İSTİFA

    Çok beğenilenler

  • 737 F/O 16 Eylül 2021, Perşembe 21:32:44 6 yıldır 737’de emek veriyorum, uçak kapısından yer bulamayıp ailesiyle beraber kös kös dönen nice kaptanlar gördüm, az önce yer garantim olmadığı için yine gidip Pegasus’tan bilet aldım, anlatsan kimse inanmıyor. Teşekkürler TK 1
    • TK Kabin 17 Eylül 2021, Cuma 09:38:23 Anlamadığınız veya Anlamak istemediğiniz noktayı ben açıklayayım size ; Şirket yönetmeliği sinyorite sıralamasını bu şekilde uygun gormuş.Siz sirkette 6 senedir görev alıyorsanız bende 6 senedir görev alıyorum.Yani sizin ailenizin bir önceligi veya herhangi bir F/o kaptanının önceligi beni ilgilendirmez..Eğer Sinyoriteniz benden daha fazlasıyla uçağa geçerseniz bende size İyi yolculuklar derim . SANKİ şirkette tek çalısan gibi davranmayı bırakın ..Cidden komik bir durum .. Buraya yazacagınıza ; Keşke üst birimlere de bu konuyu dile getirseniz daha faydalı olur .Siz de kurtulursunuz biz de … 12
    • Mevzu zaten 17 Eylül 2021, Cuma 18:47:00 Mevzu zaten dolmusculuk usulu veee km lerin ezikligi ne olacak...arkadas.....neyse ... 3
    • 737 F/O 18 Eylül 2021, Cumartesi 10:15:09 Tk kabin kardeşim, sen galiba iyi okumadın mesajımı, bambaşka bir şeye değindim, Sunexpress ve Pegasus’ta olan yer garantili uçuş uygulaması bizde yok, olsa zaten pas bilete tenezzül etmem, uçağa sen mi bineceksin ben mi bineyim tartışmasına girmedim, o konuda da şöyle düşünüyorum, Lufthansa, Norwegian, Emirates gibi düzgün yönetilen şirketler ne yapıyorsa aynısını yapsınlar, kendi kafalarını kullanmasınlar zaten kullanamıyorlar daha kötü oluyor. Ayrıca kaç kere sinyoritesi benden aşağıda olan arkadaşımın akrabası uçabilsin diye kendi isteğimle jump seat uçtum, izmirde pas bilet bekleyen genç iki kabin memuru arkadaşım bilebilsin diye gittim pgs ile uçtum zaten alınmış bir biletim vardı, istesem açık bilet yapar pas uçardım. Birbirimize düşman değil yardımcı olalım. Biz üç kuruşun derdinde değiliz, insan muamelesi görmek istiyoruz sadece. 0
  • A330 FO 16 Eylül 2021, Perşembe 20:55:21 Bazı amirlerimizin yıllarca yaptıkları mesaiye istinaden yeni başlamış bir fo ile bir tutulmak istememelerini anlayabiliyoruz. Kendilerini fazlasıyla seviyor ve sayıyoruz. Fakat kaptanın görev delege edebildiği, inkapasitasyon durumunda uçağın tüm sorumluluğunu üstlenme görev ve yetkisine sahip tek ünvan II. Pilottur. Part A görev ve tanımları çok açık. O yüzden bu konuları birbirine karıştırmamak, uçuşları daha samimi bir ortamda gerçekleştirmek için çaba sarfetmek, binde bir yaşanan tatsız olayları genele yaymamak hepimizin sorumluluğu 1
    • A330 fo'ya 16 Eylül 2021, Perşembe 21:27:18 Sayın kaptanım yazdıklarınızın altına imzamı atarım. Hayatında biyere gelememiş burada trolluk yapan tiplerin kastı ortalığı karıştırıp arkada kıs kıs guldukleri çok belli. Eğleniyorlar kendilerince yazık 1
  • Tüm yorumlar

  • 737 cpt 21 Eylül 2021, Salı 22:19:39 Ayci diyormuşki fo lar gitsin zaten çünkü akademiden çıkacak taze fo lara güveniyor ama bilmiyorki bir pilotun (p3-p4) sağ koltuğu tam olarak doldurması en az 2500 saat. O da yaklaşık 3-4 senede olgunlaşır. Yeni kaptan olan pilotun ise sol koltuğu tam olarak doldurması ve p5 pilotla uçabilmesi en az 2 senedir. Tecrübeliler giderse ardarda uçak kırmalar, pist dışına teker koymalar, prosedurel hatalar, istikrarsız yaklaşmalar gelecektir. Esas şaşırdığım bir tane uçuş işletmede çalışan ek görevli pilot bunu savunamıyor mu üst yönetime? Dünya nın yuvarlak olması kadar gerçektir bu. 0
  • 77 FO 19 Eylül 2021, Pazar 11:34:10 Kabinle sabah otelin kahvaltısında aynı masaya bile oturmam ben 23
    • Şu an 20 Eylül 2021, Pazartesi 00:30:00 Üzüntümden kahroldum. Saçımı başımı yoluyorum. Hayata kğstüm 15
    • Ahahha 20 Eylül 2021, Pazartesi 02:20:47 Sivil tipinle kimse tanımaz tabi seni kovulursun bence de yeltenme. 11
    • 37 p4 efo 20 Eylül 2021, Pazartesi 17:18:35 Sen üstün bi ırkmısın 7
    • 777 20 Eylül 2021, Pazartesi 17:33:37 Profiller oluşturuldu ön başvurular yapıldı, katar emirates korean singapur eva hangisi olursa giderim burda kabinciyle aynı paraya çalışmaktansa orda expat olarak 20 sene uçarım. Burada da pörsırlari ve yolcu sayısını yüksek görünce suratını eksiten kabincileri uçururlar artik kokpitte. 12
    • 77 k-ko pardon ef-o 20 Eylül 2021, Pazartesi 17:34:08 Kabinden de kimse senin çorap üstü sandaletlerinle aynı masada oturmak istemez 9
  • memurdan enstantane 19 Eylül 2021, Pazar 09:36:30 düşünsene yolcusun ve merak ediyorsun: kaptanlar kimler, nasıl birileri, kokpit nasıl bir şey, bu uçaklar nasıl uçuyor v.s. derken birisi anonsta bağırarak; HAMFENDİLER, beĞfendiler gaptan konuşuyor... zuhahahahashhahshhakkajdjsja 21
    • Memurdan'a 19 Eylül 2021, Pazar 22:54:29 Ağam sen ne diyon ya!? 1
    • Meeeeemura 20 Eylül 2021, Pazartesi 04:35:13 Seni aksam ferrarimle aliyorum dese kostura kostura geliyorum gadasini yedigim dersin siveyle eglenen sizin gibi bosluktan ne beklenir baska :D 3
  • dlm3 18 Eylül 2021, Cumartesi 23:52:36 igrenç bir sektör..dışarıdan öyle göze rayban gezdiklerine bakmayın içine girince yapmacık berbat güvensiz bir ortam olduğunu görürsünüz...dışarıdan görende birşey zannediyor bunları 8
  • B737 captain 18 Eylül 2021, Cumartesi 15:33:17 Benim uçuşum da f/o arkadaşıma her hangi bir purser veya amir saygısızlık yapsın önce onu yere gömer sonrada olduğu meydanda bırakır devam ederim. Part A ya göre çok kolay. 27
    • Adam 18 Eylül 2021, Cumartesi 19:40:43 olan kimseye saygisizlik yapmaz ! 2
    • B737 captain a cvp 18 Eylül 2021, Cumartesi 23:44:32 fazla atma istersen o dediklerin kışlada olurdu bir zamanlar..PART A yı hadi neyse :)) 31
    • KA 19 Eylül 2021, Pazar 00:06:51 Bir defa kimse kimseye saygısızlık yapmaz, saygısızlık istatistikleri tutulsa üst sırada kabin ekipleri çıkmaz. Kimse de kimseyi hiçbir yere GÖMEMEZ ! Andersenden masallar.. 21
    • B737 captain'e 19 Eylül 2021, Pazar 08:31:41 Böyle kaptanla beraber uçuşa değil beraber savaşa bile gidilir 19
    • Pilot 19 Eylül 2021, Pazar 21:30:00 Wayyy kaptanım benim, canımsın… 9
    • Boş 20 Eylül 2021, Pazartesi 00:32:57 Boş yapma gaptan. O iş yürek ister. Sizde p yürek olsa imzalayın diye önünüze ekran geldiğinde tamam al maaşım senin olsun ben bedavaya uçarım demez, pandemide her Allah’ın günü uçuşa gitmezdiniz. Ya da her şeyi boşver. Birlikte yola çıktığın havasenci arkadaşlarını 3 kuruş ikramiye için yarı yolda bırakmazdın 8
    • Ziyaaaaa 20 Eylül 2021, Pazartesi 10:59:17 Gom beni galiye ziyaaaa :) 2
    • 77 IKINCI KAPTAN 20 Eylül 2021, Pazartesi 13:52:24 ATMA ZIYAAA .. sen her ikinci kaptanı aynı sanma. bir gun biri denk gelir karşılık verir üzülürsün. su anda ben ve tüm arkadaşlarım ayaklı bomba. hem şirkete hem satılmış kaptanlara acayip dolular. çok boş konuşmayın . bizim de zamanımız geliyor. yakında emirates alımlara başlasın o zaman denemeni tavsiye ederim öyle hava civaları . sen bu artist konuşmaları yönetime yada en azından istayon müdürüne şefine yap.. kaptanmış 4
    • Yasandi 20 Eylül 2021, Pazartesi 17:35:39 Benim uçurumda kaptan pursera al valizini uçaktan ayrıl demişti o da paşa paşa ayrıldı gitmiyorum diyecek purser henüz doğmadı yada emekli oldu evde kedileriyle oynuyor. 8
    • "FO Arkadaş" Yazana 20 Eylül 2021, Pazartesi 22:27:12 F/O arkadaş, sağ koltukta oturan arkadaş, sağdaki eleman, sağdaki çocuk vs vs vs Kaptanlar siz sağda oturmadınız mı biraz saygılı beyefendi kaliteli olun,fo gelse solda oturan arkadaş dese aman ALLAH egonuz patlar uçak yanar, size SİZ diye hitap eden birine SEN diye hitap etmeyin, hitabeti ve saygıyı öğrenin biraz, o footresti uçağı üreten adam oraya koymuşsa oraya ayak koymanın normal olduğunu egonuza öğretin, içeriye gelen hareketçıya el ense çekmeyin insan gibi davranın,kendi üstlerinize el pençe olurken altınızdaki adamı ezmeye, o 4 sırmanın arkasına sığınmaya çalışmayın, biraz KALİTELİ OLUN ki fo "arkadaşlarınız da" sizi örnek alsın böylece zamanla kalite artsın !!! 2
  • Bulunmaz hint kumasi 18 Eylül 2021, Cumartesi 09:01:11 Turkiye’de bulunmaz hint kumasi pilotlardir. Turkiye’de toplam havayolu pilotu sayisi 6000-7000. AVUKAT sayisi 150 000, DOKTOR sayisi 164 000. Dolayisiyla evet, pilotlar bulunmaz hint kumasidir. Rakamlar ortada. Elini sallasan doktora avukata carpan bir ulke. Muhendis sayisindan bahaetmiyorum bile. Ayrica cogu pilot muhendis kokenli pilottur. 16
    • Acaba 18 Eylül 2021, Cumartesi 12:38:04 Lisans numaram 15 binlerde. Benden sonra 1-2 bin kişi daha var. Hadi bu 17-18 bin kişinin, 3-5 bini ölmüş emekli olmuş sadece ppl almış olsun. Sadece tk da 5500 pilot var. Sallarken biraz doğru sallayın. Toplamda ise en az 12-23 bin ticari pilot var. Shgm rakamları ile de bu sayı sabit. Açın okuyun. Bu pilotlarında 3500-4000 tanesi 3 yıldır işssiz. Hint kumaşı değiliz tam tersine ülkede pilot enflasyonu var. Belirtilen işsizlik rakamlarına çare olacak kadar uçak siparişimiz ise ülkece yok. Bu mesleğe yeni gireceklere kolay gelsin. 5-6 yıl iş falan bulamazsınız. 3-4 yıl sonra bulsanız da şu anki kurlarla yatırdığınız parayı kaç yılda çıkarırsınız soru işareti. 13
    • EKMEK SANMIŞSIN KRMDİNİ 18 Eylül 2021, Cumartesi 14:41:14 Bir insanın doktora mı ihtiyacı olur yoksa pilota mı :) Bu ülkede kişi başına düşen doktor ihtiyacından haberin var mı senin ??? Otobüsle gider en kötü ihtimal . İhtiyaçları iyi belirle bro... ekmek yemezsen olmaz ama insan pasta yemeden , avakado yemeden yaşar :) ayrıca pilot ihtiyacı da şu anda arz talep dengesinin üstünde .... ihtiyacı şöyle hesaplayacaksın anlatayım sana : pilot sayısını uçak sayısına böleceksin . Doktor ihtiyacını da şöyle : doktor sayısını insan sayısına böleceksin . Aritmatik öğretiyorum bu yaşta sana .... selamlar 13
    • İhtiyaç 18 Eylül 2021, Cumartesi 16:14:55 İhtiyaç hiyerarşisi diye bir şey hiç duydunuz mu bilmiyorum. Dışarda o kadar çok eğitim almış ve işe girmeyi bekleyen pilot var ki. Şirketlerinde belli bir kapasitesi var, ülkede doğru dürüst firma kalmadı zaten. Tek bir şirketteki pilot sayısına bakıp az kişi görüp biz önemliyiz çıkarımı son derece saçma ve komik. 13
    • Pilot 18 Eylül 2021, Cumartesi 22:49:15 Pilotlar dunyanin her yerinde is bulabilir ucak ayni ucak, fakat doktorlar avukatlar bulamaz. Pilotluk dunyanin en gecerli meslegidir. 18
    • hint kumasina cvp 18 Eylül 2021, Cumartesi 23:47:56 Avrupada çiftçinin bile cebinde ehliyet gibi lisans var kardeş...fazla sallama..siz önce ingilizce ögrenin sonra akademik kariyeri olan doktora mühendise avukata laf yetiştirin bakalım...Amerikada maymun bile uçak kulandı izlemedin sanırım :)) 17
    • Asagiya cvp 19 Eylül 2021, Pazar 17:46:52 Yani Turk pilotlar ingilizce bilmeden ucaklari dunyanin her yerine goturuyor oyle mi? Tipik kabinci kafasi iste. 8
  • Km 18 Eylül 2021, Cumartesi 08:31:19 Yav arkadaş nedir bu kıdem fetişi anlamıyorum, uçak boş kalkacağına fo da uçsun bc’de kabin ekibi de, tgs de uçsun. nedir bu ego anlamıyorum, şurda yaşayacağımız max 30-40 sene, bırakın bu boş işlere efor sarfetmeyi 8
    • Dakar skandalı 18 Eylül 2021, Cumartesi 18:12:51 Siyahi adam fetişinizden iyidir. 20
    • Dakar’a 19 Eylül 2021, Pazar 11:15:18 Tokat gibi yapistirmissin kabinci haddini bilmezlere :) 4
    • Dakar’a 20 Eylül 2021, Pazartesi 00:35:55 O fetiş sahipleri yemekte yanınızda 10 dk fazla otursun diye 55 takla atıyorsunız. Sonra yok dakar yok fetiş. Klasik kedi ciğer muhabbeti. Hadi başka kapıya 3
    • Dubaiiiii 20 Eylül 2021, Pazartesi 04:40:18 Dubaiye zenginlerin mekanlarina goturulenler(gidenler degil) var deniyor(yakalanmislar) bu dogru mu arkadaslar? 1
    • Aynen 20 Eylül 2021, Pazartesi 22:35:58 O koltuk boşsa oturuyoruz, boş koltuğu parayla satıyor şirket, bari bc upgrade et bukadarmı değersiz senin çalışanların ? 2 senede ballı gaymaklı müdür olanlar bc upgrade oluyor, ama yıllarını uçakta geçirmiş km ve fo ların bc upgrade olmaması büyük bir adaletsizliktir. 0
    • Dubai’ye 21 Eylül 2021, Salı 12:20:10 Evet dogru 1
    • Dakar’a’a 21 Eylül 2021, Salı 12:23:49 10 dk yaninda oturmasini israr edenler buyuk ihtimal +60 evli cocuklu gobekli kaptanlar :) siz sadece onlara layiksiniz zaten. Eli ayagi duzgun egitimli genc bekar fo’lar kabin memurlariyla hic muhatap olmuyor bile. Disarida bir ton hos karsi cins varken. 5
  • Soru 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:51:27 Kokpitten yüzde 50 kabinden yüzde 35 kesinti yapıldı ama ikisine de yüzde 16 zam yapıldı. Neden böyle? Kesintiler farklı zam aynı ise pilot olmanın bir anlamı var mı? Aşağıda sorulmuş ama cvp yok 11
    • Kesinti 18 Eylül 2021, Cumartesi 16:21:04 Yani bunu cidden mi soruyorsunuz? Kesinti ve zam ne demektir ? Kesinti mi iade edildi ki zam farklı oranda olsun ? Kesinti eksik iade edilmiş olsaydı bu soru anlamlı olabilirdi. Artı maaşı düşürdüm bundan böyle bu kadar dese tepki gösterecek bir kitle de yok. Zam tüm personele yapılmış, şirket böyle uygun görmüş tek siz çalışmadığınıza göre sıkıntı nerede ? Başkasına da aynı oranda verildiyse sana ne verilmediyse sana ne ? Sen kesintinin iadesi için sesini çıkar. 5
  • Katar 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:43:35 Eşin katar’da sen tr’de mi yaşıyorsun? :));) 2
  • Votandaş 18 Eylül 2021, Cumartesi 00:51:09 Boş yapmayın qatarda yeni başlayan Türk parasıyla 20bin amir purser vs eskiler 40 bin lira alıyor... 6
    • Chad 19 Eylül 2021, Pazar 21:13:54 40 bin chad para birimiyle herhalde 3
  • hayır 17 Eylül 2021, Cuma 23:47:54 2024 kışına kadar alım yok. Boşa yenilemeyin lisanslarınızı. 2
  • Bu sirketin 17 Eylül 2021, Cuma 18:50:10 Bu sirketin calisanlarinin yuzde 70 i bes paraaaa etmeezzz...bu bu kadar...icerde her turlu ego var amirinden , purserina purserindan kaptanina...he ama bir uyari alsinlar o catik kaşlar nasil da yerini korkuya birakiyor....hahahhaa ezikler ordusu 14
    • Akepe gitmeden olmaz 17 Eylül 2021, Cuma 22:30:02 Seneye erken secimde gomulecekler. Once yargı! 2
    • Votandaş 18 Eylül 2021, Cumartesi 00:46:36 Sen kaç para edersin söyle,ödeyelim tüm sulalene... 5
  • 2 side Kaptandır. 17 Eylül 2021, Cuma 14:39:07 Öncelikle herkese merhaba, 1. F/O arkadaşlarıma seslenmek istiyorum . Kendinize değer verin sizde o uçağın kaptanısınız ve kendinize olan saygınızı yitirmeyin k kim olursa olsun size saygısızlık yapamasın . 2. Kaptan arkadaşlara sesleniyorum . Sizinde kendinizi nereden geldiğinizi unutmayın . Günün sonunda birbirmize muhtaç olduğumuzu unutmayın . 3.Tk şirketine gelince Kaptan,F/O,Kabin veya şirketin herhangi bir çalışanı diye ayrım yapmadan en kısa sürede bussines upgrade işlerini yapsın boş koltuk gideceğine değer verdiğini gösterir. 4.Şuan Abd gibi havacılıkta zirvede olan bir ülke oturmuş kara kara düşünüp pilot arıyorsa açık olduğunu düşünüyorsa varsın gerisini bu ülkede ki 3-4 tane uçuş okulu olan 80-90 milyon nüfusu olan bize düşünemiyorum . 5. Bende bir pilot olarak bu işi hayatımdan tamamen çıkarmak niyetindeyim . Çünkü daha önceki iş deneyimlerim gerek Tr içinde gerekse Yurtdışında çalışan biri olarak bu işin uzun süre yapılamayacağını çok net bir şekilde düşünüyorum . 0
  • Tecrubesiz fo ilani 17 Eylül 2021, Cuma 11:41:55 Acilirmi sizce saygideger arkadaslar? 3
    • Hu 17 Eylül 2021, Cuma 18:13:18 2022 Haziran olabilir 1
    • 2 3 yıl acilmaz 17 Eylül 2021, Cuma 19:03:41 Benim tahminim 2
    • Hayır 18 Eylül 2021, Cumartesi 12:39:00 2024 kışına kadar alım yok. Boşa yenilemeyin lisanslarınızı. 3
    • The zombi 18 Eylül 2021, Cumartesi 16:46:12 Arkadaş tüm dertler bitti de f/o upgrade lerimi derdimiz oldu f/o lere sesleniyorum eğer en büyük derdiniz buysa varsın bu da olmayıversin demeli her sorununuzu halletmişsiniz yazık 2
  • YAZARA! 17 Eylül 2021, Cuma 09:13:56 Upgrade prosedürü var Business'ta uçamazlar upgrade hakları yok zorunuza mı gitti 24
  • Fo'ya 17 Eylül 2021, Cuma 08:58:33 Fo'larla surekli dalga gecip taksi yolundan kalkmaya calisan cpt anasinin karnindan direk ils hattina mi firlamis? Hic Fo olmamis mi? 2
    • Kim o? 17 Eylül 2021, Cuma 19:04:04 Kim o? 0
    • Wuu 18 Eylül 2021, Cumartesi 09:03:44 C.Ö mı? 0
    • Hhaha 21 Eylül 2021, Salı 22:22:15 330 da bi baybaş vardı. O annesinden 4 sırma doğmuş. Doğum sonrası fotoları vardı. Gördüm. 0
  • Yazik 17 Eylül 2021, Cuma 08:22:23 Yaziklar olsun. Sirketler calisanlarina bu sekilde davranip sonra aidiyet bekliyor. Toplumun yansimasi bu. Asla unutmam yillar once kabin memuru olarak calisiyorum. Bir ucusu bitirdik, alandayiz, valizlerimizi alip otele gececegiz. Bir business class yolcusu yanimiza gelip "ben valzimi bekliyoruz, siz nasil benden once valizlerinizi alirsiniz" diye yirtiniyor adam. Iste aliyoruz bak deyip valizleri alip gittik. Yani, zihniyet bu. Aman business, aman yolcu. Verin bari ucagida business yolculari ucursun. 2
    • Siz 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:23:47 Aranizdaki bazilari da business yolcularinin kartvizitini topluyormus, dogru mu? 7
    • Simdi ise 18 Eylül 2021, Cumartesi 09:04:33 Business class’ta uyuyakalan adamlarin ustunu battaniye ile ortuyorsunuz :)) adeta geysalik 9
    • Ikinci yardımcı pilot 18 Eylül 2021, Cumartesi 14:05:49 Terbiyesizlik etme, bu iş gereği yapılan birsey 2
  • sizin gibiler 17 Eylül 2021, Cuma 05:58:35 lutfen Yeteneklerinizi de egitimlerinizide alin gidin. kimse bayilmiyor burda olmaniza. 7
  • sat 17 Eylül 2021, Cuma 05:52:33 ne bekliyordun. sana yer acmak icin yolcuya ucretli bilet mi satmasalardi? yada ucretli yolcuya tazminat verip seni mi ucuracaklardi? 5
  • Sn. İlker Aycı 17 Eylül 2021, Cuma 02:43:08 Lütfen maaşlarımızı düzeltin. Gerçekten perişan haldeyiz. Eminim siz de mesai arkadaşlarınıza bunu reva görmezsiniz. Yılbaşını beklemeden maaşlarımızı eski haline düzeltin ve enflasyon farkını da ekleyin. Lütfen. 0
    • Reva görüyor 17 Eylül 2021, Cuma 22:09:28 Malesef ama reva görüyor içi rahat tuzu kuru mışıl mışıl uyuyorlar. 0
  • First Officer 17 Eylül 2021, Cuma 00:40:35 First Officer da olsa PF olarak o yüzlerce milyon dolarlık uçagın kalkışını, inişini,arkadaki yüzlerce insanın ve EKİBİNİN sorumluluğunu alan insana saygısızlık yapan ,önemsiz sayan insanı kaale almam.Şahsen ben böyle bir durumla karşılaştığım zaman hiç takmıyorum, bozulmuyorum.Ben işime bakıyorum, güvenli bir şekilde dönüp o uçaktan indiysek olay bitmiştir.İsteyen kendini istedigi yerde görebilir, bu gerceği değiştirmez ve bu hareketlerle kendi değerini ortaya koyar.Hani bir laf vardır ya "aynı gemideyiz" diye, aynı uçaktayız... 1
    • Aynı gemide degiliz 17 Eylül 2021, Cuma 19:05:48 Aynı gemide degiliz kardeşim, bizim bilgimiz ve sorumluluğumuz kabinle filan kıyas kabul etmez. 14
    • Ayni gemi 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:24:55 Aynı gemi diye diye kabinciyle bir tuttunuz pilotları, bu şımarıklıkları da o yüzden 6
    • Gercek 77 first officer 18 Eylül 2021, Cumartesi 09:05:43 Kabin ile kokpit ayni degildir. Alinan is yuku, Sorumluluk ayni degildir. Ayni ise arada wc temizligine de sen cik. Pilotlarin adini karaliyorsunuz 3-5 hostese yaranmak icin 5
    • Gerçek diyen 19 Eylül 2021, Pazar 00:16:00 Sanırım ite kaka birilerinin parasıyla pilot olabildin.. benim iş yüküm, benim sorumluluklarım bık bık.. zorla mı pilot yaptılar ? Cerrahlar da hemşirelere bık bık benim iş yüküm diyor mu hiç şahit oldun mu ? Demez , insanlık tarihi boyunca dememiştir. Acaba neden ? 7
  • Saygılar 16 Eylül 2021, Perşembe 23:28:12 Kaptanını, Üstünü bir meslektaştan üste koyarak baş eğip “saygılar” çeken F/O’lar olduğu sürece, daha çok konuşulur bu konular. Yapmayın şunu, sonra insan gibi merhaba dediğimizde saygısızlık olarak algılanmaya başlıyor, kim lan bu değişik bakışlarına maruz kalıyoruz. 8
    • Saygılar birader 16 Eylül 2021, Perşembe 23:32:49 Seninki de değişik bir kafa 21
    • The zombi 17 Eylül 2021, Cuma 09:31:24 Sen şimdi bu konularamı takıldın bunca sorun varken hayret 4
    • The zombiiiiiii 18 Eylül 2021, Cumartesi 16:48:48 Tam bir mankafa bunlar kesin çakma f/o dır 1
  • 777FO 16 Eylül 2021, Perşembe 23:10:14 Bugün Emirates 3000 kabin ekibi alıcağını duyurmuş .. Baktım 2000 dolar veriyor aylık adamlar bizim tr deki pilotlara verdiği paralar .. Dubai şartlarında 2000 dolar çok az para diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin .. 2-3 kişilik odalarda kalıyorlarmış cidden dediğiniz gibi .. Acaba Tk dan başvuran olurmu ? Tabiki olmaz .. Bizim şirkette kabinci olmak dünyanın en rahat işi 26
    • KA 16 Eylül 2021, Perşembe 23:37:53 Tabii ki başvuran olmaz, para için Araplarla yaşamak mı ? Asla 16
    • Dogru 16 Eylül 2021, Perşembe 23:48:40 Etin kilosunun 100lira olduğu ülkede 5k maaş almak hakkaten en iyi kazanan ve en rahat kmyiz. Boş yapiyosun boş 5
    • 777fo ya 16 Eylül 2021, Perşembe 23:52:33 Müdür sen bırak kabini falan. Kabinden alıp sana senden alıp kabine vermiyorlar. Kabinin maaşını kabin senin maaşını sen belirlemiyorsun. Yönetimle ilgili problem var bunu dile getir. Kimse kimseye sormuyor hiçbir şeyi. SEN BÜTÜN GÜCÜNLE BEN PİLOTUM VE HAKKIMI ALAMIYORUM diye bağır. Pilot bir büyüğün. 5
    • Boş yapma 17 Eylül 2021, Cuma 07:39:54 Trolluk yapmayin! 0
    • Tamamen yanlis bilgi 17 Eylül 2021, Cuma 11:32:50 Ben ,emirates de 8yildir calisan supervisor im.Aldigim ortalama ucretim 3800-4500$.Oyle dedigin gibi 2bin $ a buranin kahrini kimse cekmez! 6
    • Hic 17 Eylül 2021, Cuma 17:23:36 Hicbir tk kabincisi emirates’e katar’a gitmez gidemez zaten 14
    • Hiç rumuzlu 17 Eylül 2021, Cuma 21:04:05 Misal bu vatandaş kim bilir kim, ama önemli mi değil. Tk da çalışan bir kabin ekibinin yetkinliğini sorgulamak kendine mi düşmüştür ? Hayır. Emirates vs hayali kuran insanlar olduğu sanrısına sahip olacak kadar boş mudur ? Boştur. Kabinci diyerek içindeki kini mi dışa vurmuştur, haseti mi , kıskançlığı mı ? Kendi derdi. Burda sıkıntı bu karaktersizler değil, bu "hiç" olan kişilerin kimi para karşılığı kimi bedavadan yapıyor bu işi. Bir 20 senemiz böyle algı operasyonlarına yenik düştü. Gerçeği sana söyleyeyim eyy "hiç kimse" nerde çalışıyor olursan ol ! Biz her zaman bir ekibiz ve şirketi buralara bizler taşıdık.Sen dahil olamamışsan bu ekibe sebebi vardır. Kabinde kokpitte birbiriyle gayet saygılı çalışıyor, bu da yapılan operasyonlardan gelinen noktalardan belli. Bir tek eksiğimiz ülkeden sebep birlik olamamış olmak. Az kaldı aşıcaz bunları. Sizlere artık pabuç pahalı gelecek. Burda yazılanların hiçbiri bizim havadaki ofiste yaşanmıyor,gerçek sanıp eğlenenler varsa emin olun biz yazılanlara bakıp daha çok eğleniyoruz. 5
    • Km 18 Eylül 2021, Cumartesi 08:38:22 Kurulu düzenimiz var yeğenim. Şaka maka emirates’e tk’dan birinin başvurması zor. Neden? Bi kere çoğu evli barklı çocuklu, napsınlar çoluğu çocuğu bırakıp körfeze mi gitsinler? Ya da kadın/adam burda 15 senelik purser, napsın kıdemini çöpe atıp emirates’te junior olarak işe mi başlasın? Gençler, bekarlar %55’ler hiç düşünmeden başvuru yapsın zaten. 0
    • Emirates katar 18 Eylül 2021, Cumartesi 09:07:50 2500$ maas ve BAE’de 2-3 kisi ayni evde kalma konaklama imkani, yatilarda kokpit ekibinden farkli otellerde konaklama. Thy kabin memurlari icin balli sirkettir pilot muamelesi goruyorlar burada, hangisi neden gitsin katar’a emirates’e. Zaten gitseler de alinmazlar orasi ayri, ama sartlari TK’ya oranla cok cok daha kotu. Bunu bilen cingoz hostes gider mi oraya 8
  • Aklın yolu bir 16 Eylül 2021, Perşembe 22:54:27 Biz hakettiğimizi yaşıyoruz.bak nasıl Lufthansa’ya hiç mağdur etti mi falan derken yüzümüz olsun…. Herhangi bir stk nın veya sendikanın dünyadaki covid sonrası havayolu şirketlerinin işten çıkarma/ maaş politikası/ erken emeklilik politikası ile ilgili bir çalışma gördünüz mü? Hava iş, sözde muhalif havasen, talpa ya da pilvak???? Lufthansa, klm bae, wizzair airfrance american united southwest kabini kokpiti bu dönemde ne teklif aldı ne yaşadı bilen var mı?? O zaman dewamke hakettiğimiz bu. 0
    • Hava iş :)))))))))))))))))) 17 Eylül 2021, Cuma 22:10:57 Onlar anca tam aidat toplasın. Derin uykufalar aman ses yapmayın uyanmasınlar:) 0
  • Captain and the others.. 16 Eylül 2021, Perşembe 22:30:11 Şirkette Kaptan uçağın commenderi olarak sorumlusudur ve müdür pozisyonundadır.Şirket yönetmeliğinde de; Müdürlerden başlayarak yukarıya doğru sıralama gider ve öncelikleri BC'tan faydalanma hakları vardır.Sinyorite dediğiniz olay;Kaptan,F/O,Ska,ka vs diye gitmiyor.Bu şirkette bir sürü birim var.Bir senmisin değerli F/O kardeşim zamanı geldiği zaman Kaptan olursun maaile uçarsınız BC'ta.Bu olay yeni bir olay değilki yıllardır böyle.Daha önemli konular varken bir derdiniz pass bilet mi gerçekten?Birlik beraberliğin ve saygının olmadığı yerde hiçbir şey olmaz! Uçak F/o suz ucamadigi gibi,kabin memursuz da ucamiyor.Teknik ve yer birimleri olmadan da ucamiyor.Şirket sadece uçuş ve kabinden ibarette degil.Bu yönetmelik de sen istedin diye değişmez.Sevgiler.. 75
    • Sana sedat pekerden 16 Eylül 2021, Perşembe 22:55:53 Lannn bırakkkk!!! 6
    • Tmm 17 Eylül 2021, Cuma 00:29:08 He he sen dogrusun biz yanlışız. He he sen kazandın… sen daha uzağa tamam …. 0
    • 320Fo 17 Eylül 2021, Cuma 10:12:11 Haklısın birader yüce amirimiz olmazsa uçak gaz yemez 3
    • Fo 17 Eylül 2021, Cuma 15:55:47 Kaptanım tamam iyi konuşuyorsun ama boş konuşuyorsun. Bc dert değil. Verilen değer dert. Sen bu yüzden yanındaki Kaptanına değer vermeyenlerdensin. Kaç kere kaptan hatası kapattım bilmiyorum. E tabii benim hatamı kapatan kaptan sayısı daha fazla. Ama 2 kişi olmasının var bir sebebi. Bunu bi düşünün derim. Ayrıca temizlik ekibi olmadan da o uçak uçmaz. Onları neden dahil etmedin? Temizlik ekibi eğitimsiz başlar. Kabin 1 aylık eğitimle teknisyen 3 aylık eğitimle biz 3 yıllık eğitimle. Sistemden kimi çıkarsanız bu uçak uçmaz. Şu lafları bırakın artık. Ama arada kalifiye yada yeterlilik farkı var. Bunu anlamak neden iqsu 2 haneli insanlar için bukadar zor oluyor bende bunu anlamadım. Tskrler:) 3
    • Gaz kes diyen yolcu2 17 Eylül 2021, Cuma 16:16:25 Bal gibi de kabin ekipsiz ucus yapilabiliyor. Yolculara adamakilli 20 dk brifing versen zaten kabin ekibine gerek bile kalmaz, ekonomi koltugundan ucak indiriyoh burda 8
    • Keske 17 Eylül 2021, Cuma 18:44:54 Senin gibi dusunenler keske bir gun bu dunyadan gitse....o kucuck beynini alip , o vizyonsun algilarini alip bu dunyadan cekse ve gitse...ve arkasindan dusunup herkes yuzunu eksitse ki bu boyle olacak eminim! 0
    • eren 20 Eylül 2021, Pazartesi 01:22:23 Bunları yazanlar şirket çalışanı değil 25 sene uçtum şu konuşulanları birkez tartışmadık acil durum yaşadık kenetlendik yolcuyu tahliye ettik Çakma F/o süsü veeilmiş hangi meslekten olduğunu bilmediğim arkadaş herhalde buraya F/O gibi yazarak tatmin ediyorsun lükendini de meslek içinden olanlar gülüyor yazdıklarına bırak purser amiri km4 olmasa uçak kalkamıyor tahliye anında en son numara kaptanı yönlendirebiliyor boş yapmayın hiç 3
  • Nacizane tavsiyem 16 Eylül 2021, Perşembe 22:24:04 Genc fo arkadaslarim, saygi gormek istiyorsaniz disariya karsi durusunuz olsun. Durusunuzu, sadece ve sadece okuyarak kazanabilirsiniz. Sizler, cocuk gibi gorunmeye devam ettiginiz surece kabin da dahil herkes malesef sizi "kaptan" yerine koymaz.. 25
    • Yazı ya bak 17 Eylül 2021, Cuma 09:39:12 Aman kabin ne kadar olgun öyle, hep first officer ler degil ! Kedi ciğer demiyorda olgunluk diyor. Şurdan bsg ya… 7
    • Yazmayacaktım ama.. 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:33:49 Evet pilotlara saygı yok şirket içerisinde, bunun sebebi pilotların maaşları, ama pilotlar şirket dışında büyük saygı görüyor. Madem pilotlar saygı görmeyen insanlar, öyleyse NEDEN pilot birisiyle görüştüğünde (bir kereliğine bile olsa) etrafına çevrene arkadaşlarına ailene davul zurna ile haber veriyorsun??? Kendi rızanızla birlikte olduğunuz o ‘saygı duymadığınız’ pilotlar sizden ayrılınca şantaj tehdit çirkefliğine kadar gidebiliyorsunuz. Yalansa yalan de… Kabin memurlarına ise sadece şirket içinde değil şirket dışında da kimsenin saygısı yok, bunun sebebi (çok azınız hariç) maaşlarınız değil görgüsüzlüğünüz ve sonradan görme oluşunuz, kompleksli oluşunuz, kezbanlığınız, önünüze gelen pilota yürümeniz yakınlaşmaya çalışmanız, eşlerinizi sevgililerinizi aldatmanız (kendiniz anlatıyorsunuz), yatılarda uçaktan alkol çalıp odalardaki alemler (artık şirket alkol sayımı yapmalıdır, uçaktan çok sayıda alkol çalınıyor haberiniz olsun), yatı otelindeki business class yolcularının odalarına girip çıkmanız (bu gözler neler gördü), business class’tan kartvizit toplamanız, babanız yaşındaki adamlarla bir akşam yemeği için…, galerici kovalamanız, doktor peşinde oluşunuz, hatta taksicilerle bile sevgili oluşunuz. Instagram’da aranmanız, önünüze gelen her fırsatı değerlendirmeniz. Yabancıların bir taraflarını öpüp, borunuzu Türk erkeklere karşı öttürmeye çalışmanız, yabancı özentiliğiniz. Şirket kaynaklarıyla fotoğraf çekildiğiniz ülkelere sanki kendi kaynaklarınızla gitmişsiniz izlenimi vermeye çalışmanız. Evli barklı adamlarla yatlarda gecelik takılmanız ve bununla övünmeniz. Yalansa yalan de? ‘Bunlar olmuyor’ desene. Dünya kadar para kazanıp halen başka şekilde para elde etme çabalarınız… Dakar’da iç organlar patlatmanız. Sadece Bu şirketi Türkiye’de değil dünyaya rezil rüsva ediyorsunuz. Vizyonunuz yok. Hayatta kendinize hiçbir şey katmamışsınız. Ve halen kendinizi pilotlarla kıyaslamaya çalışıyorsun aynı haklara sahip olmak istiyorsun aynı zammı almak istiyorsun. Olaya bak Dahası da var. Bir pilotla sevgili olmak hatta evlenmek sizin ve ailenizin adeta rüyası. Her seferinde halanız teyzeniz hatta anneanneniz bile size ‘şirkette bir pilot buldun mu evlenmek için?’ diye sormuyor mu? Şimdi söyle bakalım kim neden insanlar hosteslerine saygı duysun? Diğerlerinin adını da kara çıkarıyorsunuz. Saygı duyan kim varmış? Suç sizden ziyade sizi denetlemeyen cezanızı vermeyen şirket yönetiminde, göz yumanlarda. Rezil ediyorsunuz bu şirketi de çalışanlarını da. Halen gelmiş diyor ki pilotlara saygı yok. Bunları saygıdeğer arkadaşlar haricindekiler için söylüyorum, onları tenzih ediyorum. 6
    • Kartvizit 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:34:56 Kartvizit toplayan garson gelmiş bana saygınlığın yok diyor. Ne hale geldik 5
    • Kartvizit diyen 22 Eylül 2021, Çarşamba 18:39:15 Senin viziten kaça ? Aile mesleği mi ?! 0
    • Yazmayacaktıma.. 22 Eylül 2021, Çarşamba 18:42:32 Adını yazsana bir önce delikanlı 0
  • Sessiz FO 16 Eylül 2021, Perşembe 22:21:33 Asker vs Sivil , F4-F16 vs Kara Havacılar , Fo vs Kabin, karıştır ortalığı bak keyfine , Allah sonumuzu hayır etsin 0
  • Amaç 16 Eylül 2021, Perşembe 21:28:22 Amaç hep aynıydı, kabini kokpiti tekniği tgsyi birbirine düşür ki yönetmesi kolay olsun, böl parçala hepsini birbirine düşman et birlik olamasınlar haklarını aramasınlar böyle cedti zırttı ıvır zıvırla uğraşsınlar 1
  • F/O 16 Eylül 2021, Perşembe 20:54:31 Sayın yazar öncelikle çok teşekkür ederim. Çok güzel bir yaklaşımınız olmuş. Ancak yazılarınızı km zihniyetinin anlayacağı dilden yazmanızı naçizane tavsiyemdiir. Çünkü onların anlayacağı dil başka. Sayın NEVİN görmüyor mu acaba bunların halini? Acınası bir tahrik durumundalar. Ayıp! Tabi bu tabiri biliyorlarsa! 21
    • Km zihniyeti 16 Eylül 2021, Perşembe 21:30:19 Senin zihniyetin ve görgün yazdığın yorumla açıkça belli. Biraz daha çabala belki zihniyetini gelistirebilirsin 4
    • Zihniyetini 16 Eylül 2021, Perşembe 22:26:36 Bak yorumunun üstündeki insanların ifade biçimine bak, senin terbiyesizliğine bak. Zaten trol olmayanlar kızıyorsa senin gibi eğreti tipler yüzünden. Sen kimsin ? Haddini bil. 2
    • Aynen 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:36:10 Bunlarla konuşulacak dil bu değildir. Nevin hamıma görev düşüyor ama umrunda mıdır bilinmez 2
  • FO 37x 16 Eylül 2021, Perşembe 20:28:09 FOların çoğu pilotluğunu tk'ya borçlu. tk eğitimini ödemese, havayollarının kapısından geçemeyecek hatta uçağa bile binmemiş olacak bir ton FO var şuan. pilotluk eğitimine 1 lira harcamamış, ilk eğitim günü işi garanti olup ittire kaktıra pilot yapılan tipler bunlar. bunu o yollardan çok daha zor şekilde geçmiş kaptanlar da biliyor, yıllarını kabine vermiş kabin ekibi de biliyor. bu yüzden saygı duymuyor. üstüne her yere bilmem kaçıncı filo diye sosyal medya hesabı açmayı bildiğiniz halde maaşlar yarıya indirilip geri getirilmeyince gıkınız çıkmadan uçmaya devam ederseniz kimseden saygı beklemeyin. borçlu FOlar aslında ortak hareket etse şirketi zor durumda bırakabilecek tek grup ama o kadar ezilmeye alışmışlar ki akıllarından bile geçmiyor. 35
    • Filo kovalamaya devam 17 Eylül 2021, Cuma 13:11:11 Atanamamış memur. :) DLR di mi? 2
    • O yuzden 17 Eylül 2021, Cuma 18:48:07 O yuzden de asla ve aslaaaaa ayaklanamayacaklar...o kisileri pilot yaptilar amaaaa ozgurluklerini aldilar...bir yerde torpil donerse o yerde asla duzen olmaz 0
  • Tamam 16 Eylül 2021, Perşembe 19:59:02 Fo arkadaşların pas sıralamasındaki rahatsızlığının nedeninin sanki kabinmis gibi gösterilip saygısızca yorumlar yapılması toplum olarak kötü insanlar olduğumuzu tasdik ediyor. Neden sadece kabinle kiyasliyorsun? Sen teknisyenlere kadar bütün şirket çalışanlarıyla aynı kategoridesin yani r4. Pegasus tan kat be kat fazla maaş aldığımizi söyleyenler var. Ben 13yildir sirketteyim kabin amiriyim ve pegasusta çalışan arkadaşımdan sadece 2-3bin TL fazla alıyorum. Ama neden bayrak taşıyıcı ile low cost'u bir tutuyorsunuz ki? Bı zahmet ben fazla aliyim.ayrica iş yükümüz asla aynı değil! Ne yapalım bu kadar reklam bu kadar uçuş deneyimi vs dedikten sonra uçuşta millete kan mi kusturalim? 2 ay da kabinci yetişiyor diyorsunuz ama kaç senede amir yapabiliyorsunuz? Fo hemen kaptan olabiliyor mu? Kendinizi değersiz görürken bizi de degersizlestirmeye çalışmak, vasfindan dolayı az maaş alanın adamın daha fasifli adamın da kendi gibi sürünmesi isteğiyle burada kin kusmasindan farksız! Thyde az maaş almanız kabının suçu degildir. Ben asla ama asla uçuşta hiçbir arkadaşıma kaptanima saygısızlık yapmam. Saygısızlıkta gormem. Ama sen 25yasinda fo olup, 50yasinda kadına saygısızlık edersen saygı bekleme. Çok nadir gördüm ama gördüm. Aksini de gördüm. Böyle şeyler kimse yapmasın ve yapamaz. Herkes birbirine saygı göstermek zorunda. Umarım hepimiz biran evvel hakettigimizi alırız 12
    • Üzüldüm size 16 Eylül 2021, Perşembe 20:29:07 Ayy canım ya… fo nun konumunu hazmedemeyenler… 21
    • A330 FO 16 Eylül 2021, Perşembe 20:32:44 Ağzınıza sağlık amirim, çok sağduyulu bir açıklama olmuş 6
    • Bana uzulene 16 Eylül 2021, Perşembe 21:20:49 Kardeşim ben 40yasinda çoluk çocuk sahibi adamım. Ben senin konumunu neden hazmedemiyim? Benim tek derdim bu ulkede, su şartlara ragmen, ülkeme faydalı, insanlara saygılı cocuklar yetiştirmek. İnan bana, ne kimsenin maaşında gözüm, ne konumuna hasetim var.Umarım daha pozitif yorumlar yapacak olgunluğa erisirsin bir gün. 3
  • Ah ah eskiden 16 Eylül 2021, Perşembe 19:14:54 Hickimse bu kadar kötü,kin dolu degildi birbirine karsi,herkes saygiliydi,eglenirdi,gulerdi, selamlasirdi..maalesef yeni nesil hepsi boyle mutsuz,tatminsiz,kokpit,kabin,teknik,tum thy personeli ve tabiki tgs.sakın sen de bizim aldigimiz paraya calissaydin gorurduk demeyin,ben vardiyada part-time calistim yillarca,calistik ve cok sevdigimiz icin isimizi ve arkadaslarimizi cok mutluyduk ve o para da cok bereketliydi o yuzden.kimsenin maasi bizi ilgilendirmezdi 3
  • Pilot 16 Eylül 2021, Perşembe 19:02:28 Apron kartina bakarsaniz anlarsiniz. Birimiz SKP digerimiz Pilot. Gosterilmesi gereken saygi belli. Ama Kokpitteki kader arkadasindan saygi goruyomusun ki kabinci biletci seni adam yerine koysun. Gidelim arkadaslar vakti geldi de gecti. Hepimiz o üç sırma icin kan, ter, gozyasi doktuk. Bunun bir bedeli olmali. Hintliler ingilizler nasil domine ediyorsa buyuk sirketleri biz de ederiz. Bunun icin gerekli butun YETENEK ve EGİTİMLERE sahibiz, bizden oncekiler gibi birbirimizi gommeyelim yeter. 16
    • Kabinci biletçi 16 Eylül 2021, Perşembe 22:40:25 Sen daha çok beklersin saygı görmeyi 7
    • Terbiyesiz 17 Eylül 2021, Cuma 10:58:02 Kabinci, biletci ne demek ya! Sen nasıl terbiyesiz bir insansın öyle! Çalışma arkadaşın onlar senin, f/o olman seni kimseden üstün yapmaz. 4 yıl Lufthansa da çalıştım, kabin ekibi ile birlikte uçak temizliğine yardım eden kaptanlar gördüm, uçaktaki soğuk içecekleri aşağıda yükleme yapan işçilere götürüp kendi elleriyle doldurup ikram eden f/o da. Ama bizdeki kadar kendini beğenmişi hiç bir yerde görmedim... 4
    • Lufthansa 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:38:44 Oldu az salla biraz. Aynen aynen hatta kaptanlar kabine gelip security check yapıyorlar. Bak şimdi avrupa havayollarının hemen heöen hepsinde uçuş öncesi KA km’lere emergency ve safeyy soruları sorar bilemeyenin uçuşu alınır, tk yapsa hepiniz dökülürsünüz. Gelmiş lufthansa diyor bize 67
  • :) 16 Eylül 2021, Perşembe 18:12:31 Her iş bitti pass ced kaldı, siz burada birbirinizi yiyin sonra koşa koşa gidin uçuşa hadi bakalım ileri marş :) 3
    • Ska 16 Eylül 2021, Perşembe 18:45:34 Orneklere bak orneklere tarıhte kac tane var bu orneklerden o kadar da yapsın ındırsın yanı ucagı 6
  • FO 37x 16 Eylül 2021, Perşembe 18:04:11 FO kışı geçirir ama yediği ayazı unutmaz, FO yazı geçirir ama yediği sıcağı unutmaz, FO seneyi geçirir ama yediği kazığı unutmaz.. Unutma Fo ama eğitim borcunu unutma. 140-160bin eurolara imza atıp koltuğu satın alırsanız, borcunuz var diye şurdan şuraya gidemiyorsanız sizi kimse adam yerine koymaz.. TK akademiden gelen hiçbir FO'nun KA-KM kadar şirkete katkısı yoktur. Bu kişileri 1 lira dahi vermeden yoldan toplayıp pilot yaptı TK, hayat verdi, karakter verdi. Nankörlük etmeyin. Çok istiyorsanız borcunuzu ödeyin ve gidin. Yoksa uçuşa, marş marş. 62
    • Ska 16 Eylül 2021, Perşembe 18:44:47 Fo kım oluyor ben yıllarımı verdım ska olarak 22 yıldır ucuyorum ıse gırelı 1 yıl olmus adam mı benden once ucacak sınyorıteye bakılmalı kaldı kı butun fo lar artık uc sırmalı ıkılı yok 39
    • Akademili 16 Eylül 2021, Perşembe 18:52:05 Bizde karakter eski isimizde de vardi da keske sen de sonradan bile olsa biraz kazanabilseymissin... Bu ne saygisiz bir yorum ya boyle. Sokaktan toplamismis lafa bak. 12
    • Ska 16 Eylül 2021, Perşembe 19:09:09 Yalan mı ne çabuk unuyorsunuz geçmişi sokaktan lise mezunu toplamadılar mı ihtiyaçtan ne cabuk unuttunuz 13
    • Ökkeş Aygır 16 Eylül 2021, Perşembe 21:00:45 kabin amirleri kuantum fiziği ise akademililer newton fiziğidir. Kabin amirleri lale devrindeki lalelerdir, akademililer çorumun bozkırıdır. Kabin amirleri yüzüklerin efendisidir, akademililer recep ivediktir. Kabin amirleri bitcoindir, akademililer shitcoindir. Kabin amirleri yeniçerilerdir, akademililer lağımcı ocağıdır. Kabin amirleri ronaldinho ise akademililer selçuk şahindir. Kabin amirleri bogota yatısı ise akademililer karaçi git geldir. Kabin amirleri gaziantepten gelen baklavadır, akademililer kurhane tatlısıdır. Kabin amirleri metallica ise, akademililer murat kekillidir. Kabin amirleri flamingodur, akademililer balporsuğudur. Ey sevgili akademili kardeşlerim! seviyemizi bilelim, ona göre davranalım, saygıda kusur etmeyelim lütfen. Bu kafa başka bir seviye önümü ilikledim. 10
    • Ökkeş’e 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:39:11 Tipik boş beleş kabinci ağzı. 1
    • Sokaktan toplanmış 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:40:09 Bence hosteslerin bayağı bir kısmı sokaktan toplanmış, kalite ortada. Sektörde olmayan arkadaşlarımız bile gülüyor halinize kezbanlığınıza sonrasan görmüşlüğünüze 1
  • GERÇEKLER 16 Eylül 2021, Perşembe 17:39:43 Bir uçak nasıl ki kaptan pilotsuz uçurulamazsa Fo( yardımcı pilot)suz da uçurulamaz. Fo kokpitin ayrılmaz bir parçası ve üyesidir .Havacılık sektörü içinde olupta Fo ' nun uçak uçurmadığını, sadece kaptana belli konularda yardım ettiğini, âdeta otobüs muavinliği yaptığını zanneden insanlar var maalesef.Bu gibi şahıslar çıkıp burada Fo konusunda yorum yapıyorlar , bazı kabinciler de gaza gelip buna alet oluyorlar ne yazık ki .Bu bilgisiz, önyargılı ve haset kişiler ne yazarlarsa yazsınlar Fo bir kokpit üyesidir,iyi bir eğitim almış nitelikli bir personeldir.. 9
    • KOKPİTE GİRMEYEN KAPTAN 16 Eylül 2021, Perşembe 18:00:27 Kesinlikle F/O ları yabana atmayın lütfen . Kaptanların gözüne kestirdikleri bir şey olunca ( anladınız siz onu ) kokpite hiç girmeyen kaptanlar var . Zavallı F/O da tek başına kokpitte uçuşu tek başına tamamlar . Bu olay da gözden kaçan önemli hususlardan birisidir . 18
    • Maalesef 16 Eylül 2021, Perşembe 18:06:05 Bunu anlatmak zorunda kaliyoruz bir de 5
    • yazık 16 Eylül 2021, Perşembe 19:27:04 ama ne yazık ki aile terbiyesi alamamış 4
    • Pfff 16 Eylül 2021, Perşembe 22:51:55 Ya bu kabinciler kim ? Bir silkelenin kabinci nedir kabinci ? Kimsenin bir şeye alet olduğu yok, konuşmayı bilmiyorsunuz daha. Ya kelime dağarcığınız zayıf sadece işe gidip gelip kendinizi geliştiremediğinizden kültürsüzsünüz, ya da özellikle kendinizce bir mesleği alçaltma çabasında olan çapsızlarsınız. Şirket sizi sevip okşarken hırsınızı "kabin ekipleri"nden almaya çalışan koca koca adamlarsınız. Kabin personelinin yaş ortalamasına bakın , bir de kendinize bakın. Utanmıyorsunuz da. 4
  • Emirates 16 Eylül 2021, Perşembe 15:53:25 Bugün başvurdum, bakalım ne zaman ararlar artık 3
    • Hayırlısı 16 Eylül 2021, Perşembe 16:44:00 Hadi hayırlısı bakalım, sen öncü ol arkadan biz geliriz... 4
    • Ska 16 Eylül 2021, Perşembe 19:09:55 Nedense hep arap ülkeleri amerikada uçanınız neden yok 16
    • Sorunlu Kabin Amiri'ne 17 Eylül 2021, Cuma 03:50:45 Yeşil kartı alan Amerika'da da uçuyor ekobeyin merak etme. Az araştır, internet pakedinin hakkini ver. Yeşil kartı olmayan neden uçamıyor onun cevabini da bizden bekleme artik, cahil avutacak halimiz yok. 0
    • SKA e 17 Eylül 2021, Cuma 12:59:23 Amerika da neden uculmadıgını anlatsak anlayacak mısın? : 0
    • SKA adlı kabinciye 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:42:20 Abd’de maaş 4 bin dolar emirates’te 11 bin dolar. Niye abd’ye gitsin pilotlar? Az biraz kafanızı çalıştırın ya kabin 0
  • MAAŞ-ZAM 16 Eylül 2021, Perşembe 15:37:40 Ben diyorumki TÜM ÇALIŞANLAR KAT KAT FAZLA MAAŞ ALSINLAR. Şüphesi olanlar biraz araştırsın, bu bir kozmik bilgi değildir. İşveren bir birime fazla maaş verince diğerine az vermez. İş verenin amacı işciyi en verimli tutacak ( sadece bol karbonhidratlı yemek) şekilde bedavaya yakın çalıştırmaktır. Her emekçinin hayali zengin oşmaktır, her zenginin hayalide köle çalıştırıp daha zengin olmaktır. Bu sebeple Kabinde fazla maaş alsın teknikte alsın kokpitte alsın benena. Akıllı olun. 6
  • 10000$ 16 Eylül 2021, Perşembe 15:09:36 Katar emirates fo maaslari 10000$ + konaklama. Thy’de aldiginiz fo maasi 2500$ + (kabinden teknige yonetimden biletciye) herkesten saygisizlik. Fo’lar bunu iyi dusunsun. Katar ve emirates ceo’lari sadece pilotlara email gondererek maaslarini 1 eylul itibariyle eskiye cevirdi. Bakiniz, sadece pilotlara email gondererek. 8
    • Serdar hocam 16 Eylül 2021, Perşembe 15:37:57 Adamsin adam. Şimdi kezbanlar üşüşür yorumlara sana laf ederler ama sallama bunlar varoş tipler. 7
    • Vee 16 Eylül 2021, Perşembe 18:07:27 Konaklamayi pilotlara villa verirken kabin memurlari 2-3 kisi bir apartman dairesinde konakliyor 2
    • Alırlarsa 16 Eylül 2021, Perşembe 22:54:05 Buraya yine yazın olur mu, ben kabul edildim diye. Hakkınızda hayırlısı olsun. 2
    • Sadece pilotlar mi? 17 Eylül 2021, Cuma 11:02:04 Be cahil uçucu arkadaşım. Qatar Airways diğer personelden indirim ya da kesinti yapmadığı için onlara mail gitmedi. Eşim 6 yıldır qatar personeli, Pandemi başından beri ne kesinti yapıldı ne de zamlar durduruldu. Süreç başından beri 2 defa zam aldılar. Biraz örnek verirken araştırın, kendinizi değerli göstermek için saçmalamayın... 3
    • Aşağıdaki yorum yanlış 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:43:19 Kesinti kabinden de oldu katar ve emirates’de. Eşin katar’da başka işle meşguldur belki… 1
    • Yorum yanlış diyene 18 Eylül 2021, Cumartesi 12:06:34 Olmadı arkadaşım, mail attılar kabul eden personelden %10-%30 arası kesinti yapılacak, daha sonra bu yapılan kesintiler iade edilecektir diye. Kabul eden de oldu etmeyende, benim eşim kabul etmedi tk nin ne kadar kesecegine guvenemedigimiz için. O süreç boyunca da 2 defa zam yapıldı normal maaşları üzerinden. Ayrıca o imalı son cümlen senin ne kadar 5 para etmez biri olduğunu ortaya koyuyor. Kalitesiz canlı... 0
  • Yazıklar olsun 16 Eylül 2021, Perşembe 15:05:44 Kabini, kokpiti, kaptanı, f/o’su, teknik tgs… yorumları okuyorum ve gördüğüm tek şey saygısızlık. Aynı ortamda çalışıp herkesin birbirinden nefret etmeyi başarması da iğrenç. Kimsenin kimseye saygısı kalmamış. Siz birbirinize düşe durun, bu kadar uzaklaşın… sonuçta hepiniz toplu olarak kaybedeceksiniz. Bu ayrışmalar başladığı günden beri “değerli” thy “ailesi”nin bir parçası olmaktan çıktığınızı hatta bölündükçe artık insan olarak bile görülmediğinizi, adeta bilgisayar terimiyle 0 ve 1’lere döndüğünüzü göremeyecek kadar kin ve nefretle kör olmuşsunuz. Hepinize yazıklar olsun. Hepiniz tek tek değil, hepiniz bir olarak kaybedeceksiniz. 5
    • Bildigim tek sey 16 Eylül 2021, Perşembe 18:12:53 Herkesin pilotlardan nefret etmesi. Yer personelinin de kabin ekibinin de. Bunun sebebi pilotun bir nebze daha yuksek maas almasi. Bunlarin istedigi tek sey pilotlar kabin maasi alsin. 10
    • Bilgiği tek şey olana 16 Eylül 2021, Perşembe 19:11:56 Yanlış biliyorsun nedeni o değil nedeni yemekler anladın sen çay kahve 40 bc da istenen 2
  • Derde bak 16 Eylül 2021, Perşembe 14:44:37 Milleteki derde bak en güzeli Pegasus herkes eşit olması gerekende o 8
  • Neden acaba 16 Eylül 2021, Perşembe 14:36:24 Pandemi koşulların yarattığı bu geçici dönem dışında , Thy ile Pegasus pilotları birbirine yakın ücret alırken Thy kabın çalışanlarına neden Pegasus'tan kat be kat fazla maaş verir anlayabilmiş değilim. 9
    • Pilot 16 Eylül 2021, Perşembe 14:54:24 Pilot maasinda pgs iyidir, kabin maasinda thy acik ara ondedir. Ayni isi yapmalarina ragmen 11
    • Low cost 16 Eylül 2021, Perşembe 21:32:37 Bir karar verin Pegasus’la mı yarışılacak emirates, Singapur vebenzerleri ile mi, hizmet farkı var, mezuniyet farkı var, lisan bilen sayısı farkı var, var da var 1
    • Aynı iş 16 Eylül 2021, Perşembe 23:21:12 Aynı işi yapmadıklarından haberin bile yokken yorum yapman cahil cesareti olmuş. Şimdi bu gereksiz yorumlarınızın konu ile ne alakası var ? Çenenize kuvvet bol debelenmeler. 3
  • Gerçek 16 Eylül 2021, Perşembe 14:24:07 Dünyanın hiçbir havayolu şirketinde TK'da olduğu gibi Fo'lar ile kabin ( ced sıralaması dahil)aynı katagoride değildir. 8
    • Kara Tatvanlı Dubaiden bildiriyor 17 Eylül 2021, Cuma 11:07:46 Yanlış bilgi. Körfez firmalarında işe giriş esastır, temizlikçi daha kıdemliyse müdürden önce koltuğu alır. Sadece business pas kestirme hakkı olmaz. Ekonomide koltuk yarışına girerlerse dediğim geçerlidir. 1
  • Maaşı konuşun pass sıralaması 16 Eylül 2021, Perşembe 14:23:08 Sonraki konu 10
    • Konu 16 Eylül 2021, Perşembe 15:05:15 Bu sadece sirketin fo'lara saygi gostermediginin gozle gorulur gostergesi dostum 5
    • The zombi 18 Eylül 2021, Cumartesi 16:54:10 Beğenilere bakarsan boş kalmışlar kendileri çalıp kendileri oynuyorlar 0
  • Vatandaş 16 Eylül 2021, Perşembe 14:07:52 Hala First Officer ya da Yardımcı Pilotun uçağı hiç uçurmadığını sadece kaptana yardımcı olduğunu sananlar var bu işlerde çalışanlar dahil. Ben havacılıktan bihaber Thy yönetiminin de farklı olduğunu düşünmüyorum. Ülke komple kötü yönetiliyor arkadaşlar Thydeki bu maaş rezaletine de şaşırmamak lazım. Kim bilir Varlık Fonuna bağı Thyde'de ne büyük para aktarmaları dönüyor o aktarılan milyon dolarların acısı da personelden çıkıyor işte.. 2
  • Km1 16 Eylül 2021, Perşembe 14:01:12 Sizin yazınız ve bütün yorumlar inanılmaz. F/O’ların sinyoritesinin değiştirilmesi gerektiğine ben de inanıyorum. Sorumlu kaptanlardan sonra gelmeliler, şirkette daha fazla değer görmeliler. Fakat bu durumun suçlusu kabin personeliymiş gibi davranmanızı anlayamıyorum. Biz şirket personeliyiz ve sıralamamız da ona göre. F/O’lar da kabinle aynı sıraya konulmuyor, diğer bütün şirket personeliyle aynı sıralamada. Bizi öne atarak ne amaçlıyorsunuz, anlayamıyorum. 13
  • Sayın yazar 16 Eylül 2021, Perşembe 13:55:15 Kabini bi köşeye atar gibi konusmanız yakısık almamıs 20 yılını veren purser ile ilk senesinde ki fo bırakın aynı olmasın ayrıca fo niye var bu adam acil durumda ucak ındıremez mi bu bir kahramnlık öyküsü mü ozaman ben bir kahramanım cunku meslek hayatım boyunca 2 kalp krizi vakasında hastayı hayata döndürdüm çok boş bir yazı olmuş. Yayınlayın da endamınızı gorelım 105
    • Haha 16 Eylül 2021, Perşembe 14:01:54 Çok güldürdün. Yalnızca iki defa mı ? Ya bir Fo nun yaptıkları ? Koca uçak iki kişiye emanet. Kaç defa neler oldu neler uçuş hayatım boyunca yazsam roman olur. Kendinizi dev aynasında görmekten vazgeçin artık. 9
    • Begenmeyenlerin 16 Eylül 2021, Perşembe 14:35:08 Zoruna gitmiş haha a 12
    • Cpt 16 Eylül 2021, Perşembe 15:52:58 Kedini sev pursercım :) 10
    • Km 16 Eylül 2021, Perşembe 17:28:05 Ben bir km olarak diyorum ki uygulama yanliş idi.istersen 50 yilini ver FO kaptandan sonra gelmeli.kusura bakma ama 1 yillik ucan FO senin 20 yil ucmus olmana ragmen daha gerekli ve kıymetli.bence dedikleri gibi sen kedi sev daha iyi. 10
    • Kesinlikle 16 Eylül 2021, Perşembe 23:24:52 Çok doğru bir yorum. Yazar zaten dönem dönem bir oraya yakın bir buraya yakın. Genelde kabini tutan bir hali tavrı da yok. Bu tip konuların başlık altında yorum yağdıracağını bildiği için yapıyor bence. Tam anlamıyla mifak sokmak istemiş. Şirketten olabilir mi bak şimdi onu düşünüyorum. Bölün, ayrıştırın,kavga etsinler... 3
    • Purser 17 Eylül 2021, Cuma 13:05:11 Ne kaptan fo nun 100 de 1 i kadar sorumlulugunuz var. Ne de 100 de 1 i kadar emeğiniz. Anca boş boş kaptanım şöyle oldu böyle oldu çekersiniz. Saygı göstermem vs diyenler için de cem yılmaz ın söyledigi gibi yüzbaşının odasına tekme atıp girdim diyecek kadar inandırıcılar. Saygı göstermeyin de gorelim ekibin önünde nasıl ne duruma düşüyorsunuz. 0
    • Sana göre 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:45:39 20 yıllık duvar işçisi 2 yıllık mühendisten daha değerli :) 0
    • Purser’a 18 Eylül 2021, Cumartesi 03:46:22 Neden çoğu purser hep boşanmış oluyor acaba, her yatıda başımızın etini yiyorsunuz (77fo) 0
    • ENDAM 20 Eylül 2021, Pazartesi 00:52:49 Endamını gördün mü ? 0
  • ….. 16 Eylül 2021, Perşembe 13:42:09 ACT HAVAYOLLARI Kaptan ve F/O ilanı açmış bilgilerinize 3
  • F/O ne 16 Eylül 2021, Perşembe 13:16:58 Bir F/O dur aldı gidiyor. Kimseye kısaltmayla hitap edilmez.Doktorlara "Dr.ler" denmeyeceği gibi. 8
  • Tek çare drogba 16 Eylül 2021, Perşembe 12:47:38 Şimdi teknik de geldi Serdar Bey. Eksik bilgi vermeyin:) sadece kabin değil teknik de fo ile aynı klasmanda. Hiç bu kadar değersizleştirilmemişti kokpit. Ama fo sunu kokpitten saymayan kaptanın tuzu kuru. O gitsin marmarisde yazlıgında takılsın… çare emirates , qatar. 4
  • Kesinti farklı zam aynı 16 Eylül 2021, Perşembe 12:40:18 Kesinti kabşn kokpit farklı yaparken zammı aynı oranda yapmalarındaki amaç nedir? 6
    • Bu 16 Eylül 2021, Perşembe 12:44:39 Bunu bir thy yöneticisi açıklasın yemin ederim 30sene kamu görevi yapmaya razıyım maaşsız. Ama şunu biri açıklasın 3
    • Bak canım aynı oranda kesinti olmadı 16 Eylül 2021, Perşembe 13:30:36 Siz hani 2 sene önce tuş harici yüzde 50 indirdiniz ya... Hah işte onun bir kısmını geri verdiniz. bizden yüzde 35 kesinti olurken aslında sizden hiç kesinti olmadı.... Minik beynin alıyor mu???? 36
    • Pöser’a 16 Eylül 2021, Perşembe 14:14:15 Sen fazla konusma hadi git bana cay getir 9
    • %50 zam diyene 16 Eylül 2021, Perşembe 14:56:59 Hicbir zaman kokpit %50 zam almadi saskin. Kaptana %25 fo'ya%15 zam verildi, TIS zammi ile birlikte herkese yapildi. %50 zam degil KESINTI YUZDESI. Matematigin senin... 3
    • Pörsir 16 Eylül 2021, Perşembe 15:41:26 Kedili ve kedisiz pörsırlara fazla yüklenmeyin matematikten anlasalardı bu işi yapmazlardı bence. 6
    • Çay isteyene 16 Eylül 2021, Perşembe 23:27:16 Bence çayını evinde iç, ne olur ne olmaz ! 1
    • Allah rahmet eylesin... 17 Eylül 2021, Cuma 03:58:23 Mahallemiz sakinlerinden matematik, vefat etmiştir. Hatta dalağı yarılmıştır. Bir fatihayi çok görmeyin. 0
    • Kaldı mı dohuz? 17 Eylül 2021, Cuma 04:03:04 Bir de minik beynin alıyor mu yazmış (gülmekten ağlayan emoji) Az daha zorlarsan kokpite iyi bir artış bile çıkarabilirsin ha gayret. Hadi hadi, zorlama daha fazla kalk yerine yat. 1
  • Net soruyorum 16 Eylül 2021, Perşembe 12:32:47 Thy'den başka HANGİ şirkette fo ile kabin memurları beraber sıralanıyor?hiçbir 8
    • Km 16 Eylül 2021, Perşembe 13:52:06 F/O’lar kabin memurları ile bir sıralanıyor demek olayı çarpıtmak. F/O’lar bütün şirket çalışanlarıyla bir sıralanıyor. Günah keçisi de biz miyiz bu durumun? 11
    • Km'ye 16 Eylül 2021, Perşembe 14:57:45 O zaman daha beter durum 1
  • Yüce Kabin 16 Eylül 2021, Perşembe 12:30:25 Q sınıfı memur ve amirler FO dan fazla yada aynı maaş alıyorlar. Arkadaşım var gözümle gördüm. FO larla konuşmayıp kaale almayan tatlı purserlarımız var. FO lar uğraşsın dursun. Bu uçak tek kişiyle uçmuyor. Tüm çalışanlar çok değersiz hissettirildi. Herkesin kalbi kırıldı. 8
    • Haşaa 16 Eylül 2021, Perşembe 12:50:24 O purserlarki Tanri nin yeryuzundeki golgesidirler 5
    • Doğrucu Mahmut 16 Eylül 2021, Perşembe 13:53:13 O purserlar içlerini ďışarı yansıtma dönemindeler. Egolarını böyle tatmin eden vasıfsızların arasında egolu olmakla yaftalanan kaptanlar folar var o da yaftalayanların karaktersizliğini gösteriyor. 1
  • Prof.Dr. 16 Eylül 2021, Perşembe 12:27:07 Özel bir hastanede görev yapıyorum. Eşimi kendi çalıştığım hastaneye getirdiğim zaman bile ücret ödemek durumunda kalıyorum. Hemşirelerimiz de keza öyle. THY de özel bir şirket. Bence bu hakkı kaybetmeden yola devam edin. 27
    • La 16 Eylül 2021, Perşembe 13:28:07 Ne alaka 3
    • Hüsto 16 Eylül 2021, Perşembe 14:08:23 Yalanın bu kadarı, hem de prof’dan. Sen kimi kandırıyorsun ve burda işin ne. Zaten kılım size. 2
    • Prof dr'a 16 Eylül 2021, Perşembe 14:58:31 Doktorlar instagramda adlari onune dr kisaltmasi koyuyorsa pilotlar da koymalidir. 2
    • Dr’a 16 Eylül 2021, Perşembe 15:11:59 Dr’lar instagram’dan önüne gelene yürümedikleri kalmadı şimdi de airporthaber yorumlarında yürüyecekleri hatun arıyorlar 1
    • Proff 16 Eylül 2021, Perşembe 19:17:31 Benim bıldıgım proflardan randevuyu bıle zar zor alıyoruz o kadar dolular sen nereden vakıt buldun bu kadar boş boş yorumlar falan neyın profuu merak ettım 0
  • Bizim yerimiz belli 16 Eylül 2021, Perşembe 12:22:32 Ama Görgüsüzsen,boy boy fotoların sosyal medyada ise,çakma louis vuitton,rolexin varsa,A3 yada 1 bmw varsa,ekşi sözlükte konulu film gibiysen,kalogen de kullanıyorsan vb (ki çoğaltılabilir örneklerin) sektördeki sizin görev yerinizde belli..tenzih edip,saygı duyarım kendini bilenleri.. 4
    • Soru 16 Eylül 2021, Perşembe 12:35:26 İnstagramdaki hosteslerin çoğunun profili dışarı açık, neden? 6
  • Eğitim 16 Eylül 2021, Perşembe 12:22:03 Bir an önce kaptanlık ve first officerlık eğitimlerini açın. Zaten kaptan yaptığını C4 olarak ciddi maaş artışı olmadan uçurmaya devam ediyorsunuz. Çok büyük yanlış içindesiniz. planlamanın küçük hesapları yüzünden şirketi büyük zarara uğratacaksınız. planlama saat fazlası işi ile uğraşacağına geleceği planlama ile uğraşsın O emeği daha karlı alanlara harcamayı öğrensinler. 3
    • Ttt 16 Eylül 2021, Perşembe 12:46:51 Açmaya gerek yok yabancı pilot beslemeyi seviyoruz : 2
  • Yazıklar olsun 16 Eylül 2021, Perşembe 12:21:35 Fo ile kabini aynı kefeye koyana da , kaptanla ise verirken ayrı alırken aynı sayana da aynı şeyi diyorum. Biz neyiz? Kokpitte duran kabin memuru mu? Evet. O zaman başının çaresine bak fo kardesim. Ben bakcam cünkü… 4
    • 10 senedir aynı şeyler 16 Eylül 2021, Perşembe 14:36:47 Konusup duruyorsunuz hadi bi gidin be kardeşim kim zorla tutuyor 13
    • Bazi 16 Eylül 2021, Perşembe 15:45:41 Bazı kabinciler de cami önünde mendil acan sahte dilenci gibi fo lara gaz verip "siz gidin bizim maaşımız da düzelsin " diyor. Bu kadar onursuz olmayın be kardeşim. 5
    • Bazi diyen 16 Eylül 2021, Perşembe 23:31:29 Kimse bunu diyen o insanlara gereken cevabı orada vereceksin. Bizi etkilemez size yapılacak zam o konuda ayrıldık zaten. Ezbere konuşuyorsun bir de hadsizsizlik yaparak. Onursuz sözünü tüm kabin ekibi adına sana iade ederim. Kabinciler kimse git onlara konuş. 2
  • Fo 16 Eylül 2021, Perşembe 12:15:18 Bu kabini bu hale getiren yönetim ve eski kaptan tayfasıdır. Yönetimi anlarım bölmek isterler. Eski kaptan tayfasının da derdini biliyorum ama yazamam. Bu yüzden elde avuçta ne varsa gitti değer olarak. Eskiye getirmek cok zor. Sağındaki insanı “FO” veya “ikinci pilot” diye tanıtan insanlardan mı medet umacağız.(bizi kaptan olarak tanıtan kaptanları tenzih ederim). Sen kaptan demezsen, derdimizi savunmazsan, el oğlu veya başka birim olan ,uçak dolu olduğunda mutsuz olankabin zaten değer vermez. 7
    • Haklı 16 Eylül 2021, Perşembe 12:20:16 Kesinlikle haklısınız. Thy yönetimi ve eski kaptanlar bunun sorumlusudur. 5
    • Fo 16 Eylül 2021, Perşembe 12:45:37 Fo'larla sürekli dalga geçen bir kaptan taksi yolundan kalkacaktı neredeyse. 5
    • Artık gidin 16 Eylül 2021, Perşembe 12:54:41 Merak etmeyin. O eskilet ya teker teker gidiyor ya da nasıl davrancağını öğrendi artık. Ters konuşanı bilginizle dövün. Ama asla havada uçuşa yansıtmayın. Yere indiğinizde sağlı sollu girişin. Ama bilginizle. Prof olmanıza gerek yok çünkü ne sop ne fcom var onlarda. Fctm komple yok. Varlığından haneri olmayan var. Ben öyle yapıyprum. 6
    • işin doğrusu 16 Eylül 2021, Perşembe 13:54:56 Meriam webster diyor ki, captain: a senior pilot who commands the crew of an airplane. Fctm ve fcom a bakarsan doğru tabirleri bulabilirsin. İkinci pilotluk başka şeydir, kaptanlık başka şey. İkisine de kaptan desen bu sefer, sorumlu kaptan mı deniyor, sorumsuz kaptan olabilir mi?. First officer veya ikinci pilot olmak güzel bir şeydir, övünülecek bir ünvandır, en azından “ “sorumsuz kaptan” dan iyidir. 9
  • ZÜBER KASLI FO 16 Eylül 2021, Perşembe 12:12:19 Bir daha dünyaya gelirsem km olucam. artistliğimi de yaparım, ticaretimi de, yatılarda alemime, dönüşte bankamatiğe. Sorumluluk yok, rahat ederim. 6
    • Gümrük 16 Eylül 2021, Perşembe 12:18:59 Gümrükten alkol geçirip C kapısından çıkarım orada çantalara bakmıyorlar :)) 7
    • Check check 16 Eylül 2021, Perşembe 12:55:41 Hahha tespit gibi tespit. Valla ne kascam opc lpc line check health check onu check bunu check. Aldığımız para aynı. Check 4
  • Allah korusun 16 Eylül 2021, Perşembe 12:12:14 Bir kabinciyle sevgili olmuştum Allah kurtardı beni resmen, ve pilotların bunlarla sıralanmasını eş değer görüşmesini akıl sır almıyor. 12
    • :) 16 Eylül 2021, Perşembe 18:09:16 Travma 5
    • :))) 17 Eylül 2021, Cuma 12:54:10 Kuyruk acısı 2
  • Muamele 16 Eylül 2021, Perşembe 12:10:33 Kabin memuru muamelesine maruz kaldıktan sonra kaptan olduğumda ben de aynı muameleyi ekibe yaparsam ne olacak peki? Pass km’leri almayıp phuket’te bırakırsam??? Kim bana neyin hesabını soracak. Kaptan insiyatifinde bu. Ben fe kabine insiyatif kullanmayacağım 5
    • Komik 16 Eylül 2021, Perşembe 12:41:30 Kaptanların pass almama insiyatifi mi varmış? 11
    • Peh peh peh 16 Eylül 2021, Perşembe 14:05:15 Kaptan olunca pass kabin ekibini uçağa almama yetkisi olduğunu sana in einstein f/o ya bak sen. Hadi bir dene de görelim operasyon sana neresiyle gülecek 17
    • Kaptanın pass almama hakkı mı 16 Eylül 2021, Perşembe 14:38:54 Hahaha güldürme beni şirket alacaksın diyorsa alacaksın kardeşim boş yapma işine bak hafi 25
    • Sirket 16 Eylül 2021, Perşembe 15:00:06 Sirket alacaksin diyorsa neden KA kolpite gelip alalim mi fiye bize soruyor? Jumpseat icin 3
    • Cvp 16 Eylül 2021, Perşembe 15:00:58 Kaptanlarin jumpseat almama hakki elbette var. almayani da var. business bos olsa da kabinciyi business'a upgrade etmedigimiz gibi. 2
    • Km’lere 16 Eylül 2021, Perşembe 15:36:54 Küçük aklımızca yorum yapıyorsunuz adam jumpseati kastetmiş den yo. Hani uçak dolu olunca puket’ten istanbul’a 10 saat pass jumpseatte eğik büğük gelebilmek için yolcuların yanında bekleyerek kaptanın sizi alması için gözünün içine baktığınız pass jumpseatler 3
    • Muameleci 16 Eylül 2021, Perşembe 23:43:15 Yani insan kaptan olacağım zaman yapacaklarım... listesine bunları ekliyorsa var o şirketin haline 1
    • The zombi 18 Eylül 2021, Cumartesi 17:00:05 Kaptanların pass ları alıp almama yetkisi diye bir şeyin olmaması gerekir delinin biri kuyuya taş atmış elli tane akıllı çıkaramıyor. Allah aşkına bu kaptanın işimi. 0
  • Flight crew 16 Eylül 2021, Perşembe 12:08:45 Flight/cockpit crew = kokpit ekibi // cabin crew = kabin ekibi. Yani kabin ekibi uçuş ekibi değildir kokpit ekibi değildir kabin ekibidir ve tüm dünyada böyledir. Kabin ekibine uçuş ekibi dersen teknisyene arfff’ye bilet satana da demek zorundasın. Thy daha bunun bile farkında değil 7
    • beyinsiz 17 Eylül 2021, Cuma 13:23:49 bizde görevimizi ucsk havadayken yapıyor ve uçuş tazminatı olarak alıyoruz siz hava yolu aracını kullandığınız için kokpit ekibisiniz bizde o uçağın kabininde görev yaptığımız için kabin ekibiyiz birlikte ucuş gerçekleştiriyoruz uçuş ekibi oluyoruz bilale anlatır gibi anlattım ama beyin yok anlamamışsındır siz kendi kendinize kokpitte takılsanız niye para versinler kime ne senin pilotluğun yolcudan para kazandığınızı unutmayın 4
  • Ayak bağı 16 Eylül 2021, Perşembe 12:06:55 Kabin memurları her konuda kokpite ayak bağı olmuştur. Zam yapılırken aynı zam yapılması zorunlu olduğundan kokpite kabin zammı yapılmaktadır. Haklarda ise kabin memurları yüzünden HAVAİŞ’e mecbur kaldı kokpit. Kokpitin elini kolunu bağlamaktadır bu kabin. Sendikasal haklara bile sahip olamıyoruz bunların yüzünden.. 12
    • Doğru 16 Eylül 2021, Perşembe 12:18:14 Maalesef doğru özellikle sendika konusunda. Kabin kokpit farklı sendikaya üye olmalıdır 3
    • Doğru’ya 16 Eylül 2021, Perşembe 14:09:15 %100 katılıyorum bu arkadaşa. Kabin, kokpit sendikası bence de ayrılmalı. En azından kabin sendikası kendi seçtikleri sendika yönetimini sadece ve sadve 3 kuruşluk ödemeyi havasen üyeleri alamayacak diye bir dedikodu çıktığında olduğu gibi yarı yolda bırakmaz. Siz gidin önce attığınız imzanın ardında durun. Her gün 20-25 dk havasene geçin diye briefing yapan iki kaptandan birinin hiç havasenli olmadığı, diğerinin de ilk ayrılan 10 kişi içinde olduğu ortaya çıkalı çok uzun zaman olmadı. Bırakın bu işleri, önce meslektaşlarınıza bakın 7
    • Dogruya'ya 16 Eylül 2021, Perşembe 15:02:55 Havasen resmi sayisi 4500 idi, kabin memurlari gelmedi diye cogunluk toplanamadi. Telegram grubunda mevcuttur resmi uye sayisi, eskiye bakin. Dolayisiyla pilotlarin %90'i havasen'e gecmisti zaten. Sizin yuzunuzden HAVAIS'e mecbur kaldi bu millet, tum sirket. Sorumlususunuz 2
    • Allahım allahım 16 Eylül 2021, Perşembe 23:49:38 Ayrı bir sendikası olup, bu ayrı sendikayla yetkili sendikaymış gibi şirketle arasında dialog kurabileceğini sananlarla mı çalışıyoruz ? Sertifikayla meslek edinir okumazsan böyle komik ifadeler kullanırsın işte. 3
  • Sirket 16 Eylül 2021, Perşembe 12:05:09 Diger sirketlerde fo ile kabin maas orani 5’tir. Thy’de 2-3. Onumuzdeki 5 sene icinde KA maasi kaptan maasina cekilebilir. 3
  • Meyve-Sebze 16 Eylül 2021, Perşembe 11:59:32 İnanılır gibi değil KA ile FO yu aynı kefeye koyan zihniyeti. Gençler bilmez pazar filesine bile meyveler sebzeler ayrı ayrı konurdu. 3
  • Serdar bey’e 16 Eylül 2021, Perşembe 11:53:02 Bir pilot olarak teşekkür ederim. Thy bile sizin kadar kokpitin değerinin farkında değil. Allah’tan siz bunları habere taşıyorsunuz. 2
  • Bence 16 Eylül 2021, Perşembe 11:51:20 Kabin memurları uçağı uçursun fo’lar kabine geçsin galley’de goygoy yapsın uçuş sonrası yatıya giderken alkolu cukkalayıp diğer km’lerle ekiple alem yapsın. Yani roller değişsin ltfn. 6
  • Bir pilot 16 Eylül 2021, Perşembe 11:49:42 Ben anlamam. Acil durumda beni aynı değerde gördüğü kabinciye uçağın kumandalarını devrederim madem aynı maaşı aynı değeri görüyoruz o cebelleşsin 4
  • 320fo 16 Eylül 2021, Perşembe 11:47:20 Yaklaşımınız için teşekkürler.Bizler fo lar olarak yerimizi biliyoruz ve olması gerektiği şekilde hiyerarşik düzene saygılıyız. Havacılık işi a'dan z'ye bir ekip işidir ve görev paylaşımı vardır. Bir parça eksik olursa bütün resim tam olmaz. Bizler kabin memuru arkadaşlarımıza gerektiği saygıyı gösteriyoruz fakat aynı saygıyı alabiliyor muyuz emin değilim. Genellemek tabiki yanlış olur fakat bazı arkadaşlarımızdan biz sizden eskiyiz, herkes yerini bilsin ambiansını açıkçası alıyoruz. Bu örneğe bazı sorumlu kaptanlarımızın maruz kaldığını bile gördüm. -Halbuki ne gerek var herkes saygı sevgi çerçevesinde işini icra edebilir. Kokpit ekibi kokpit ekibidir kendi arasında sınıflandırması vardır. Kabin ekibide keza öyle. Benim sinyotirem nasıl şirket yöneticileriyle yada sorumlu kaptanlarla bir değilse. Kabininde benimle bir olmamalıdır. Kabinden gelen nice dostlarımız var onlarda bu düşünceyle hemfikir.Burada yanlış adaletsiz haksız bir kanaat olacağını düşünmüyorum.Herkese iyi uçuşlar. 1
  • PİŞMANLIK 16 Eylül 2021, Perşembe 11:44:49 THY hayatımın pişmanlığıdır. hiçbir dönem kendimi bu şirkete ait hissedemedim. 2
  • Kafam karıştı 16 Eylül 2021, Perşembe 11:41:45 Madem fo’lar ced pasa bilette kabinle sıralanıyor neden bu pandemi zamanında fo’dan %50 km’den %35 kesinti yapıldı? Fo’dan da %50 yerine 35 kesinti yapılmalıydı madem fo’ya kabinci değeri veriyorsun 5
    • Aynen 16 Eylül 2021, Perşembe 15:03:46 Kesinti farkli ama zam ayni olacak, thy yoneticileri kendilerini akilli saniyor biz bunun farkinda degiliz sanki 1
  • Zam 16 Eylül 2021, Perşembe 11:40:34 Bu sirket oyle sacmadir ki, kaptana %25 fo’ya %15 zam verirken, kesinti yapinca ikisinden de %50 kesinti yapiyor. Madem kaptan ile fo farkli, neden farkli kesinti yapmiyorsun?? Bekleyin gorun kesintiler fo’ya %50 kabine %35 iken zam yapilinca ikisine de ayni zammi yapacak bu sirket. 3
  • Yorum 16 Eylül 2021, Perşembe 11:38:01 Thy’de fo’lar ile km’ler ayni grupta siralanir. Maas olarak da ced pass biletlerde de. Oyle sacma bir sirket iste. 6
  • Kpt350 16 Eylül 2021, Perşembe 11:23:45 Bir zamanlar Tk da fo luk yapmistim. Kapali bir timarhane fanusunin icinde yasadiginimiz ancak yurt disinda daha profosyonel kadrolarla calisirken farkedebildim. Arkadaslar dunyada tek ulke Turkiye olmadigi gibi tek havayolu sirketi de Thy degil. Biraz daha gozunuzu ve ufkunuzu acin lutfen. Akbabalar gibi sirkete ve memlekete ususmus, liyakatten uzak beyinsizler ve siyasiler var. En azinda buyuk bir cogunlugu. Hepsini ayni kefeye koymak da hakkaniyetli olmaz. Avusturalya’dan sevgiler. 4
    • Avusturalya? 16 Eylül 2021, Perşembe 12:36:59 Orası neresi ki? Avustralya yazacaktın herhalde :) esenyurt'a sevgiler.. 17
    • Bağcılar çocuğu 16 Eylül 2021, Perşembe 14:09:59 Bağcılara da bekleriz :) 9
  • BAYRAK TASIYICI 16 Eylül 2021, Perşembe 10:53:35 bayrak taşıyıcı hangi firmada fo kabinle aynı ced pass bilet sıralamasına giriyor?ama bu saçma şirket kabin şirketi olmuş. 2 ayda eğitilen insanlardan oluşan topluluk her dediğini yaptırıyor . fo luktan kaptanlığa geçtiğiniz gün bir anda 12 bin kişi öne geçiyorsunuz . şaka gibi ama gerçek. zaten geçmişte kaptanlardan sonra gelen sıralama bir gecede tüm diğer personele düşürülmüş. saygı değer yönetim kadromuzdaki fo düşmanı kaptanlarımızda buna göz yummuş. kaptanlar dahil kimse tarafından sevilmeyen fo lar gitmeye başlayınca utanmadan zamları cebe indirirsiniz. kabin de haddini bilsin fo yine kokpit personeli herkes yerini haddini bilecek. 9
    • Tk 16 Eylül 2021, Perşembe 11:39:11 Tk’ya gore fo kabin personelidir. Burada suclu sorumlu thy yonetimidir ve km’leri simartan thy zihniyetidir. 7