Hayalleri kararan çocuklar…

    Çok beğenilenler

  • Ali bey 19 Eylül 2016, Pazartesi 09:37:44 Objektif olun yorumumu yayınlayın.Bütün bu haksızlıklar,yanlışlıklar,torpilin,hemşehriciliğin bu kadar rezilce var olması,thy'den haksız yere iş bilmeyen,hayatında kurumsal bir firmada çalışmadığı halde sınavsız,sorgusuz işe torpilinin gücüne göre kimisi direk uzman kimisi şef kimisi müdür olarak başlayan,havacılığı otobüscülük zanneden,türkçeyi şiveyle konuşan,kendilerinden olmayanları tehdit eden,insanları ayıran biatçı,şükürcü yandaşlara,fetöcülere yer açılsın diye işten atılanlar,sizin de yazınızda bahsettiğiniz gibi okullardan mezun olup da iş bulamayanlar ve bu zihniyetle de bulmaları mümkün olmayanlar devamlı pohpohladığınız,her icraatini öve öve bitiremediğiniz iktidar'ın ve yöneticilerinin eseri! 1
    • Sen de objektif 20 Eylül 2016, Salı 10:38:37 OL DA CEVAP VER BAKALIM. Bu memlekette torpil, adam kayırma, liyakatsızlık son 14 sene de mi başladı? 20 sene önce nasıldı? 30 sene önce nasıldı? Bugünkü durumdan çok mu iyiydi? Değildi. O zaman bu şekilde birilerine saldırmayı bırak da, bu toplumdan bu hastalığı ve bozulmayı nasıl düzeltiriz, insanlara en temel ahlaki ve dini değerleri nasıl kazandırırız onu konuş.... 6
    • sen de objektif'e 20 Eylül 2016, Salı 17:50:37 Sen önce olmayan zekanla adam gibi okumasını öğren sonra adam gibi yorum yap! Yorumda daha önce torpil vs yoktu son 14 senedir mi var diyor? İlk satırdan ne anlıyorsun mesela? Abuk sabuk, laf olsun diye saçmalayacağına yorumunu git de saldırıldığını düşündüğün ağababalarına ilet beraberce neyi,nasıl hangi zihniyetle düzelteceğinizi objektif olarak düşünüp, düzeltin, düzeltebiliyorsanız tabii ! 2
  • Ekonomi 21 Eylül 2016, Çarşamba 14:28:03 Ali bey bu mantıkla, atanamayan öğretmenler, polislik yapan fen-edebiyat fakültesi mezunları, kasiyerlik yapan İİBF (İktisat-İşletme) mezunları da kandırılmışlardır. Bu ülkede bu genç nüfusu besleyecek kadar iş imkanı yoktur. var olan işlerin çoğu da niteliksiz personel gerektirir ve herkesin yapabileceği işlerdir. Devlet politikası gereği işsizliği düşük gösterebilmek için bütün gençleri bir şekilde üniversitelere kanalize etme derdindedir. en azından bu insanların ailelerinin harcayacakları para ile ekonomi canlanır. Bu yüzden her yere üniversiteler ve bölümler açılıyor. ister istemez havacılık da bundan payını alıyor. olaya biraz daha geniş açıdan bakmanızı öneririm. bu çocukların suçu havacılık okumak değildir, başka bir bölüm okusalardı yine işsiz kalacaklardı. Ama iş garantisi ile öğrenci bulmaya çalışan tüccarlar varsa sonuna kadar eleştirilmelidir. bunlar insanların umutlarını sömürmektedir. 5
    • Ekonomi ' ye 21 Eylül 2016, Çarşamba 17:13:32 Sayın beyfendi/hanımefendi ben sivil havacılık mezunuyum kpss den 84 aldım bize devlet kademelerinde açılan tek kurum da Dhmi.İibf li tanıdıklarım 84-85 puan ile 2014 kpss 2.atamada atandılar.Ben üniversiteyi kazandığımda onların okuduğu bölümlerden daha yüksek bir puan alıp sivil havacılığı tercih ettim.Şimdi soruyorum size ben iibf mezunu olsaydım bu puanımla atanamayacak mıydım ? 2
  • Tüm yorumlar

  • Objetif Havacı 25 Eylül 2016, Pazar 19:47:32 İlgili bölümlerin bulunduğu üniversite rektörlerine bölümleri kapatmaları için yazı yazmanızı öneririm. Ayrıca YÖK'e baskı yapılması için AirportHaber kanalından baskı yapmanızı öneririm. 0
  • Ihbar 22 Eylül 2016, Perşembe 17:56:10 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • alper 22 Eylül 2016, Perşembe 17:34:48 thy yer işletmede fetö operasyonu için ne bekleniyor?? 0
  • neron 22 Eylül 2016, Perşembe 14:56:16 thkda hem bizi hem helikopter sektörünü yaktı aahh ah 0
  • Melike 22 Eylül 2016, Perşembe 00:08:12 Öncelikle yazıya yapılan iibf mezunu da işsiz matematik mezunu da işsiz yorumları tutarlı değil çünkü bir havacılık sayfasında havacılık değerlendirilmesi yapılmış. Başka bir zaman da iibf değerlendirmesi yapılır onu da kendi içinde değerlendiririz. Ali bey yazınız son derece objektif üniversitede iyi puanlarla yerleşen kendini geliştirip yabancı dil öğrenen gençlerde dahil olmak üzere havacılık eğitimi alan herkes mağdurdur. Mezunlar arasında en şanslılar yer hizmetlerine yerleşebilmişlerdir. Bizler bu işin terminal yönetimini öğrendik 4 yıl boyunca ancak günün sonunda geldiğimiz nokta işsizlik ve ciddiyetsizlik umarım sizin gibi gönlü ve vicdanı hür insanlar çıkacaktır ve hakkı hakedene verecektir. Saygılarımla 1
  • shy 147 onaylı 21 Eylül 2016, Çarşamba 22:23:19 türkiyede shy 147 onaylı okul kaç tane var? ve bu bölümleri açan okul kaç tane? teknisyen ne kadar lazım? mezun olan kaç kişi? okuldan mezun olan mı avantajlı yoksa lise mezunu olup işe giren mi? üniversiteden gelene lisans, tip, ingilizce yeterlilik sorarken hiç ingilizcesi olmayan lisansı olmayan kişiler çalışıyor mu çalışmıyor mu? dışarıdan bakılınca süper görülen işlerde çalışanlar maruz kaldıkları davranışlardan şikayetçi mi değil mi? 2
  • Kamil 21 Eylül 2016, Çarşamba 19:27:59 Biz havacilik ogrencilerini dusunen sizlere tesekkur ediyoruz emeginize saglik, Allah sizden razı olsun 0
  • Havacılıkokulları 21 Eylül 2016, Çarşamba 16:39:44 HAVACILIK OKULLARI; Mehmet Feza bey yazınızı okudum. Teşekkür ediyorum. Havacılık okullarında işin başını tutan veya okul açan kişi ve kurumların hakim olmadıkları konularda bir çok öğrencimizin, gençlerimizin canını yaktığı maalesef ortadadır. Üstelik buda yetmiyormuş gibi yetenekleri okulları eleştirerek kendilerine yer yapmaya çalışan bu kuruluşlar, kendilerinide astronot yetiştiriyor imajına sokmaya çalışıyor. Kimin ne olduğu belli değil. Resim paylaşmak bir yerde güzel ama medyadan sağlanan değil gerçekte donanımda olanı paylaşmaktır etik olan. Para ve hırs amacıyla yola çıkan bu kurum ve kuruluşları MEB, YÖK ve SHGM en azından denetlemeli ve buna göre yollarına devam etmelidirler. Biri açtı haydi bizde açalım çok para var değil konu, işin hakkını verirsen hiçte öyle karlı bir iş değil gerçekten haz ediyorsan, havacılığa gönüllüysen gel yoksa kendinide kimseyide YAKMA!!! 0
  • Oyunlara gel 21 Eylül 2016, Çarşamba 13:31:51 Tamam. Allah aşkına her ilçeye, yok yok her köye birer havacılık okulu açalım, ticari fikirlere açıksınız siz. Bi ara okulda çelebi mülakat ile kısmi zamanlı eleman alıyordu . Biz de hocalarımıza bu konuda yardımcı olsunlar diye rica ettik. Ne dese beğenirsiniz; Sen de tam bavul taşıyacak tip var, o yüzden bu kadar heveslisin demişti. İktisat dersine girip bir yıl boyunca simit sarayını anlatan bir insandı. 0
  • BöyleTORPİLİN 21 Eylül 2016, Çarşamba 06:50:16 Bakan çocukları, eş dost dururken 10bin 20bin sıralamalarla üniversitede havacılık bölümlerini seçip hayatını havacılığa adamak isteyen gençler işe alınır mı hiç (!) İlahi Ai Bey. 0
  • Havacilik Magduru 21 Eylül 2016, Çarşamba 05:27:34 Ali Bey durumumuzu cok güzel bir şekilde dile getirmissiniz. Sizlere cok teşekkür ediyorum. Yetkili makamların bu cagrilarimiza artik cevap vermesini temenni ediyorum. 1
  • Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi 21 Eylül 2016, Çarşamba 05:25:40 Ne ümitlerle okuduk mezun olduk. Şuan özel sektör bile bize is imkanı vermiyor. Girebilecegimiz tek devlet kurumu olan DHMİ ise bizi görmezden gelmeye devam ediyor. Yaptığımız onca dilekçe, görüşmeye rağmen bize kadro vermemekte ısrarcı. 0
  • Semiha 21 Eylül 2016, Çarşamba 05:22:54 İs imkanı fazla olan ve yogun gelişme gösteren ender sektörlerden birisi olan havacılık sektöründe issiz kalan binlerce genç... Onları sürekli görmezden gelen yetkililer. Sesimizi duyun artık ! 1
  • Ali 21 Eylül 2016, Çarşamba 05:20:38 Yetkililer artık sesimizi duysun lütfen. Bu mağduriyetimize bir cevap versinler. Bizleri hiçe saymaktan , görmezden gelmekten vazgecin artık . 0
  • Fakirhavacı 20 Eylül 2016, Salı 22:58:40 Ali Beye teşekkür ediyorum bizim duygularimza tercüman olduğu için artık tüm bu tavsiyeleri dikkate almalarını umut ederiz 0
  • Uzun ve öz 20 Eylül 2016, Salı 21:51:21 Arkadaşlar mesele aslında şu; DHMİ, özel sektör veya her neresi ise söz konusu tek sebebi var milletin uyanıklığı ve menfaatleri için hiçbirşeyi tanımayışı. Örnekler ile açıklamaya çalışayım. Mesela ben Ondokuzmayıs Üniversitesi Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği mezunuyum. Benim öğrenim hayatımdaki en büyük hata belki de bölümü bölüm mezunlarından öğrenmeden seçmek oldu. Yani yine aç kurtların sofralarında bir meze oldum ben de. Nasıl mı? Adamlar sırf reklam yapsın diye bu bölümü yalayıp yıkayıp önüme koydular ve ben de maalesef kandım. Dershane de reklamını yapmış oldu Aslında okulun ikinci haftası uyandım. Hatta bölümü bırakmak istedim. Ama okulumuzun hocalari öyle vaatler verdiler ki yine kandım. Ne mi dediler? Gençler siz merak etmeyin. Bu bölüm çok yeni. Artık havacılık sektöründe siz söz sahibi olacaksınız. DHMİ bugüne kadar lise mezunu alıyordu. Bunu değiştirmek için gerekli her türlü girişimde bulunacağız. Özel şirketler ile protokoller imzalayıp mezun olunca sizi orada işe sokacağız. Bu sırada da lisans eğitiminiz sonucunda havacılık sektörü için kalifiye birer aday olacaksınız. Maalesef sınıftaki herkes inandı. Ama tabiki fos çıktı hepsi. Düzgün bir eğitim verilmedi. İngilizce dersine gelen bir hocamız vardı. Kendisi sırf okul yönetimi ile ters düştü diye gönderildi. Ondan sonra işler birbirine girdi. Onlarin işi yürüyordu ama. Okulun içinde bir şirketleri vardı. Ve sırtlarını dayadıkları biz. Tam milletin umudu bittiğinde türlü oyunlarla geldiler. Mesela iş garantili kabin memurluğu. Millet para döktü ve fos. Daha sonra teknisyenlik olayı. Millet son sınıf. Herkes çoğu şeyin farkında. Birden bir iyilik meleği çıktı ve dedi ki sizi kurtaracağım. Nasil dedik. Ne kadar paran var dedi. Yok dedik. Kredi çek dedi. On bin getir seni teknisyen yapacağız. Peki nasıl olacak. Sınavlara girip sertifikasını alacaksın. Soruları da biz veriyoruz dediler. Herkesi bir umut sardı. Benim üç arkadaşım rica minnet parayı denkleştirip kursa yazıldılar. Sınavlara girdiler. Ama o da ne. Soru yok ortada. Herkes kaldı.Kaldığn sınava tekrar girmek için de yüz TL bayil dediler. Millet uğraştı. Umudu kesip oturup çalıştılar. Yine olmadı. Erken farkedip dönenler de oldu. Ama parayı geri isteyenlere sözleşme gösterildi ve hiçbir hakkının olmadığı söylendi. Yani hep kaldırıldı millet. Hadi bu şirket sahtekardı. Bu okulun hocalari nasıl bu şirkete çanak tuttu diye sorarlar. Yani nereden baksan tutarsızlık. Bazı arkadaşlar bölümü tv den bir bakanın methedişinden öğrendiklerini söylüyorlardı. Bakan gençlerimiz gitsin. İhtiyaç duyuyoruz demiş diyorlardı. Yani yine kaldırıldı millet. DHMİ konusuna gelince bu SHUİ mezunlarının İİBF den ya da herhangi bir lisans mezunlarından hiç mi farkı yok??? Madem yok İİBF mezunlarının başvurduğu yerlere biz de denklik almadan tercih verebilelim. Ya da onlar bi denklik alsın. Belki SHUİ mezunları hatalı. Ama onlardan önce hatalı bir sürü kişi ve kuruluş var. Bu abimiz elden geldiğince birşeyler duyurmaya çalışıyor. Ama hala bazı arkadaşlar ona teşekkür edeceğine kızıyor. Bu ülkede doğruları söylemek, birşeylerin üstüne gitmek kolay mı? Biraz saygı... Bir başka konu da şu. Artık öğrencileri kötülemekten vazgeçin lütfen. Kaç SHUİ mezunu tanıyorsunuz Allah aşkına ? Çözüm basit aslında YÖK uyansın artık!!! Şu tüccarlara haddini bildirsin. İkinci en önemli iş bu okullarda verilen eğitimler daha iyi noktaya getirilsin ve her yıl bir sürü SHUİ açılmaktan vazgeçilsin ABD ve Avrupa'da havacılık okulları mevcut. Yirmi tane şu anki düzeyde okul olacağına iki tane ABD ve Avrupa düzeyinde okul olsun. Shgm işini yapsın ve insanların cebini doldurduğu bir kurum olmaktan çıksın. Ayrıca bünyesine havacılık mezunu insanlar alsın. DHMİ SHUİ öğrencilerini görsün ve alım yaparken bu bölümün şartını koysun. Tüm özel şirketler tercihen SHUİ bölümü şartını koysun en azından. Eğer istediği noktada değilse başvuran kişiler yine almasın. YANİ KISACASI BU BÖLÜM BİRİLERİNİN PARA KIRDIĞI BİR BÖLÜM OLMASIN. BU BÖLÜMÜN DE HER BÖLÜM GİBİ BAZI ARTI YÖNLERİ OLSUN. MESELE HAKTIR. HAKTAN YANA OLUNUZ. 1
    • Hasan Ökçüntekle 21 Eylül 2016, Çarşamba 20:54:16 Diline sağlık 0
  • Kim kime 20 Eylül 2016, Salı 13:52:18 Ülkemiz şartlarında insanlar kendi meslekleri dışında farklı işlerde çalışmak zorunda kalabiliyor. Bu bahsettiğimiz konular hak ile ilgili. Sen hakkını arayıp istemiyorsun diye kimse aramasın mı? Eğer kendi branşınızdan atanamoyorsanız başkasının hakkına dadanmadan önce yapılacak en erdemli şeyin kendi hakkın üzerine bir mücadelede bulunmanız. Ne bu halden anlamamazlık? DHMİ'nin size cazip gelmesinin iki sebebi var; 1-Maaş 2-Kendi alanınızdan atanamamanız veya üzerine eğitim almış olduğunuz mesleği yapmak istemiyor oluşunuz. Peki bir Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği mezunu neden DHMİ istiyor? 1- Bu bölüm bürokratlar tarafından övülüp gençler yönlendirildi. Şahsen kendi sınıfımda bazı arkadaşlarıma tüm öğretmenlikler, bazı hatırı sayılır sağlık bölümleri, bazılarına mühendislikler geliyorken bu bölümü seçmişlerdi. 2-Bir Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği mezununun kamuda DHMİ dışında atanabileceği tek bir kurum daha yoktur.Y ok kardeşim işte aç kılavuza bak, de ki şu kurum.Yani olursa DHMİ ,olmazsa özel sektör. (Bazı arkadaşlar özel sektörden kaçıp işlerine geliyor olduğu için bizi ona yönlendirebilir. Ama emin olun orada bile şansımız çok az.Bazı şirketler ile katıldığınız mülakat görüşmelerinde bölümünüzü söylediğinizde karşılaştığınız muamele içler acısı ki havacılık şirketlerinden bahsediyorum.) Yani DHMİ'nin maaşları en düşük memur maaşından daha az olsa , çalışma şartları en kötüye inse de bizim DHMİ için isteklerimiz aynı şekilde olurdu. Yani demek istediğim bizim DHMİ ısrarımızın nedeni ne maaş, ne çalışma şartları ne de çaresizlik. Bir insan yeri geldiğinde DHMİ bünyesindeki bir havalimanında staj yapıyor, bazı zamanlar hiç okula gitmeden orada dersleri işliyorsa, derslerinde DHMİ'yi analiz edip ,tezlerinde onu konu ediniyorsa , havacılığın dili olan İngilizce üzerine (Mesleki İngilizce dahil) zamanını harcıyor ise şüphesiz ki bu kişi yetkinlik(şu anki malum liyakat)açısından da bu kurumda çalışmayı hakediyor. Lütfen biraz objektif olun. Bizim buradaki amacımız acitasyon değil, biz hakkımızı gereken her yerde ararız. Ama siz hak savunucuları! Sadece kendi haklarınız söz konusu olduğunda aslan kesilen hak savunucuları biraz daha düşünün, en azından böyle hak arayan adamlara engel olmayın.En azından üslubunuz biraz daha ılımlı olsun. Ayrıca bu usulsüzlüklerin,yama usulü yerleştirmelerin bedeli ağır olabiliyor.Bir yanlış gördüğünüz zaman onu eliniz ile düzeltin, gücünüz yetmiyorsa diliniz ile düzeltin, eğer ona da gücünüz yetmiyorsa kalbiniz ile buğuz edin. Yani razı olmayın.Hoş ve normal karşılamayın. 0
  • Sağolun 20 Eylül 2016, Salı 13:19:03 tebrik ederim Ali bey gerçekleri korkusuzca yazdığınız için... 0
  • tebrikler 20 Eylül 2016, Salı 12:16:57 tamamen destekliyorum sonuna kadar, thy tam bir politikanın döndüğü yerdir ve torpillerin ucustugu yerdir, öyle seylere yeri geldi sahit oldumki, insanlar maasları az bulup calısmadıkları halde sikayette bulunuyorlardı, o kadar gereksiz eleman alımı olduki ve halen yıllardır içerde adam akıllı calısmayan bir sürü personel bile vardır buna yemin dahi ederim gözlerimlede buna cok tanık oldum, daha önce taseron olarak calıstıgım icin cogı seyi biliyorum, evet simdi şükür yabncı bir havacılık firmasında calısıyorum. gercekten saglam bir temizlik ypaılması ve hakedenler thy ye yerlestirilmeli adilce. misal adam siyaset okuyor koyuyorlar bilmem ne atelyenin basına yada bi müdürlüe getiiryorlar, cok garip garip seyler var 0
  • tebrik 20 Eylül 2016, Salı 12:07:24 Tebriğimi kabul ediniz ltf.Başka söyleyecek bir şey yok.Kutluyorum. 0
  • THK Zede 20 Eylül 2016, Salı 11:28:25 ya bizim hayallerimiz çoluğumuz çocuğumuz ne olacak helikopter ambulans kaç aydır düzenli maaş almıyor 8-9 aydır yemek parası yok onu da geç 12 pilot işsiz kalma durumunda niye THK haberi yok hiç airport haber tarafından kayırılıyor mu bu kurum????? 0
  • Pilot 20 Eylül 2016, Salı 10:53:50 Bende issiz pilotum toefl 85 puanim var thy dlr tek sinavdan eledi 9 ay ceza verdi dlr alman sistemi dogrumu evet almanlar bile tek sinavda ertesi gun sinava tekrar aliyor ama thy sadece turklere uyguladigi sinavi turkleri elemek icin kullaniyor 15 temmuzda kacan yunan pilotuda biliyoruz.Zor durumda hangi yabanci kalacak acaba.tamam yabanci almayin demiyoruz bize uyguladiginiz sinavi onlarada uygulayin bizden basarili ise alin sorun yok ama niye onlar muaf. Sozde milliyetciyiz.İnanmiyorum bu ulked3 milliyetcilik falan yok.simdi bu yoruma yanit yazarlar eminim yok yabancilar daha iyi onlar saygili vs vs yada ali beyin dedigi gibi kendini gelistirmemissindir. Birakin bu laf kalabaligini allah icin turkler turkleri savunmassa bizi iranli irakli yunan mi savunacak. Yabancilari savunanlarin milliyetinden suphe ediyorum ermeni misniz acaba ? 0
    • Torpilsiz vatandas 21 Eylül 2016, Çarşamba 00:15:24 Turklere sadece DLR le sinirli kalmio,sanirim yabancilardan High School yani orta okul gibi bisey turklerdende 4 yillik Universite. hainligi ve cifte standarti SXS de uyuguluyo Hollandadan ortaokullu hollandalilari aldilar dandik bir ucus okulu Stella Aviation,Simdiki ilanlarindada TC lilerden Université istiolar. Al birini vur otekisini bizim bizden baska dusmanimiz yok SXS utanin hainler Hollandada acaba pilot olarak Turkler bas vursa kactanesini alirlardi? Corendon DerSen babali ogullu zabt etmisler kokpiti vs vs.Ulkem cok guzel amma insanim cok hainnnnnnn. Kim kimin gelecegi ve hayellerile oynuyosa RABBIM onu islah eylesin. 0
  • B-52 20 Eylül 2016, Salı 10:01:57 Sn. Mehmet Feza'nın yazısının altına düşünmeden imzamı atarım. Kesinlikle katılıyorum artık sağdan soldan atılarak, körlerin ülkesinde tek gözü, ki o'da bozuk gören, yalakaların saçma sapan şirketlere giderek sonunda uçak düşürmelerinin önüne geçilmeli. Bu arada Sn. Ali Kıdık bey'in de hakkını vermek lazım. Bugüne kadar yazarlarının yazdıkları her konu son derece önemli olan Airport Haber Dergisi yazarı bu yazısında da en can alıcı konuya değinmiş. Belki de değil, kesinlikle en önemli konu sektörde. Tebrikler Sayın Kıdık ve Airport Haber Dergisi. 0
  • Hayyam 20 Eylül 2016, Salı 09:48:59 Merhaba Öncelikle yazı için teşekkür ederiz ne kadar bizim haklarımızı savunmanın adı altında önceden bu okullara yaptığınız eleştirileri haklı çıkarma çabası içinde yazılmış bir yazı olsada. Yinede bende hemfikirim sizinle . Burada baya çirkin yorumlar gördüm ''kendini beğenmiş dili olmayan'' vs. vs. hadi ben kendimi kabul ediyorum kendimi geliştirmedim işsizim peki benim onlarca su gibi İngilizcesi olan dostlarım neden boş geziyor. Böyle geniş ağızlarla yerme çabalarıyla bir yere varılmaz. Onun haricinde en önemli konumuz Dhmi ve bu kurum kpss üzerinden alım yaparken yds felan istemiyor . Biz yetersiz olmamıza rağmen bizi alsınlar para versinler demiyoruz,ama yabancı dil şartı olanda yabancı dil şartı olmayan da havacılık kurumunda yerimiz yok bunu anlatmak istiyoruz . Aman herneyse standart dünya var lan yokun durumunu bilmez . hadi eyvallah . 0
  • meraklı 20 Eylül 2016, Salı 09:02:06 şu yazı üstüne ne denilebilir ki? hani grup yorum diyor ya "hayallerimi bırak, umutlar senin olsun, yaşamak öylesine acı ve kederli, vira vira demir aldı dünya", şu yazıyı okuyunca o şarkı geldi aklıma. kimin ne hakkı var insanların hayalleriyle oynamaya! ha? soruyorum buradan tüm yetkililere. size bu hakkı kim veriyor? geçen bir arkadaşıma bunu sordum, ne cevap verdi biliyor musunuz? "hakkı bulut" dedi. bu arkadaş torpille bir yerlere geldiği için olayı dalgaya vurmuş. ben bir sinirlendim,canım bir sıkıldı, anlatamam. hemen ali bey'in yazısını uzattım, oku da utan! dedim. elemanı göreceksiniz nasıl buz kesti, nasıl kızardı bir anda. "ama abi, ben öyle demek istememiştim" deyince, ben hiç alttan almadım ve onun geçtiği dalgayı hatırlatmak için "oynama şıkıdım, şıkıdım" şarkısını söylemeye başladım, bir yandan da "oyna" diye bağırdım, sizin torpilli nasıl sus pus oldu anlatamam...o yüzden teşekkürler ali bey. 0
  • tebrikler 20 Eylül 2016, Salı 08:20:05 ali bey yine yazılamayanı yazmış, korkusuzca gerçeklerin üzerine gitmiş...kendisi bir alkışı hakediyor...şak şak şak. şimdi artık yetkili mercilerde oturanlar düşünsün! 0
  • ankara 20 Eylül 2016, Salı 08:04:08 çok güzel bir yazı olmuş. eliniz sağlık bizim halimizi görenlerin olması çok güzel bir şey. türkiye de büyük şirketler var ama bu şirketlerde torpil çok dönüyor emeği ile mezun olmuş insanları işe almıyorlar. yüzlerine bile bakmıyorlar özellikle modül sınavları ile ilgili bir çok insan sıkıntı çekiyor elimizde güzel kaynaklar yok sınava girip çıkıyoruz şansa geçersek mantığı ile biz bunu istemiyoruz. torpiller olmadığı sürece türkiye de bir şirkette çalışmak çok zor yazıklar olsun biz bu değiliz binlerce mezun gençler var ama şirketler bunu görmüyor asker emeklisi adamları görüyor hep gözleri böyle istemiyoruz. yazın için çok teşekkür ederiz 0
  • Özlem 20 Eylül 2016, Salı 02:54:05 Bu her üniversitenin herhangi bir bölümünden mezun olan bütün genclerin sıkıntısı. sadece bu bölüme yönelik degil. Kimse önlerini tıkamıyor zaten. Puanı iyi olan girsin 1
    • esenboga 20 Eylül 2016, Salı 12:43:25 Nasıl bir bakış açısı,nasıl bir anlayıştır arkadaşım?ne yani 70lerle atanan saglikci da benimle aynı atanma ya da özel sektör iş sıkıntısını çekiyor öyle mi?hangi ülkede yaşıyorsunuz?hangi bolumden mezun oldunuz bilmem,havacılık mezunu olmasanız da akıl ve vicdaninizi elden bırakmayın!var olanları işten çıkarma gayretinde değiliz sektörde olanların karşı durması da anlaşılır degil,alim yapılacak kadrolari hedefleyip 'hakkimizi' istiyoruz.herkes herkesin işini yapabilecekse,herkes işinde uzmanlassin diye senelerce okumasin ! Baktığınız yerden bakmaya kalkarsam ben de puan alayım-tek aradığınız şey puansa-, ben de doktor,hemşire,mühendis,iş güvenlik uzmanı vs. olayim.versinler ise başladıktan sonra şu kadar sure kurum içi egitim olsun bitsin ! Hayretler içindeyim ve bu kafa neyin kafası? diyorum.. 0
    • özlem'e 20 Eylül 2016, Salı 13:27:15 haklısınız. Tabii ki işe alış sırasında okulda aldığın puana bakıyorlar.( ? ) Kuzum bir ayrı ülkelerde mi yaşıyoruz? 0
  • ne? 20 Eylül 2016, Salı 00:04:49 HELE ŞÜKÜR BU SORUNU KONU EDEN BİR YAZI YAZDINIZ... ''Milli bayrak taşıcımız olarak gördüğümüz Türk Hava Yolları’nda, eş, dost, partili, bakan çocuğu, bürokrat yakını derken kadrolara sivil havacılık okullarından mezun kardeşlerimize yer kalmıyor.''... çok doğru...Temel Kotil den başlar diğer müdür vs. bürokratlardan devam eder.Hepsinin bir akraba ya da yakını hatta akrabalarının arkadaşları özellikle en kritik kadrolarda birikmişlerdir... 0
  • nafile 19 Eylül 2016, Pazartesi 22:16:49 Thk 12 ambulans pilot unu işten atıyor diğerlerine de 2aydir ne maaş ne yemek parası vermiyor. Bu sektör çiftlik gibi yönetiliyor denetim sıfır. herşey kağıt üstünde ok. herşey calisan arda bitiyor semer vuran çok oluyor haliyle. Birlik beraberlik hiç yok herkes birbirinin kuyusunu kazar bana dokunmayan yılan bin yaşasın der ama bilmez ki o yılan birgün onuda sokacak. Malesef bu sektör böyle yıllardır. 0
    • Kürşat Atılgan geldi ne değişti? 24 Eylül 2016, Cumartesi 00:01:28 Ben soruyorum. Kürşat Atılgan geldi de ne değişti? Ben 11 yıldır bu kurumdayım. THK 3 yıl öncesinden daha kötü durumda. THK da senin bu anlattığını anlayacak ve çözecek kimse yok. Dipsiz kuyuya taş atıyorsunuz.Ses gelmez. 0
  • shui mağduru 19 Eylül 2016, Pazartesi 21:44:23 Kesinlikle haklısınız özellikle DHMİ nin bu konuya el atması gerekiyor. DHMİ kadroları Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği mezunlarınındır. 0
  • Baran 19 Eylül 2016, Pazartesi 21:03:23 Öyleki bende bir zamanlar uçuş okuluna gitmek icin plan program yaparken özel bir ucus okulundan mezun olan arkadasiminic ler acisi durumunu gorunce buz gibi soğudum havaciliktan desem yeridir.Yillar sonra sportif olarak yamaç parasüt sporuyla ilgilendim 2000 tl ye kurs gördüm.kurs bitti paraşüt takimi almaya niyetlendim... Neticesinde kurs bitince hoca birden sirt cevirdi.gonul hatir isleri burada da ileri gelince torpil in onem ve yerini bir kez daha gordum.yaziklar olsun bu insanlara 2000 tl ye 1 yil boyunca 11 sorti yanliz ucus yaptirdilar ve heveslerim yari yolda kaldi.sadece devlet kurumlari degil kazik atan merdiven alti bile egitim veren sportif havaciyim diyip egitim verenlerde bu vebali fazlasiyla tasiyor. ..yazik 1
  • OswaldOzkan 19 Eylül 2016, Pazartesi 20:31:34 ÖNCELİKLE merhaba , sayın koordinatör yazıklarınızı okudum ve bütün yorumları okudum . Yalnız haksız kısımlarınız da var . Haklı olduğunuz yönlerinizde . Ben direk haksız kısımdan başlıyorum . Ben SHKH mezunuyum bu sene mezun oldum . Üniversitemin vermiş olduğu eğitim çok iyiydi shgm nin bir kitabı olmadığı için sektörden gelen insanların bize elinden geldiğinin en iyisini anlatarak bizleri havacılık aşığı yapmıştır . Ama görüyorum ki kos koca sınıfta 5 kişi hakkıyla ya yapar ya yapmaz . Bir okurumuzun yorumu çok hoşuma gitti . Kendini beğenmiş dil bilmeyen insanlardan oluşuyor . Havacılık demek disiplin demek , kurallara uymak demek ahlak edep demek . Çoğu dil bilmezken havacılık ta istihdam edilen personal nasıl karşılansın peki böyle insanlarla , yorumunuz çok iyi takdir ettim . Lakin bu bölümü okuyacak ve okuyan öğrencilere tek bir şey diyorum YABANCI DİL inizi geliştirin arkadaşlarım sizden tek istedikleri aslında bu olaya geniş açıdan bakarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız... 0
  • Biraz duyarlılık 19 Eylül 2016, Pazartesi 20:30:07 Kim diyorsa ki SHUİ mezunları vasıfsızdır önce bi aldıkları derslere falan baksın. Ya da mail adresini versin de ona CV gonderelim. Allah aşkına biz kimleri görüyoruz vasıfsız ama iyi işleri var . Özellikle DHMİ de . 1
  • Devlet benim 19 Eylül 2016, Pazartesi 20:11:33 Ne güzel dünya. Bir iş sahibi olan arkadaşlar hicbirseyden haberi olmadan aglamayın gibi yorumlar yapıyor. Bu gençlerin hepsi mi ukala ve hepsi mi kendisini geliştireMemiş? Biraz objektif olun ve hakkı savunun. 0
  • Allah'in insaniyim, 19 Eylül 2016, Pazartesi 20:01:07 Ali bey, cok guzel yazdiniz.. Bende senelerdir THY Pilot olarak girmeye calisiyorum.. dogrusu 20 senedir.. Hersey dort dortluk oldugu halde, bir mulakat yapmiyorlar benle.. Yurtdisindan 2 Havacilik Universitesi bitiren, 15 farkli Tek ve Cift Motor'da 3000 saat'im olmasina ragmen ve Ingilizce Level 6 olmasina ragmen, bir gorusme bile olmadi.. Yas geldi 45 simdi, yas'tan kaybediyorum.. Gel gelelim, benim arkadas T.C'de Isletmeyi okudu, is bulamadi ve Babasi 90,000 Euro'yu yatirip Pilot oldu, esbere sinavlari gecti, Ingilizce Level 4 ve Temel Kotil'ile bire bir gorustu cunku Baba'sinin arkadasi MilletVekili idi, ve 200 saat ucusla ise girdi. Simdi THY'da B-737 kulaniyor. Kiskanmiyorum ama bence COK yanlis.. Benim melegim bu, ben HAVACILIGI okumus bir insanim, arkadasimdan kat kat daha iyiyim, ama malesef o ucuyor, ben serediyorum... Cok uzucu.. Bu durum degismesi lazim.. Ilk basta HAVACILIK Universitesini bitirenler tercih edilmesi lazim.. Muasebeci, yok Isletmeci, ilk HAVACILIK.. 1
  • Ayşe 19 Eylül 2016, Pazartesi 19:55:06 Sivil hava ulaştırma işletmeciliği mezunları artik yapilan haksızlıkların son bulmasını istiyor. Hak ettiğimiz kadroların verilmesini istiyoruz. Bu kadar gelişme gösteren bir sektörde issiz kalmamiz biraz tuhaf. 1
    • Kimsesizhaavcı 19 Eylül 2016, Pazartesi 23:35:28 Sesimizi duyurduğumuz halde yine kulaklarını tıkamya devam ediyorlar malesef 0
  • Mehmet 19 Eylül 2016, Pazartesi 19:53:01 Artık haksızlıklar son bulsun. Sivil hava ulaştırma işletmeciliği mezunlarını görmezden gelmekten vazgecin. 1
  • Şükran 19 Eylül 2016, Pazartesi 19:51:36 1 yıl hazırlık ve 4 yıl lisans egitimi dile kolay. 5 yılımızı verdik. Şuan kpss ye girdik. Yüksek puanlar aldık ama hala bir is garantimiz yok. Hic alakası olmayan insanlar DHMİ ümidi taşıyor. Yazık gerçekten bunca emeğe cok yazık. 1
  • kimdi bunlar 19 Eylül 2016, Pazartesi 18:27:04 Evet maalesef havacılık egitim camiası tamamen bir ticari arenaya dönmüş durumda ama kulaklar sagır, gözler kör. Herhangi bir bölümden mezun olan bir kişinin hiç mi bir pozitif ayrıcalıgı olmaz. Hiç mi bir camiada bir adım önde olmaz. İnsanlar bu bölüme neden yüksek puanlarla geldi sanıyorsunuz? Pilav tezgahı açmak veya kasap dükkanında çalışmak için mi? Tabi ki hayır. Devletin üst kesiminden kişiler bile çıkıp milleti bu bölüme yönlendirdi. Hayal tacirligi yapanlar şimdi neredeler ve ne diyorlar? O haklarına girdigi kişilerin parasıyla hayat sürerken onlar da kendilerini gelistirseydiler deyip işin içinden sıyrılmaya çalışıyorlar. Bir ögretmen atanamayıp havacılık sektöründe iş buluyorsa bu da sistemin ayıbıdır. Madem öyle neden 4 yıl boyunca o mesleki egitimleri aldı. Bir Sivil havacılık lisans programında zaten o işe alım sürecinden sonra verilen dersler veriliyor. En azından bu göz önüne alınmalıdır. Örnegin eskide. Hava Trafik Kontrolörlügu bölümünün hiçbir önceligi yokken mücadele sonuç verdi ve bu bölüm mezunları öncelikli olarak atanma şansı yakaladı . Keza arff için de durum aynı oldu. Biz liyakat olsun diyoruz. Herkes kendi işini yapsın. Mesleki ihtisaslaşma ön planda olsun diyoruz. Bir SHUİ mezununun girebilecegi tek kurum olan DHMİ ye nasıl oluyor da her lisans mezunu girebiliyor. İİBF nin öncelikli olmasının bir mantıgı olabilir mi? Biraz empati yapın lütfen. Ortada gerçek manada bir haksızlık var ve bu çözülemiyor. Kpss den 85 üzeri puan aldım. Yurtdışında uzun süre bulundum. Bir havacılık şirketinde staj yaptım. Ama devletteki tek kadro ümidim olan DHMİ ye girme şansım yok. Aynı şekilde o kadar başvuruya ragmen başvurumu inceleyen biri dahi olmadı. Tamam hatam vardır benim de. Ama emin olun tek suçlu ben degilim ve benim hakkımı yiyenler oldu. Buna eminim. Sadece benim degil bir sürü kişinin. Herkes hakkını arasın ve hak arayanlara destek verelim lütfen. İşin ucu bize dokununca degil, haksızlığa şahit olunca en azından tepki gösterelim. 0
  • Erciyes SHYO 19 Eylül 2016, Pazartesi 18:07:26 Siz hocaların yatacak yeri yok. Çok ah aldınız çok. Yıllar oldu mezun olalı ama unutamıyorum. Kendi okulunuzun öğrencilerini sırtından bıçakladınız typ ile. Üvey evlat muamelesi yaptınız öğrencilerinize. Sebebini de biliyoruz. Bir çoğunuz mühendislik fakültesinde hocalık yapacak kapasite de olmadığınız için bu okulların gelişmesine engel oldunuz. Üç maymunu oynadınız yıllarca. Hiç bir sorunumuza cevap bulmaya çalışmadınız. En doğal hakkımız olan ünvan konusunda yardımcı olmayı bırakın köstek oldunuz. Tarih bunları yazdı unutmayacağız. Siz de şunu unutmayın hakkımızı er ya da geç alacağız ve sizlerde hak ettiğiniz yerde olacaksınız! 0
  • Hasan Ökçüntekle 19 Eylül 2016, Pazartesi 17:43:42 Ali Bey, duygularımıza tercüman olduğunuz için sizlere ve AirportHaber ailesine teşekkürlerimi bir borç bilirim. Ben o şanssız gruptan değilim. Henüz okula giderken çalışmaya başlamıştım bir yer hizmeti şirketinde fakat SHUİ mezunu bir çok arkadaşımın, kardeşimin bu durumdan müzdarip olduğunu görmemek elde değil.. Biz henüz yeni mezunlar olarak otoritelere, şirketlere sesimizi yeterince duyuramuyoruz ne yazık ki.. Fakat bizler sabredeceğiz, her şeyin bir zamanı var.. Bu konuya değindiğiniz ve üzerinde durduğunuz için tekrar teşekkür eder, en azından 3. Havalimanı açıldığı zaman bu konuya artık bir çözüm bulunmuş olmasını temenni ederim. Saygılarımla 0
  • Aerospace 19 Eylül 2016, Pazartesi 17:25:19 Emek olmadan yemek olmaz. Nasıl inandınız? İnanmak mı işinize geldi? Torpiliniz olsa ardınıza bile bakmazsınız hiç biriniz ağlamayın... 2
  • Senyor Uçak Müh. 19 Eylül 2016, Pazartesi 17:22:35 Kim olduklarını bilirsiniz sizler. Torpilsiz mühendis bile almıyorlar AKP'li mi değil mi diye bakıyorlar... Ailesini bile araştırıyorlar insanın arkadaş. Böyle göz göre göre adilik yapan bir firmada çalışmak yerine kasaplık yaparım simit satarım daha iyi... Göbekli bodur lümpenleri yönetici olarak karşımızda görüyoruz... 0
  • Hasan 19 Eylül 2016, Pazartesi 17:15:24 Sivil havacılık bitirmiş birisinin hicbir vasıf gerektirmeyen işlerde çalışıyor olması ve atanabilecekleri tek kurum olan DHMİ ye atanamiyor olmaları Turkiye eğitim sisteminin rezaletini gösteriyor 1
  • Ömer 19 Eylül 2016, Pazartesi 17:14:05 Dhmi bizim hakkimiz vasıfsız elemanlar yerine bunun eğitimini gorenler alınmalı biz bunun için emek verdik okuduk çabaladik lütfen sesimizi duyurun ne olur. Kendi işimizi yapmak istiyoruz baska zaten atanamiyoruz yerimize neden baska bolumdekiler atanıyor. 0
  • yazık 19 Eylül 2016, Pazartesi 16:54:09 ülkede 60 dan fazla havacılık okulu var her biri yılda 100 mezun verse 6000 kişi eder kim alacak bunları!!! sadece hayal :( 0
    • CVP YAZIK OLACAK.. 20 Eylül 2016, Salı 12:53:16 doğru olmasına doğruda, bir de sektörde çalışan personel adedine baksanız. 0
  • Yetersiz 19 Eylül 2016, Pazartesi 16:41:04 Her yıl stajyer olarak bir çoğu ile tanışma fırsatımız oluyor. Malesef vardığımız ortak kanı hepsinin okul bitince hemen işe gireceklerini sanmaları. Belki bu yüzden belki de kendi karakterleridir bilmiyorum ama çoğunun ukala gençler olduğunu görmek bizi üzüyor. Ailelerinin o kadar parayı boşa harcadiklarini göremiyorlar. Kendilerini defalarca kabin amirleri kaptanlarla konusturdum. Hepsinin verdiği nasihat yabancı dil öğrenip 4 yıllık bir üniversite bitirmeleri oldu. Şimdi hangi kabin memuru, hangi kaptan, hangi yer hizmetleri personeli sivil havacılık okumuş ? Yazık etmeyin kendinize, bir üniversite bitirin, yabancı dil öğrenin. 0
    • cvp bir bilen 20 Eylül 2016, Salı 12:56:15 insanların yaptığı bir hatayı yüze vurmak ne kadar zevkli değil mi? 0
  • merve 19 Eylül 2016, Pazartesi 16:22:21 Sayin ali bey oncelikle bizim sesimizi duydugunuz icin tessekir ederimm .bnde kabin memurlugu bolumunde mezunum bir sene oldu ama hala biyerlere yerlesemedimm ewdeyim biyerleden haber bkliorum ama yok yani litfe. Sirkeltler artik alm yapsin ve sartlarda bizim bolum mezunlari olsun lise ve diger universite dgl sadecesivil havacilk kabin hizmetleri bolumu mezunu alsnlar .bekliyorum hala cnki bska msleg ypvagmi dusunmiorum bile meslegime asigim bide kpss ye giricemm bu sene ama bolumumle ilgli bi yer yok .lutfen ali bey sesimizi duyun ve bize mahdurlara care olun allh rizasi icinn 2
    • Bir bilen. 19 Eylül 2016, Pazartesi 19:44:14 Keşke biraz da Türkçe bilseydin. 1
  • Kalitesiz eğitim 19 Eylül 2016, Pazartesi 16:19:03 Tamam bu arkadaşlar belli hayller ve ümitlerle ama özel ama devlet okullarında okudukarda peki kendileri hayalleri için ne yaptılar ingilizceleri yok yada yok denecek kadar az. Kabin memurluğunu gezip tozucam iyi para kazanırım diye düşünüyorlar tamam belki maaşlar ülke seviyesinin üstünde ama kimse o parayı eteklerini kısalt daralt gezmeye gidermiş gibi gel diye vermiyor sorumluluk taşıyacak zihniyet yoksa bu arkadaşlarda ya işe alınmıyorlar yada alınanlarda işten çıkartılıyor. Buda bir sonraki mezunları etkiliyor kimse onları istemiyor ne şirket ne amir nede kaptan. Ben birkaç kişiye öentorluk yaptım uçuş esnasında gerçekten yetenekli çabalayan çalışkan olanlarda oldu sepet gibi gelenlerde 0
  • 8Q 19 Eylül 2016, Pazartesi 15:47:05 Hala bu ülkede kim kendi mesleğini yapıyor ki deyip biat etmeye ve dönen adaletsiz çarkı daha çok döndürmeye çalışan, birilerinin hakkını yediğini bile bile bunu örtbas etmek için suçluyu; sizde o bölümlere gitmeseydiniz, kendinizi geliştirseydiniz diyerek o bölümü okuyan insanlara atmaya çalışanlar var. Sizlerde vebal çekeceksiniz çırpınmayın boşa!!! 3
    • Özlem 20 Eylül 2016, Salı 02:58:12 Birilerinin hakkını yemek? Dayı sayesinde gelmiyor kimse bileginin hakkını vere vere geliyor. Asıl sizin bu yorumunuz dar kafalılık. Matematikçiyim. 1 tane matematikci alırlar her sene. Sorarm sana buraya girme. TAMAM. Formasyon alıp ögretmen olma. Ona da TAMAM. Ben ne yapaym peki? Sen ne hakkından söz ediyorsun? 0
  • Ali kıdık 19 Eylül 2016, Pazartesi 15:42:54 Hava trafik kontrolörü olmaya hakkazanıp ta kurs sürecinde başına çorap örülen, dhmi de emekleri yok olan hayatları karartılanları neden yazmıyorsun ali bey... Bu gençlerden farkları yok, masa başı memur yapılıp her işe korku zorbalıkla koşturulıyorlar, çizme geçirip pist mi boyamamışlar, aproncu olup çöp mü toplamamışlar elini vicdanına koy da cesurca bu konunun üzerine de git. Gerçekten doğrucu isen... 0
  • Kalemine sağlık hocam 19 Eylül 2016, Pazartesi 15:19:05 Hiç bi havacılık okulunda doğru düzgün egitim verilmiyor süper bir yazı olmuş umarım bazi kurumlar bu yazının bilincine varır.. 1
  • Shui mezunu 19 Eylül 2016, Pazartesi 15:12:19 DHMİ bizim bölümden öğrenci alımı yapmıyor,abuk sabuk bolumlerden personel alımı yapıyor. Bu hareketi shgm de yapıyor. Her yıl alım yapıyor yakından takip ediyorum . Aldığı personel teknisyen kontrol pilotu ve doktor . Başka pozisyon için alım yapmıyor. Shgm başka alanlar için neden alım yapmıyor? 0
  • Bush pilot 19 Eylül 2016, Pazartesi 13:25:35 SHGM gibi hain kurumlar oldukca istediginiz kadar isyan edin.Kurumlarin her biri derin Devlet.Sizlerin hayelleri ve emeklerile oyanayanlarinda Allah islah etsin.Greetings From Africa. 1
    • Bush pilot.a ovgu 19 Eylül 2016, Pazartesi 19:39:10 Sevgili bush. En temiz yerde ucuyorsun. Yolun acik olsun. Keske bizde bush pilot olabilsek 1
  • Shui mezunu 19 Eylül 2016, Pazartesi 13:25:28 Bunları zamanında dile getirmek için çok uğraştık ama sesimizi kimse duymadı shgm ye toplu mail attık, haber ajanslarına mail attık ya geri dönüş bile yapmadılar yada saçma sapan cevaplarla geçiştirdiler.Kendi bölüm hocalarımız bile elini taşın altına sokmak istemedi.Şimdi orta da boş gezen bir sürü shui mezunu var.Biz isteklerimizi anlatmaya çalışırken kimseye finans departmanına ik departmanına havacılık mezunu alınsn demedik.Aksine herkesin kendi işini yapması gerektiğini savunduk, mesela apron memurluğu , dispatchlik,aim memurluğu gibi görevler için dhmi nin ve shgm nin kesinlikle düzenleme yapması gerekmektedir.Son olarak Ali bey in bahsettiği özel şirketlerinde bu konuda hassasiyet göstermesi gerekmektedir.Bunları söylediğimizde aldığımız cevaplar genellikle apron memurluğunu herkes yapabilir niye size ayrıcalık tanınsın? gibi cevaplarla karşılaşıyoruz ki o zman arff memurluğunu,imamlığı ve hatta ilkokul öğretmenliğini herhangi bir bölümden mezun olan herkes yapabilir. 0
  • THK'zede 19 Eylül 2016, Pazartesi 13:16:53 36 ay yasası mağdurlarını unutmamak lazım birileri bizim de sesimizi duysun duyursun defalarca uzatılmış olan süre bir kere de bizler için uzatılsın madem öyle veya eski sözleşmeli kayıtlı olanların kazanılmış hakkı korunsun ve yasa tarihi itibariyle etkili halde olacak şekilde yeniden düzenleme yapılsın SHGM sesimizi duysun, Ali Bey yardımcı olabilirseniz bu konuyla ilgili bir yazı yazarsanız çok seviniriz. 1
  • Typ 19 Eylül 2016, Pazartesi 13:16:24 Onu 6 ayda typ ile alakasız bölümlerden uçak tek. Yapan thy'ye söyleyin 0
  • SHUİ MEZUN 19 Eylül 2016, Pazartesi 13:06:38 Hayaller.. Hayatlar... Harekat memuru ya da Yolcu hizmetleri memuru olarak ömrü çürütemeyecek kadar donanımlı ve eğitimliydik.. mecburiyetler başka mesleklere savurdu çoğumuzu, kalanlar halinden memnun mu bilinmez..belki başka bir ülkede olsaydık her şey güzel olurdu. yalakların olmadığı gururlu onurlu bir dünyaya.. cheers ;) 2
  • Sivil hava maduru 19 Eylül 2016, Pazartesi 13:05:40 Ali Bey sizden Allah razı olsun sesimiz oldunuz. Bende sivil havacılık mezunuyum işsizim,başvuruda bulunduğum yerler mezun olduğum bölümünün bu meslek ile alakalı değil diye olumsuz dönüyorlar sanki herkes okuduğu işi yapıyor. KPSS atamalarında ise bize kadro verilmiyor. O kadar yıl oku, para dök sonuç işsizlik. 0
  • Gerçek 19 Eylül 2016, Pazartesi 12:47:32 Türkiye'de Üniversite mezunu olan herkes iş buluyormuş da sadece bu okullardan mezun olanlar iş bulamıyormuş gibi konuşuyorsunuz. Mühendislik, Öğretmenlik mezunları da başka işler yapıyor bu tamamen tercih meselesidir. Tercihi yapan da ya kişinin kendisidir ya da işverendir. Bu konuyu sadece Havacılık okullarına bağlamayın lütfen 0
    • sivil havaci 19 Eylül 2016, Pazartesi 23:42:17 Burada havacılık mezunlarının magduriyetinden bahsediliyor,haber sitesinin adı airport haber önce bi bunun farkında olun!genel bir konuda,genel bir mecrada havacilar olarak magduruz diye anlamıyoruz!burada hiçkimse herkes isini yapiyor bi biz kaldik da demedi.öğretmeni,havacılık mezunu,mühendisi,iibf mezunu herkes kendi işini yapsın.Yok herkes herkesin işini yapabiliyorsa insanlar onca yil bosa okumasin,bosa emek para zaman israf etmesin,devlet kaynaklarini bosa sarf etmesin.öğretmen stajini sınıfta ders anlatarak havaci havaalaninda tüm birimleri gozlemlemeye her işi yerinde ogrenmeye ugrasmasin!Az biraz mantıklı olun yaa Allah rızası için..! 3
  • Ebubskr 19 Eylül 2016, Pazartesi 12:17:34 Çok doğru şuan 2023 yılana kadar yeterli havacılık çalışanı mezun durumda bi hayalle o kadar para vererek okula yazılıyoruz ve iş bulamıyoruz parayı çöpten bulmadık sonuçta 2
  • evrensel ögrenci 19 Eylül 2016, Pazartesi 12:07:48 hiç bir şey kesin degil abi ! 1
  • Eyüp 19 Eylül 2016, Pazartesi 12:03:21 Rica ediyorum yorumlarımı bir bütün olcak şekilde yayınlayın sayın editör 1
  • Eyüp 19 Eylül 2016, Pazartesi 12:02:47 Dhmi bize geçen yıl kpss atamalarında özel kodla yani sivil havacılık koduyla kadro açtı.Ondan sonra tüm iibf mezunları isyana geçti.Peki bu isyanın nedeni sizce hak yüzünden mi ? Peki o zaman sivil havacılık mezunu olarak biz de iibf mezunlarının tercih ettiği tüm kadrolara kontenjan istiyoruz.Bu memur kadrolarından tutunda tüm akedemisyenlik kadroları için de geçerli olmalı.Çünkü akedemisyenlik alımlarında iibf mezunu diye birçok ilan olduğu halde sivil havacılık bölümü akedemisyenlerin yerini bile iibf mezunu insanlar dolduruyor.Bu hakları nasıl ödeyeceksiniz ? Ben 2016 kpss lisans sınavından 84 puan aldım.Akrabam olan iki kuzenim onlar istanbul işletme ve akdeniz kamu yönetimi mezunu 84 ve 85 puanla vergi memurluğuna ve gümrük memurluğuna atandı(2014 kpss ile).Halbuki ben okula başladığım yıl onların okuduğu bölümleri begenmeyerek bu bölümü tercih etmiştim. 1
  • Gg 19 Eylül 2016, Pazartesi 11:59:07 Tanıdığım tanıştığım bu okullarda okuyan uçağa gelen stajerlerden daha bugune kadar tek kelime ingilizce bilenini görmedim, bu şekilde zaten iş bulma şansları 0 1
  • merve 19 Eylül 2016, Pazartesi 11:54:57 Kabin Hizmetleri okudum THY Protokolümüz sizinle yok diyerek normal iş alım sürecini uyguladı. başvurdum sınavları geçtim ama aynı gün elendiniz dediler ve bu tam 3 kere başıma geldi. Geçen sene mezun olduğum okul ile protokol imzaladılar dilekçe yazdım hem okuluma hemde THY' ye bu seferde siz protokol kapsamında değilsiniz dediler. Şimdi oturup KPSS' ye hazırlanıyorum, şimdi ben okuduğum 2 yılıma mı yanayım yoksa bize hayallerle gaza getiren bizi evet biz sizi hemen işe alacağız diye hayal satanlara mı kızayım ??? 0
  • Eyüp 19 Eylül 2016, Pazartesi 11:53:41 Dediğim gibi özel sektörler kimin tanıdığı varsa işe onu alıyorlar.Halbuki sivil havacılık bölümü Anadolu üni,Kocaeli üni,Erciyes üni,İste üni,Erzincan üni,Ondokuz Mayıs Üniversitesinde 4 yıllık eğitim verilen bir bölüm.Peki o zaman neden tgs,havaş,çelebi gibi yer hizmetleri sağlayan kuruluşlar bu okullarla işbirliği anlaşmaları yapmıyorlar.Kimse bana ingilizce veya kendini geliştirme meselesi demesin.Ben ve tanıdığım birçok arkadaşım ortalama (B1-B2) seviye ingilizcelerimizle talep görmüyoruz.Fakat yolunuz tgs havaşa çelebiye düşerse bir sorun çalışanlara hangi bölümlerden mezun olmuşlar veya ingilizce seviyelerini teste tabir tutalım.Aynı şekilde Kpss den bize açılan tek kurum Dhmi.Fakat bu kurumun maddi olanakları biraz iyi olduğu için tüm iibf liler hedef olarak bu kurumu seçiyor.Hatta buna bazı öğretmenlik okuyanları da sayabilirim.Direk söyliyeyim matematik öğretmeni olup dhmi me memurluk yapan tanıdığım insan var.Halbuki biz okul yıllarında bu işin özünü öğreniyoruz. 1
  • merve 19 Eylül 2016, Pazartesi 11:43:49 Turk hava kurumu universitesi Kabin memurluğu bölümünden mezunum ve bizim okulda iki senedir 400 den fazla mezun var. Daha önceki mezunlardan bahsetmiyorum bile. Calismaya baslayan toplasan 10 kişi bile çıkmaz. Hepimizin hayalleri vardi bu bölümü okurken bu mesleği yapabilmek icin bir çoğumuz elimizden geleni yaptik dil bilmesek kendimizi yetistiremesek anlicaz ama daha ilan bile verilmiyo neden çünkü zaten thy gibi büyük bir sirket her işini torpille yapiyo gerek bile duymuyor. Bizim suçumuz ne onu anlayamıyoruz. Sanirim tek buyuk suçumuz milletvekili veya belediye baskani , genel mudurluklerden tanidigimiz yok tabi onlar da hakli. Hic birimizin vebalini ödeyemezler .Tek istegimiz Hakkimizla istiyoruz bu işlerin eğitimini almış insanlari çalıştırmanizi istiyoruz. Artik bu duruma birseyler yapılmalı yoksa gerçekten herkesin ahını ve vebalini aliyorsunuz. 0
  • Eyüp 19 Eylül 2016, Pazartesi 11:43:23 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği bölümü kulağa çok hoş gelen bir bölüm.İnsanlar bu bölüm hakkında yeteri bilgi sahibi olmadan okumak istiyor ki bazı üniversitelerin puanı özellikle anadolu üniversitesi hiç de az değil.Çoğu işletme maliye kamu yönetimi bölümlerinden daha yüksek.Ben 4 yıllık sivil havacılıktan bu yaz mezun olan biriyim.Okuluma kayıt yaptırdığımda(2012) İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesinde hatta Yıldız Teknik Üniversitesinde işletme,iktisat(Ytü de) ve maliye bölümlerini tutturuyordum.Hatta bazı diğer bölümleri de tutturuyordum buna inşaat mühendisliği,matematik öğretmenliği de dahil.Ben sivil havacılık bölümünü tercih ettim az bilinen ve gelişime açık bir bölüm olduğunu düşünerek.Fakat mezun olduktan sonra gördüm ki ne özel şirketlerde (tgs,havaş,çelebi,pegasus,onur air,Tav,corendon...) ne devlet kurumlarında(dhmi,shgm veya thy) sivil havacılık mezunlarına hiçbir ilgi gösterilmiyor.Daha doğrusu şöyle, özel şirketler kimin tanıdığı varsa onu işe alıyorlar 1
  • Bir merak eden. 19 Eylül 2016, Pazartesi 11:41:27 Hırsızın hiçmi suçu yok. Onlar para kazanmaya çalışan, bu yolda herşeyi mübah görenler. Üniversitelerdeki havacılık bölümleri yüksek lisans ve doktora Enstitüsü olarak kuruluyorlar. Hiç birinin ders kitabı olarak okutulan yayınları yok. Peki veliler, öğrenciler neden araştırmadan, soruşturmadan giderler ki bu okullara? 0
  • pelin 19 Eylül 2016, Pazartesi 11:29:30 sn ali bey,hizmet sektoru ve diger sektorler dahil bugun hangi universite okul bittikten sonra calisanina is garantisi vermis ki siz bu cocuklari ise alin diyorsunuz.basvuru sartlarinda zaten herkes esit ve kim iyiyse adam ben onu alirim diyor.misal ben turkce ogretmenligi mezunuyum ve atanamadim ve 2 yil boyunca satis danismanligi yaptim magazada ardindan havacilik sektorune girdim ve 3.girisimde mulakatlarda kazandim ve kabin memuruyum suan.devlet bile garanti vermezken ogretmenlkk mezunlarina hizmet sektoru nasil garanti versin.madem dilleri var girsinler onlarda herkes gibi sinavlara.3.girisinde 4.girisinde havaci olan insanlar var.istihdamdan bahsetsek suan dediginiz gibi bir olay olsa herkes kendi isini yapiuor olurdu havacilikta bu arkadaslarimiza kalirdi elbette.bunun degismesi icin diger sektorlerin degismesi lazim oncelikle.bu da imkansiz elbette turkiyede. 0
  • Sefa EREN 19 Eylül 2016, Pazartesi 11:14:35 Benimde bazı yakınlarim var bu bölümü okuyan ve okul sonrasi yasanan hayal kirikliklari ve calinan hayatlar bu kadar ucuz olmamali.Bir yerlerde elini tasin altina aticak birilerinin artık cıkması lazm,bu gencligi heba etmiyelim. 0
  • ... 19 Eylül 2016, Pazartesi 11:12:58 Ali Bey THY hayır kurumu değil, herkes bitirdiği okulla mı ilgili iş yapıyor? 11
    • d. 20 Eylül 2016, Salı 07:03:36 Hayir kurumu tabiki degil torpil kurumu! 0
  • Dispatchler 19 Eylül 2016, Pazartesi 10:53:41 Biz İstanbul Aviation Academy Uçuş Harekat Uzmanlığı kursuna kayıt olan öğrencileriz..Kursa Haziran başında başladık, ilk başlarda randıman li gözüken dersler daha sonraları hocanın derslere gelmemesi ve en sonunda ayrılmasıyla durdu.1 aydır ders yok kursa gidip muhattap bulamıyoruz duyduklarımiza göre müdür ve diğer kadroda iş bırakmış gözüküyor.Hocamiz iş bıraktım, kursa yeniden başlıyoruz gibi vaatlerle bizi oyalıyor.Son olarak kursla ilişiğim kalmadi diyen hoca tekrar basladigini soluyor ama ders saatlerini kafasina gore degistirecek kadar basi bos durumda kurs..Kurs sahibi Çağatay Fırat a ulaşmaya çalıştık fakat kendisi kursta derslerin işlendiğini bizim devam etmediğimizı iddia edecek kadar ileri gitmiş durumda.Kursa karşı onyargili değildik fakat gecen  haftaki yazınızda sonra mağdur edildiğimizi verdiğimiz paranın karşılığını alamayacağımizi fazlasıyla hissediyoruz.Bundan sonra karsimiza cikamayan Cagatay Firatla konuyu resmi merciler uzerinden cozmeyi umuyoruz.Aramizda kurs parasini pesin verenler var ve en cok onlar etkileniyor.Tavsiyem gençler bu gibi hayal satan kurslardan uzak dursunlar.. 0
  • Eğitim 19 Eylül 2016, Pazartesi 09:42:10 Buralarda ders vermeye giden kişilerde tecrübesiz havalimanı çalışanları (Genelde). Bu insanlar öğrencilere ne anlatabilir ki ? 0
  • Öznur 19 Eylül 2016, Pazartesi 09:30:17 Tüm bu ayıpların sorumlusu SHGM ve YÖK tür. Devletmiş adaletmiş eğitimmiş hikaye bu ülkede . Ben Kocaeli üniversitesi Shui mezunuyum 2. Ögretimim diye sadece 1 dönemde okula 2134.00 para yatiriyordum yıllık 4500 e yakın para yapıyor ve Dhmi bizi tercih etmiyor personel atamasında ...Hepsinin canı cehenneme yazıklar olsun o kadar yazılar yazık o kadar haberler yaptık bi kez olsun bizi dikkate bile almadılar..... 1
  • Burak 19 Eylül 2016, Pazartesi 09:09:15 THY su ürünleri mühendisini havacılık uzmanı diye alıyorsa, TGS gıda teknikerini vize pasaport memuru olarak alıyorsa, Çelebi lise mezunu vasıfsız birini asgari ücret vermek için işe alıp verimsizigine katlanabiliyorsa, DHMI ziraat mühendisini dogudaki terminallerine memur olarak alıyorsa ve batıdaki terminallerine Türkiyede sadece okunmak icin okunan duz işletme bölünü tercih ediyorsa bu düzen kolay kolay düzelmeyecektir. 1 yil ingilizce hazirlik ve 4 yil Havacilik yonetimi egitimi alan biri olarak bu durumu gormek zoruma gidiyor. 0
  • Tevfik 19 Eylül 2016, Pazartesi 08:21:20 Ben de bir havacılık mezunu olarak şunu söyleyebilirim. Biz bu bölümlere öyle ufak tefek puanlarla yerleşmedik. İşsiz kalmayalım diye okuduğumuz koca havacılık sektöründe referansımız kısaca torpilimiz yok diye işsiz kalıyoruz. Bu bölümün devlet üniversitelerinde dahi 2. öğretimlerden alınan harç parası yıllık 4.000tl yazık ! Çevremdeki insanlardan duyduğum hep aynı cümle "Sen havacılık okumadın mı ne işin var burda?" Ne işimiz var bizim burda? Bizi duyun biz kendi işimizi yapmak istiyoruz. Havada olmasak da havacı olmak istiyoruz. 0
  • Mehmet Feza Ecevit 19 Eylül 2016, Pazartesi 04:36:07 SHGM'nin yıllardır, Kalite Yönetimi sistemini çok iyi oturttuğunu iddia etiği havacılık eğitim kurumlarında bile, kağıt üzerinde çok iyi çalışan Kalite Sisteminin, aslında yeterli akademik donanıma sahip hocalar olmayınca hiç bir işe yaramadığının resmidir! Ey SHGM, maalesef, vizyonsuzluğunuz yüzünden, memleketiHavacılık Eğitim Sistemi tam çökmüştür! Eğitim kurumları, ancak bünyesine katabildiği eğitimcileri kadar kalitelidir! Türkiye'de ise kalitesiz eğitimciler, hasbelkader girdikleri bir havacılık eğitim kurumu ile onur sahibi oluyor. Kurumlar onurlu olup da, donanımsız insanları onur duyulacak yerlere taşıyamaz! Çalıştırdıkları donanımlı ve kaliteli insanlar kurumları, yüceltir ve onurlandırır! Ey çok fazla bildiğini zanneden ve şu kurumdan, bu kurumdan geliyorum diye böbürlenen çapsızlarla dolu havacılık sektörü, bu konu aynen böyle biline! Kibir ve mağrurluk ile insan değil, ancak şeytan olursunuz! 0
  • Yunus 19 Eylül 2016, Pazartesi 01:22:39 Hiçbir şekilde ne özel sektör şirketleri ne kamu kurumları varlığımızdan haberdar bile değiller. Bölüm tüm mezunlar için tam bir hayal kırıklığı olmuştur. Yazı virgülüne kadar bizim hayatımızı anlatıyor. Artık bunlara bir son verilmesi ve bizlerin de gerekli işlere ve okuduğumuz bölümde istihdam edilmesini istiyoruz. 1
  • mağdur 19 Eylül 2016, Pazartesi 01:13:23 ali bey öncelikle bu konuda bizi desteklediğiniz için teşekkürü borç bilirim. Ben uçak teknolojisi okudum ve bitti ne oldu biliyormusunz. Staj yaptigimda bir vardiya şefi bizzat şöyle dedi ; torpilin varsa girersin yoksa biraz zor ifadesini kullandi ne yani bu ülkede torpili olmayan çalışıp evine ekmek götüremiyecekmi teröristler dağdan iner memur olur suriyeli vatandaş gelir aylik 1000 tl vurs, vatandaşlık erilir yakinda seçme seçilne hakkıda verilir ama bizi kendi vatanımızda bizi görmüyorlar bir kenara koyuyorlar ben aylardır boştayım belki niceleri yıllardır boşta ama artık devlet olsun SHGM olsun artık bu kolpacı,dalavereci,haksız ve hukuksuz işe alımı durdursun buradan bizi desteklediğiniz için size bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum... 0
  • mustafa 19 Eylül 2016, Pazartesi 00:47:04 Baştan sona katıldığım, okurken kendimi gördüğüm bir yazı. SHUİ okurken böyle hayal etmemiştik, lakin yıllar geçtikçe gerçekle yüzyüze kaldık. İşsiz yüzlerce binlerce mezunun sesi oldunuz, teşekkür ederiz. 0
  • Ömer 19 Eylül 2016, Pazartesi 00:46:25 SHGM Sivil Havacılık Genel Merkezi bugünlerde, SHYM Sivil Havacılık Yatış Merkezi olmuş. Bir zamanlar feytulla gülen cemaatti. Bugünlerde adı fetö terör örgütü olarak tarihe geçti. Ee önceden ne vardı? Haksızlık vardı. Torpil vardı. Adam kpss den 95 alırdı yerleşemezdi. Niye? Cemaatle bir işi yoktu ki adamın. Adamın abisi yoktu. Abisi olan düşük puanla da olsa yerleştirilidi. SHGM bugün kimlere abilik yapıyor bilmiyoruz ama, haksızlık olduğu ortada. Torpil de var. Kimse yok demesin. İnandıramazsınız kimseyi. Bir de bu gidişi kabul edemeyen SHGM çalışanı yok. Tüm çalışanları memnun. Nedir onları susturan bilinmez. Ali Bey, çalışmalarınızda başarılar dilerim. Kaleminiz mürekkepsiz kalmasın. 0
  • tugba 19 Eylül 2016, Pazartesi 00:44:16 Neresinden tutsaniz elinizde kalıyor.Para uğruna insanların geleceklerini çalıyorlar.YÖK önüne gelen üniversiteye nasıl bu programı açma yetkisi verebiliyor?amaç ülkesi için faydalı bireyler yetiştirmek mi yoksa işsiz ordusuna devlete borçlu yenilerini eklemek mi? işe girememiş mezunlara yetersiz yaftasini yapıştırmak,çaba göstermemekle suçlamak kolay.peki soruyorum havacılığın kıyısından köşesinden gözlem yapma fırsatı bulanlara..amca dayi vasıtasıyla girmiş, okul mezunu olmayan ve üstüne üstlük yaptığı işi yapmış olmak için yapan,mesleğinden bi haber,tabiri caizse 'tarzanca' anlaşan bazı havacılık mensubu insanlar varken; okulunun ve kendi çabasının ürünü olarak bahsettiğim bazı havacılık mensubu insanlardan bu işi daha iyi yapacağı aşikar olan insanları neden engelleme yarışı içindesiniz? 0
  • Ebru 19 Eylül 2016, Pazartesi 00:26:56 Kelimesi kelimesine doğru shui bölümü mezunuyum ve benim gibi birsürü arkadaşım havacılık sektöründe iş bulamazken sektörde bizim bölüm dışı havacılıkla ilgisi olmayan herkes var. İnşallah bu mağduriyetimiz bizi ciddiye alıp haber yapan Ali abimizin sayesinde daha çok gündeme gelir ve hakkımız olanı elde edebiliriz elinize emeğinize sağlık. 0