İltifat

    Çok beğenilenler

  • Kaptan 25 Mart 2021, Perşembe 11:57:11 Dar govdede kaptanligi alanlara, pandemi bahanesiyle kaptanligi gosterip geri alan ve hala yabanci ucuran sirket... 77 de ucmaya hazir 37 kaptani mi yokmusta bu denli yabanci calistiriyor bu sirket... dar govde de kayda deger yabanci fo var. kendi fo lari 20 ser saat ucacagina 30 ar saat ucsa ya?! Eger yabanci pilotlardan kurtulmak istese bu sirket; en dogru zamanda. Yeni saglikli makul filo dagilimi yapacaksa yine tam zamani! Yogun zamanda mi operasyondan cekip egitim verecek yerliye? Daha ne bekliyor filo duzenlemesi yapmak icin anlamiyorum! Bak cok basit mantikla cek 37 den 77 ye 320 den 330 a Turk kaptanlari... Geniste yabancilarla vedalas. Dar govde de kaptan mi yetmedi sirasi gelenleri ve vermediklerini ver! Fo mu azaldi, kendi akademi mezunlarina tipi ver. Yetmedi mi? Issiz bekleyen atlas pilotlari var? suan senin ne ihtiyacin var yabanciya! Hani milli bizdik? Bayrak tasiyorduk!? 21
    • Harika 25 Mart 2021, Perşembe 22:46:42 Süper yazmışsınız 3
    • İşşiz 26 Mart 2021, Cuma 00:15:34 737 4500 saat ,320,330 3600 saat , Busines jet , A300 serisi , unuttuklarım,10 bin saat çoktan bitti, Bir buçuk yıldır işşizim daha ne diyim :(( 2
    • Issizim 26 Mart 2021, Cuma 13:17:29 Helal olsun kaptanim 1
    • çok dogru 26 Mart 2021, Cuma 16:59:58 Bu şartlarda yabancı çalıştırmanın hiçbir akla mantığa uygun açıklaması yok. Hazır operasyon minimumda ver egitimleri gönder üst tipe 2
  • Yabancılar 25 Mart 2021, Perşembe 11:43:44 Umarım yabancılar gitmez. En azından crmleri var, konuşmayı muhabbet etmeyi biliyorlar, uçağı biliyorlar, İngilizceleri var. Radyoda konuşmamak için Pf olabilmek için bi taraflarını yırtmıyorlar . 15 senedir bişey öğrenememiş bizimkiler onlardan. Daha yazacak çok şey var da anlayan anladı. 57
    • Bravo 25 Mart 2021, Perşembe 13:52:47 Gercekten size katiliyorum kimse olayin crm ve insaniyet boyutunu dusunmuyor, sirf bu isin parasi cok diye bu meslege girip bu meslege asik olan insanlarla dalga gecen paragoz karaktersiz haysiyetsiz bir haltaima yaramaz bir grup var oylelerine firsat verilmemeli!!! Hem eskisi gibi para kaznilmiyor bu meslekte artik dogruca eski isleri ne ise ona donebilirler onuda bulabilirlerse... Once adam olacaksin ve insan, ahlakli ve durust olacaksin...”Hem gezerim hem otelde odaya kari atarim hemde parayi cukkalarim “ diyen AHLAKSIZ tayfa is is diye bögürmesin...Herkes icin degil tabi onlar kendini biliyor. 18
    • Sen kirilma 25 Mart 2021, Perşembe 16:04:02 Askim, sirf sen kirilma diye bahane uretmis kaptanin , asil sorun sana guvenmemesi, kaptanlar sizlerden cekiniyor, sadece yolcuya birsey olmasin ucak kirilmasin derdindeler, konu bu, o yuzden sende bozulma diye oyle soyluyorlar, yoksa yillarin kaptanlari senin or.:Flep dedigin ingilizcene mi muhtaclar, canim.. 20
    • Captan 25 Mart 2021, Perşembe 16:16:04 Yabancılar’a :delikanlı inşalla senin ile uçmak bana nasip olur ! 11
    • Sen cik 25 Mart 2021, Perşembe 22:48:06 Yabancilar calissin oyleyse. Hadi isten istifa et de yabancilar gelsin. Dum buk 5
    • Rezalet 25 Mart 2021, Perşembe 22:48:42 Kala kala 50 yasindaki yabanci pilot amcalara kaldi bu hostesler. Tabi genc eli ayagi duzgun bekar Turk pilotlar bunlari tercih etmeyince ne yapsinlar 3
    • Ingilizce mi? 25 Mart 2021, Perşembe 22:49:18 Hahaha yabanci ingilizcesi = the simpsons 4
    • Galiba 25 Mart 2021, Perşembe 22:49:55 Kirani odeyen yabanci var. ama sanmam, adamlar pinti. 6
    • Anlama kıtlığı 26 Mart 2021, Cuma 00:39:03 Adamlar daha Türkçe yazılanı anlamıyor. Sinirden kudurmuşlar. Adam pilot belli. Kokpitte olanları yazmış. Hala kendi çaplarında laf sokmaya çalışmışlar kabinden falan diye. . Tam komedi ya. 1
    • Kimse 26 Mart 2021, Cuma 13:20:35 De sizin gibi flap demiyor ama türk fo flep deyince ahahhah ingilizcen komik vs diye ötüyorsunuz, aşağılık kompleksiniztavan! zamanında amerikan koleji mezunu başbakanların ingilizcesini eleştiren bi millet ne beklersin işte 1
  • Tüm yorumlar

  • Kabine cevap! 27 Mart 2021, Cumartesi 23:40:16 Aday adayi dedigin adam senin dusundugun gibi degil once bunu ogren de yorum yaz. Akademideki pilotun pozisyonu aday adayidir. Bilmeden yorum yapma. 1
  • Kabin e cvp. 27 Mart 2021, Cumartesi 21:03:29 Sayin Kabin Memuru arkadaslarim, sizler insallah pilotlar kadar kazanirsiniz. Benim derdim sizin maasinizdan az almakla degil. Sizden az alirken sirketin benden %50 sizden %35 kesinti yapmasinda. Lutfen bu yazimi tekrar okuyup sonra karar verin kabini katip katmadigimi konuya. Anlamadiysaniz cevap yazmadan once biraz daha okuyun lutfen. Biraz sagduyu. 1
  • Kabinden arkadaslara 27 Mart 2021, Cumartesi 17:47:41 Sayin Kabin Memuru arkadaslarim, sizler insallah pilotlar kadar kazanirsiniz. Benim derdim sizin maasinizdan az almakla degil. Sizden az alirken sirketin benden %50 sizden %35 kesinti yapmasinda. Lutfen bu yazimi tekrar okuyup sonra karar verin kabini katip katmadigimi konuya. Biraz sagduyu. 2
  • Kira yardımı 27 Mart 2021, Cumartesi 08:04:18 Bu şirket yabancıya neden kira yardımı yapıyor? 1
  • Yabancılar halen uçuyor 27 Mart 2021, Cumartesi 08:03:45 Thy göz göre göre milleti medyayı ve Erdoğan’ı kandırdı. Tüm filolarda yabancılar var, 330’fa bile 1
  • Adam ne yapsin 27 Mart 2021, Cumartesi 07:58:51 Kirani odemiyordur bence 0
  • Hostes’e 27 Mart 2021, Cumartesi 07:58:40 Iste klasik thy hostes profili. 0
  • Arada kalanlar 27 Mart 2021, Cumartesi 00:16:23 Butun yorumlari okudum. Bir pilot adayi bile yazmamis ben yazayim. THY pilot adaylarina su surecte pilot aday adayindan daha az maas vermektedir. Bunun sebebi pilot adayini kokpit personeli olarak gorup maasindan %50 kesmesi. Aday adayinin aldigi 2 asgari maasinin altinda kalmistir. Ayrica kabin memurundan daha az alan adaydan %50 kesmek etik midir? Kabin memuru da aday adayi da daha cok kazansin gozumuz yok. Ancak bu arada kalmis olan pilot adayinin baz maasi normal memur maasi kadar. Bundan %50 kesinti yapilmasi hic uygun degil. Etik olarakta daha alt bjr pozisyon olan pilot aday adayindan az maas almasi dogru degil. Yine belirtiyorum gozumuz yok, keske daha cok kazansa aday adayi arkadaslarim. Bununla birlikte Zaten egitim vermiyorsun, psikoloji alt ust. Birde maddi sikinti boy gosteriyor. Hic baktilar mi acaba maaslara kesinti yaptiktan sonra cok merak ediyorum. Lafa gelince kokpit personeli deyip kestiniz %50 yi. Ancak daha cok ya da benzer seviyede kazanan herhangi bir calisandan %35 %30 kestiniz. Bu da etik olmayan ikinci konu. Para falan istemiyoruz egitime baslatin o da yeter! En kotu ne zaman baslatacaksiniz onu soyleyin. Isimizi gucumuzu ona gore ayarlayim. 4
    • Nasıl yani? 27 Mart 2021, Cumartesi 00:47:52 Akademideki aday adayı tip eğitimindeki pilottan fazla mı aliyor? Eyvahlar olsun:) Biz iyi zamanda bitirmişiz tipi. Umarım bi an önce başlarsınız uçuş hattına. 6
    • Kabin 27 Mart 2021, Cumartesi 04:08:37 Araya kabini sokmadan edemedin tabi! Aday adaylığı yok bizde, personel ile hatta farklı görev tanımı olan personel ile işe alım sürecindeki aday adayının kıyasının ne manası var ? 11
    • kabin ekibi 27 Mart 2021, Cumartesi 05:58:58 adayın kabinden fazla almasını beklemek her onune gelenin pilot olduğu şu devirde 10
    • Halen anlamadın mı 27 Mart 2021, Cumartesi 08:11:41 Bu şirket uçan garson şirketi. Pilot şirket değil. TEMEL KOTİL bunları yağladı sıvazladı. Yoksa kabincinin hakettiği maaş pilotun 5’te biridir. Tüm dünyada böyle 3
    • İkramiye 28 Mart 2021, Pazar 10:04:51 3 ayda bir aldığınız çift maaş ikramiyeleri neden hesaba katmıyorsunuz? Bu şekilde aday adaylarından daha fazla maaş alıyorsunuz. Ayrıca aday adayları ile aranızdaki tek fark bir kaç ay önce işe başlamış olmanız. Pilotlar bu şekilde kendi içlerinde bir araya gelemezlerse bu şirketler daha çoooooook pilotların haklarını ellerinden alırlar. Nereden geldiğini unutmamak lazım.. 4
  • Dcc ye cvp 26 Mart 2021, Cuma 22:58:05 ne oldu doğruları yazınca bakıyorum moralin bozulmuş...eee gerçekler acıdır..önce kepi önüne koyup bir düşüneceksin..sivil havacılık askeri kışla değil..kurtulun bu kompleklerinizden artık...sizin devriniz kapandı 2
  • erkt38 26 Mart 2021, Cuma 22:16:12 evet yaaa astronotçuklar ekmek yedikleri şirketlerini satmışlardı hatırladım..ne oldu yine şirketin kapısında yatıp kalkmaya mı başladılar gaptancıklar... 7
    • Konustu 27 Mart 2021, Cumartesi 07:57:21 Konusma kahvemi getir ucan garson bu konu seni asar 7
    • Biraz 27 Mart 2021, Cumartesi 07:57:46 Ever hostes sevgilisini fo’ya yaptiran steward’in cigliklarini dinlediniz 8
    • Pilot 27 Mart 2021, Cumartesi 08:05:52 Türk pilotlar uçmasa sen maaşını alamayacaksın, kabinci den yo. 7
    • konuştuya cvp 27 Mart 2021, Cumartesi 17:54:52 evet yaa satış işleri bizleri aşar..dogru söylüyorsun satma karekteri sadece bir sınıfa aittir :)) 2
    • biraz a cvp 27 Mart 2021, Cumartesi 22:53:18 çok komiksin yaaa.açtırma kutuyu söyletme kötüyü derler..foyası ortaya dökülen astronotçukları yazsan destan olur...bilen biliyor :)) 0
  • Dcc ye cvp 26 Mart 2021, Cuma 22:13:15 ne oldu doğruları yazınca bakıyorum moralin bozulmuş...eee gerçekler acıdır..önce kepi önüne koyup bir düşüneceksin..sivil havacılık askeri kışla değil..kurtulun bu kompleklerinizden artık...sizin devriniz kapandı 1
  • Yazik.. 26 Mart 2021, Cuma 22:05:34 Yaziklar olsun! 3
  • mil 26 Mart 2021, Cuma 18:17:33 Thye yabancilari gondersinler memlekete, Kokpitte sadece Turk pilotlar gormek istiyoruz. genc Turk pilotlarimiza yazik oluyo. yabancilar icin hava hos, istedikleri zaman memlekete gidip gelebilirler calismak icin, bizim Turk pilotlar burda bos geziyor 5
  • hostes 26 Mart 2021, Cuma 18:04:49 dedelere can kurban onlar iyi davraniyo, sizin gibi kiro ve kaba davramiyorlar 9
  • Yazik!! 26 Mart 2021, Cuma 13:21:01 Yaziklar olsun!! 2
  • 1000 kişi birşey mi? 26 Mart 2021, Cuma 07:23:23 Mütemadiyen ıssız oranı en az meslektir Türkiye de. Öğretmenlerin, sağlıkçılarin, mühendislerin.. sayısı milyona yaklaşan yuzbinlerle ifade ediliyor artık. İşsizlik pandemiden daha öncelikli problemi Türkiye yi 7
    • Mahmut 26 Mart 2021, Cuma 13:23:51 Sen önce oran ile sayı arasındaki farkı öğren sonra ahkam kesersin. 2
    • Sap saman 26 Mart 2021, Cuma 13:44:02 Sapla samani ayırmak lazım. İssiz pilot diye baktiginiz adamlar zaten bir ogretmenin bitirdigi universite lisans dip. sahip. Birde ustune 500bin tl harcayip pilot olmus kisilerdir. Ogretmen olmaya ne var bitir üniversiteyi bekle atan. 6
  • Sömürgeci thy 26 Mart 2021, Cuma 02:17:03 Sektörün durumu malum, pilot ihtiyacı hiç yok ve bu durumda en mantıklı olan pilot adaylarının sözleşmelerini tek taraflı olarak feshedip borçlarını silmektir. Pilot adayları da eski işine dönsün. Güzel mesleklerinizi bırakıp ayda 30bin TL kazanmak için 140bin euroya imza atmanın bedeli budur. 17
    • İmza 26 Mart 2021, Cuma 13:13:12 Atılmış o borç silinir mi? Hayrına mı imza aldı bu şirket! İmza atmadan düşünmek aday dışında kimsenin görevi değildir tıpkı bankanın borcunu almadan bırakmayacağı gibi 5
    • Pilot 26 Mart 2021, Cuma 14:18:48 Çekemeyenlerde bugün :) 10
    • Pilota cevap 30 Mart 2021, Salı 19:46:34 Çekememek mi :D:S:D gel sana flight computerdan flight guidance computera kadar her şeyi anlatayım. Komiksin 0
  • Grb 25 Mart 2021, Perşembe 23:59:34 Thy insana baksin, karaktere baksin, yetenege baksin uyruga degil. Insan insandir, Thy ile ucmak bir ayricaliktir ve gurur verici. Allah Herkezin yolunu acik etsin. 4
  • Bir Türk pilot olarak 25 Mart 2021, Perşembe 22:57:58 Yabancılara bu kadar avantaj geçilmeye devam edildiği sürece benden aidiyet beklemesinler fırsat bulup kaçarım ben de. Bu şirket Türklere öncelik göstermeli 4
  • Serdar bey 25 Mart 2021, Perşembe 22:56:45 1000 rakamı çok iyimser. Sadece kabindeki host/hostes pilot lisansı alanların sayısı 1000 i geçmiştir. arkada çay kahve dağıtıyor 5
  • Kira yardımı 25 Mart 2021, Perşembe 22:56:33 Thy neden yabancılara halen kira yardımı yapıyor? Neden Türk pilotlara karşı Türk olduğunu iddia eden şirkette ırkçılık yapılıyor? 4
  • Ben geldim 25 Mart 2021, Perşembe 22:55:31 Acilen ama acilen kabinci maaşları 3999 TL’ye çekilmeli ve otel indirimleri kaldırılmalıdır. 5
  • Reel 25 Mart 2021, Perşembe 22:54:57 Anca yabancilarin hepsi cikartilip onlarla birlikte 4000-5000 km cikarilirsa sirket duzluge cikar. 13000 kabin memuruna ucus bile yokken ayda ortalama 9000-10000 tl maas vermek nasil savurganliktir 5
  • Bence 25 Mart 2021, Perşembe 22:52:17 Yabancilar gonderilmeden Turk pilotlar ise alinmaz. 8
    • Havacı 26 Mart 2021, Cuma 01:14:07 Ne yapalım kardeş öğrenci pilotlar işsizse. 20
  • Hostese cevap 25 Mart 2021, Perşembe 22:45:19 Çok konuşma çay getir. Ahı gitmiş vahı kalmış 50-60 lık yabancı pilot dedelerin peşinden çok koşarsınız. Rezalet 13
    • Power 26 Mart 2021, Cuma 00:48:07 Aynen ben de kendi gozlerimde gordum ben utandim resmen 3
  • Çözüm 25 Mart 2021, Perşembe 22:44:35 Öyleyse sen işten çık da yabancı pilotlar çalışsın thy’de, ne dersin? 17
  • Gerçek pilot 25 Mart 2021, Perşembe 22:44:12 Sen sadece yabancı özentisisin 7
  • Anlaşılan 25 Mart 2021, Perşembe 22:43:57 Lifus’ta beceriksizliğinden dolayı bayağı fail oldun sen 8
  • Fly 25 Mart 2021, Perşembe 22:42:39 Yabançilara neden özel davraniliyo? Yurtdişinda toplam kaç Türk pilotu çalişmakta açaba? Yabançi pilotlar atilsin, Türk pilotlar alisin, problem çözulur 7
  • Bana sorarsan 25 Mart 2021, Perşembe 22:42:00 6 yildir ucuyorum ve cogu Turklerin arkasindan sovuyor. Sen sanirim kabindesin fikrin yok. Merhaba nasilsin demeleriyle crm olmuyor 8
    • Katılıyorum 26 Mart 2021, Cuma 01:00:09 Yüzlerine gülüp arkalarınızdan söylemediklerni bırakmıyorlar kabin memurları ise ne güzel crmleri var diyor hehehehe 4
  • Dc-3 25 Mart 2021, Perşembe 20:03:25 yabancı pilotlar 10 numara pilottur..öncelikle adamlarda crm ilk sırada..dogruluk dürüstlük meslek ahlakı mesleğine hakimiyet daha ne olsun..bizimkiler yarım yamalak ingilizce crm evlere şenlik eğo had safhada iş bilme dibe vurmuş gözler fıldırfıldır...eee ne yapacaklar ki sizi...turşu desen turşu bile olmaz cacık desen belki 43
    • Oyleyse 25 Mart 2021, Perşembe 21:13:43 O zaman ulkeyi direkt yabancilara verelim onlar yonetsin. 10
    • Acaba 25 Mart 2021, Perşembe 22:41:20 Kirasini odeten hosteslerden misin? 13
    • Ingilizce 25 Mart 2021, Perşembe 22:42:33 Kocum level 6 ingilizcem var, senin o belcikali hollandali cakma pilotlarinin ingilizceleri berbat. 20
    • Bu ucaklari 25 Mart 2021, Perşembe 22:43:29 Bu ucaklari yabanci pilotlar mi ucuruyor? Madem Turk pilotlar ingilizce bilmiyor bu ucaklari kim ucuruyor da sirket para kazanip senin maasini oduyor? 12
    • Dcc 26 Mart 2021, Cuma 00:11:29 Kustahlik tavan aliyo, Kendi milettini rezil etmek karakterin nekadar çirkin oldugunu gösterir. Pilot profesyönel, durust, saygili, efendi, duyarli,önyargisiz, anlayişli ve insana insan gibi davranir. Hiç biri sende yok. 8
    • Crm 26 Mart 2021, Cuma 00:44:54 Crm ne alaka la? Sen kabindesin. Safety ile ilgin yok ki zaten. Slide patlatma yeter bize 10
    • Oyle mi 26 Mart 2021, Cuma 00:50:44 5-6 yildir Turkiye’de yasayim merhaba tesekkurler demekten otesinj bilmeyen heriflerde zeka ne arar. Aynisi almanya’daki Turkler icin olsaydi ‘uyum saglamalilar yasadiklari ulkelerin dilini ogrenmeliler’ derdiniz 7
    • Angle of attack 26 Mart 2021, Cuma 00:55:35 Sen kabin memuru, hatta hostes değilsen ben de marlon brando’yum 10
    • Crm nedir ? 26 Mart 2021, Cuma 16:56:12 Arkadaşım siz crm'i goy goy olarak görüyorsun. Kokpiteki crm 'i anlaman için bu işi yapman lazım. Bir pilot'un yetkinliğini de ancak daha tecrübeli bir pilot ölçebilir. Sadece ingilizce ile olsaydı bu işler bütün pilotların , kabin ekibinin ingiliz pasaport'u taşıması gerekirdi. 7
  • serdar bey 25 Mart 2021, Perşembe 19:25:53 yazıda ufak bir hata var. geçen sene mart 2020'de süreci durdurulan pilot aday adaylarının hepsinin süreçleri haziran'da iptal edildi. süreç içerisinde bulunanların süreçleri mart ayında donduruldu, haziran'da ise tamamen sona erdirildi. yani belirsiz bir durum yok pilot aday adayları açısından. umarım bu günleri atlatırız da tekrardan açılır cadet ilanları. 17
    • Mahmut 25 Mart 2021, Perşembe 21:18:17 Sen ne anlatıyorsun değişik 6
  • IRKÇI 25 Mart 2021, Perşembe 18:29:48 YABANCI EMEKTAR PİLOTLARA YAPILAN IRKÇILIKTIR.YAKIŞMIYOR SİZE 41
    • Komik 25 Mart 2021, Perşembe 22:45:30 Hahahaha 6
    • O zaman 26 Mart 2021, Cuma 01:02:08 Avrupa toptan ırkçı, zira anadillerini konuşmayanları hatta vatandaşlığı olmayanları almıyorlar. Yani Türkleri. Irkcı avrupalılar 2
  • yabancılara cevap 25 Mart 2021, Perşembe 13:15:55 nereden geliyor bu yabancı sevdanız? Çoğu yabancı daha sorduğum Ingilizce soruyu cevaplayamıyor.... 24
    • Komedi 25 Mart 2021, Perşembe 16:46:54 Bi de böyleleri var. İngilizce konuştuğunu zannediyorlar adam anlamıyor tabii. Sonra diyorlar ki bu adam niye beni anlamadı:) 12
    • Fo 35 25 Mart 2021, Perşembe 17:36:05 Serdar bey korfez ülkelerine giden turk pilotları sirketi zor zamaninda birakti kokpit yuzde 50 zam alinca donmek istediklerinde sirket kalan insanlara haksizlik olmamasi icin geri alinmayacaklarina dair protokol yapti. Ayni donemden beri sirketi birakmayan emegi buyuk deneyimli yabanci kaptanlarimizda var ki 300-500 yabanci kalbi 1200 yabanci pilottan, giden liyakatsiz grup zaten gitti. Bu insanlara da acimasizlilik yapmamak gerekir en azindan 5 yildan fazla suredir sirkette olanlara,alinacak turk pilot istihdami icinde hali hazirda yuzlerce issiz pilot arkadasimiz var,korfezdekileri geri cagirmaya basladilar zaten 12
    • Senin inglizcene! 25 Mart 2021, Perşembe 23:06:05 Senin inglizcen okadar kötü ki, adam senin sorunu bile anlamiyor sende geveliyorsun. Bizim bazin ikinci pilot ve kaptanlar inglizceleriyle uluslar arasi hava sahasinda inglizce seviyeleriyle bizi, yani türkiyeyi , bayrak tasiciyi rezil ediyorlar! Bu kimsenin hakki degil... 4
  • Teşekkür 25 Mart 2021, Perşembe 12:35:17 Aday adaylarının durumunu kimse yazmazken sizin dile getirmenize teşekkür ederim. Maalesef bir mail attılar ve her şeyi durdurdular, hayatımız belli değil, dediğiniz gibi her yer açık ama eğitimler durduruldu. Umarım en kısa sürede havacılıkta her şey normale geri döner. 20
  • ... 25 Mart 2021, Perşembe 12:26:05 Bunlar iyi günler daha çooooook açıkta pilot olacak.3 yıldır işsizim şunu gördüm Adam para kazanmak için uçuş okulu açar ve reklam yapar,Ticaret işin içine girince iş fln kmsenin umrunda olmaz.Okul açmak üniversite açıp sağda solda iyi birşeymiş gibi anlatmak marifet değil.Mezunlarına iş verebilmektir adamlık insanlık marifet.Torpili olan zıpladı olmayan kaderine bırakıldı.Herif çıkıyor yabancıları gönderin diyor tarih veriliyor fakat her zamanki gibi şov gösteri...Bu vatanın evladı olarak malesef gitmeyi düşünüyorum.Çok sevdiğim çocukluğumdan beri havacılığın tüm dallarında uğraşmış biri olarak emek verip hayallerini kurduğum işi yapamayıp evde oturmak..Allah düşmanımın başına vermesinde gerçekten üzücü bitirici hastalık 7
    • Gurbetci 26 Mart 2021, Cuma 14:22:32 Arkadaslar bu THY de olup bitenleri vatandasin hepsi bilse,acaba birdaha THY ile yolculuk yaparlarmi? Bayrak tasiyici sirket Turk genclerini kapisinin onunden gecirmiyor,Avrupa ve dogudan pilot topluyor,gariban vatandaslarda THY logosundan gurur duyuyor ah gariplerim. 2
  • Yabibe 25 Mart 2021, Perşembe 12:09:46 Haters will always hate ! 32
    • Bence 25 Mart 2021, Perşembe 17:24:01 Sen görün bi tabibe 1
  • dogrucu 25 Mart 2021, Perşembe 11:51:06 E yani lafa gelince Avrupada 1. yolcu tasımada süperiz,Şöyle uçuyoz,böyle kaçıyoz Yerliyiz,Milliyiz geçin efendim bunları yabancılara yol vermedikçe bunlara karnımız tok kimseyi kandırmaya çalışmayın. 12
    • Thy 25 Mart 2021, Perşembe 22:47:07 Thy milli havayolu degildir. 1
  • Good 25 Mart 2021, Perşembe 11:46:49 Gercekten de yabancılar gönderilmeli... Önce yerli istihdam... 18
  • Kaptan Fo 25 Mart 2021, Perşembe 11:39:30 Gecen karsilastigim fo kaptan secilmis, kaptan secildigi ucagin tip egitimini almis kaptanlik egitimi bitmis, belgeleri onaya gitmis, bu asamada yonetim kaptan egitimlerini durdurmus, bu arkadas tekrar fo luga ve eski tipe donmus, tekrar eski tip egitimine alinmis.... Utanc! Kaynak israfi! Iste Tk bu durumda, kalkmis aidiyetten Kaynaklarin veriminden Crm den bahsediyorlar, ha bu arada Kesin Tip Muduru Baris in haberi yoktur)) 19
    • Var var 26 Mart 2021, Cuma 09:02:40 Ondan da haberi var, senden de haberi var... 0
  • C1 25 Mart 2021, Perşembe 08:36:06 Serdar bey, yazılarınızdaki çizginizden şaşmadan personele büyük bir destek veriyorsunuz. Kaleminize sağlık. Çok teşekkür ederim. 8
  • Cozum 25 Mart 2021, Perşembe 04:11:09 Tum yabancilari sorgusuz sualsiz atmak lazim. ‘Irkcilik yapmayin yeaa’ diyen icimizdeki yabancilari da onlarla beraber gondermek lazim. Akademili pilotlarin egitimi kesilmesi lazim. Kabinden kokpite gecmeye calisan uyaniklari akademiye almamak lazim. Ve babasi pilot olanlari da verimsizlim bahanesiyle basindan savmak lazim 39
    • Serdara 25 Mart 2021, Perşembe 16:43:01 Serdar alinma sana soylememis 4
    • Siz 25 Mart 2021, Perşembe 16:46:05 Siz nereden geldiniz kaptancım? 10
  • Eskiden 25 Mart 2021, Perşembe 04:09:11 Pirpir ucaklarda pilotluk yapan yabancilari thy alip 777 ve a330 type egitimi verdi bedavaya, bu yabanci cakallar type egitimi alip yabanci sirketler icin saat doldurup kacti. Thy bunun hesabini soramadi. Simdi Turk pilotu mu cikaracakmis? Yemez. Sen once milli havayolu ol. Yabanci yalakaligini ve kompleksinizi birakin artik. 8
    • Gercek mi ? 25 Mart 2021, Perşembe 11:47:50 Cidden bedavaya tip egitimi verildi mi? 8
    • Aynen 25 Mart 2021, Perşembe 22:51:16 Bedavaya tip egitimi verildi thy’de. Yabancilara. Beceriksizlere. Adamlar da faydalanip kacti. Ee hani aidiyet diyordu sirket? Aidiyet Turklere mi ozgu olacakmis? 2
  • Ulen'e 23 Mart 2021, Salı 01:24:41 evet kaçtı yabancı da kaçan var Türk olup da işsiz kaptanlar bile varken ikisi de yaramaz. Ama mesele senin benim fikrim değil kardeşim şirket elinde onca fazlalık varken körfezde işsiz kalıp burada iş bulmayı hayal etmek fazla iyimserlik ya da saflıktır 7
    • Kolay 25 Mart 2021, Perşembe 04:07:13 Yabanciyi atip Turk’u ise alarak. 22
  • Analitik Düşünce 22 Mart 2021, Pazartesi 21:22:12 Havacılık %20 seviyesine inmişken , binlerce pilot fazlası varken , sektörün geleceği bu kadar belirsizken , ciddi ciddi herseyi karsi taraftan beklemek , piyango çıkmasını beklemekten farksızdır.Mesele 100 aday vs meselesi degil , sirketin hayatta kalma meselesidir.Murat beyin karinca ve sular yazisi vardi yakin zamanda , şu anda sular çekildi durum bu.Teşhisi koyamazsanız çözümüde koyamazsınız.iş dünyasında duygusal değil analitik olmak gerekir saygılar. 42
    • Analitik düşünemeyen pilot adayı 23 Mart 2021, Salı 09:07:51 THY şuanki durumda 670 uçuşla Avrupa lideri, şirketin krizle başa çıkabilmesi, çalışanlarının gösterdiği fedakarlık ve özveri ile mümkün oldu. Artık mesele şirketin ayakta kalma meselesi değil, bilakis şirket çalışanlarının hayata tutunma meselesi. Şirket personeli pandemi süresince zaten ziyadesiyle tavizde bulundu, artık hakettikleri bir kuru övgüden çok daha fazlası. Yazıda bahsi geçen meseleden bile saymadığınız 100 pilot da bu zorlu süreçte yeterince darbe aldı. Teşhis-tedavi demişsiniz ancak kimin daha çok yara aldığından bihabersiniz. Şirketin misyonu yara almama olabilir ancak şirket bunu tesis edemiyorsa kanayan yaraları da sarmak zorunda. 7
    • Analitik düşünemeyen ama düşündüğünü sanan kişiye 24 Mart 2021, Çarşamba 02:23:40 Bir pilot adayı olarak size analitik düşünceyi özetleyeyim. Su an tip eğitimi 40.000 € yaklaşık 360.000 TL . Tip eğitimi alan çoğu arkadaşım lisans almayı haketti ve şu an basecheck uçamadığı veya birkaç similatör uçuşu eksikliğinden dolayı tip lisansını alamadı. Ayrıca zaman aşımından bir önceki lisansı ile birlikte tip eğitimi de komple yandı. Peki eğitim devam edip uçuşa kadar devam ettirilseydi ne olurdu? Ben söyleyim terkrar tip eğitimi aldırılmalı için harcanacak para şu anki maaş ile 2 yıllık maaşından fazla. Yani eğitime devam etse şirket daha çok kara gececek. Ayrıca şartlar iyileştiğinde herkes pilot ararken elinde yetişmiş pilotu olacak. Diyorsunuz ki ihtiyaç yok. Evet bunu biz de biliyoruz ama matematik ortada ve sayılar yalan söylemez. Diyebilirsiniz ki bu işin para kaynağı finansmanı faizi var. O zaman harcamayı düşürmek için tip eğitimi sürecini devam ettirmek ve lisans kaybı olmaması için eğitim sürecini max limitlere göre ayarlayıp 1 yıla yayıp belki ayda 1 2 sim uçuşu ile line görevine geçişi yavaşlatarak eğitimde öğrenilenlerin unutulmasını, motivasyon kaybını, mesleğe olan isteğin azalmasını engellemek ve şirketi kara geçirmek mümkündü. 17
  • Pilot Adayı 22 Mart 2021, Pazartesi 18:32:02 Serdar Bey, pilot adayları ile ilgili sıkıntılarımızı dile getirdiğiniz için teşekkür ederim. Tip eğitim sürecindeki adaylar olarak tam bir yıldır bekliyoruz. Pandeminin yarattığı bu olağanüstü şartlarda pilot ihtiyacı olmadığının bilincindeyiz fakat pratik eğitimden yoksun geçen her gün havacılık kültüründen daha da uzaklaşıyor ve paslanıyoruz. Uçuş okulundan yeni mezun olmuş, havayollarında hiçbir tecrübesi olmayan pilot adayları için bu uzun ara ciddi derecede endişe vericidir. Birçok arkadaşımızın verilen bu uzun aradan dolayı IR lisanslarının süreleri doldu ve ayrıca tip eğitimini baştan alma mecburiyeti doğdu. Bu eğitimlerin tamamlanması için hali hazırda ciddi bir süre ve planlama gereklidir. Sektörün yavaş yavaş toparlanma sürecine girdiği bu dönemde temennimiz, eğitimlerimizi tamamlayarak ihtiyaç halinde şirketimizin faydalanabileceği pilotlar olarak hazır halde bekliyor olmak. 13
  • tk 22 Mart 2021, Pazartesi 18:24:05 Tafada eğitimler tüm hızıyla devam ediyor. Tip eğitimleri de başlar, yaz geliyor. 31
  • Pilot Adayi 22 Mart 2021, Pazartesi 17:36:00 Serdar Bey pilot adayları olarak adımızı andiginiz icin teşekkür ederiz. Sirketimiz, konu biz olunca 3 maymunu oynuyor bir senedir. İçinde bulundugumuz durumun cok anormal olduğunu biz de biliyoruz lakin 1 senedir bir isveren çalışanını hic mi bilgilendirmez. Herkes topu baskasina atiyor. Biz hemen yarin kaldığımız yerden devam edelim demiyoruz. Ama kendi basimiza teoriler uretmekten, o şunu dedi bu bunu dedi dedikodusu yapmaktan ve belirsizlikten sıkıldık. Sirketimizin durumunu biliyoruz ama sirketimiz biz yokmuşuz gibi davranıyor. İnşallah en kısa zamanda bu illet biter ve bugünleri unuturuz. 43
  • Pilot Adayı 22 Mart 2021, Pazartesi 17:35:40 150'e yakın tip eğitimi için bekleyen pilot adayları olarak her geçen gün meslekten uzak kalıyor ve sahip olduğumuz bilgi ve birikiminden yoksun hale geliyoruz. Bu kadar meslekten uzak hale geldikten sonra bir şeyler geç olmadan, bir an önce eğitime başlayıp biz de bu şirketin pilotları olduğumuzu hissetmek istiyoruz. 131
  • Uçamayanlarda bugün 22 Mart 2021, Pazartesi 17:01:14 Thy tasarrufunu 100 pilot üzerinden yapıyor.. resmen unutulduk! Burasının mesajdan yıkılması gerekirdi bu kadar tepkisiz bir grup olduğumuz için mi unutulduk acaba? 56
  • Pilot Adayı 22 Mart 2021, Pazartesi 15:16:43 Sıkıntımızı dile getirdiğiniz için bir pilot adayı olarak öncelikle size çok teşekkür ederim. Gerçekci olmak gerekirse, bu zor şartlarda şirketin pilota ihtiyacının olmadıgının, mevcut pilot sayısının ihtiyacında çok üstünde oldugunun farkındayım. Fakat eğitimin yarıda kalması, üstüne zaman geçmesi, alınan eğitimlerin heba olması vb gibi durumlar bizleri derinden üzmüştür. Eğitimi bitirip hemen hatta geçmek gibi bir hayal yok ortada. Eğitimi bitirip type-rated olarak hazırda beklemek şirketimiz ve bizim için en mantıklı yol olacagını düşünmekteyim. Gönül isterdi ki pandemi öncesi aldıgımız eğitim en azından tamamlanmış olsun, IR lisanslarımızın süresi bitmesin, böylece ekstra maliyete de sebep olmamış olalım. Bu belirsiz bekleyişimiz en kısa sürede bitsin istiyoruz. İyi çalışmalar. 63
    • 100 kişi mi fazla kaldı? 22 Mart 2021, Pazartesi 17:03:21 5000 e yakın pilot var ve pandemi uçuşları etkiledi evet oranlar düştü. Tasarruf 100 adayın eğitimiyle mi olacak? 5000 pilot uçuyorda 100 pilotu mu uçuramıyor koca şirket? Bir tek pilot adayları mı fazla geldi? Aday adayları eğitimine devam ediyorken? 36
  • P. Adayı 22 Mart 2021, Pazartesi 12:53:33 Serdar Bey, 1 yıldır tip bekleyen akademili bir ‘insan’ olarak sıkıntıların paylaşıldığını görmek küçük de olsa mutluluk verici. Umarım bu sorunlar konuşulur ve ciddiye alınır. Kendi adıma teşekkür ederim size. 11
  • Tasarruf 22 Mart 2021, Pazartesi 12:51:49 İçinde bulunulan durum sadece eğitim masraflarıyla atlatılabiliyorsa ne mutlu. eğitimleri 5 sene durdursunlar THY refaha ulaşsın. Lakin eğitimde olan pilotların sayısı belli ki hazır olma süreleri malum. Yaz aylarında uçuşlar yoğunlaşınca pilotlara eğitim vermek mi daha mantıklı yoksa şu anda tüm imkanlar rahatken eğitimleri devam edip pilotları geleceğe hazırlamak mı mantıklı. Şu an düşünülen 3-5 kuruş tasarruf ilerde daha yüklü maddi götürüler olacağı aşikar. 9
  • Degerli pilot olmus 22 Mart 2021, Pazartesi 12:44:05 Veya egitimdeki abilerim ablalarim. Su anda elinizde 70000 euro nuz olsa bu ise girer miydiniz ? 17
    • Kesinlikle 22 Mart 2021, Pazartesi 13:38:26 Şu an kesinlikle böyle bir şey tavsiye etmem.O kadar paran varsa git bir ev al kiraya ver, ayda hiç olmazsa 2-3 bin lira civarında kira gelirin olur , evde durduğu yerde değer kazanmış olur.. 8
    • Bir dost 22 Mart 2021, Pazartesi 15:13:42 Eğitimi bitirsen iş bulmak çok zor. Lisansla sağlık sertifikasını güncel tutmakta çok büyük masraf ve emek gerektirir. Ayrıca vereceğin uzun bir ara işbaşı mülakatlarına negatif etki edecektir. Bütün bunları düşününce eğer 70,000 euro gözden çıkarabileceğin bir paraysa başla. Yoksa hiç bulaşma. 2
  • Bekleyen Aday 22 Mart 2021, Pazartesi 12:05:54 Bitmek üzereyken yarım kalmış tip eğitimini tam 1 yıldır baştan almayı bekliyoruz. 2 yıl eğitim alırken, nerdeyse 2 yıldır bu olaydan uzak kalarak pilot olmayı bekleyeceğiz. Hatta geçmeyi de bıraktık ama bir an önce en azından eğitime başlayıp bu işin içinde olduğumuzu hissetmek istiyoruz.. 6
  • Uçacağı zaman meçhul olan pilot 22 Mart 2021, Pazartesi 11:46:51 Serdar bey ilginiz çok teşekkür ederiz. Ben de eğitimlerin durdurulmasından muzdaribim, filondan bazı arkadaşların ne acıdır ki eğitimleri ertelenmiş/ertelenmemiş hiç umurlarında değil, diğer tarafta bunu dert edinen bir grup insan var, ikinci gruptakiler olarak; sürekli bir uğraş içerisindeyiz, sonuca ulaşmak için elimizden geleni yapıyoruz, ancak ne yazık ki tüm çabalarımıza rağmen bu hususta resmi kanallardan teyit edilmiş bir bilgiye erişemedik, inşallah sizin de vesilenizle şirket yetkileri konunun üzerine eğilir de bu belirsizlikten kurtuluruz. Saygılarımla. 11
    • Filodaki diğer arkadaş 22 Mart 2021, Pazartesi 15:18:03 Biz de bir an önce eğitim başlasın istiyoruz. Millet kirasını ödeyemiyor neden başlamak istemesin? Evliliği, askerliği vs herşeyi erteledi pilot adayları. Sırf tip kursuna odaklanmış durumda diye. Hayatı beklemeye aldı yani herkes. Ama etki alanımızın dışındaki konularda harcayacağımız emek bizi yalnızca yorar ve depresyona neden olur. 27
    • Etki alanı dışında emek göstermeyen pilot adayı 22 Mart 2021, Pazartesi 15:39:51 Biz etki alanımız dışında diye oturup kaderimizi beklemeye devama edersek daha çok bekleriz. Çabalayıp sesimizi duyurmadığımız sürece hayatımızı ertelemeye mahkumuz. Aman ben birşey yapmayın zaten yapan birileri var ya da zaten etki alanımın dışında bir şey yapmayayım düşüncesi bize bir şey katmaz. 8
  • Ilginc seyler 22 Mart 2021, Pazartesi 11:32:12 Malumunuz pilot adaylari marttan beri beklemede. Ancak ilginctir airbus filosunda 1 aday kasim aylarinda once IR lisansini tazeledi aydindaki ucus okulunda. Sonra da tip egitimini aldi. Bir kisi icin ucak samsuna gitti basecheck ucusu da yapildi. 1 kisi icin ucak samsuna gitti tekrar ediyorum. Normalde adaylar bu ucus icin ne kadar bekletilir siz daha iyi bilirsiniz. Nerde bekleyen torpilsiz adaylar? Nerde bu arkadas? Diger yandan bir filodan 2 kisi lifusa baslamadi diye marttan beri bekletiliyor yine. Ancak sinif arkadaslarindan lifusa baslayanlar suan ucus hattinda. Dusunun simdi sinif arkadaslariniz ucarken siz siralamada geride kaldiginiz icin bekliyorsunuz. Ne kadar bekleyeceksiniz de muamma. Cidden yazik. Sifirdan 1 kisi icin verdiginiz egitime o 2 arkadasta eklense olmaz miydi? Ne kadar artirirdi maliyeti? Sadece soruyorum! 139
    • Ciddi misiniz? 22 Mart 2021, Pazartesi 15:22:36 Özel bir durumu olabilir mi? Bahsettiğiniz gibi mi olaylar? Gerçekten 1 kişiye özel base check mi yapıldı? 2
    • Hold Pilot 22 Mart 2021, Pazartesi 15:39:47 Serdar bey holda girdik çıkamıyoruz 1 yıldır 25
    • Maalesef 22 Mart 2021, Pazartesi 15:40:08 7 Ocak. JPI ucagi. F24 den bakabilirsiniz... 4
  • pilot adayı 22 Mart 2021, Pazartesi 11:28:54 Serdar Bey söyleyemediklerimizi kaleme aldığınız için ne kadar teşekkür etsek az kalır. Eğitimlerimiz 1 yılı aşkın süredir durmuş durumda ve ne yazık ki hiçbir tatmin edici açıklama yapılmıyor. Takdir edersiniz ki bu belirsiz süreci yönetmek bizim açımızdan yeterince zor, bu zorlu süreçte sizin gibi derdimizle dertlenen kişilerin oluşu bize adeta unutulmuşluğumuzu unutturdu. İyi ki varsınız. 26
  • Pilot Adayi 22 Mart 2021, Pazartesi 11:03:13 Servet Bey thy nin kendi yetistirdigi pilot adaylarinin tip egitimleri yarida kalmis durumda ve ne zaman baslayacagi belli degil. Sirket bir mail ile simulatorleriniz iptal olmustur dedi. Sonrasinda yarida kalan egitimlere dair bir bilgilendirme yapmadi adaylarina. Adaylar belirsiz bir sureyi beklemeye mahkumlar suan. Bir cok pilot adayi ucus okuluna geri gonderilmek zorunda. Cunku IR lisanslarinin suresi doldu. Bu bir planlama hatasi ve extra maliyettir. Umariz bu belirsizlik en kisa surede sona erer. Egitim devam eder etmez; bu ayri, sirket zor gunde anlayabiliyoruz. Ancak bilgilendirme olmamasi cok yanlis. Umariz bu belirsiz bekleyis sona erer. Bizlerin sesi oldugunuz icin minnetariz. Iyi calismalar. 9
  • Pilot aday aday adayı 22 Mart 2021, Pazartesi 10:50:28 1 senedir beklediğimiz tip eğitimini sonunda birisi kaleme aldı teşekkür ederiz umarım yetkililere ulaşır sesimiz ve eğitimimiz devam eder. 31
  • Sn yazar 22 Mart 2021, Pazartesi 08:15:40 Elbet Türk pilot istihdamı öncelik olmalıdır;ancak şirketin zor zamanında ülkesini bırakıp körfezi tercih eden pilotlara(saygı duyarım kendi tercihleridir) gelinceye kadar işsiz pilot Türkiye'de zaten var ve şu an şirkette pilot fazlalığı da var.Özellikle körfezde işsiz kalan bir tk pilotunu geçen hafta ilklerde haber yapmanız şimdi de onları işe alsınlar demeye getirmeniz bilemiyorum,sizden havacılığın bu zor zamanında sektörün sıkıntılarına odaklanmanızı rica ediyoruz,saygılar 14
    • Ulen 22 Mart 2021, Pazartesi 20:28:42 Yabancilar thy’yi birakip kacmadi mi?? 20
    • Sanki 25 Mart 2021, Perşembe 22:53:47 Yabancilar thy icin babalarinin hayrina kaldilar :D 2
    • Yabanci Pilotlar 27 Mart 2021, Cumartesi 06:01:37 Yabancı pilotlat thy nin güvencesidir kalitesidir yerli diye önune geleni alirsan olmaz heryer uçuş okulu donanımsız pilot kaynıyor 1
  • Gercek su ki 22 Mart 2021, Pazartesi 08:11:25 Thy pilotuna deger vermiyor. Sadece kabincisine deger veriyor 20
    • Kabinci? 25 Mart 2021, Perşembe 11:33:48 Dininiz imanınız para olduğu için şirket size değer vermiyor olabilir mi? Ekip olmaktan uzak, hep bencil olduğunuz için olabilr mi?! 19
    • Harun 25 Mart 2021, Perşembe 21:30:17 Bunu yazan kesin kabincidir. Hı-hı evet 3 ayda yetiştirdiği adama çok değer veriyor ama 2.5 senede yetişen, 120.000 euro yatırım yaptığı adama değer vermiyor, kesin öyledir:) 1
    • Kabinciye 25 Mart 2021, Perşembe 22:53:00 Yabancinin dini imani para degil mi acaba?? 1
  • Bence 22 Mart 2021, Pazartesi 08:09:16 Icimizdeki yabancilar da peketlenmeli 9
  • Bir pilot 22 Mart 2021, Pazartesi 08:09:01 Servet Bey tesekkurler dile getirdiginiz icin, cok guzel noktalara deginmissiniz 9