17 Mart 2025 Pazartesi, 00:00:00 / Toplam : 149 yorum
Çok beğenilenler
335649
17 Mart 2025, Pazartesi 10:12:02
Havacılık Elektriği Teknik Personelinin, Danıştay İdari Dava Dairelerinde kazanmış olduğu kararın bir an önce uygulanması hukuğun bir gereği olup, Genel Müdürümüzün kararı uygulama noktasında vereceğine olan inancımız tamdır .103259
Y. Y
17 Mart 2025, Pazartesi 11:58:22 Elektrik personeli için en ufak bir yoruma bile gerek kalmamıştır ve YARGI KARARI NETTİR.
Danıştay 12. Dairesi, tarafların sunduğu bütün resmi belgeleri ve bilgileri incelemiş, elektrik personelinin hava seyrüsefer faaliyet alanında hizmet verdiğini ve "maliyetleri tamamen karşılanan personel" kategorisinde yer aldığını bu nedenle de,
ELEKTRİK VE MAKİNE/MOTOR PERSONELİNE DE (MESLEKİ POZİSYONLARINA PARALEL OLARAK) EK-1 SAYILI CETVELDE ELEKTRONİK PERSONELİ İÇİN BELİRLENMİŞ OLAN HAVACILIK TAZMİNATI ORAN VE USULÜNÜN AYNEN UYGULANMASINA” KARAR VERMİŞTİR VE İDDK TARAFINDAN BU KARAR ONANMIŞTIR.21
Havacı
17 Mart 2025, Pazartesi 13:30:15 Danıştay kararını paylaşabilir misiniz?36
Ahmet
17 Mart 2025, Pazartesi 10:09:55
Bir elektrik personeli olarak yıllardır uğradığımız haksızlıklar karşısında artık bıkkınlık geldi bu işi bu duruma getiren her kim varsa yazıklar olsun.94244
Tüm yorumlar
Şükür nedir bilir misiniz?
17 Mart 2025, Pazartesi 21:29:19 İş barışını bozmamak için vergilerimizle maaşlarınızı ödedik, besledik yılanı, ama şimdi o yılan dönüp bize ihanet ediyor ve bizim aldığımıza göz dikiyor. Orhan Birdal’ın zamanında yapılan fedakarlıklarla, kurumun ayakta kalabilmesi için büyük bir sorumluluk alındı. O dönemde maaşlarınızın ödenebilmesi için bizim maaşlarımızdan kesinti yapıldı, ama şimdi bizlere dönüp sırtını dönmek, yapılanları görmezden gelmek ne kadar büyük bir şükürsüzlüktür! Kendi çıkarlarınıza hizmet eden bu düzenlemeleri bir kenara bırakıp, sadece şikayet etmek, asıl amacı unutarak başkalarını suçlamak son derece adaletsiz ve vicdansız bir tutumdur. O yılanın beslenmesi için bizler katkı sağladık, ama şimdi karşılaştığımız duruma bakın; bizlere karşı olan bu saygısızlık, kurumun içinde her geçen gün daha da derinleşen adaletsizliği gözler önüne seriyor. Kurumlar Avrupa'da seyrüsefer ve işletme olarak ayrılmışken, burada da bu ayrım yapılmalı. Herkes kendi alanında çalışmalı ve hak ettiği ücreti almalı. Kimse kimsenin hakkına göz dikmemeli ve herkes görevini yerine getirdiğinde, huzur içinde çalışabilmeli. Artık bu adaletsizliğe son verilmeli, herkes rahat etmeli ve kurum sağlıklı bir şekilde işlemesi için gereken düzenlemeleri yapmalıdır. Kurum SEYRÜSEFER ve DİĞERLERİ olarak ayrılmalıdır.2522
Elektronikçi
17 Mart 2025, Pazartesi 20:35:50 Arkadaşlar bir elektronikçi olarak arkadaşların hakkı yenilmiştir bu bir gerçektir herkeste bunu biliyor1909
Tebrikler
17 Mart 2025, Pazartesi 19:38:23 Bütün kurumu peşlerine takarak destek bulan bu kişiler aslında sadece ve sadece kendi çıkarlarının peşinden koşmakta olduğunu göstermiştir1928
Adalet Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 20:47:29 Aşağıda Arkadaşlar gereken herşeyi paylasmışlar.Allah aşkına bir gün Ak sakallı bir dede geldi siz mahkemeyi kazandınız dedi Biz de yıllardır bunun peşine düştük öylemi.Mubarek Ramazan Yıllardır Haklı mücadelesini veren Elektrikçi Arkadaşlarınızın günahlarını alıyorsunuz
1871
Cereyan
17 Mart 2025, Pazartesi 19:26:52 Yahu toplasan 1000 elektrikçi yok kurumda. Naptı derneğiniz bot mu kastı? Bu kadar eksi oy nedir?8195
Dünyada ilk
17 Mart 2025, Pazartesi 19:08:17 Dava kazanıp mahkeme masrafı ödemek
Biz size inandık 7187
Soruyorum!
17 Mart 2025, Pazartesi 19:08:00 Hangi korkuyla yapılan yorumlar bu? Neden herkes hukukçu zannediyor kendini?1745
OE KAYHAN
17 Mart 2025, Pazartesi 18:16:56 sizi kurtarır merak etmeyin :))))390
Algıcılar işbaşında
17 Mart 2025, Pazartesi 17:10:46 Yorumlara yapılan beğeni ve beğenmeme sayılarının abartılı şekilde yüksek olması bile algı yaratarak bir şeyler peşinde olduklarının net göstergesidir8189
Beğenmiyorlarsa
17 Mart 2025, Pazartesi 16:52:09 Taşeron firma çalışanları olarak aldıkları maaşın yüzde yetmişine çalışırız, zaten bütün işi biz yapıyoruz11182
Berk Kutlu
17 Mart 2025, Pazartesi 16:40:54 Kardeşim, danıştayın olumlu veya olumsuz herhangi bir kararının olmadığını farz edelim.Elektroniğin 1. grupta olması ayet midir hadis midir,gökten gelen bir karar mıdır, sadece zamanında alınan bir karardır.Şimdi elektronik ve elektrik ayrı yerlere mi hizmet ediyorlar?
Elektrik birimi malum olduğu üzere piste hizmet ediyor, glaypede bakıyor.Geçenlerde Erzurum’da kışın ortasında bir arızadan dolayı -10, -15 derecede bir hafta boyunca pistte çalıştık.Arıza süresince notam çekildi.Yani şimdi elektrik seyrüsefere hizmet etmiyor bu yüzden 1. grupta olmamalıdır demeniz hak mıdır, vicdanlı bir karar mıdır.Tabiki elektrik hak ettiği 1. gruba geçmelidir.I19019
Hakiki Atsep
17 Mart 2025, Pazartesi 16:17:34 İnşallah makine ve Elektrık personel arkadaşlarımız da yöneticiler gibi pozitif davranılarak hakkettikleri tazminatı alırlar .1808
Mehmet
17 Mart 2025, Pazartesi 15:25:23 Danıştayın vermiş olduğu karar açıktır isteyen bulur okur. Kimsenin cebinden para istemiyoruz bu hazımsızlık nedendir? Kararda elektrik ve ve makine motor personelide tıpkı elektronik personeli gibi 1. Grupta değerlendirilmelidir yazmaktadır. Aklınızca algı yapmaya çalışıyorsunuz. Cumhurbaşkanlığının ve bakanlığın 2 şer kararın uygulanmasına yönelik yaziları da mevcut olup isteyen iki daire başkanlığından öğrenebilir yada derneğimize ulaşırsanız size mahkeme kararları ve yazıları ulaştırılır. 1717
Melih
17 Mart 2025, Pazartesi 14:46:36 Danıştay kararı bir an evvel uygulanmalı zira geç gelen adalet , adalet değildi. Birde öyle bir danıştay kararı yok diyen arkadaşlara soruyorum madem öyle bir karar yok KİK Toplantı raporunun 5. Maddesinde DHMİ neden kararın uygulanması sağlanacaktır diye cevap vermiş ?1504
Taşeron
17 Mart 2025, Pazartesi 14:16:14 Bunların yaptığı iş yok zaten her şeyi biz yapıyoruz bizde isteriz performance7148
Kayhan kayar
17 Mart 2025, Pazartesi 14:15:11 Sayın yazar yukarıda adı gecen soytarı ve onlarca sahte hesaplar ile hak aramaya kalkanları çokta ciddiye almayın5109
Ekmek kapısı
17 Mart 2025, Pazartesi 14:13:38 Sen ekmek yediğin kurumu mahkemeye ver
Adliye kapılarında güzelim kurumu meşgul et
Sosyal medya ortamlarında ileri geri konuş
İş yavaşlatırım gerekirse iş bırakırım diyerek devlete parmak sallayarak artistlik yap ondan sonra hani bana para de , baskasının aldığına laf et , iki gram delikanlı olun ulen ceryantrikler8118
Hakkı
17 Mart 2025, Pazartesi 20:43:55 Çok seviyesizsiniz170
Allah allah
17 Mart 2025, Pazartesi 14:07:47 Hem mahkemede davayı kazandık diyorlar
Hemde mahkeme masraflarını ödüyorlar
Bonkör arkadaslar:))))9110
DHMİ Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 14:03:49 Öncelikle Elektrik biriminin Elektronik biriminden farkı yoktur Havalimanlarında bulunan enerji devamlılığı elektrik birimi personelleri tarafından sağlanmakta olup şebeke, jeneratör ve UPS cihazları ile kesintisiz enerji hizmeti verilmektedir Elektrik kesintisi olduğunda tüm seyrüsefer cihazlarının enerjisi kesilmektedir. Elektrik biriminin bu hizmeti görmezden gelinmesi büyük haksızlıktır. seyrüsefer e doğrudan hizmet edildiği halde bu hizmet inkar edilmektedir. Enerji kesildiği zaman havalimanlarında tüm faaliyetler durmaktadır. Umarım Elektrik biriminin kıymeti geç olmadan anlaşılır...1194
Recai
17 Mart 2025, Pazartesi 13:57:09 Arkadaş 20 yıl oldu şumaliyeti karşılanan kadroları öğrenemediniz . Atc cns aim meteoroloji sar adamlar bunu karşılıyor kurumda buna göre işlem yapıyor .mesela havalimanı meteorolojisi neden 1. Gruptan tazminat vermiyorlar ben onu anlamıyorum mesela . Almanya’nın Fransa’nınAtc aim Atsep teknisyeni mühendisi 5500 tane personelle hizmet verdiği yapıyı sen 12 bin personelle veremezsin . Ya Allah aşkına 2 memur maaşı az mı biraz şükredin bu Necip millete bu güzel devlete bol bol dua edin böyle bir kurumda çalışma fırsatı bulduğumuz için değişebilecek olsa kaç. Tane bakan genel müdür değişti . Adamların gözünde Arff iç ile atcinin bir farkı yok onların gözünde alt tarafı memuruz bu şükürsüzlük nedir . Ha olur da kurum Eurocontrol ikna edip tüm personeli üst gruba alırsa da memnuniyet duyarım ülkeye döviz girecek şu sinir harbi bitecek ama gerçekleri de söylemem lazım2710
Dhmi Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 13:44:55 Olumsuz yorum yazan sevgili elektronik personeli arkadaşların korkusu nedir anlamış değilim!!
Kik kararlarında bile sizin beğenmediğiniz Danıştay kararıni uygulayacağız diye madde var.
Elinde sonunda haklı olduğumuzu göstereceğiz.
O zaman nasıl yüzümüze bakacaksınız merak ediyorum.
Kaldı ki yok seyrusefere hizmet filan lafları artık geçerliliğini kaybetti gördüğünüz üzere..
1 sayılı cetveldekiler nasıl oluyorda performans adı altında 1. Gruptakilerle aynı oranda para alacak?
Hani nede kaldı savunduğunuz seyrusefere sadece biz hizmet ediyoruz lafları?
874
Gülme geldi
17 Mart 2025, Pazartesi 13:40:42 İster mühendislik olsun ister teknisyenlik
Okula girerken benden onlarca puan aşağıdasın
İş yerinde keza durum aynı
Eeeee neden benimle aynı parayı alacakmışsın 451
Ali
17 Mart 2025, Pazartesi 13:30:26 Yorum yapanların hepsi ısmarlama yazı yazıyorlar, zannediyorlar ki herkes onlar gibi araştırmadan sadece çamur atarak yazıyor. Utanmanız olsaydı aynı sıralarda okuduğunuz arkadaşlarınızın bu kadar kötülüğünü istemezdiniz. 523
Yorumlar
17 Mart 2025, Pazartesi 13:27:49 Yorumlardan da Elektrik Personelinin hakkını yiyenler belli oluyor. Haram olsun.514
Face Kahramanları
17 Mart 2025, Pazartesi 13:06:21 Birinci gruba geçmek için emsaliniz olan elektronikçilere kilitlenmek yerine "kulecilerin birinci grupta olmaması gerektiği" üzerine argüman üretirseniz daha çok beklersiniz. Bir çoğunuz gerçekten bu dediğimin farkında ama azınlık ve sosyal medyada çok sesi çıkan bir kaç kişi bir çuval inciri pistletip duruyor.425
Dhmi
17 Mart 2025, Pazartesi 13:04:02 Dava kararı bir an önce uygulanmalı. Kurum “çalışmalar devam ediyor” dediği çalışmalarını bir an önce nihayete erdirmeli. Nitekim istenildiği takdirde istedikleri ünvanları nasılda en üst seviye tazminattan faydalandırdıkları bir sayılı cetvelden açık seçik ortaya çıktı.375
Tarafız 11
17 Mart 2025, Pazartesi 12:49:27 Pastanın tamamını adıkları yetmmemiş gibi,işlerini güzçlerini burakıp elektrik davasını yalanlamak için vicdansızca ellerinden geleni yapıp bide burada utanmadan yorum yapıyorlar. Elektriğin suçu hem işletmeye hem seyressefe hizmet etmek mi? Sonuçta seyrüssefere hizmet ediyormu etmiyormu? bunuda mı yalanlıyacaklar.malesef adalet işlemiyor bu kurumda birilerinin istediği gibi yürüyor ve gittikçe de daha kötüye gidiyor. bunu ilk başlatan dhm nin eski genel müdürü orhan birdal (eski kuleci) kurumu üç guruba ayırdı ve aradak fark ve adaletsizlik her sene katlanarak büyüdü ondan sonra gelenlerde bi türlü düzeltmedi elektriğin danıştay kararı var ama malesef uygunlanmıyor.. elektrik bütün birimleri,hava sahasını, çevreyi güvenliği, kuleyi ve hava seyrüssefer cihazlarını besleyen en kritik birimlerden biri.bu kurumda azıcık adalet olsa bi elektronik teknisteni elektrik mühendisinden bu kadar yüksek miktarda farkla maaş alamazdı ama malesefki geldiğmiz durum bu. bunu yapanların yaptıranların vidcanları sızlamıyor bile... Durum bu.645
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 12:34:16 Yorumlar yazdık paylaşırmısınız?143
Yanilticilar...
17 Mart 2025, Pazartesi 12:29:44 Hukuki bir davanın sonucu kazanım elde eden Elektrik personeline atıp tutanlar,bir gün umarim sizlerinde iş de , özel de hukuka ihtiyacınız olur da bulamadığıniz da ,haksızlığa uğradığıniz da anlarsınız.Karsi çıkanlara bakıyorum da komşusu açken tok yatanlardaniz diyorsunuz.Adaletin yanında olmalı , herkesin elbette ihtiyacı var.Ha unutmadan özveriyle çalışan elektrikciler sayesinde bir fişe baglisiniz..Bir fiş...285
Atc ve aimdekiler alıyorsa Elektrikte almalı.
17 Mart 2025, Pazartesi 12:27:32 Eurocontrolde ki uygulamayı aynen uyguladığımız zaman atc ve aimde seyrüsefere hizmet etmiyor. Onlar alıyorsa elektrikte almalıdır2720
Elektrik birimi haklıdır
17 Mart 2025, Pazartesi 12:26:04 Elektrik ile Elektonik arasında hiçbir fark yok. Sırf elektrik işletmeye de hizmet ediyor diye 1. Gurupta olmaması saçmalık. Atc ve aiminde olmaması gerekiyor o zaman424
Gasbedilen prim ödemesi
17 Mart 2025, Pazartesi 12:24:30 Söz konusu düzenleme maliyetlerinin tamamı karşılanan ifadesi ile ana havacılık tazminatı düzenlemesine referans veriyor. Ana havacılık tazminatı düzenlemesine göre maliyetlerinin tamamı karşılanan unvanlara %120 oranında prim ödenmesine rağmen maliyetleri kısmen karşılanan unvanlara maliyetinin karşılandığı oranda prim ödenmemesi bir hayli şaşırtıcı. Acaba bu gasbedilen prim hangi ünvan veya unvanlara ödeniyor. 184
Havacılık Elektriği
17 Mart 2025, Pazartesi 12:24:02 (HAVELTED) tarafından 2013 yılında Danıştay’da dava açılmıştır. 10 yıl süren yargılama sonucu Danıştay 12. Dairesi oybirliği ile aldığı 24/06/2021 tarih ve E:2019/5765, K:2021/4198 sayılı kararla HAVELTED’in açtığı davayı haklı bulmuştur. Bu karar temyiz edilmiş ve İdari Dava Daireleri Genel Kurulunca 17/10/2022 tarihinde onanmıştır.
Cumhurbaşkanlığı tarafından Danıştay kararının uygulanması için 11.08.2022 tarihinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına yazı yazılmış, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından da 22.08.2022 tarihinde DHMİ Genel Müdürlüğüne yazı yazılmış bundan sonra
ayrıca iki defa yazılmısken
Ayrıca Türk Ulaşımsenin Varan 1 ,Varan 2 diye yazdıkları varken (Şu an bile İnternete yazsalar çıkıyor.) Yine Türk Ulaşımsenin DHMİ 2024-2 SAYILI KİK TUTANAĞI 5.Maddesi varken Biz Bir gece rüyamızda mahkeme kazandığımızı görüp Yıllardır bunu mücadelesi verdiğimizimi düşünüyorlar.Mubarek Razamazan Ayı Bilip Bilmeden Bu kadar Hakkı Yenilen İnsanın Günahını Alıyorsunuz.Sizleri Allah'a Havale ediyorum
1226
Gerçeklerden
17 Mart 2025, Pazartesi 12:17:48 2024 de KİK toplantısında şuanki Genel Müdürümüz ve TUS sendikası tutanak altına aldı karar uygulanacak diye. Varan 1 diye paylaşıldı. Kazanılan birşey yoksa ne uygulanacaktı. KİK toplantı tutanakları kurumun sitesin de duruyor. 314
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 12:17:10 Elektrik denince azgınlaşıp saldran şu klavye kahramanlarına bakarmısınız kimsenin ekmeğinizi bölmeye niyeti meraklanmayin öyle ki ne müdürlerin 1. Guruptan performans alması ne de shgmnin alması gelen parayı azaltmadı duymadınız bı türlü 374
SS Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 12:16:53 Geçmişte çıkan danıştay kararını herkes gördü burada gelip öyle bi karar yok diyen arkadaşlar çok rahat ulaşabilirler veya dernek yönetimlerinden isteyebilirler. Kararda kalkıp da Elektrik birinci gruba geçsin şu kadar maaş alsın gibi cümleler bekleyecek kadar bilgisiz misiniz yoksa art niyetli misiniz bilemiyorum. Ama karat çok net ve açıktı kurumun sunmuş olduğu gerekçeleri mahkeme kaldırdı bu durumda öne sürülen engel kalkmış olmalıydı. Gerekçeler şunlardı:
1 Elektrik personelinin eğitimini elektronik alanında yapmış olması
2 Atsep lisansına haiz olması
Danıştay bunları kaldırdı.
1. Grupta bu haklı davamızdan rahatsız olan arkadaşların aynı hassasiyeti gidip seyrüsefere katkısı sıfır olup da transit geçişlerden pay alacak olan kesime karşı göstersinler. Veya stajyer ve asistan atc lerin birinci gruptan maaş almasına da bu tepkileri koyun314
...
17 Mart 2025, Pazartesi 12:14:19 Fatih bey gazeteci olarak araştırmadan haber yapmayın. Kazandık dedikleri dava sonuçlarını bi okuyun isterseniz..herkese yalan söylüyorlar çarpıtma ile.633
Kılıç
17 Mart 2025, Pazartesi 12:12:25 MAallah senden iyi bilen yok. Bahsettiğin ekipmanlar da gaz ile çalışıyor. Sende dolum isindesin35
Mehmet eşref
17 Mart 2025, Pazartesi 12:11:50 Ata sözü: "Biri yer biri bakar kıyamet ondan kopar" 84
Hakkı
17 Mart 2025, Pazartesi 12:11:37 Arkadaşlar niye bu kadar düsmansınız elektrige engellemek icin niye saldiriyorsunuz Hakediyorlarsa alsınlar diyemiyor musunuz Biz yorum yapınca aldığımızda gozleri var diyorsunuz Sorun sizin idarecileri de arkanıza alarak her platformda engelleme çabanız Bırakın bizimle uğrasmayi kendi isinize bakin 85
Dhmi arff
17 Mart 2025, Pazartesi 12:09:43 Bu arada hiç kimse elektriğin bir dava kazandığına innamıyor. Kendilerine göre kazandıkları bir dava var ama sonuç nerde dediğinizde “napcan sonucu sen avukat mısın sanki” vb. cevaplarla karşılaşıyoruz. Güya Cumhurbşaknlığı yazı yazmış verin diye. Genel müdürlükte çalışan birkaç memur engellemiş genel müdürü de kandırıp hahahahah. Yersen hikaye böyle. Tamamen olmayan bir kararla kendilerini 1. gruba aldırmaya çalışıyorlar.912
335649
17 Mart 2025, Pazartesi 12:08:58
Danıştay 12. Dairesi ve İdari Dava Daireleri, sunulan bütün resmi belgeler doğrultusunda, elektrik personelinin hava seyrüsefer faaliyet alanında hizmet verdiğini ve "maliyetleri tamamen karşılanan personel" kategorisinde yer alması gerektiğini bu nedenle de,
ELEKTRİK VE MAKİNE/MOTOR PERSONELİNE DE (MESLEKİ POZİSYONLARINA PARALEL OLARAK) EK-1 SAYILI CETVELDE ELEKTRONİK PERSONELİ İÇİN BELİRLENMİŞ OLAN HAVACILIK TAZMİNATI ORAN VE USULÜNÜN AYNEN UYGULANMASINA” KARAR VERMİŞTİR VE İDDK TARAFINDAN BU KARAR ONANMIŞTIR.
Ayrıca birlikte mesai yaptığımız arkadaşlarımızın yüzümüze karşı farklı arkamızdan farklı söylemleri bizleri derinden yaralamakta, kendi özlük hakları için mücadele veren bir birime bu denli gayri ahlaki yaklaşımı hiçbir vicdana sığmamaktadır.115
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 12:04:25 Tamamen katılıyorum elektrik birimine yapılan büyük bir haksızlık.Bu haksızlığa neden ortak olunuyor anlamıyorum 84
Teknik
17 Mart 2025, Pazartesi 12:03:14 Yol hizmeti değilde sadece son yaklaşmadaki ve yerdeki uçağa hizmet veren graund atc neden alır bu paraı??? Henüz yol hizmeti vermeye başlamamış olan stajyer atc neden alır bu parayı??? İşletme hizmeti olan yer radarından sorumlu elektronikçi ve haberleşmeci neden alır?? İşletme hizmeti veren meydan müdürleri neden alır??? Sizin tek derdiniz elektrik malesef. Korkmayın elinizdekinden olmazsınız ama bu şekilde kin ve nefretle devam ederseniz başka şeyleri kaybedeceksiniz..65
Elektronik, ATC, AİM Enerjisini Sağlayan Havacılık Elektriği Uzmanı
17 Mart 2025, Pazartesi 12:02:47 Elektrik Enerji hayattır. Havalimanlarındaki uzman personellerimiz ile birlikte 7/24fedakarca hizmet ettik. Elektrik hak ettiği değeri görecek ve de 1.gruba yerleşecektir. Ayrıca çıkan Yürütmeyi durdurma kararı ile Atsep ibaresi iptal oldu. Bakın Atsep lisans iptal olmad.
Artık 1.gruptan tazminat almak için Atsep lisansına haiz olmak, Elektronik personeli olarak çalışmak şartı artıkk yokk.
Kapişşş:)))
Hadi selametle Değerli Meslektaşlarım. 86
Elektrik elektronik mühendisi
17 Mart 2025, Pazartesi 11:59:51 Aynı Bölümü beraber okuduğum arkadaşım Elektronik teknisyeni Ünvan değişikliği ile Mühendis oldu , Ben elektrik teknisyeniyim , Ünvan değişikliği ile Elektronik beni kabul etmiyor , buna ne diyeceksiniz , Bu kadar hazmedemiyorsunuz , bu kararı çıkaranlar ile elbet hesabımız olacak 136
SS Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:59:10 Bazı elektronikçi arkadaşlar sanki elektrik birimi babalarından kalan tarlaya çöküyormuş gibi tavır almadan önce bazı şeyleri idrak etsin artık. Davada kurum elektriği 1. gruba almama gerekçesi olara "1-Eğitimini münhasıran elektronik alanında almış olması. 2-Atsep lisansına haiz olması" nı öne sürdü. Danıştay da bu iki nedeni kaldırdı hatta yürütmesini durdurdu kararda bu açık ve net ama hala aynı masalları okuyup 'kararda elektrik birinci gruba geçsin' ibaresi yok diyorsunuz. Elektriğin görev tanımı içerisindeki seyrüsefer hizmetlerini kurum zaten kabul ediyor ama birinci gruba girmesi için yüzde yüz seyrüsefer hizmeti lazım diyor ama gel gör ki over flight uçuşlardan müdürlere performans verilmesinde veya asistan hava kontrol Memuruna o gruptan maaş vermesinden bi yanlışlık görmüyor!153
İfşa Oldunuz..
17 Mart 2025, Pazartesi 11:58:24 Son yapılan düzenleme açıkça bir fiyaskodur. Bugüne kadar sizler sürekli olarak yalan söylediniz ve bu son düzenleme ile nihayet kendinizi ifşa ettiniz. Yıllar boyunca elektrik personelinin hakları gasbedildi ve bu haksızlığın bir gün elbette hesabını soracakıtr. Bu düzenleme sadece bir adaletsizliğin değil aynı zamanda yıllardır süregelen haksızlığın zirve noktasıdır.105
Havacılık Elektriği Uzmanı
17 Mart 2025, Pazartesi 11:58:24 Yaklaşık 11 yıl süren yargılama sonucu Danıştay 12. dairesi kararını verdi. 2021 yılında verilen karar ile Elektrik personeline de Elektronik personeli için belirlenmiş oran ve de usulünün aynen uygulanmasına hükmedildi. Daha sonra Bu karar İddk tarafından da onandı ve kesinleşti. 2024 yılında ise 4035 sayılı Cumhurbaşkanlığı kararındani "ATSEP" ŞARTI ve de ELEKTRONİK personeli olma şartı tamamen, iptal edilmiştir. Dolayısıyla şuan Elektronik personeli olarak maaş olan meslektaşlarımızın aldığı ücretlerin 4035 sayılı kararda bir karsılığı kalmadı. Danıştay Yürütmeyi durdurma kararı ile 1.GRUPTAN tazminat almak için Şart koşulan Elektronik Atsep şartını iptal etti. Kararın uygulanması noktasında Sayın Genel müdürümüze inancımız tamdır. Elektrikte en az Elektronik kadar seyrüsefer hizmeti vermektedir. Daha düne kadar terminal hlzmetlerine bakan Sözde Elektroniçiler bugün bianda seyrüsefer hizmeti vermeye başladılar:)
Ayrıca Kararın sizinle paylaşılması diye bi durum söz konusu olamaz. Sizler karar merci değilsiniz. Dolayısıyla kurumumuzla vede gerekli yerlerle karar paylaşıldı değerli Elektronikciler:)
Havalimanındaki ILS, Glıdepath vs Nasıl seyrüsefer hizmeti veriyor diye adlandırıyorsanız en az bizde size sağladığımız cihazlarla, Yüksek gerlim hatlarıyla, enerjiyle, Upslerle Seyrüsefer doğrudan hizmet ediyoruz. Enerji hayattır.
Elektrik olmazsa sizin O seyrüsefer hizmeti veriyor dediğiniz cihazlae 30 dk çalışır. Dolayısıyla Elektrik hak ettiği değeri görecektir. 2025 yılı ve de sonraki Yıllar elektriğin yılı olacak. Kimse hukuktan üstün değildir. Er ya da geç adalet yerini bulacak Elektrik 1.gruba yerleşecektir.
Bizim 1.gruba çıkmamız sizleri neden rahatsız ediyor burdaki hastalıklı kafayı anlamak mümkün değil ve de izahi zor bir durumdur. 146
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:57:36 Fatih bey haklı davamızı dile getirdiğiniz,sesimiz olduğunuz için elektrik camiası adına çok teşekkür ediyorum.Selamlar126
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:56:44 Dava yok diye ağlamayın. 2024 kik toplantısın tutanaklarına bakın koca Genel müdürümüz ve koca tus sendikası tutanak altına aldı. Karar uygulanacak diye. Neyin ağlaması bu. Tutanaklar ortada. Son toplantı tutanaklarını bile bulsanız orada yazıyor 114
Yalan düzen
17 Mart 2025, Pazartesi 11:56:25 Türkiye hukuk devleti karar alınacak cumhurbaşkanlığı yazı yazacak DHMİ uygulamayacak öyle mi? Htk sen Cevdet Yılmaz bey ile görüşmesinden sonra her şey nasıl hemen oldu ? Haklı olunca ve hakkın olunca nasıl hersey hemen çözülüyor . Havelted ve Facebook da sendika başkanı biri yalan atıp işi oldu bittiye getirmeye çalışıyor ve herkesi de özellikle Atc düşmanlığı üzerinden manipule ediyor . Dava kazanan adam kararı çarşaf gibi serer ve der ki işte bu kazandım hakkımı istiyorum bunlar mahkeme sonucunu bile saklıyorlar çünkü kazandıkları bir şey yok . Sadece elektronik mezunu olmak şartını kaldırdı ama onun dışında seyrüsefer hizmet etme şartı devam etti hatta yerel mahkeme de dava kaybedip kaç kişi tazminat ödedi . Bir yazar olarak mesela mahkeme sonucunu isteseydiniz ve burada paylaşsaydınız . 714
Hak ve adalet
17 Mart 2025, Pazartesi 11:55:48 Ulan elektrotlar korkmayın bu kadar gelen tazminat sizin cebinizden çıkmayacak KPSS puanına kadar her şeyimiz aynı kendinizi bulunmaz hint kumaşı da sanmayın bu kötü yorumların hepsi elektrotların yorumu kendilerini aim atc gibi tanıtmaları tamamen eziklik psikolojisi 84
Adalet
17 Mart 2025, Pazartesi 11:54:53 İşine gelince ulke kazanacak deyip milli geçinenler Elektrik personelinin hakkını istemesi sonrasi Yunanlı kesiliyorlar...44
Hakk
17 Mart 2025, Pazartesi 11:54:44 Az kaldı hakkımızı alıcaz ve herşey normale dönecek, ozaman nasıl yüzümüze bakacaksınız merak ediyorum. 54
2525
17 Mart 2025, Pazartesi 11:54:16 Geciken adalet adalet değildir. 63
Adalet
17 Mart 2025, Pazartesi 11:54:15 Elektrik personeli 1. Gruba geçince mevcuttaki 1. Grup personellerinin alacağı ücret azalacak mı? Azalmayacak sa kime ne44
2525
17 Mart 2025, Pazartesi 11:53:45 Geciken adalet adalet değildir. 32
Mehmet
17 Mart 2025, Pazartesi 11:52:41 Danıştay kararı olmadığını iddia eden trol grubu kik kararlarına bakmak zahmetinde bulunsalardı böyle komik duruma düşmezlerdi. 42
ATSEP ELEKTRİK
17 Mart 2025, Pazartesi 11:52:13 Fatih bey öncelikle adaletin tecelli etmesi gerektiğini söylediğiniz için teşekkür ederiz. Şu unutulmamalıdır ki. Hiçbir cihaz elektrik ekipmanları olmadan çalışmaz. Trafo, Ups, Dağıtım panosu ve içerisindeki koruma elemanları vb, ve bunlar içinde düzenli periyotlarda bakım yapılması ve arıza durumunda müdahale edilmesi gerekir. Bu işi yapan personelde elektrik birim personelleridir. 65
Doğru Sence Hangisi
17 Mart 2025, Pazartesi 11:48:44 Yorumları okuyorum herkes duruma sadece kendi tarafından bakıp yorum yapıyor. En route hizmetini limandaki personelin kaç tanesi veriyor. Neredeyse hiç kimse bu hizmeti vermiyor. ATC, elektronik yaklaşma hizmeti verirken bu işletmeye dahil edilmeziken elektriğin yaklaşma hizmeti işletme hizmeti gözüküyor. Elektriğin iki tane sorumluluk alanı var. Seyrüsefer ve işletme hizmeti. Bu personel çift iş yapmakta, bu durum daha fazla iş yükü ve risk alması anlamına gelmektedir. Bizler hepimiz DHMİ personeli olarak kurum hizmet alanının birer mihenk taşıyız. Her bir personel olmazsa olmazdır. Bu zamana kadar yaptığımız tek şey sırtlan gibi birmirimizi ısırmak. Kime ne fayda sağlıyor. Lütfen yorumları objektif yapalım 35
“Yok” demekle yok olmuyor.
17 Mart 2025, Pazartesi 11:48:03 “Danıstay kararı var” diyenlere “spekülasyon” diye karşı çıkılıyor. Yorumlara bakınca elektronikçiler toplanmiş spekülasyon yapıyor. Bakanlik kararı incelemiş, cumhurbaskanligi kararı incelemiş, kuruma “düzenleme yap” diye yazıyor. Buradaki zeki arkadaşlar cumhurbaskanligindaki hukukçulardan daha çok bilgili oldugu icin “boyle bir karar yok” diyebiliyor. Siz “karar yok, spekülasyon yapıyorsunuz” deyince danıştayın kararı yok olmuyor. Er ya da geç elektrik birimi hakkını alacak.
44
Kesici
17 Mart 2025, Pazartesi 11:47:07 Danıştay kararı öyle ya da böyle uygulanacak burada kendilerini yırtan karşı güruh boş bir uğraş içerisinde 34
Sonuna kadar
17 Mart 2025, Pazartesi 11:46:37 EUROCONTROL maliyet prensipleri hikayelerini anlatmaktan vaz geçin. 1 sayılı cetvelde olanlar hangi prensiplere göre dahil edildi? Al gülüm ver gülüm54
Murtaza
17 Mart 2025, Pazartesi 11:42:47 Danıştay 2021 tarihli önceki kararıyla Elektrik ve Elektronik personeline aynı tazminat oranının uygulanması gerektiğine hükmetmişti. Kurum bununla ilgili gerekli düzenlemeleri yapmadığı ve hatta yeni düzenlemelerde iptal edilenle aynı kısıtlayıcı ibareleri tekrar koyduğu için 2024 yılında ikinci kere aynı ve benzer ibareler ile ilgili yürütmeyi durdurma kararı verdi. Maalesef burada Danıştay'ın hukuki sonuç doğurmayacak hukuki anlamı olmayan kararlar verdiğini iddia eden hukuk cahili insanlar anlamsız yazılar yazmaya devam ediyor. Neyse güneş balçıkla sıvanmaz, istediğiniz kadar itiraz edin eninde sonunda hakkımızı alacağız. Yaşasın hak ve hukuk mücadelemiz. 43
Engin
17 Mart 2025, Pazartesi 11:41:10 Dhmi Elektrik personeli de elektronikle aynı oranda tazminat alması gerekiyor. Gerekli adım en kısa zamanda atılır.Hakkımızı alırız inşallah 65
Serdar
17 Mart 2025, Pazartesi 11:39:46 Terminal elektroniği bölümü hangi hava limanında var. O bölüm Mekatronik olmasın21
candidmen
17 Mart 2025, Pazartesi 11:37:18 Hocam karşınıza aldığınız kitle afedersiniz biraz aşağılık bir kitle, bunların sosyal medyayla ilgilenen özel troll örgütlenmeleri var. Sakın aldanmayın bunlara; bilakis Allah 1 deseniz ona da hep bir ağızdan karşı çıkar, öyle olmadığına dair yönetmelik olduğunu falan iddia ederler(ama gösteremezler.) Gerçekleri haykırdığınız için teşekkür ederiz, böyle bilinçli gazeteciler görmek istiyoruz her yerde.62
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:28:51 Kazanılan davayı niye sıradan personelle paylaşıyoruz Danıştay haklısınız demiş C.başkanlığı kararı uygulayın demiş niye size inandiriyoruz? Zamanı geldiğinde herkes kararı da uygulamayı da gorucek daha pes etmedik.63
Derneğin ayıbı bu
17 Mart 2025, Pazartesi 11:24:48 Cumhurbaskanligi dhmi’ye “mahkeme kararina gore duzenlemeyi yapin” diye yazi yaziyor. Havalted cumhurbaskanligini kandirabilmiş ama seni ikna edememiş, bu da dernegin ayıbı.31
Davacıyım
17 Mart 2025, Pazartesi 11:10:08 Alt ya da üst hiçbir mahmekeden elektrik 1. Gruba çıkarılsın kararı çıkmamıştır. Size eksik/yanlış bilgi vermişler.
Bu beyaz demek ile bu siyah değil demek aynı gibi gözükür ama öyle değildir o işler.
511164
Kesici
17 Mart 2025, Pazartesi 11:37:01 Davacı mısın? Hakim mısın? Hukuk profesörü müsün? neye göre kazanılan birşey yok diye kendini yırtıyorsun. 12
Suphaneke
17 Mart 2025, Pazartesi 11:40:09 "Elektronik teknisyeni, elektrik mühendisinden daha fazla maaş alıyor."21
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:41:49 Tabi canım sadece siz biliyorsunuz Cumhurbaşkanlığı hukuk işleri karar okumayı bilmiyorum. Kaldı ki 2024 kurum kik toplantısında mahkeme kararının altına genel müdürümüz imza attı uygulanacak diye.varan 1 diye sendika paylaştı. Biz siz biliyorsunuz karar okumayı 12
SS Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:42:29 Mahkeme şu birim şu grupta olsun gibi bir karar vermez zaten. Elektrik neden elektronikten farklı grupta konusunda kurumun öne sürmüş olduğu sebepleri geçersiz saydı anlama kıtlığı mı yaşıyorsunuz. Kurum diyor ki elektrik biriminin 1. gruptan tazminat alabilmesi için eğitimini elektronik alanında yapmış olması ve Atsep lisansına haiz olması lazım danıştay da bu ibareleri kaldırıp bu maddelerin yürütmesini durdurdu.22
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:46:51 Danıştay kararı kesin,Cumhurbaşkanlığının karar uygulansın diye yazısı var, bakanlığın yazısı var, DHMİ kararı uygulayacağız çalışma yapıyoruz diye oyalama taktiği uyguluyor12
Neden korkuyorsunuz
17 Mart 2025, Pazartesi 11:58:30 Habere saldırı nedir bu neyin korkusu korkmayın sizinle alakası yok karar verici sizler değilsiniz ama her nedense bilmeden tüm kararı vermişsiniz sizin yok dediğiniz karar var cumhurbaşkanlığı yazısı var ama sanırım sahipleriniz size yok diye lanse ediyorlar ki siz saldırın 12
Elk
17 Mart 2025, Pazartesi 12:01:19 Sevgili meslektaşım diyor saygımı bozmuyorum. Kararda açık açık özet ile "aynı oranlar uygulansın" deniyor. Biz kabul ediyoruz, gelin bizim yanımıza eşitlenelim.
Konunun duygusal kısmı ikinci planda. Sizler 2 gruba gelmiyorsanız bizim 1 gruba çıkmamız sizi neden geriyor.
Terminal seyrüsefer hizmetleri, eurocontrol prensiplerinde tamamen mi karşılanıyor? Sizin ve bizim yaptığımız işler esas olarak sistem işletmeciliği.
Birilerini salak yerine koymuş olabilirsiniz ama herkes kör ve sağır değil. 32
Elektrik 1. Grupta
17 Mart 2025, Pazartesi 12:01:33 Peki siz gördünüz mü kararı. Neden kurum temyize gitti ve kaybetti. Neden yürütmeyi durdurma kararı verildi. Neden kik toplantısında kararın uygulanacağı kararlaştırıldı. Neden Cumhurbaşkanlığı kuruma ve bakanlığa yazı yazdı. Neden yetkili sendika bunun uygulanacağını müjdeledi. Bu saydığım yapıların hukuk müşavirliği ve hukuk bilgileri yok muydu da buna kazanılmış bir hak yoktur diyemedi. Sizlerin ve üst aklınızın manipülasyonları sonucu bu noktada Elektrik personeli. Korkmayın sizin olanı istemiyoruz. Hakkımızı arıyoruz. Gün gelip hesap dönecek ama sizler sebep olduğunuz veballerle yaşayacaksınız.62
Elekronij atsep
17 Mart 2025, Pazartesi 12:10:18 Kormayın sizin cebinizden almıyacaklar32
Hakverilmezalınız
17 Mart 2025, Pazartesi 12:14:44 Muhtemelen Danıştayın verdiği kararı olkumışsınızdır bile. Size bu aklı verenler sizi baya baya kandırmışlar. Elektrik personeli elbet birgün hakkını alaacaktır.125
Hadi ordan
17 Mart 2025, Pazartesi 12:59:36 Lan bi ....git82
Atc
17 Mart 2025, Pazartesi 19:30:54 Ortada Danıştay kararı yok.Bu elektrik derneği algı yapıyor.Burada bile yorumlara eksi veren bir ekipleri var galiba. 527
Mekanik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:08:01 Makine personellerinden bahsetmemişsiniz52183
Satarlar anında
17 Mart 2025, Pazartesi 17:25:45 Satışa geldiniz 46
C’lo
17 Mart 2025, Pazartesi 11:07:19 Kazandıklarını iddia ettikleri davanın sonucu yok ortada sır gibi saklanıyor çünkü kazandıkları bir şey yok.CB dhmiye yazı gönderecek ve dhmi bunu uygulamayacak öyle mi?Kimse kendini kandırmasın herkes hakettiği yerde.401092
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:44:06 2024 mayıs kik toplantısı tutanaklarına bakmanı öneririm Şuan ki genel müdürümüz uygulanacak diye kik toplantısında imza altına aldı sendika varan 1 diye paylaştı. Onlar bilmiyor değil mi12
Elk
17 Mart 2025, Pazartesi 12:06:10 Boş beleş bir yorum olmuş.
"Aynı oranlar uygulansın" diye açık açık yazıyor. Bu sizi gerse dahi gerçek böyle. Kurumu bölmek için uygunluk amacıyla, kararın uygulanmasını ertelediler. KİK toplantısında uygulanacak, GM ile görüşmede çalışıyoruz ve uygulayacağız sözleri nerede kaldı. 12
Ahmet Saydam
17 Mart 2025, Pazartesi 10:16:53 Belli ki adı geçen dernek size de yanıltıcı bilgi vermiş bu sayede siz de algı oyunlarına alet olmuşsunuz. Seyrüsefer tazminatı ünvan bazında verilmiyor. E hadi bunların hepsi mühendis aynı alsınlar demekle olmuyor. Ayrım seyrüsefere hizmet noktasında oluşuyor. ATC, CNS(ATSEP) ve AIM direkt seyrüseferle alakalı herhangi bir işletme hizmeti yok. O yüzden maliyetinin tamamı karşılanıyor. Hatta DHMİ bünyesinde işletme hizmetlerini yürütmek içim terminal elektroniği diye bir birim de var. Onlar da elektronik olmalarına rağmen maliyetleri karşılanmıyor. Elektrik de aynı durumda. Teknik olmak ya da aynı okul mezunu olmak değil mesele, seyrüsefere katkı. Hal böyle olunca sırf radarın, VOR'ın elektriğini sağlıyor diye komple seyrüsefer olmuyor elektrik. Durum bundan ibaret. Elektriğin veya makinenin seyrüsefere geçme gibi bir durumu mebzubahis değil EUROCONTROL maliyey prensiplerine göre. 43998
Kesici
17 Mart 2025, Pazartesi 11:38:45 Memlekette tek doğru sizsiniz değil mi? Neyi biliyorsun da derneğin yanıltıcı bilgi verdiğini savunuyorsun.00
SS Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:45:38 Madem öyle o zaman terminal elektronik neden 'maliyeti kısmen karşılanan Hem işletme hem seyrüsefer hizmeti veren grupta' tamamen terminal hizmeti veriyorsa neden maliyeti hiç karşılanmayan 3. Grupta değil. Madem öyle neden müdürler ve daire başkanları Over flight uçuşlardan performans alacak bi açıkla!02
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:47:26 Terminal elektroniği diye bir birim yok hepsi mekatronik personeli. Kaldı ki senin seyru sefer istasyonlarının elektriği gökyüzünden geliyor değil mi. Cihazlarda elektrik Arıza olunca hemen yakamızdan dusmuyorsunuz. Tazminata gelince hizmet yok. Sizi ikiye bölen kurum bizi de bölüp işimizi başkasına verip bizi de seyrusefer elektrik yapabilir.01
İfşa Oldunuz..
17 Mart 2025, Pazartesi 12:08:19 Son yapılan düzenlemeyle İfşa Oldunuz.. EUROCONTROL prensiplerinden bahsederek sadece kendinizi kandırıyorsunuz. Gerçek şu ki yıllardır emek veren elektrik personelinin hakları gasp edildi ve bu tür bahanelerle bu durumu örtbas etmeye çalışıyorsunuz. Elbet bunun hesabı bir gün sorulacaktır.22
Elk
17 Mart 2025, Pazartesi 12:14:43 Yalanınızı seveyim sizin. Eurocontrol prensipleri En-route için tamamen karşılanır diyor, Terminal seyrüsefer hizmetinin karşılanma oranı idare tarafından kısmen karşılananlar grubundandır. Verdiğin hizmetin gelirini DHMİ tahsil ediyorken, maliyeti neden Eurocontrol tarafından karşılanıyor olsun.23
Atsep elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 12:20:42 Yalanı o kadar çok söyleyin yeri geldiğinde o yalanı ortaya atan da zamanla kendi ortaya attığı yalana inanmaya başlayacaktır. Sizinki aynı durum. Ama uğraşınız beyhude. Siz o kıt aklınızla elektrikçilere tuzak kurdunuz. Ama Allah ayette tuzak kuranların en hayırlısıdır. Sormak isterim ustadım çok bilgilisin ya. Bu tazminat ilk verilmeye başlandığında sen elektronik birimi olarak sadece seyrüsefere mi hizmet veriyordun acaba??? Dava durumumuza göre hemen kurumun yapısını değiştirip sırf seyrüsefere hizmet ediyoruza zemin hazırlamak için 5 yıl içinde terminal elektroniğini icat eden yapı siz değil misiniz. Siz değil misiniz bu süreçte 1.gruptan tazminat alanlar.Ne çabuk unuttun ustadım bunları yetmedi cumhurbaşkanlığı kararnamesini mahkeme durumuna göre ATSEP i monte eden siz değil misiniz. Biz hakkımızın peşindeyiz. Bu aziz mübarek günde bu işe engel olan herkesten rabbim hesabını sorsun. Dava yok diyorsun ya biraz vicdan sadece vicdan. Empati yoksunusunuz. Aynı durumda siz olabilirdiniz. Ya da biz hakkımızı alsak sizden bir şey mi elsiliyor biraz düşünün derim. 53
Alll
17 Mart 2025, Pazartesi 12:24:26 Elektrik personeli için en ufak bir yoruma bile gerek kalmamıştır ve YARGI KARARI NETTİR.
Danıştay 12. Dairesi, tarafların sunduğu bütün resmi belgeleri ve bilgileri incelemiş, elektrik personelinin hava seyrüsefer faaliyet alanında hizmet verdiğini ve "maliyetleri tamamen karşılanan personel" kategorisinde yer aldığını bu nedenle de,
ELEKTRİK VE MAKİNE/MOTOR PERSONELİNE DE (MESLEKİ POZİSYONLARINA PARALEL OLARAK) EK-1 SAYILI CETVELDE ELEKTRONİK PERSONELİ İÇİN BELİRLENMİŞ OLAN HAVACILIK TAZMİNATI ORAN VE USULÜNÜN AYNEN UYGULANMASINA” KARAR VERMİŞTİR VE İDDK TARAFINDAN BU KARAR ONANMIŞTIR.133
Talip
17 Mart 2025, Pazartesi 13:13:21 Tabi ipler elinizde istediğiniz gibi at oynatın Gnl mdlük neden temyize gitti kaybetti sanki cebimizdekini alacağız62
.
17 Mart 2025, Pazartesi 13:23:51 Havacılık tazminatının adı ne ara seyrüsefer tazminatı oldu şu yazdığınıza bakılırsa zaten hangi birimde olduğunuz ve amacınız belli mahkeme kararından habersiz kuş kadar beyninizle yorum yapmışsınız kendi ürettiğimiz yalanları anlatmışsınız 92
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 13:27:32 Konuları saptırarak başka taraflara çekerek yorum yapmayın. Bizim yerimizde sizde olabilirsiniz. Mahkeme Elektrik elektronik bir dedi ayıramazsın dedi kısaca. Elektronik neyse Elektrik de aynı dedi. Size anlayacağınız dil ile yazıyorum ayrıntılara girmeden. Aynı maaşı alıyoruz tazminat hariç. Masal okumayın. Birilerinin peşine takılmış gidiyorsunuz. Zamanın da bu para verilecekti fakat o zamanın Genel müdürü ismini bile anmak istemiyorum bu şahsın, elektronik gibi bölüp bilerek vermedi. 203
HANGİ KARAR
17 Mart 2025, Pazartesi 07:58:06 HAVELTED ve bazı çevreler tarafından ortaya atılan “Danıştay kararı var” iddiası tamamen spekülasyondan ibarettir. Şu ana kadar bu karara dair ne bir karar numarası ne de resmî bir belge sunulmuştur. Eğer gerçekten böyle bir karar varsa, somut delillerle paylaşılmalıdır. Aksi takdirde, bu tür iddialar sadece çalışanlar arasında yanlış beklenti oluşturmakta ve bilgi kirliliğine yol açmaktadır.
Ayrıca, “aynı okul mezunu mühendis, tekniker ve teknisyenlerin farklı tazminat aldığı” yönündeki söylemler de tamamen çarpıtmadır. DHMİ bünyesinde çalışan elektrik personeli ile elektronik personeli arasında görev, sorumluluk ve uzmanlık farkları bulunmaktadır. Bu yüzden “aynı işi yapıyoruz” diyerek sunulan söylemler gerçeği yansıtmamaktadır ve kasıtlı bir algı operasyonunun parçası haline gelmiştir.
Üzülerek görüyoruz ki, Fatih Bey de bu yanlış algıya kapılmış ve gerçeği tam anlamıyla incelemeden konuyu ele almıştır. Bu tür önemli konuların dedikodularla değil, somut belgeler ve resmî kararlarla değerlendirilmesi gerekir. Çalışanların haklı mücadelesine zarar veren bu tarz dezenformasyonlara karşı dikkatli olunmalı, herkesin gerçeği öğrenmesi için açık ve şeffaf bilgilendirme yapılmalıdır.34611
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:37:19 Dostum ben kuruma 3 kişi ile beraber atandım diğer iki kişi elektronik biriminde ben elektrik de benim suçum ne haberim yoktu böyle birseyden torpil yapsaydım bende elektronik deydim. Diploma diyeceksin lakin boş benim diplomanın aynısı ile elektronikte çalışanı biliyorum 12
Kesici
17 Mart 2025, Pazartesi 11:48:38 Danıştay kararını görüp ne yapacaksın acaba görevin hukuk müşavirliği mi? 02
SS Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:49:20 Konu öyle aynı işi yapıyoruz aynı parayı alalım değil. Kurumun gerekçesi Atsep lisansı olmalı ve eğitimini elektronik alanında yapmış olması. Mahkeme bunu kaldırdı neden anlamamakta ısrar ediyorsunuz. Mahkeme kararında direkt olarak elektrik birinci gruptan şu kadar maaş alsın diye bi ibare mi görmek istiyorsun. Kurum bunların atsepi yok o yüzden alamaz diyor Mahkeme de diyor ki atsepe gerek yok. 12
İfşa Oldunuz..
17 Mart 2025, Pazartesi 12:02:52 Bizler aldığımız parayı alnımızın akıyla kazanıyoruz. Gece gündüz demeden zaman mefhumu gözetmeden görevimizi yerine getiriyoruz. Bizler sadece ‘resetleme’ yapmakla kalmıyor sorumluluklarımızı yerine getiriyor her türlü zorluğu göğüsleyerek çalışıyoruz. Kimse bizim emeğimizi küçümsemesin. Herkesin ne yaptığını ve hangi zorluklarla karşılaştığını anlamadan yapılan açıklamalar yalnızca gerçekleri çarpıtmaktan başka bir şey değildir.12
Elk
17 Mart 2025, Pazartesi 12:23:38 Karar İK, Hukuk Müşavirliği ve GM makamında mevcut. Sizler için gösterme ve ispat yükümlüğümüz yok. "Aynı oranlar uygulansın" diye açık açık yazıyor. Verdiğin hizmetin gelirini DHMİ alırken, Eurocontrol neden maaşını ödesin. Komiklik yapmayın.
Gelin 2 grupta eşitlenelim, bizim için hava hoş. Sistem işletmeciliği yapıyorsunuz, seyrüsefer hizmeti değil. Kaldı ki Atsep uygulamasının iptali de yolda. Sıkıntı etmeyin boşuna. 22
İzzet
17 Mart 2025, Pazartesi 12:32:35 Danıştay kararının ne olduğundan bi haber canlı, çok merak ettiysen dernek başkanının telefonunu verebilirim92
Hakkı
17 Mart 2025, Pazartesi 13:13:54 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir.00
Elk
17 Mart 2025, Pazartesi 13:41:23 Danıştay karar sorgulama kısmına gir bak 102
Havacı
17 Mart 2025, Pazartesi 07:41:44 Başkalarının yönlendirmesiyle yorum yapmışsınız. Önce mahkeme kararını okuma zahmetinde bulunup yazınızı ona göre kaleme alsaydınız.35448
Elk
17 Mart 2025, Pazartesi 12:25:22 Ne biliyorsunuz okumadığını ki sallamışsın. "Aynı oranlar uygulansın" kararı net. 63
Danıştay kararı yok
17 Mart 2025, Pazartesi 07:23:55 Hocam elektrik 1. Gruptan aldım diye bir Danıştay kararı yok. Sadece seyrüsefer hizmetlerini yapan birimler birinci gruptan almalıdır diyor karar. Yani terminal hizmetlerinin göbeğinde bir birime seyrüsefer derseniz herkes seyrüsefer olmuş olur.
Ki Elektrik personelleri bire bir davalarını 700 kişiye yakın kaybedip Dhmi ye 11 bin tl dava ücreti ödediler neden biliyor musunuz aynı zamanda işletmeye de hizmet ettikleri için. Ya hocam diz de havacılık yazarısınız açın dökükamanları okuyun lütfen biraz kendinizi de yorun kim en route kim işletmeci diye. Size gelip yalvaran herkes haklı olmak zorunda değil …37340
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:39:31 Elektroniğin yıllarca terminal ve ssy olarak çalıştığı bir ortamda vardı sonra hepsi ss elektronik oldular. Size yapılan Elektroniğe de yapılabilir. Sizin sayınız bizim iki katimiz biz daha kolay girebiliriz02
Kesici
17 Mart 2025, Pazartesi 11:41:55 Herşeyi bildiğini sanan şahsiyet stajyer hava trafik kontrolörü nereye hizmet ediyorda 1. Gruptan tazminat alma hakkına erişiyor bunu da cevaplar mısın? 12
Mehmet
17 Mart 2025, Pazartesi 11:52:16 Kik kararına bakarsanız orada var mı yok mu görürsünüz02
Rahatına bak.
17 Mart 2025, Pazartesi 12:00:40 terminal hizmeti veren elektronikciler ikinci grupta yazmişsin. elektronik birimini ikiye böldüğünüzü de sôyelyin. bir taraf seyrusefere bakarken diger taraf terminal bakıyordu, daha sonra terminalde görev yapan bütün elektronikcileri seyrusefere aldiginizi da soyleyin. Terminale yeni alanacak ve elektronik işine bakacak personel birinci gruba gecmesin diye elektronikçi yerine mekatronikçi aldirdiginizi da soyleyin. Kurumun gecmisini mi biliyorsun, işine mi gelmiyor. Siz bu şekilde yol alabiliyorsunuz da elektrik birimine gelince “onlar hem terminale hem seyrusefere hizmet ediyor, birinci gruptan tazminat alamaz” diyorsunuz. Madem her iki tarafa hizmet ediyor, elektronikcilerden daha fazla tazminat alsın.
Elektrik birimi de elektronik birimi gibi yeniden yapılandırılarak seryrusefer ile terminal işlerini ayirabilir. Sen onu düşünme.02
Hakverilmezalınır
17 Mart 2025, Pazartesi 12:27:28 Senin EUROCONTROL prensiplerini tekrar gözden geçirmen lazım. Seyrüsefer hizmetini sadece SMARTta bulunan ATC veriyor diğer tüm taşralarda Elektrik ve Elektronik personeli sağlıyor. Senin söylemine göre taşrada görev yapan ATC personeli de işletme hizmeti vermektedir. Bu tür yanlış anlamalar tüm süreci çarpıtmaktan başka bir şey değildir. Seyrüseferle ilgili hizmetin kapsamını ve sorumluluklarını doğru bir şekilde anlamadan açıklama yapıyorsunuz 32
Ali
17 Mart 2025, Pazartesi 13:25:20 Sen nasıl en route oluyorsun dengesiz. Ne hileli yorumlarla kendinizi en route gördüğünü herkes biliyor ama bir yanlış yapılmış bir türlü düzeltmek istenmiyor. Birde meslektaş olacaksınız yazıklar olsun.311
Atc
17 Mart 2025, Pazartesi 06:36:50 Fatih Bey, size bahsedilen Danıştay kararında " Elektrik personeli 1.gruptan tazminat alır" demiyor söz konusu Dernek yayınlasın kazandığı davayı görelim.34343
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:51:23 Tamam dostum 2024 de kik toplantısında olmayan mahkeme kararı uygulansın diye niye tutanak altına alındı 11
Sen yorulma
17 Mart 2025, Pazartesi 11:52:27 Senin yerine cumhurbaskanliginda hukukcular inceleyip kuruma yazi yazmis zaten, sen yorma kendini. 11
SS Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 12:03:03 Evet kararda öyle demiyor ama kurumun öne sürmüş olduğu gerekçeleri geçersiz bulup kaldırdı. (Atsep lisansı ve Elektronik alanında eğitim yapmış olma şartlarını) bu durumda geçerli bi sebep kalmıyor ortada. Bir diğer öne sürdüğü gerekçe yüzde yüz sadece seyrüsefer hizmeti sunmuş olması şartı. Ama stajyer ve asistan hava kontrol Memuru bundan muaf son düzenleme ile transit geçişten performans alacak olan müdürler de bundan muaf bunlara karşı çıktığınızı görmedik sayın Atc! İlk taslakta müdürleri 1. Grup olacak dendiğinde ortalığı yıktınız şimdi sus pus oldunuz hayırdır ne değişti??01
Hakverilmezalınır
17 Mart 2025, Pazartesi 12:19:06 Bahsedilen kararda elektronik personeli ile eşit düzeye gelmesi söz konusu. Bu durumu doğru bir şekilde değerlendirebilmek için kararın tamamını gözden geçirmeniz gerektiğini düşünüyorum. Danıştay kararını baştan sona dikkatlice okursanız gerçeği daha net görebilirsiniz.31
Ayt
17 Mart 2025, Pazartesi 18:18:34 Fatih bey eurocontrol prensipleri birinci gruba alınan arff , muhasebe, insan kaynakları,nöbetçi müdürü, işletme müdürlüğü güvenlik şube müdürlüğü vs alır demiyor ama birinci grubtan ödeme yapıyor elektirik ve teknik personel neden almasın ayıptır
72
ATSEP
17 Mart 2025, Pazartesi 01:15:28 ATSEP-AİM-ATC maliyetleri Eurocontrol tarafından %100 oranında karşılanır. Daha bunu bilmeden ısmarlama yazı yazmışsınız. Keşke kısa bir araştırma yapsaydınız işin doğrusunu öğrenmiş olurdunuz. Yıllarca bu gibi söylemlerin üzerinden gidilerek tüm DHMİ personelleri mağdur edildi. Lütfen süreci baltalamayın. Herkes hak ettiğinden fazlasını dahi alıyor.29316
candidmen
17 Mart 2025, Pazartesi 11:33:46 Eurocontrol'ün bu şekilde bir yönetmeliği prensibi hiçbir şeyi yok, ülkelerin kendi iç dinamiğiyle alakalı bir durum olduğunu söylüyorlar. Algıyı bırakın artık.02
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:53:05 Doğru diyorsun hakkettiğinden fazla alan çok 10
SS Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 12:05:40 Müdürler yüzde kaç oranında karşılanıyor. Yüzde kaç seyrüssefer hizmeti sunuyor acaba o yüzdelikleri de öğrenelim malum transit geçişlerde performans alacak. Veya stajyer hava trafikçiler ? Veya terminal elektronik neden tamamen karşılanmayan 3. Grupta değil de kısmen karşılanan 2. Grupta ? Bunları da konuşun lütfen01
Elk Atsep
17 Mart 2025, Pazartesi 12:42:52 Kararda "Aynı oranlar uygulansın" diyor ve sizler yalan söylüyorsunuz. Atsep elektronik değil, teknical person diyor. Atsep uygulaması bile yalan dolu. Kendi meşrebinize uygun adamlar bulup, uluslararası mevzuatı bile çarpıtıyorsunuz. Onu da iptal edeceğiz merak etmeyin. Az kaldı. Yükleniyor.73
Yalana Alet Olmak
17 Mart 2025, Pazartesi 01:09:27 Kocaman bir yalana alet olmuşsunuz maalesef. Ülkede hiçbir kişi yada kurum Danıştay kararını uygulamama gibi bir lüksü yoktur, zaten öyle bir karar da yoktur. Ünvanlarda yapılan işlerde aynı değildir buda ikinci bir yalan. 220V. Elektrik sadece cihazların çalışması için gereklidir yani iş duvardaki prizde biter gerisi CMS personelinin sorumluluğunda olan işleyiştir. Onların mantığına göre tedaş tredaş ve. kurum çalışanlarıda alsın bu tazminattan çünkü o kullanılan elektrik üretimi bu ve bunlara benzer özel kuruluşların sorumluluğundadır. 26309
candidmen
17 Mart 2025, Pazartesi 11:34:32 Tamamdır gerçekle alakası olmayan hayal ürünü fikirlerin bizim için çok önemli ve değerli lütfen belirtmeye devam et.01
Y. Y
17 Mart 2025, Pazartesi 11:46:49 Elektrik personeli için en ufak bir yoruma bile gerek kalmamıştır ve YARGI KARARI NETTİR.
Danıştay 12. Dairesi, tarafların sunduğu bütün resmi belgeleri ve bilgileri incelemiş, elektrik personelinin hava seyrüsefer faaliyet alanında hizmet verdiğini ve "maliyetleri tamamen karşılanan personel" kategorisinde yer aldığını bu nedenle de,
ELEKTRİK VE MAKİNE/MOTOR PERSONELİNE DE (MESLEKİ POZİSYONLARINA PARALEL OLARAK) EK-1 SAYILI CETVELDE ELEKTRONİK PERSONELİ İÇİN BELİRLENMİŞ OLAN HAVACILIK TAZMİNATI ORAN VE USULÜNÜN AYNEN UYGULANMASINA” KARAR VERMİŞTİR VE İDDK TARAFINDAN BU KARAR ONANMIŞTIR.12
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:53:32 Özel aydınlatma ışıkları,yaklaşma ışıkları, Papi ve sistemlerin kesintisiz eneji ile çalışması elektriğin sorumluluğunda.Papi arızalı olduğu zaman pilotlar sürekli problem yapıyor, yaklaşma ışıklarında bir devrede arıza olduğu zaman sisli havalarda çok problem yapıyorlar,inmiyorlar. Sonra siz diyorsunuz ELEKTRİK hizmet etmiyor.Yurtdışında elektrik ve elektronik bir birim olduğunu bildiğiniz halde...11
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:53:47 Özel aydınlatma ışıkları,yaklaşma ışıkları, Papi ve sistemlerin kesintisiz eneji ile çalışması elektriğin sorumluluğunda.Papi arızalı olduğu zaman pilotlar sürekli problem yapıyor, yaklaşma ışıklarında bir devrede arıza olduğu zaman sisli havalarda çok problem yapıyorlar,inmiyorlar. Sonra siz diyorsunuz ELEKTRİK hizmet etmiyor.Yurtdışında elektrik ve elektronik bir birim olduğunu bildiğiniz halde...12
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:53:49 Özel aydınlatma ışıkları,yaklaşma ışıkları, Papi ve sistemlerin kesintisiz eneji ile çalışması elektriğin sorumluluğunda.Papi arızalı olduğu zaman pilotlar sürekli problem yapıyor, yaklaşma ışıklarında bir devrede arıza olduğu zaman sisli havalarda çok problem yapıyorlar,inmiyorlar. Sonra siz diyorsunuz ELEKTRİK hizmet etmiyor.Yurtdışında elektrik ve elektronik bir birim olduğunu bildiğiniz halde...12
Ali
17 Mart 2025, Pazartesi 13:26:52 Si cihazların icadını mı yapıyorsunuz? Sizde işletme yapıyorsunuz ve elk olmadan bir hiçsiniz43
ATSEP
17 Mart 2025, Pazartesi 01:03:41 Arkadaş bu kadar bilip bilmeden yazı yazılır mı? Elektrik ve Elekrronik personelinin yaptığı iş birbirinden tamamen bağımsız. Pist aydınlatması veya jeneratör ile radar,haberlesme ve seyrusefer sistemleri birbirinden bağımsız prensipler ve ayrı işler. Lütfen yazınızı yazmadan önce bir fikir alın tek taraflı sorup yazmak sizi zor durumda bırakır. Ayrıca ortada bir yargı kararı varsa versinler yayınla hukukçular yorumlasin bakalım kazanmışlar mi kaybetmişler mi ?30304
Y. Y
17 Mart 2025, Pazartesi 11:27:29 12 AYDIR UYGULANMAYAN DANIŞTAY KARARI DERHAL UYGULANMALIDIR.
DEĞERLİ KAMUOYU
Danıştay 12. Daire Kararının İdari Dava Daireleri Kurulu tarafından onanması sonrası karar ile ilgili çeşitli platformlarda spekülasyonlar yapıldığı görülmüş ve kamuoyunu bilgilendirmek amacı ile açıklama yapma gereği duyulmuştur.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) çalışanlarına Havacılık Tazminatı adında bir ek ödeme yapmaktadır. Üç gurup olarak yapılan bu ödemelerde aynı işi yapan teknik personelden elektronik personeline üst seviyede ödeme yapılırken, elektrik personeline ise çok daha düşük bir ödeme yapılmaktadır. Derneğimiz üyelerinin yaşadığı bu mağduriyetin giderilmesi için;
2012 yılında DHMİ Genel Müdürlüğüne bir dilekçe ile başvuru yapılarak Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararında elektrik personelinin, elektronik personeli ile aynı tazminatı almasının önündeki kısıtlama olan;
1-“ Eğitimini münhasıran elektronik alanında yapmış olup; ... “ ibaresinin kaldırılması,
2- “Elektrik ve makine/motor personeline de (Mesleki pozisyonlarına paralel olarak) Ek-1 sayılı cetvelde elektronik personeli için belirlenmiş olan havacılık tazminatı oran ve usulünün aynen uygulanması, talep edilmiştir.
Bu dilekçemize cevap olarak, DHMİ Genel Müdürlüğü, elektrik personelinin hem seyrüsefer hizmeti verdiği, hem de havalimanı işletme hizmeti verdiği gerekçesi ile derneğimizin bu talebini RED etmiştir. Bunun üzerine hukuki süreç başlamış.
Derneğimiz tarafından Danıştay 11. Dairesinde açılan davada RED kararı çıkmış, bunun üzerine İdari Dava Daireleri Kurulu’na (İDDK) yapılan itiraz sonucu, İDDK 2019 yılında Danıştay 11. Dairesinin kararını bozarak;
Havacılık tazminatı konusundaki uluslararası uygulamalarda ve EUROCONTROL ilkelerinde hava seyrüsefer hizmetlerinde görev yapacak personel için "eğitimini münhasıran elektronik alanında yapmış olmak" gibi bir eğitim koşuluna yer verilip verilmediği,
Seyrüsefer sistemlerinde görev yapan elektrik personelinin ücretlerinin birim maliyete dahil olup olmadığı,
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nün mevzuatında havalimanlarında çalışan elektronik personeli ile elektrik ve makine/ motor personelinin görev yeri ve görev alanların ne olduğu,
Elektrik mezunu olup, elektronik mezunları gibi doğrudan hava seyrüsefer hizmetlerini yerine getiren personel olup olmadığı ve bu bağlamda, anılan personelin yaptıkları işin niteliği.
Konularının ARAŞTIRILARAK karar verilmesi gerektiğine hükmederek kararı ilk derece mahkemesi olan Danıştay 12. Dairesine göndermiştir.
Danıştay 12. dairesi gerekli araştırmaları yapmış kurum ve dernek tarafından verilen bilgi ve belgeleri inceleyerek dava konusu kısıtlamanın EUROCONTROL prensiplerine aykırı olduğu ve elektrik personelinin seyrüsefer hizmeti verdiğine kanaat getirerek 2012/T-9 sayılı YPK kararında yer alan ve elektrik ile makine/motor personelinin haklarını engelleyen;
“Eğitimini münhasıran elektronik alanında yapmış olup”; . " ibaresini İPTAL etmiş.
“Elektrik ve makine/motor personeline de (Mesleki pozisyonlarına paralel olarak) Ek-1 sayılı cetvelde elektronik personeli için belirlenmiş olan havacılık tazminatı oran ve usulünün aynen uygulanmasına” karar vermiştir.
Bahse konu karar Cumhurbaşkanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından temyiz edilmiş.
Sonuç olarak; İDDK 17/10/2022 tarihinde verdiği karar ile Davalı idarelerin temyiz istemlerinin reddine, Danıştay 12.Dairesinin kararını ONANMASINA karar vermiştir.
Bu noktada bazı kesimlerce İDDK onama kararındaki hukuki değerlendirme kısmında yer alan;
“ Öte yandan, Eurocontrol Maliyetlerin Karşılanması sisteminde, hava seyrüsefer hizmetlerine yönelik olmayan maliyetlerin ödenmesinin söz konusu olmaması ve sadece hava seyrüsefer faaliyet alanında hizmet verenlerin "maliyetleri tamamen karşılanan personel" kategorisinde olması karşısında, Dairece verilen iptal kararı, bu faaliyet alanında hizmet vermeyen kişilere havacılık tazminatı ödenmesi sonucunu doğurmamaktadır.” açıklaması sulandırılmaya çalışılarak yargı kararı yok sayılmaya çalışılmaktadır.
Bu açıklama kararın, muhatapları olan elektrik ve makine motor personeli dışında kalan, seyrüsefer hizmeti vermeyen farklı branştaki meslek grupları için veya havacılıkla ilgili farklı hizmet dalları için tazminat ödenmesi sonucunu doğurmadığını ifade etmektedir.
Elektrik personeli için en ufak bir yoruma bile gerek kalmamıştır ve YARGI KARARI NETTİR. Anlaşılması için bir kez daha vurguluyoruz;
Danıştay 12. Dairesi, tarafların sunduğu bütün resmi belgeleri ve bilgileri incelemiş, elektrik personelinin hava seyrüsefer faaliyet alanında hizmet verdiğini ve "maliyetleri tamamen karşılanan personel" kategorisinde yer aldığını bu nedenle de,
ELEKTRİK VE MAKİNE/MOTOR PERSONELİNE DE (MESLEKİ POZİSYONLARINA PARALEL OLARAK) EK-1 SAYILI CETVELDE ELEKTRONİK PERSONELİ İÇİN BELİRLENMİŞ OLAN HAVACILIK TAZMİNATI ORAN VE USULÜNÜN AYNEN UYGULANMASINA” KARAR VERMİŞTİR VE İDDK TARAFINDAN BU KARAR ONANMIŞTIR.
CUMHURBAŞKANLIĞI İLE ULAŞTIRMA VE ALT YAPI BAKANLIĞI DA DANIŞTAY KARARININ UYGULANMASI TALİMATINI VERMİŞTİR
T.C. Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı Hukuk ve Mevzuat Genel Müdürlüğü; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na yazdığı 11.08.2022 tarih ve 98263 sayılı yazı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ’da DHMİ Genel Müdürlüğü’ne yazdığı 22/08/2022 tarih ve 577627 sayılı yazısı ile Danıştay kararına göre halihazırda yürürlükte olan 22/10/2020 tarihli ve 3117 sayılı Cumhurbaşkanı kararının Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun olarak yeniden hazırlanması ve Bakanlığa gönderilmesi talimatını vermiştir.
2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun “kararların sonuçları” başlıklı 28. maddesinin 1 ila 4. fıkraları uyarınca; “1. Danıştay, bölge idare mahkemeleri, idare ve vergi mahkemelerinin esasa ve yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlarının icaplarına göre idare, gecikmeksizin işlem tesis etmeye veya eylemde bulunmaya mecburdur. Bu süre hiçbir şekilde kararın idareye tebliğinden başlayarak otuz günü geçemez, denmesine rağmen ne yazık ki;
Danıştay 12. Dairesi Karar tarihi olan 24.06.2021 tarihinden itibaren 18 ay
Cumhurbaşkanlığı’nın yazı yazdığı 11.08.2022 tarihinden itibaren 4,5 ay
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın yazı yazdığı 22.08.2022 tarihinden itibaren 4 ay dan fazla süre geçmiş olmasına rağmen henüz karar uygulanmamıştır.
Temyiz dairesi olan İDDK tarafından da onanmış dolayısıyla da kararın uygulanmasının önünde hiçbir engel kalmamıştır ve ivedilikle uygulanması gerekmektedir.
KARARIN UYGULANMADIĞI SÜREÇTE NE OLDU
EUROCONTROL üyesi ülkeler her yıl KASIM ayında EUROCONTROL de toplantıya katılarak takip eden yıl için hava sahalarında uygulayacakları birim ücreti belirler. Türkiye de bu süreçte birim ücreti TL olarak belirlenip Euro’ya çevirerek EUROCONTROL e bildirir. Türkiye 2021 KASIM ayında 2022 yılı için uygulanacak birim ücreti 30,55 EURO olarak belirlemiştir.
Dünya’da yaşanan ekonomik kriz, yüksek enflasyon, kur artışları ülkemizi ve ülkemiz havacılığını da etkilemiştir. Türkiye’nin de üyesi olduğu EUROCONTROL’e üye 41 hizmet sağlayıcı bu krizden etkilenmemek için hızla önlemlerini almış, Avrupa Birliği ülkeleri para birimi Euro olduğu için 26 ülke kur artışlarından etkilenmemiş dolayısı ile birim ücretlerinde herhangi bir değişiklik yapmamışlardır.
Ancak içinde Türkiye’nin de olduğu EUROCONTROL üyesi 15 ülke kur artışı ve yüksek enflasyondan etkilenmiştir. Bu ülkelerden 7 tanesi birim ücretini arttırmış, örneğin Ermenistan birim ücretini 47,2 Euro’dan 68,57 Euro’ya, Gürcistan ise 46,24 Euro’dan 62,17 Euro’ya çıkarmıştır.
Kurda yaşanan artıştan dolayı Türkiye’nin birim ücreti 30,55 EURO dan daha yılın başında Ocak ayında 20,43 EURO’ya, Kasım ayında ise 16,83 EURO’ya düşmüştür ( Enflasyon oranı %15’den yüksek olan ülkeler birim ücretini Euro olarak sabitleyebilir). Birim ücretteki bu düşüşten dolayı Ocak ayında 9,5 Milyon EURO, Temmuz ayında 21,9 milyon EURO, 11 aylık dönemde ise yaklaşık 180,6 Milyon Euro kayıp yaşamıştır.
SAYGILARIMIZLA
HAVELTED
Havacılık Elektriği Teknik Elemanları Derneği172
Davacı
17 Mart 2025, Pazartesi 11:48:13 Kimse bilmeden mahkeme kararı yok diyor mahkeme kararı yoksa kik toplantısında neden uygulanacaktır demiş kurum kaldıki size birşey ispat yükümlülüğü yok taraflar kararı karar numarası nı biliyor yani karşı olanlar sadece bilmeden silahsörlük yapanlar12
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:49:55 Merakta kalma dostum 2024 kik kararlarına git şuanki genel müdürümüz uygulanacak diye imza altına aldı. Yoksa neden uygulanacak dedi. Kimin seyrisefer olduğu dokümanların işi fikir beyanı ile olmaz02
Kesici
17 Mart 2025, Pazartesi 11:50:10 Sen neyi biliyorsun acaba boş konuşmaktan başka 00
Atsep elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 11:55:34 Radar, seyrüsefer cihazlarının güç sistemlerinin bakımları elektrik personelince yapılmaktadır. Enerji nakil hattı, trafoyu, kesici, dağıtım panosu, koruma elemanları, topraklamaları Vs. 12
Elk Atsep
17 Mart 2025, Pazartesi 12:51:21 AGL sistemleri, navigasyon sistemidir öncelikle. Yani CNS hizmetlerinin parçasıdır. Yedek enerji, güç dağıtımı vb ise Atsep gerektiren birer hizmet olup, bal gibide farkındasınız ne olduğunun. 220 Volt Elektrik sistemleri hizmet alımı personel tarafından verilmekte olup, dhmi personeli Power ve AGL sistemlerine hizmet veriyor. Gerçekler saklanamaz, boşuna uğraşmayın.44
Elektrik
17 Mart 2025, Pazartesi 13:28:03 Neden elektrik yorumları yayınlanmıyor62
Onları unutmayın!
17 Mart 2025 Pazartesi, 00:00:00 / Toplam : 149 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar