bir sürü müdür çok öenmli noktalarda görev yapıyor ve bir proje üretmiyorlar.Bu önemli noktalara gelmek için sadece bizden olsun ne olursa olsun zihniyeti hakim.Hala şirketten terör örgütü yanlıları temizlenmedi ve bunlarda sabote ediyorlar.Temizlenemiyor,ayrılan,atılana daha iyi yerlerde görev veriliyor,3.havaalanı gibi.Olmuştut dedikleri olmamıştır.Temizlenin,silkelenin,kendinize gelin,yazık oluyor bu şirkete.50
Proje
28 Kasım 2016, Pazartesi 20:17:22 Proje uretecek vizyona sahip kisiler yok hepsi torpille gelmis
Rizeli ve imam hatipliler
Allahin izniyle hepsi oturup dua ederlerse kriz miriz kalmaz20
Ali Bey
28 Kasım 2016, Pazartesi 09:23:41 uçakların aylık giderleri hakkında verdiğiniz bilgiler çok abartılı. Bence bir daha araştırın. O kadar maliyetle hiç bir uçak havada dahi kalamaz.
Selamlar.41
Maliyet
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:53:07 Bir 330 200 milyon dolar, sence aylık kaç dolar kira olursa abartı olmaz? 1 milyon dolar ucuz bile. 22
Ground
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:56:46 Türkiş bu uçakları gönderebilseydi dakika beklemezdi. Devlet sübvansiyon yapıyor. Ben dolmuşa otobüse araca binerken fahiş yakıt vergisini de ödüyorum. Uçak yakıtında vergi yok iyi mi? Dünya yolcu trafiği artarken 30 uçağın yerde olması utsnç verici, tabii artıl utanan kaldıysa. 30
tekin
28 Kasım 2016, Pazartesi 09:05:44 Organizasyonu gözden geçirmek küçültmek lazım gereksiz kadrolar kapatılmalı10
Akp işi
28 Kasım 2016, Pazartesi 08:00:51 Akp var olduğu sürece hiçbir sektör kurum ya da kural güvende değildir.Her an akıl dışı bir yolla herşey tahrip edilebilir.El atıp da yıkıp yok etmedikleri ne kaldı.O uçakların THY altında bir daha uçması uçuk bir hayal.Bu kavga ve hastalıklı siyaset başta olduğu sürece herkes kaybeder.104
Mehmet Şahan
28 Kasım 2016, Pazartesi 07:40:24 Bu yazıya katılmamak mümkün değil tarih bu ve bunun gibi örneklerle dolu . Alın Lufthansa nın durumunu farklımı diğerleri keza aynı burada bır eksıklık var bunun bedelını THY değil bizler ödeyeceğiz maalesef 11
Gümüşçe
28 Kasım 2016, Pazartesi 07:28:22 Thy ülkemizin gözbebeği şirketlerden ne lazımsa acilen yapılmalı.işe personel politikasıyla başlayabilirler. Ücretleri duyduğumuzda dudağımız uçukluyor. AB ye yüzünü değil sırtını dönen bir devlet yönetimiyle bu nasıl olacak bilmiyorum ama birilerinin ivedilikle buna el atması gerekiyor. 00
Ortak Çözüm
28 Kasım 2016, Pazartesi 07:13:41 Tek ortak çözüm, riskleri yönetilebilir hale getirmektir.Dünya ve bu dünyadaki gerçeğimize bakmadan Hayali büyük başarı sonuçları beklemek sadece kötüye gidişi daha da hızlandırır. Sektörümüzün en büyük problemi, sektöre yön veren oyuncuların her hangi bir kötü durumda gemiyi terk edecek yöneticilere sahip olmasıdır, bu konuda hesap soran da olmadığından vaziyet bu olacaktır. THY yöneticileri 6 ay maaş almadan çalışsın bakalım, işler düzeliyor mu düzelmiyor mu??!!! BuDA Yaklaşık 90 milyon TL demektir. 11
Martian
28 Kasım 2016, Pazartesi 07:01:49 Bilal Ekşi'yi bilmem ama şirketin bu durumundan Ilker Aycı ve yönetiminin de suçsuz olduğu söylenemez! 41
Aynısı ABD'de oldu
28 Kasım 2016, Pazartesi 05:38:28 2009 krizinde, krizi çıkaranlar açgözlü yatırım bankaları olmalarına rağmen, devletin parasal genişleme politikasıyla trilyonlarca dolar yine bu bankaları kurtarmak için harcandı pek çok üst düzey yönetici aldıkları bencil kararlarla yüzbinlerce kişiyi işsiz bırakmalarına rağmen 100 milyon dolara varan ikramiyeler aldılar.
Bu açıdan bakınca gerçekten absürd görünüyor; "hem hatayı onlar yapıyor, hem de onlar ödüllendiriliyor" denebilir. Fakat bu firmaların batması uzun vadede daha zararlıdır. Önemli olan şirketi kurtarıp bu tarz durumların tekrar etmesine engel olacak tedbirleri alabilmektir. Abd'de bu yapıldı. Güney kore'de de zamanında samsung ve hyundai de devlet desteği sayesinde iflastan kurtarılmıştı.
Kim ne derse desin thy, ülkenin en önemli markasıdır. 6 yıldır üstü üste "avrupa'nın en iyi havayolu" seçiliyor. Marka bilinirliği gerçekten çok iyi noktalarda. 2018'de açılacak yeni havalimanının hemen arifesinde oradan belki de en çok faydalanılacak firmanın kötüye gitmesine en azından devlet izin vermeyecektir. Sokakta terör eylemi olduğu zaman bile valilik esnafın zararını karşılıyor. Bu firma aynı aylar içinde hem base'inde terör eylemi hem de darbe girişimi tecrübe etti. Rusya ile yaşanan olumsuzlukları ve ortadoğu'daki belirsizlikleri saymıyorum bile. Bu işlerin öyle hostes maaşlarının yüksek olmasıyla falan alakası yok. Hem yerdekiler, hem kabin hem de kokpittekiler, büyük özveriler göstererek, çok zor işlerin altından kalkıyorlar. Aldıkları maaşları da fazlasıyla hak ediyorlar.
Demem o ki bu süreçte thy'ye, ülkemizin en değerli markasına destek olunmalıdır. 82
abd diyorsun da
28 Kasım 2016, Pazartesi 15:50:46 İyi de 2008'deki krizde,abd'de bir senede ki aralarında abd'nin en büyük 5.bankası lehman brothers da olmak üzere 13 banka battı ve devlet hiçbirine bir şey yapmadı,batmalarında suçlu görünen yöneticileri milyonlarca dolar para ve hapis cezaları aldılar! enron ve arthur andersen olayında da aynıları oldu!70
Iyi guzel de
28 Kasım 2016, Pazartesi 01:48:04 Devlette de deniz bitti beyler. Hangi birini subvanse edecek. Tek care ozellestirmedir. Nerde hainlik nerde verimsizlik nerde zarar ziyan hep devlet kurumlarinda degil mi. Hala bir devlet dilinize dolamissiniz bu devleti kim subvanse edecek peki? Tabiki senin benim vergilerim. Ohh ne ala memleket böyle devam edin siz devlet büyüktür nasil olsa 54
tk
28 Kasım 2016, Pazartesi 07:53:04 öyleyse milli bayrak taşıyıcı havayolu artık yok diyelim. özelleştiği anda bayrak taşıyıcılığını kaybeder.32
.
28 Kasım 2016, Pazartesi 08:29:53 Şimdi sen bu yorumunla vatanı kurtardın değil mi ? Özelleştirmeleri doğru buluyorsun öyle mi ? Devletin işi ekonomiye müdahale etmek isterse bunu doğrudan nakit sağlamakla yaparsa bu devlet hazinesi ne güven verir ne de gelecek vadeder. Bu sübvansiyonu istirakleriyle kurum kuruluş çalışanlarıyla yapar. Türk Telekom gibi nicesi özelleşip de ne oldu ? Bir kaç yıllık karıni peşin aldın 30 senesi elinden gitti. Yuzbinlerce çalışan karın tokluğuna değil (tekel işçileri ) adam gibi yetecek maaslarla çalışıyordu bundan esnaf ev sahibi herkes fayda görüyordu. 1991 de komünist rejim nasıl sona erdiyse 2008 krizinde de kapitalizm sona erdi. Artık tüm dünya devletin ekonomi de varlığından yana tavra bürünmüşKen bizim 2008 de son kullanma tarihi geçen kornison tursularimiz hala özelleştirme derdinde. Bi yeter yaa.21
hadi ordan
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:01:36 arkadaşım bayrak taşıyıcı mı kaldı. lufthansa, british, air france tamamen özelleşmedi mi? hangi bayrak taşıyıcı. özelleşmezse her gelen iktidar langur lungur doldurur liyakatsız adamlarını sonunuz da bu olur yatar uçaklar kurbanlık kuzu gibi apronda21
tabi caanım
28 Kasım 2016, Pazartesi 11:05:14 bu devirde devletçiliği savunmak intihardır. rekabet edemezsiniz çünkü. tekel işçilerini çok iyi biliyoruz canım yan gelip yatıp şirket zarardayken milyarlarca para alan işçileri.adam gibi yetecek maaşmış bi sizler bitin asıl ben bizler vergimle sizleri beslemek zorunda değiliz21
Yolcu
28 Kasım 2016, Pazartesi 00:36:37 Bu ucaklarin satilma imkani yok mu. Yerde yatacagina satisa cikarilsa daha iyi olmaz mi. Ya da kiraya verilsin filan. 32
Tarz değilsin
28 Kasım 2016, Pazartesi 08:30:41 Bu sektörde değilsin belli.31
Ltac
28 Kasım 2016, Pazartesi 00:29:40 Ali bey; Esenbogada yatanlardan bahsetmemissiniz gercekten durum cok uzucu 1 340 2 800 3 de 319 motor kapatmis durumda. 2017 yilinda durumlarin duzelecegine inaniyoruz. Sirketlerimiz yuzlerce insana ekmek kapisi umarim en hafif sekilde bu kis atlatilir ve yaza girerken bu kara bulutlar dagilir81
Esenboğa süper
28 Kasım 2016, Pazartesi 08:23:49 Esenboğa da kriz masası görevde personel bayramda seyranda mesaiye bırakılmadan idari izin kullandırılıyor hiçbir personel tip kursuna gönderilmiyor masraflar minimize edildi senelik izinler iptal10
A-330
28 Kasım 2016, Pazartesi 00:26:45 Madem 13 tane A330 yere indirilmiş durumda o zaman neden hala Libya dan kiralanmış olan A330 u iade etmiyoruz? Uçakları indirmekten önce kullanmadığımız kiralık uçakları iade etmek daha doğru olmaz mı?105
SS
28 Kasım 2016, Pazartesi 01:08:04 Çok doğru ve yerinde bir tesbit.23
mafaky
28 Kasım 2016, Pazartesi 12:55:17 Çünkü "yere indirilenler" daha eski ve işletmesi daha pahalı, kabin konfigürasyonu birbirini tutmayan A332'ler. Libya'dan kiralanmış olan ise A333 ve sürekli seferde!... Yukarıdaki soruyu soracağınız yerde, o kadar çok (15 adet bu arada; 1 değil!...) A332 niye kiralandı, hadi işler varken kiralandı ama uzun süreliğine kiralanmak yerine daha kısa opsiyonlarla niye kiralanmadı diye sorsanız? Benim bildiğim, sadece Jet AW'den kiralanmış 3 adet A332'nin normal süreleri 2019 ya da 2020'de bitiyor!10
zor
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:16:23 uçak sahipleri tazminatsız bu uçakalrı almıyorlar!!!!! mecburen yerde duracaklar en zamn uçak sahibi müşteri bulursa o zmaan geri alır:(20
sözleşme
28 Kasım 2016, Pazartesi 14:54:19 ev bile kiraladığında sözleşme tarihinden önce evi boşaltırsan sözleşme sonuna kadar kirayı alma hakkı vardır ev sahibinin.sarhoştum aydım ben bu işten caydım diyemezsin yani $250m lık uçak için.20
Bir pilot
28 Kasım 2016, Pazartesi 00:26:25 Bu ulke son birkac ayda ne sorunlar yasadi Ali Bey biliyorsunuz. Darbe girisimi, havaalani bombalamasi, PKK bombalamalari. Ulke iceriden bu kadar hainle doluyken THY yine de basarili olmayi bildi. Bir avrupa ulkesini Turkiye'nin bulundugu cografyaya yerlestirin birakin 300 ucak ucurmayi 1-2 aya batar iflas eder. Turkiye ve THY yine de iyi dayaniyor. Icimizdeki hainleri temizledikten sonra umarim THY daha da gelisecektir. Yasadigimiz olaylara yazik sadece... 56
adama sorarlar
28 Kasım 2016, Pazartesi 13:46:44 Adama sorarlar e be kardeşim sen neyine güvendin de bu coğrafya bu şartlarda bu işlere girdin? Adam önüne bakar, cahiliz kardeş...30
kös kös otur
29 Kasım 2016, Salı 16:31:15 bu cografya yuz yıllardır öyle gelişime kalkınmaya açık değilsen bu coğrafya sana uygun degil. Buyume yolunda bu inis cıkıslar olacak normal seyler00
Özcan Uzunoğlu
28 Kasım 2016, Pazartesi 00:13:27 Ali bey, yazınız hemen zamanlama hem de içerik olarak çok doğru. Havacılık bu çıkmazdan ancak ve ancak elbirliği vererek, ortak çözümler üreterek çıkabilir sizinde söylediğiniz gibi. Havacılık çökerse desteklediği diğer sektörlerde çöker. Devletimizin en kısa sürede şirketleri destekleyici kararlar alacağına inanıyorum. Karamsar olmadan bu sürecin en az hasarla geçilmesi dileği ile saygılarımı sunarım.63
Bugünleri de mi görecektik!
28 Kasım 2016 Pazartesi, 00:00:11 / Toplam : 121 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar