01 Haziran 2015 Pazartesi, 00:00:11 / Toplam : 33 yorum
Çok beğenilenler
DEMOKRAT
01 Haziran 2015, Pazartesi 02:33:03
Ali Bey iyi güzelde, 'on yıllar önce zamanın yöneticileri hata yaptı, artık yerli uçak trenini kaçırdık' diye hiç bir şey yapmayalım mı? Karalar bağlayıp ağlayıp kendimizi yerden yere mi vuralım? Mütevazi de olsa bir yerlerden başlamak gerekiyor, şu anda da yapılan bu zaten.Bence şu andaki şartlara göre yapılabileceğin en iyisi yapılıyor. 60
Ben
02 Haziran 2015, Salı 14:40:28
Ben Türk pilot ve mühendislerine güvenilirse cok ıyı bır malzeme cıkacagına ınanıyorum., elimizde fırtına gıbı cocuklar var.. Neden olmasın.. Bekleyelim görelim..50
Tüm yorumlar
iPhone Uygulaması
08 Haziran 2015, Pazartesi 17:00:25 Birde 90senedir sizin gibiler yüzünden bu ülke geri kaldı diyene sözüm 90yıl içinde sağ partiler yönetti arkadaşım insan aynayı biraz kendine tutar hiçmi yanlışım yok diye.13senelik iktidarın şimdimi uçak yapası tuttu neredeydi akılları 90senedir yok erbakan md yi alıcakmışta piyasada tutulmayan ekonomik olmayan yolcu konforu olmayan md mi alınır 2000yılında hiçmi uçağa binmedin airbus neler yapıyor bildinmi flyby wire Arinch429 duydunmu bunlarıda benim fikrimi beğenmiyorsun.Ayrıca dinide her şeye alet etti senin o adamın elinde kuranmı sallamadı meydanlarda söylenmedik yalanmı kalmadı.Allah aşkına bunu söyleyen Temel Kotil olursa tabi inanmam nasıl thy yi yönettiğini gördük 6000kişi işten atıldı daha ne diyim.Allah inancı tabikide yaşama sebebimiz ama bu kadar yalan dolan ve sahtekarlar bana Allah inancını öğretmedi sizden önce ineğe tapmıyorduk.00
iPhone Uygulaması
07 Haziran 2015, Pazar 12:04:13 Sen binme o zaman dorniere Madem hırsızsa bunlar. Yok efendim dini argümanmış. Hayattaki varlık sebebini anlamamışsın sen daha biraz oku bunları çözersin. Biz inanmıyoruz devletin bir kuruşunu çaldıklarına , milli uçağı yapacakları içinde minnettarız01
sefer
07 Haziran 2015, Pazar 01:30:00 Zaten bir tek muhalif yazarlar bilir bu işi hükümet kara cahil01
iPhone Uygulaması
06 Haziran 2015, Cumartesi 15:48:17 Seçim öncesi Muhalefet yapacam diye saçmalıyorsun. Bu ülke sizin gibi zavallılar yüzünden 100 yıl geri kaldı. Almanlar sizinle gurur duyuyor01
iPhone Uygulaması
05 Haziran 2015, Cuma 04:33:41 hükümet yanlılarının "dünyada kimse %100 uçak üretmiyor, dışarıda yaptırıyorlar" sakızından bıktık. bunu herkes biliyor. sen kendi markanı yarat yine herşeyi dışarıda yaptır. aslan payı karı cebine koy. markadan bahsediyoruz marka. markan yoksa onun bunun oyuncağı olursun, sen üretirsin başkası yer. anlatamadık gitti.01
iPhone Uygulaması
03 Haziran 2015, Çarşamba 21:16:10 Yorumlarımı yayınladığınız için teşekkürler yapılan diğer yorumlarıda okuyorum ülkemiz havacılığa artık birşeyler yapıyor ve bu bizim için tecrübedir milli uçak için yeterli kapasitede deneyim kazanmamıza sebep olur.Ancak ayakkabı kutusu dünya terörüne destek ve eş dost hısım akrabayı ve piramit şeklinde en alta kadar yayılan çıkar zinciri kuruldu bir inattır bırakmak istemiyorlar,en son evlere kahve geldi.Seçime az bir zaman kaldı benim için fikir güzel,dornier yanlış,yapacak olan ise güvenilmezdir.Kim yaparsa yapsın havacılık büyük para getirir ülke ekonomisinin lokomotifi olur ancak sektörde büyüme yaşanıyor thy nin borcu milyar dolarlar diğer şirketlerde aynı borca girdi ve her alanda tecrübeli personel yok teknisyen yok pilot yok işsizlik artarken yabancı personel ihanettir ülkeye bütün bunlar böyleyken hem çalarım hem yaparım düşüncesinde olan iktidar seçmenindende dini argümanları kullandığı için destek alıyor.Böylesine sahtekarların yönettiği bir ülkeden milli uçak çıkarsa çok garip olur.İşadamlarını bilirsiniz dornieri satın alan devletten ne kadar borç aldı aldıysa kimin sayesinde ve güvenilirmi?günümüz Türkiyesinde her türlü üçkağıt iliklerimize kadar hissediliyor ben bunlara güvenmiyorum arkadaş.00
Kara Cahil
03 Haziran 2015, Çarşamba 15:25:43 Yazınız taraflı ve ön yargıya dayalı. 1. Ülkemizde her türlü yazılım yapılıyor.Buna uçaklarda kullanılan görev bilgisayarlarının yazılımıda dahil bakınız Hürkuş, bakınız TAI'de bakımı yapılan askeri uçaklar. 2.Hiç bir OEM yani uçak üreticisi bütün parçaları kendi yapmıyor dünyanın dört bir tarafındaki tedarikçileriyle çalışıyor.Yani İllada Yerli İllada Milli demiyor,ucuz ve kaliteli, sertifikada problem çıkarmayacak şirketlerle çalışıyor.3 HABOM MRO yapıyor yani bakım ve yenileme.Siz hiç araç bakımı yapan firmanın araba ürettiğini gördünüz mü? Eski parçayı söküp yenisi takma başka bir şey, tasarlayıp ürüne çevirmek başka bir şey.HABOM dünya uçak bakım pazarındaki payını artırsa daha güzel olmaz mı ? 4.Beğen,beğenme TAI-TUSAŞ Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer gibi uçak üreticisi(OEM) firmaların tedarik zincirinde yıllardır çalışıyor.Yani Uçak parçaları üretiyor, çoğunda tek tedarikçi.Havacılık alanındakiler de uçak üretildiğinde Gururlanırlar.Yoksa Hürkuş sizi gururlandırmıyor mu?21
iPhone Uygulaması
03 Haziran 2015, Çarşamba 12:10:22 Halkı böyle şeylerle kandırıyor hükümet11
gardorop fuat
03 Haziran 2015, Çarşamba 12:05:17 katılıyorum 00
iPhone Uygulaması
02 Haziran 2015, Salı 23:55:12 Devamında havacılık savaş uçaklarıla gelişti almanlar jet avcı uçaklarıyla her yere savaşın sonlarına doğru saldırdı rusya düşürdüğü jetleri inceledi ve bir jet motoru yaptı biraz problemli oldu,o sırada ingilizler bir motor geliştirdi ruslar bir heyetle ziyaret talep etti ve incelediler sonra aynısını yaptılar o zamanın koşullarında fotoğraf bile çekmeden bu işi başardılar ingilizler dava açtı ama beyhudeydi ruslar jet motorunu yapmayı başarmıştı.Değerli arkadaşlar dünyaya teknoloji baskın olarak bir ülkeden yayıldı alman imparatorluğundan kalan parayla hitler bir çok savaş uçağı yaptı ancak sadece parayla olmaz bilim adamı mühendis teknik eleman da lazımdır ve eğitime önem vermişlerki bir sürü bilim adamı çıkarmışlar ve nazi almanyası devrildiğinde bilim adamlarını rusya ve amerika paylaşıp dünya uzay projelerini başarıya ulaştırdı.Bize imparatorluğumuzda bir şey kalmadı ve cumhuriyet kurulduğunda büyük atılımlar yapıldı ne hikmetse hepsi baltalandı 90yıldır yöneten siyasetçiler tarafından.Şahsi görüşüm montaj dahi olsa cabability yavaş yavaş arttırılarak uçak üretimine girmek çok güzel bir girişim olur bugün bu model yapılır tecrübe ve deneyim kazanılır sonra yan sanayisi oluşturulur istihdamda artar ve milli bir uçak sanayi hayata geçirilir.kimin hangi partinin yaptığı önemli değildir dikkat edilmesi gereken malezya gibi üretip faa ve jaa den uçuş izni almadan yatırımın boşa gitmesi kötü olur,o sebeptende bu güne kadar adını sanını duymadığımız dornier firmasının onların yetkisiyle bu işi yapmaya kalkışmamızı anlayışla karşılamak icab eder.Fakat mali krizde olan şirketin neden bu duruma düştüğü incelenmelidir ve alternatiflerde değerlendirilmelidir mesela brasil embraer de tercih edilen bir uçaktır.Benim yorumum bu işin içinde dürüst insanlar olduğunu varsayarak yapılmıştır.yazar tam aksi bu işin içinde bir bit yeniği olduğunu düşünüyor,günümüz Türkiyesindede malesef güvenilmez insanlar mevcut.10
iPhone Uygulaması
02 Haziran 2015, Salı 23:30:13 Yazarın kendi görüşüdür beni ilgilendirmez ancak bir konu var artık uçak üreticisi olan ülkeler bile mesela rusya yeni uçağında messier hispano iniş takımı kullanmıştır sebebi ise dünya pazarına ruslar hakim değil rusyadan kalkan uçak avrupa ve diğer ülkelerede uçacak iniş takımı seal patlattığında yedek parça ve teknik yardım için indiği meydanda destek alıp ücreti karşılığında işini halledebilir yazar güzel yazmış tamamı yerli olsa tadından yenmez.Ancak bütün uçak üreticileri rusya gibi tamamen yerli olmayan yöntemlerle uçak üretiyor.Açık söylemek gerekirse iki firma var ciddi anlamda dünya piyasasına hakim boeing ve airbus.Uçak üretiminde isdihtam yaratmak esastır boeing ülkeye üretimi yaymıştır bir çok yerde üretim yapar ve cargo uçaklarıyla hepsini seattla getirir montajı orada yapar boya vs test uçuşu sonrasında teslim hangarına çeker alıcı firma teknik ekibinin kontrolü sonrasında eksiği varsa giderir ve teslim eder.Ancak hiç bir zaman mükemmel değildir 145hata thy teknik tarafından teslim sırasında bulunmuştur dikkatli olup kazık yememek gerekir,teslimden sonrada garanti süresi vardır.Durum böyleyken yorumlarda paslanmaz çelik titanyum alüminyumu biz konuşurken firmalar hem korozyonu engellemek hemde bakım ve işletme maliyetlerini düşürmek için carbon fiber honeycomb sandwich gibi malzemelerle uçak üretiyorlar mesela airbus a-310vertical stablizer fiberdir kuyruğa bağlantı hingeleri de dahil sebebi ileriyi gösterircesine bugünkü uçakları işaret eder ve korozyondan korur ömrününün limitlerini arttırır söküp korozyon arama için uçuş saatini yüksek tutar.Yani yazar değilde yorumculara sözüm biz daha ağır sanayi ürünlerini yapamazken alternatif uçak gövdeleri üreticiler tarafından yapılmaktadır ve bu hafif uzun ömürlü korozyonu sıfıra indiren malzemeler işletme maliyetini düşürür en büyük kalem yakıttır hafif bir uçak daha az yakıt harcar.Devamı var....00
havacı
02 Haziran 2015, Salı 17:51:11 thy habom gibi tesisler yerine hazır TAI de tesis var yetişmiş tecrübeli bilgi biriki olan mhdis ve de teknisyen de var.thy ve habom sadece bakım concepttine uygun olarak tasarlanmış yerlerdir ama TAI tamamıyle üretime dayalıdır sizin dediğiniz gibi montaj değil.Zaten önce frame bulkhead üretilir yada sizin anlıyacağınız dilde uçağın önce kaburgası üretilip işe başlanır.THY ve HABOM bu üertimler için uygun olmayan bir hangardır.Çünki üretim aşamalarında uçak aşama aşama tamamlanarak sıfırdan başlayarak diğer kapıdan boya ve uçuş testleri için çıkar vs.vs.30
havacı
02 Haziran 2015, Salı 17:41:58 Ali bey bu yazıyı yazmadan önce size TAI tesislerini bir gezmenizi ve sadace montaj yapıyoruz demenin ne kadar basit kaldığını anlardınız.Acaba boeing tesisini gördünüzmü sanıyorsunuzki boeing bu uçakların herşeyini kendi üretiyor asla montajını seattle de yapıyor vede made in usa diye mührü vuruyor işlem tm.Bu işler önce montajla başlar bilgi birikiminden sonrada kendin birseyler yaparsın.USA JAPONYA bunları boyacı küpü gibi birdenmi yaptılar bir geçmişini araştırdınızmı?bizler birseylere atılım yapınca neden bu kadar yıpratmak için çaba sarfediliyor bunu anlamak güç.Zamanında yaptığımız uçaklarımızın motorlarını,seyrüsefer aletlerini bizmi yaptık asla ama imalden sonra made in turkey vuruluyor ve satılıyordu.lütfen bu konularda destekleyici olmanız gerekirken bu yazılar inanın bu davaya yıllarını veren biz insanları kırıyor.Zamanında ve hala F-16 içinde aynı şeyleri bilmeyen bir çok bilgisiz insan konuştu durdu ama maalesef çok yanılıyorlar.lütfen araştıralım11
DNZR
02 Haziran 2015, Salı 16:56:24 Tamamen dinazor kafasından çıkma yazılar. Sizin gibiler yuzunden ulkemiz uretmeyen fakat tuketen oldu.02
Muhendis
02 Haziran 2015, Salı 14:20:29 Onlar muhendis degil, havali memur kardas. hangisi gercek muhendisleik yapiyor?12
ATR hatti
02 Haziran 2015, Salı 13:15:44 Merhaba, ATR hattini dokuk diyorsunuz, sanirim eski kavrami ile karistiriyorsunuz. bahsettiginiz hat Concorde uretimi icin yapilmis olan bina da bulunmakta bu nedenle bina eski.
01
Software
02 Haziran 2015, Salı 12:11:51 Ben 11 yıldır havacılık yazılımı uretıyorum THY nın SAP ıle yapamadıgı bütçe işlemlerini yapay zeka destekli olusturabılıyorum proje Türkiyedeki yeni teknoljiler arasında ilk ona girip odul almış proje ama THY SAP mılyon dolarlar verıp bahsettıgım seylerın cogunu yapamazken bızım programa bakmak bıle ıstemıyor bu yuzden bızde yurtdısı musterılere yogunlastık onlar kıymetınızı bılıyor bızde Türk yapamaz mantıgı var cok yuksek derecede yabancı hayranlıgı var yanı arkadasın ısı zor bız 11 yıldır ugrasıyoruz sabretsın basarır dunya Türkiye den ıbaret degil30
iPhone Uygulaması
02 Haziran 2015, Salı 00:21:39 Bu Yazıyı Vecihi hürkuşa zamanında olur vermeyenlere söyle00
geç
01 Haziran 2015, Pazartesi 20:20:03 tai dediğiniz firma abd'nin ayak işlerini yapar kimseyi kandırmayın. ben uçak teknisyeniyim tai'nin ürettiği parçalara ara sıra boeing'lerde karşımıza geliyor. hepsi secondary parçalar. yani gidin ikitelli sanayıde verin yetkiyi daha iyisini daha ucuza yaparlar. sen turbine blade üretebiliyormusun ondan haber ver. adam alcoa diye firma kurmuş abd'ye tüm dünyaya aluminyum alaşımlarını o satıyor sen hazır sacı alıp kıvırıp bracket yapınca uçak parçası ürettim diyorsun. kimi kandırıyorsunuz. bu ülkede daha paslanmaz çelik üretilemiyor geçin bu edebiyatı.31
Nedim Demirelli
02 Haziran 2015, Salı 10:31:04 Örnek olarak Solotürk'ün uçurduğu F-16 TAI tarafından imal edilmiştir sen hala bracket diyorsun. Ben uçak üretiminde 10 sene üst yönetici olarak çalışmışım, sen Boeing teknisyeni olarak laf yetiştirmeye çalışıyorsun. Hani bilgi dolu, mantıki şeyler yaz da okuyalım.
Yanlışların şöyle: 1. türbin pal üretimi son derece komplike ve pahalı bir prosestir. Dünyada imal eden firma sayısı sayılıdır. Sen türbin pali yapacaksın da hangi motora yapacaksın? Yoksa pale uygun ayrı motor mu yapacaksın? 2. Haberin yok ama dünyada uçak üretiminde kullanılan aluminyum tekeli Rusya'dadır. Alcoa dediğin firma Rus aluminyumunu alır alaşım ve sonra yarı mamul haline getirip dünyaya pazarlar. Sen de yap yapabiliyorsan, paran yetiyorsa ve rakabet edebiliyorsan. 3. Paslanmaz çelik te özel bir üretimdir, ancak rantabl olursa yatırımı yapılabilir. Türkiye'deki paslanmaz talebi gayet düşük olduğundan yatırıma değmez, zaten dünya paiyasalarında da rekabet edemezsin (devamı var)01
Nedim Demirelli
02 Haziran 2015, Salı 10:33:49 4. En önemli nokta: bir uçak teknisyeni (bilmiyorum CS misin?) olarak öyle İkitelli, yan sanayi falan lafları ediyorsan zaten teknisyenliği bırak, sen bakım kültürünü hazmedememişsin. Kamyon mu bu? Hele çalıştığın havayolu neresiyse orada da uluorta böyle laflar etme. 01
Teknik kral
01 Haziran 2015, Pazartesi 18:24:43 Ben de uretim icin THY HABOM tesislerinin dusunuldugunu duydum. Yani yoneticilerimiz de bunlari dusunuyor. Zaten aksi bile dusunulmez... Yeni ucak uretimi muhtemelen Habom'da olacaktir.00
iPhone Uygulaması
01 Haziran 2015, Pazartesi 18:01:28 Chp hem anayasa mahkemesine hemde avrupa insan hakları mahkemesine gitsin uçak yapılmasın diye. Yapılırsa memlekete faydası olur falan39
NEdne yayınlamadın
01 Haziran 2015, Pazartesi 17:30:14 Sn. Editor yorum yazdım İTÜ ile ilgili neden yayınlamadın?00
CİDDİYET YOK!!
01 Haziran 2015, Pazartesi 16:42:12 Geçen hafta sonu bahsettiğiniz Uçak Mühendisleri'ni yetiştiren İTÜ'nin mezunlar buluşmasındaydım. Bir zat gayet güzel dile getirdi. Yıllar evvelinde yerli uçak imali vaadiyle oy isteyen iktidar yine aynı vaadi bu yılki seçimlerde kullanıyor. Peki o günden bugüne (örnek olarak) İTÜ Uçak Mühendsiliği Bölümü'nün eğitim kadrosu ve öğrenci kontenjanı nasıl bir değişim göstermiş??? Söyleyeyim; azalmış. Eskiden 65 öğrenci alan bölüm 35 öğrenci alır olmuş. Eğitim/öğretim kadrsou da küçülmüş. Üstüne üstlük DEkan Bey'de itiraf edercesne diyor ki; devlet bize hiç destek vermiyor, siz mezunlar bize destek çıkın. Uçak gibi yüksek teknoloji ve ciddi altyapı ve yatırım gerektiren bir konu CİDDİ ülke politikası, vizyonu ve planlama gerektirir. Böyle seçimden seçime popülist politik söylemlerle ancak bu kadar olur. Dornier modifiye TRJ328 ve dostlar alışverişte görsün misali onun jet motorlu varyasyonu...Neyle, kimle yapacaksın uçağını??Al yıllardır uçak mühendisi yetiştiren İTÜ UÇak Müh. hali ortada.10
Cok mu ZOR
01 Haziran 2015, Pazartesi 14:36:16 Ya guzel arkadasim Dornier markasina para vermiyor kimse, o adamlarin sahip oldugu patentlere ve harcadiklari yillara. Bugun ucak yapicam de 15 yila ihtiyacin var sertifikalandirmak icin, Honda yillardir ugrasiyor, sen hazir tezgaha oturup baslayacaksin. Sen yine muhendis kaynagini kullan , tasarimlarini kullan kimse sana bisey demiyor, bence akillica bir hareket, yillar icinde adinida degistirirsin saninida.10
iPhone Uygulaması
01 Haziran 2015, Pazartesi 13:30:49 7-8 sene önce hiç bir afişte yerli uçak yazmıyordu. Sallamayalım lütfen01
Bunlar
01 Haziran 2015, Pazartesi 13:00:54 7-8 sene önce de seçim vaadlerinde yerli uçak diye boy boy afiş bastırıyorlardı. Ciddi olsalar uçak şimdi uçuyor olurdu. Hava taşımacılığı artarken bu tarz küçük uçak yapmanın mantığı zaten yok. Populist hareketler bunlar. Mesela marmaray diyorlar, hızlı tren diyorlar. Ben Bakırköy'den hızlı trenle Ankara'ya gitmek istersem Pendik'e nasıl gidicem. Elimde bavulla 10 tane aktarma yapıp bilmem kaç saat yollarda sefil olarak mı? Her işleri yarım, göz boyama, algı yönetimi, özetle ceplerini doldurma.33
XXX
01 Haziran 2015, Pazartesi 11:56:58 Ali bey yazdıklarınıza yürekten katılıyorum. Ah keşke şu ' biz yapamayız,bizim gücümüz yetmez, adam yapmış,bizim yaptığımız neki adamın oğlu kralını yapmış ' ezikliğinden bir kurtulabilsek neler neler yapılacak ama..Beğenmediğimiz iran yıllardır ambargo altında inim inim inlerken kendi askeri jet uçağını yaptı, bizimki hala 2023 de göklerde olacak. Bu da güzel, buda başlangıç ama türkiyede üniversitelerde okuyan uçak mühendisleri, yurt dışı üniversitelerde okuyan uçak mühendisler, yurt dışı şiretlerde çalışan mühendisler acaba daha özgün bir şey yapamazmıydık..Neyse yinede hayırlı olsun10
yalancı
01 Haziran 2015, Pazartesi 02:16:10 şimdi artık o yunanlı teknisyenlere ödenen paralar o yöneticilerden tahsil edilecek 8 haziranda yunan hayranı atinaya gidecek eee siyasi gelen siyasi gider çok canlar yandı şimdi yakanların canı yanacak01
iPhone Uygulaması
01 Haziran 2015, Pazartesi 00:24:27 yabancı aşkımız devam ettikce ne araba nede uçak yapabiliriz , yazık günah değil mi küstürülen Mühendislerimize :( 00
Kemikleri sızlayan adamlar...
01 Haziran 2015 Pazartesi, 00:00:11 / Toplam : 33 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar