27 Mayıs 2013 Pazartesi, 00:02:50 / Toplam : 46 yorum
Çok beğenilenler
Havaş çalışanı
28 Mayıs 2013, Salı 12:11:02
Sevgili Çetin abimiz;
Yöneticileri bırakın,bizler burada şeflerle bile bu sorunları oturup konuşamıyoruz.Çünkü onlar da bu düzenin bir parçaları olmuşlar.Açıkçası bizlerin haklarından çok günü kurtarmanın peşindeler.Geldikleri yeri unutmuşlar.Eskiden benimle aynı düşünceleri paylaşan arkadaşım, bu gün şef olunca tamamamen aksi bir görüşe sahip oldu.Müdürler dersen zaten çalışanından bir haber.hepsinin derdi aynı.Aman temsilciden şikayet gelmesin, aman uçaklar gecikmesin.Arada unuttukları şey biz çalışanlar.O uçakları sırtında valiz taşıyarak yetiştirenler,kontuarlarda bin bir yolcuyla yüz yüze olanlar ve kapılarda boardingleri yetiştirmeye çalışan kişiler bizleriz.Günün 12 ,saati gece ve gündüz.Ne zaman bunun farkına varacaklar ve ne zaman bizlere hakkımızı verecekler?
Bir düşünün geçen sezon başında haftalık 900 uçağa 370 kişi hızmet verirken bu sezon 1200 uçağa 240 kişi hizmet vermeye çalışıyor ve işe başlayaca yeni personel yok!
Artık adaleti yüce Allahtan başka kimseden iteyemeyiz.40
CVP HVŞ.ÇALIŞANI
28 Mayıs 2013, Salı 16:58:30 Merhabalar arkadaşım. Her halde farkındasınızdır, havalimanının tüm çalışanları genel bir sorun yaşıyorlar bu konuda. Yönetici yetiştirme konusunda ciddi eksikliğimiz var ve de galiba kimse buna aldırmyor. Esasen en zor iş, bir ekibin içinden çıkıp yükselmek vede bir süre önce birlikte çalıştığınız insanlara amirlik yapmak.Bu zorluktan kaynaklanan davranışları düzenin parçası olmakla karıştırmamak gerek. Sakal ve bıyık meselesine dönüşüyor konu. Personel eksikliğinizin bu ara kapatılacağını umit edelim. Havaştan bunu aksini görmedik diye düşünüyorum. Tabii ki daha geç kalınırsa bu arkadaşlardan verim almakta zorlaşacak. Yukarıda belirttiğim genel şartların içinde aklınıza gelecek her şey var. Şunu lutfen unutmayın. Daha iyisini bulana kadar en iyi iş sahip olduğunuzdur. Kolay gelsin.00
celebicik(65)
29 Mayıs 2013, Çarşamba 14:27:04
Çetin Bey bende bir çelebi çalışanı olarak sizi sürekli takip eden ve yazdıklarınızın ve düşünce yapınızın hayranıyım. belirttiğiniz üzere bu 17 madde maalesef tüm istasyonlarımızda mevcut peki şimdi biz haksızlıga karşı gelip sorgulama mı yapmalıyız yoksa susup civciv ekmeğimi yemeliyiz. 3 . ve 4. maddeler tam anlamıyla bizleri anlatıyot denklestırme dıyerek fazla mesaileri ne izne cevirebiliyoruz ne extra maaş alabiliyoruz. Beğenmedin mi cevap çok basit SİZ BİLİRSİNİZ bunun anlamınıda siz iyi bilirsiniz . Suan öyle olmuşuzki mahalle karıları (bayanları) gıbı DIR DIR ha bire birilerini çekiştiyoruz (Çalışanların dedikodu yapmaları için uygun zemini hazırlayın. İş yerinde her şeye ““Gizli “ damgası vurarak bunu başarabilirsiniz. Bu yöntemin amaca uygunluğu belgelenmiştir. Yine de herkes her şeyi duyar ve bilir. Açığa vuramaz.) daha fazla yazabılırım ama oda içimi rahatlatmayacak.Başarılarınızn devamını dilerim SAYGILAR...40
CVP CELEBİCİK
30 Mayıs 2013, Perşembe 00:01:54 İyi geceler arkadaşım. Teşekkür ediyorum. İçinizden geçenleri tahmin edebiliyorum. Şirketi bu duruma düşürenleri herkes tanıyor ve biliyor. Ama yapacak bir şey yok.Maalesef bunlara Çelebi'nin patronları inanmıyor.Haksızlığa karşı çıkılmasına sistem halen hazır değil herhalde ki sizi bu duruma düşürenler sorgulanmıyor. Tabii ki Çelebi yöneticileri de o kadar demokratik değil.Muhtemelen onlarıda aynı sistem bu hale getiriyor.Tabii bu benim görüşüm.Eve şu anda geldim. Bu saate kadar Çelebili üç arkadaşımı dinledim. Yaklaşık on senedir bu çatının altındaydım bende.Doğal olarak bir bağlılığım var tabii ki. Bana göre bunları ifade ederek bağlılığımı gösteriyorum. Yoksa susmak tabii ki daha kolay. Çalışırken bunları söylemiyormuydum konusu var tabii ki.O zaman suskunsam bu yaptığım hoş değil tabii ki.Suskun olup olmadığımı yakın çalışan arkadaşlarım bilir ve yazdığım raporlardan anlaşılır. O zamanda suskun değildim. Size kolaylıklar diliyorum. Beni, yazılarımı takip edin lütfen. Sevgi ile.20
Tüm yorumlar
eleman
06 Temmuz 2013, Cumartesi 23:27:39 4 farklı şirkette çalıştım ve en az 10 farklı şirketle görüştüm. ailem ve çevrem ağırlıklı olarak bu sektörde ve her mevkideler. rahatça diyebilirim her şirketi anlatmışsınız.10
Bence
02 Haziran 2013, Pazar 18:16:56 TGS YER HİZMETLERİ A.Ş. nin Rizeli yönetimini anlatmışsınız. Rizeli olanlar dışındaki tüm personele uygulanan yukarıdakilerin tamamıdır. Hayret ettim bu kadar detaylı anlatılmasına....40
CVP BENCE
02 Haziran 2013, Pazar 19:35:32 Bu yazı detayı kapsamıyor krdş. Elalem kitap yazmış bunların dışında33 madde daha var. Hepsine de iş yaşamında rastlanıldığına eminim.Bu şablon ne tuhaftır ki, hepsine uyuyor. Bunun Çelebi' si, TGS' si yok.İstanbullusu, Rizelisi hiç yok. Saygıdeğer yöneticilerimizin konuya bakış açıları ile ilgili bir husus bu. Bakalım patronlar ne zaman Yöneticiliğin bir sanat olduğunu görüp bu konudaki eğitimlere önem verecekler. İyi akşamlar diliyorum. 20
İsim / Rumuz
01 Haziran 2013, Cumartesi 08:33:51 ONURAİR'i anlatmışsınız...10
CVP Rumuzsuz yorum
01 Haziran 2013, Cumartesi 10:02:37 Arkadaşım, Ben hiç bir Şirketi anlatmadım. Yaşadığım bir iki örneği son çalıştığım şirket üzerinden şekillendirdim. Ve ifade ettiğim üzere " Bu şablon bir çok şirkete uyacaktır" Ama az ama çok.APH'da yazmaya hazırlıksız girdiğim için bir çok şirketimizle ilgili bilgiye sahip değilim. Onur Air' de bunlardan biri maalesef. Ancak dilime ve beynıme yapışan bir sözü tekrarlamak isterim. " Daha iyisini bulana kadar en iyi iş sahip olduğunuzdur.03 Haziranda siteye girecek yazımı okuyunuz. Son bölümü hepimizle ilgili.İyi hafta sonları diliyorum.10
Tebrikler
31 Mayıs 2013, Cuma 19:44:33 Çetin bey çok güzel yazmışsınız. Patronlar sorun istemedikleri için genelde müdürlerini sorun çözen değil, personelini ezen kişilerden seçiyorlar. Bizde yöneticilik çoğunlukla malesef patronların en yağcılarından seçiliyor. Çalışkanlığıyla, bilgisiyle bir yerlere gelenler de fazla barınamıyor. Sky havayollarında tam tez konusu olacak şekilde yönetiliyor. Hele bir on aydır alamadığınız maaşınızı sormaya kalkın! Ayrılsam deseniz hiç para vermiyorlar. Ne SHGM ne TALPA burada çalışanlarla ilgilenmiyor. Hatta ne acıdır ki Airporthaber bile sansür uyguluyor. Sky hakkında çıkan bir habere yorum yazılamıyor. Maaşlarla ilgili haber yapılmıyor. İyi çalışmalar.10
CVP TEBRİKLER
01 Haziran 2013, Cumartesi 00:11:43 İyi geceler diliyorum. Şu anda sizin SKY ile ilgili verdiğiniz bilgi APH' a girdi. Bu konuda APH Yöneticileri de bana hiç bir şey söylemedi.APH taraflı davransa haberi de yayınlamaması gerekir diye düşünüyorum. Ancak APH içinde hakaret vb..türlü söylemler bulunan yorumları yayınlamıyor.Tabii ki bu durum takdir edersiniz ki başkadır. Patronların veya tepe yöneticilerin orta seviyede yönetici seçimleri için bir şey söylemek mümkün değil. Dediğiniz gibi olmaları nedeni ile mi seçiliyorlar veya seçildikten sonramı ifade ettiğiniz gibi oluyorlar bu durum net değil. Tabii ki sonucu yaşayan çalışanlar için bu fark etmiyor. Allah kolaylık versin değerli arkadaşım.10
Süper yazı
31 Mayıs 2013, Cuma 01:03:51 SKY Havayollarını anlatmışsınız sanki :D Tebrikler...20
CVP SÜPER YAZI
31 Mayıs 2013, Cuma 14:09:29 Biz birbirimize benzeriz kardeşim. O şablon bir çok yere bire bir uyar. Teşekkür ediyorum.10
A Kapısı
31 Mayıs 2013, Cuma 00:41:39 Vaktiyle Antalya Çelebinin istasyon müdürü ne bazı dertlerimi iletmiştik. Her ay yapılan ama saadece zaman kaybı olan personel toplantısında. Başka bir departmandaki personelin yaşadıkları sıkıntıdan dolayı ben utanıyorum dediğimde müdürüm de "kimseyi silah zoruyla çalıştırmıyorum. Beğenmeyene aha A KAPISI orada" demişti. Müthiş çözüm odaklı bu toplantılar devam etti durdu.10
CVP A KAPISI
31 Mayıs 2013, Cuma 14:15:18 Toplantılar, vakit gecirmenin usule uygun yolu. Üstlere " toplandık, görüştük " demek yeterli. Her yerde aynı. Saatlerce yapılan toplantılarda alınan karar sıfır. Sonuç. daha büyük bir sıfır. Beğenmezseniz "İşte kapı" Bunun içinde patronları suçlamak doğru değil galiba. Onların yaptığı toplantılarda aynı minvalde ise o başka.Selamlar.10
SHGM
30 Mayıs 2013, Perşembe 21:03:31 Çetin bey;
Yüreğinize sağlık, keşke sizinle aynı fikre sahip birkaç yönetici olsaydı, az adamla çok iş yapma, az masrafla çok para kazanmanın en kolay yolu ırgatları kullanmaktır. (kullandığım kelime için kusuruma bakmayın tam olarak adlandırmaya çalıştım) Sisteme müdahale edebilmenin en kolay yolu tabiki medyayı kullanmaktır. Çalışan (emekçi) haklarını düşünen bir kurumun bu duruma müdahale etmesi gerekmiyormu? Sendikalaşmaya çalışanların bu ülkede nelere maruz kaldıklarını hepimiz biliyoruz, insanlarımız istatiksel açlık sınırının altında ücretlerle çalışıyorlar nasıl memnun kalsınlar ki çalışma şartlarından. APU, JET A-1 ve radarların arasında saatlerce çalışıyorlar çürüyüp gidiyorlar durumun farkında bile değiller.20
CVP SHGM
30 Mayıs 2013, Perşembe 22:42:39 Arkadaşım, Sağolun. Teşekkür ediyorum. Kendi görüşüme göre ücretlerinizle ilgili yazdığım yazı 3 Haziran günü APH girecek. Onu okuyunuz sonra haberleşelim. Hoşa gitmeyebilir, Ancak bire bir doğrudur.Olmayacak dualara amin demenin alemi yok.O yazı ile ilgili görüşlerinizi yazmanız için 1000 vuruş yetmez ise [email protected]' a yazabilirsiniz.Çok sevinirim. Hatta yüz be yüz de görüşebiliriz. Selam ve sevgilerimle.10
ÇHS'liden;
30 Mayıs 2013, Perşembe 20:55:59 Çetin Bey Merhaba,
Uluslararası bir firma, kariyer imkanı, profesyonelce bir yönetim anlayışı diye bizlere anlatılan ve bizim de yeni personellere anlattıklarımızın gerçekte öyle olmadığını malesef acı bir şekilde öğrendim. Türkiye'nin alanında lider, uluslararası hizmet sunan bir firmasında kariyer dediğiniz bir insanın iki dudadığının arasında, iş akdinizin feshedilmesi düşünülüyorsa sudan sebepler aranır oluyor, iş kılıfına uyduruluyor bir şekilde (detaylandırmayayım burada), sistem öyle güzel işletiliyor ki sözde profesyonelce bir yönetim ile yıllarınızı verdiğiniz, evinizden ailenizden çok vakit geçirdiğiniz, Çelebim dediğiniz işinizden ayrılmak durumunda kalıyorsunuz.
Tek üzüntüm ÇHS'ye vermiş olduğum onca yıllarım...
Saygı ve sevgilerimle.20
CVP CHS'LİDEN
30 Mayıs 2013, Perşembe 22:51:04 Maalesef haklısınız. 55 senelik kuruluşun daha profesyonel ve saygılı olması gerekir. Anlatılan ile yaşanılanlar farklı. Dikkat ederseniz herkes kendi işinden şikayetçi.Memnun olan yok gibi. Çelebiyi de ğlkenin genel şartlarından soyutlayamazsınız. Üzülüyoruz. Çalışırken söyleyebildiklerimi burada yazıyorum. İyi ki herkese ifade etmişim. Yoksa yazamazdım da.Yazıyorsunuzda ne olacak sualinin cevabını bilemiyorum. Çünkü Çelebi' de maalesef birlik ve beraberlik mefhumnu yok.Çelebiye vermiş olduğunuz yıllar iyi veya kötü size bir şeyler kazandırmıştır. Böyle bir tecrübe yaşadıktan sonra rastlayabileceğiniz çok şeyi rahatlıkla yorumlayabilirsiniz. Buda bir tecrübedir.Esen kalın. Sevgilerimle.20
sorular
30 Mayıs 2013, Perşembe 19:55:55 Bir de THY ni anlatan yazi yazar misiniz mesela sizin calistiginiz donemlerde THY nasildi simdi nasil? Sizin zamaninizda torpil nasil oluyordu nasil haklar yeniyordu simdi nasil? Sizin zamaninizda part time calisanlar gibi ogrenci olup da kac tane torpilli kadrolu olarak ise basladi? Biz neden kadrolu olarak baslayamadik? Biz maalesef THY'de yillar sonra ogrendik bunlari !!!! Ayrica bu sektorde Celebi,Havas'da inanilmaz somuru,hak yeme,3 kurusa,haksiz,hukuksuz insan calistirma pardon suyunu cikarip,ezme var bunu siz de biliyorsunuz..Bunu bile bile neden Celebi gibi 11 ayda bir calisanlarini yoneticiler haric tabii ise cikis giris yaptiran, ikramiye,pas bilet,mazeret izni vs vermeyen veya veriyorsa da burnundan getiren ,calisan sirkulasyonunun oldukca fazla oldugu bir sirkette yoneticilik yaptiniz ? Bu ulke ve boyle sirketler,kurumlar ve yoneticileri calisanlarini disardaki issizlikle korkutarak ,hep kotuyu ornek vererek,somurerek,ezerek, onlardan aldiklari ahlarla nereye gidecek???
22
CVP SORULAR
30 Mayıs 2013, Perşembe 23:03:25 Bir iki ay içerisinde sizin gibi bir arkadaşımız daha beni sorgulamaya merak sarmıştı.. Onu cevapladığım için sizi de cevaplıyorum. Siz belki de " o" sunuz. Onu THY' den tanıyanlara sormuştum. Aldığım bilgilerden sonra kendisini cevapladığıma üzülmüştüm. THY ile ilgili yazı yazmaya kalksam eminim size hitap etmez. Çok ayrı yerlerdeyiz. Herkes herşeyin hakkı olduğuna inanıyor. Acaba öylemi? Çelebi' de ne yaptığımı oradaki arkadaşlarım bilir. İcracı olmadım ve Yöneticilik yapmadım. İşe girerken yaptığım anlaşma böyleydi. Çalışan devir hızının fazla olması önce işe gireni ilgilendirir. Sahi, siz oraya girmek istediniz mi? Ülkeyi ve Kurumları sizin gibiler kurtarabilir. Şanssızlık hiçbir yerde sizin farkınıza varmamışlar. Beni bırakın kimse varmamış. Eğer " o " sizseniz Ankaradaki yeni işinizde rahatmısınız? Yoksa oradan da ayrıldınız mı?Bu kaçıncı işiniz? Arkadaşım, beni çökertmek sizi diklendirmez. Kaldıki bu tür notlarla bunu da yapamazsınız. Siz eski ile uğraşmayı bırakın. Önünüze bakın. İlerinize bakın. Bakın, başarılı olun ki sizi fark etmeyenler utansın. Ben de tabii ki. Yine de hoşça kalın.01
Çelobi
30 Mayıs 2013, Perşembe 15:20:15 Çelebi ve diğer firmalardaki arkadaşlarımız sendikalaşmadığı sürece patron ve uzantılarının bu şekilde davranmaları normal bence. Bende dahil hiçkimse hakkını arayacak bir yetkili karşısında göremediğinden her geçen gün işçiye yüklenmeler, kanunsuz yaptırımlar (sözde kanuna uyduruyorlar bir şekilde) artarak devam edecektir. Sevgili çetin abi bu konu çok önemli ve senin bu konuda bir ilki başararak sendikalaşma ve tüm çalışan arkadaşları bir kurum altında toplanacağına inanıyorum. İşte o zaman 50 kural işcinin tarafına gececek. Sevgilerimle20
CVP ÇELEBİ
30 Mayıs 2013, Perşembe 16:38:20 Merhabalar, Hak arayacak kimseyi bulamamak yapının özelliği. Esasen Patronlar dışında yetkili olmadığından, başka hak aranacak mercii olmaması doğal.Haftaya 03 Haziran yazımı lütfen okuyunuz.Sendikalaşmayı ondan sonra yazışalım.50 kuralın çalışandan yana olması için değil Çelebi'nin Türkiyenin bu konuda çok yol alması gerekiyor. Teşekkür ediyorum, haftaya görüş alışverişinde bulunmak üzere hoşçakalın. 10
ah ah
30 Mayıs 2013, Perşembe 12:05:17 hocam ellerine sağlık bu güne kadar böyle güzel anlatımlı bir yazı okumadım.yöneticilerime tavsiye etcem ama oralı bile olmazlar işlerine gelmiyeceği için eleştirirler bile.
saygılar 10
CVP Ah,Ah
30 Mayıs 2013, Perşembe 16:42:00 Kardeşim. Ben Çelebi' deyken yöneticilerde bu durumdan şikayetçiydi bildiğim kadarı ile. Şimdi ne durumdalar bilemiyorum.Eleştirmeye gelince dert etmemek gerel. Beni eleştirsinler de sizlere ne anlatacaklar, sizleri neye nasıl inandıracaklar o önemli.00
Ayşegül Öztopuz
29 Mayıs 2013, Çarşamba 11:45:36 Marifet iltifata tabiyymiş.Siz iltifat ettikçe benim maarifetlerde artacak gibi görünüyor. Gazlanma mevzusuna gelince ne haddimize daha çok işimiz var bizim. Eee ne de olsa yaşınız benden ÇOK büyük:)))))Bu durumda ellerinizden öperim.10
Ayşegül Öztopuz
29 Mayıs 2013, Çarşamba 00:31:51 Tabirim mazur görüle' zurnanın zırt dediği yerlere geldik' ülkemizin %25'i ni Y kuşağı oluşturmaktaymış. Bu kuşağın gençleri önce ailelerini sonra patronlarını sorgulamaktan çekinmeyen,kısa zamanda iyi iş çıkarmaya odaklılar.İyi bir çalışan olabilmeleri içinse ;takdir edilmeleri,çalışma saatlerinde esneklik rahat çalışma ortamları ve kendilerini ifade edebilecekleri sahaların oluşturulması şart.Anlaşılacağı üzere manevi tatmin öncelikli.Ama arada sıkışmış kişilik ve yön değiştirmiş sarıldıkları ipe göre fırıl fırıl dönen yöneticileri nedeniyle korku ve yılgınlık egemen. Örnek güzel olurmu bilmem ama Muhteşem Yüzyıl dizisinin başarılı baş rol oyuncusu hanım kızımız her hafta aldığı rivayet edilen milyonlarca lirayı bırakıp yarısıda Alman olunca arkasına bakmadan kaçtı. İnsan Kaynaklarına duyurulur.....30
CVP A.ÖZTOPUZ
29 Mayıs 2013, Çarşamba 10:24:26 BU GÜZEL YORUMLARIN SONUNDA BENİM SİTEDEN GAZLANMAMA VE SENİN BENİM YERİME YAZMAN İÇİN ARANMANA SEBEBİYET VERECEK.MUHTEŞEM YÜZYIL ÖRNEĞİ DE MUHTEŞEM ANCAK İNSAN KAYNAKLARI MUTLAK ÇOK MEŞGULDÜR.BUNLARI OKUYACAK VAKİTLERİ DE YOKTUR.MANEVİ TATMİNİN ÖNCELİK TAŞIDIĞINA KATILIYORUM. YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM ARAŞTIRMALARDA DA BU ÇIKMIŞTI.UYGULANAN ZAMLARDAN FAZLASINI NEDEN BEKLEMEMEK GEREKTİĞİNİ HAFTAYA YAZACAĞIM. BU TAMAM DA MANEVİ TATMİNİ SAĞLAMAK İÇİN NEDEN KIPIRDAMAZLAR ONU ANLAMIYORUM. OYSAKİ BUNUN + BİR GİDERİ OLMAYACAKTIR VEYA ÇOK AZ OLACAKTIR. HER NE İSE BİZ ÇALIŞIRKEN SÖYLEDİKLERİMİZİ DİNLEMEDİLER. ŞİMDİ Mİ DİNLEYECEKLER DİYE DÜŞÜNMEDEN. ÇALIŞANLARIN UMURSAMAZLIĞINA KIRILMADAN UĞRAŞACAĞIZ. DEMEKKİ SANA ÖNCE KONUMU BİLDİRİP GÖRÜŞÜNÜ ALSAM DAHA ÇARPICI ÖRNEKLEMELER LE YAZI ŞEKİLLENDİRMEM MÜMKÜN OLABİLECEK. YORUM İÇİN SAĞOL. TEŞEKKÜR EDİYORUM.10
ÜZGÜNÜM
28 Mayıs 2013, Salı 17:57:16 Merhabalar Çetin Bey,
Konu herkes için önemli. Tabii bir şeyler kapabilir miyim diye okuyanlar için. Ama siz daha iyi bilirsiniz bazı insanlar her şeyin iyi ve doğrusunu bildiğini zanneder. Ve de kimseyi dinlemezler. Bizde bunlar çoğunlukta. Görüşlerinizi ifade etmek konusundaki tavrınızın gençliğinizde de aynı olduğunu eski THY’ li olan dayım söylüyor( Birlikte yazıyoruz, sizi yarın arayacak telefonunuzu verdim ) Bu güne kadar çalıştığınız tüm üstlerinizin size bu serbestliği tanımış olmalarını düşünmek tuhaf olur. Bu iş tek taraflı olmaz. Bu davranış şekli, amir konumundaki yöneticilerin serbest düşünmeleri ile birlikte insanın kendisinden kaynaklanan bir özellik ve kişinin özgüveninin bir göstergesi. Doğrusu bu. Yazınızda yer alan 17 maddenin hepsi maalesef bizim iş yaşantımızın güzel olmayan parçaları. Aslında bunlar her şirkete uyan motifler ve de bizdeki yönetici yapısı böyle. Belki de “iş aslanın ağzında ve sistem böyle davranmaya zorluyor olabilir. Patronun ağzına bakmayı seviyorlar. Eski arkadaşınızı dinledikten sonra sizin gibi, Metin ve Mesut bey gibi dost bir yöneticiler ile çalışma imkânı bulamadığımız için çok üzüldüm.
10
CVP ÜZGÜNÜM
28 Mayıs 2013, Salı 19:14:42 Üzülme kardeşim. çünkü bizden de çok şikâyetçi olanlar var. Halen unutmayanlar var. Şunu yaptınız, beni terfi ettirmediniz, sizin takıma giremedik vb.. Emin olun ki on iki sene sonra bunları işitmemek için bazı topluluklara girmiyorum. Kimin ve neyin iyi olduğu belli değil. Neyi tarttığınıza göre değişiyor. Terazi mi bozuk, biz mi zaman zaman kuşkuya düşmüyor değilim. Dayınızın anlattıklarını tabii ki bilmiyorum. Ancak o dönemlerde insanlar da başkaydı galiba. Hesap edin ki, ben beni işten çıkartan ( atılmanın kibar ifadesi ) yöneticim ile halen görüşüyorum ve kendisine “ şu iş için bana referans olur musunuz diye sorabiliyorum. Ve de aldığım cevap tabii ki oluyor. O beyde sizin çalıştığınız şirketten on kere büyük bir şirketin Genel Müdürüydü. Sektörde orta seviyede yönetici açığı var. Yönetici yetiştiremiyoruz. Eğitemiyoruz. İfade ettiğiniz gibi iş’ de aslanın ağzında olunca ortalık iyice karışıyor. Umarım yakında bu eksikliğin farkına varırlar veya gidermek için gereğini yaparlar. İyilikle kalın. Tabii bu şekilde hatırlayamadım ama yine de dayıya Selam. Teşekkür ediyorum.00
ÜZGÜNÜM
28 Mayıs 2013, Salı 17:57:16 Merhabalar Çetin Bey,
Konu herkes için önemli. Tabii bir şeyler kapabilir miyim diye okuyanlar için. Ama siz daha iyi bilirsiniz bazı insanlar her şeyin iyi ve doğrusunu bildiğini zanneder. Ve de kimseyi dinlemezler. Bizde bunlar çoğunlukta. Görüşlerinizi ifade etmek konusundaki tavrınızın gençliğinizde de aynı olduğunu eski THY’ li olan dayım söylüyor( Birlikte yazıyoruz, sizi yarın arayacak telefonunuzu verdim ) Bu güne kadar çalıştığınız tüm üstlerinizin size bu serbestliği tanımış olmalarını düşünmek tuhaf olur. Bu iş tek taraflı olmaz. Bu davranış şekli, amir konumundaki yöneticilerin serbest düşünmeleri ile birlikte insanın kendisinden kaynaklanan bir özellik ve kişinin özgüveninin bir göstergesi. Doğrusu bu. Yazınızda yer alan 17 maddenin hepsi maalesef bizim iş yaşantımızın güzel olmayan parçaları. Aslında bunlar her şirkete uyan motifler ve de bizdeki yönetici yapısı böyle. Belki de “iş aslanın ağzında ve sistem böyle davranmaya zorluyor olabilir. Patronun ağzına bakmayı seviyorlar. Eski arkadaşınızı dinledikten sonra sizin gibi, Metin ve Mesut bey gibi dost bir yöneticiler ile çalışma imkânı bulamadığımız için çok üzüldüm.
10
g.k.
28 Mayıs 2013, Salı 11:28:17 kendi ruh halimden, yaşadıklarımdan, sıkıntılarımdan, herşeyden bişeyler bıldum yazıda. teşekkür ederim çetin bey. yılların vermiş olduğu tecrübe ve iyi analiz etme yeteneğinizi katmışsınız yazıya.00
CVP g.k
28 Mayıs 2013, Salı 17:07:08 Rica ederim Kardeşim, Aynı havayı teneffüs ettiğimize göre ( Havalimanı havasından bahsediyorum) yazıda kendinizden bir şeyler bulabilmeniz doğal değil mi? Aslında hepimize kumanda edenlerde de çok fazla müşterek davranış unsurları var galiba. Başka şirketlerde çalışlmış olsak bile genelde bu tür konularımızda ve bu konulardaki yaşanmışlarımızda bire bir benzerlik var. Yöneticilik zor sanat.Ama herkes kendini sanatkar zannediyor.Sevgiyle kalın.00
CVP Darktower
27 Mayıs 2013, Pazartesi 22:27:02 Yapılan iş nezaketli davranmaya mecbur ediyor insanı. Ters görüşe de saygı duyacağım ama, ortada görüş de yok. Habis kelimesi tam oturmuş. Bu karaktere uygun ve de yakışmış. Neyseki etrafında bulunanlardan biri dışında diğer hücrelere bulaşamaz. Herkes tanıyordur bu zihniyeti.
Teşekkürler.00
Darktower
27 Mayıs 2013, Pazartesi 21:40:22 Rumuz isimli arkadasa niye cevap verdiginizi anlamadim Cetin bey, 2. Sorusunun cevabi zaten yazinizin ilk paragraflarinda belirtilmis.
Bu tarz habislik kokan sorulara cevap vermeniz bile incelik...00
ICe-t
27 Mayıs 2013, Pazartesi 20:43:32 Eski Bir Çelebili'li Olarak ve Sizide tanıyan biri olarak Gerçekten güzel bir yere değinmişsiniz..
dediğiniz gibi
Yöneticilerinize söyleyin lütfen.
Kendilerine dikkat etsinler.
Kraldan fazla kralcı olmanın alemi yok.00
CVP - ICe-t
27 Mayıs 2013, Pazartesi 21:27:12 Teşekkürler arkadaşım. Konunun önemi malum. Bu gün yazıyı okuyan bir dost aradı. Yazılanların aynen kendi iş yerleri içinde geçerli olduğunu söyledi. Demekki aynı sıkıntı her yerde var. Çelebi yöneticilerine ben bir şey söyleyemem. Zira bende artık eski bir Çelebiler olsun.eliyim. İyi gec 00
TEBRİKLER
27 Mayıs 2013, Pazartesi 17:56:23 Siz rumuz ve bravo başlıkları ile size kinini kusan zırvalara bakmayınız. Onların derdi konularımız değil sizsiniz. Tabii ki patronlarımızın çok iyi tarafları da var. Bu insanlar arızalı galiba. Biz sizi zevkle okuyoruz. Yorum diye bunları yazanlarla muhatap olmayın derim. Bunlar kibarlıktan da anlayacak insanlar değil. Yazılar için teşekkür ediyoruz. Kitabı yarın sipariş vereceğiz. 00
CVP TEBRİKLER.
27 Mayıs 2013, Pazartesi 19:35:47 Teşekkür ediyorum kardeşim. Tabii ki patronlarımızın ( benimde on sene patronluğumu yaptılar ) bir çok iyi tarafı var. Konu ile ilgiliyse bunu söylememek yanlış olur. Bunları yazanın özellikle Rumuz başlığı ile yorumlayanın benimle sorunu var. Ama daha ciddisi kendisi ile sorunu var. size tekrar teşekkür ediyorum.00
CVP TEBRİKLER.
29 Mayıs 2013, Çarşamba 10:31:50 Beni dinleyip kitap siparişini ertelemeniz deşifre olmamanız açısından iyi oldu gibime geliyor.Ben size kitabı göndereceğim. ( Tabii adres bilgisi verirseniz - [email protected]' a diğerine her an bakamıyorum.)00
bravo
27 Mayıs 2013, Pazartesi 15:25:54 Patronlara yağ mı cekiyorsun. onları kselt,bızı alcalt. Bızım sıkayetlerımızı yazacağına su yaptığına bak. Celebi artık seni okumaz. Bravo sana.01
CVP BRAVO BANA )
27 Mayıs 2013, Pazartesi 16:39:50 Arkadaşım.
Ben, on sene sonra Çelebiye geri dönüşün yatırımını yapmayı planlıyordum. Siz bunu çözmüşsünüz. Açığa çıktık şimdi. Çok utandırdınız beni.
Şikâyetlerinizin doğruluğu veya yanlışlığı ile ilgili bir tek kelime yazmadım. Maaşınızın yeterli olduğunu da söylemedim. Üstelik iki önceki yazımda sektördeki maaşların yetersizliğini yazmıştım.
Arkadaşım, beni yargılamanız size bir fayda sağlamaz. Bu tür notlar beni küçük düşürmez. Ben ne yaptığımı biliyorum. Üç, beş, tanıyanımız da vardır, bize inanırlar herhalde.
On sene çalıştım Çelebi’ de. Hiç kısıtlanmadım. Bir kez Bayan Patron bir rapordaki üslubumu beğenmediğini söyledi. O kadar. Biraz geç oldu ama sonra anladılar durumu herhalde ki raporun gereğini yaptılar. Bana da bir şey söylemediler.
Yazımın daha fazla okunması ve de -yorumlarda “ne güzel yazmışsın” demeniz için sapıtmamı istiyorsunuz gibi. Bu hoş değil. Okumayabilirsiniz tabii ki ona bir şey diyemem. Paşa keyfiniz bilir.
Siz nasıl düşünürseniz düşünün yazılan işlenen konunun doğrusudur.
20
RUMUZ
27 Mayıs 2013, Pazartesi 13:32:01 SORU-1: Patronlarınızın bahsekonu sunuma izin vermelerine neden şaşırmıştınız?
SORU-2: Bahsekonu sunumdan kaç ay sonra patronlarınız size teşekkür edip merasimle uğurladılar?00
CVP RUMUZ
27 Mayıs 2013, Pazartesi 21:13:00
Bayağı mesafe kaydetmişsiniz. Daha önce Günün sorusu başlığı ile tek bir hususu dile getirmiştiniz. Şimdi sıralı ve numaralı konulara geçmişsiniz. Büyük bir ilerleme. Tebrik ediyorum.
Türkçeyi anlama konusunda sorunlu olduğunuz belli. Yazıları 4 kez okuyun. 3 gün düşünün ve de oturun sonra ne yazacaksanız karalayın. Türkçe anlatımla uzlaşamadığınızı gördüğüm için birinci sorunuzu cevaplamıyorum.
İkinci sorunuza gelince o ilkinden beter. İlk Sunumun yapıldığı 2009 ila 2013 seneleri arasında koskoca 4 sene var. Ayrılmamı bu konu ile ilişkilendirmeniz büyük bir zekâ ürünü. Doğrusu bunu sizden başka kimse yapamazdı.
Gelin, siz bu işlerle uğraşmayın. Okuyanlar gözünde, sizinle aynı seviyedeki Çelebililer için inanılmaz bir kötü antipropaganda vesilesi oluşturuyorsunuz.
OKUYANLARIN DİKKATİNE “Benim çalıştığım Çelebi’nin hiçbir ferdi bu kadar sığ değildir. Herhalde örnek çeşidi olsun diye bir yerlerden ithal ettiler bu karakteri
20
Lawyer-B
27 Mayıs 2013, Pazartesi 13:06:30 Yazıda herkes eminim kendinden birşeyler bulacaktır. Ben yüzümde kocaman bir tebessümle okudum...Maharet dinletmekte değil anlatmayı bilmektedir derim ben.. Herkese iyi haftalar olsun... Çetin Bey yazılarınızı severek ve her birinden kendimize birşey alarak okumaya devam ediyoruz.. Saygılarımla..00
CVP Lawyer B
27 Mayıs 2013, Pazartesi 16:33:14 Teşekkür ediyorum. Mutlu oldum.00
ÇALIŞAN İŞİNDEN NASIL SOĞUTULUR?
27 Mayıs 2013 Pazartesi, 00:02:50 / Toplam : 46 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar