21 Mart 2016 Pazartesi, 00:00:03 / Toplam : 35 yorum
Çok beğenilenler
iPhone Uygulaması
21 Mart 2016, Pazartesi 15:53:42
Ağzınıza sağlık gençlerimiz dururken yıllarca yabancı pilotlara misafirperverlik yaptık yani onları maddi manevi çok güzel ağırladık ağırlamaya devam ediyoruz bunu yapan kimler sevgili Türk kaptan arkadaşlarımız meslektaşlarımız bu konu ile ilgili yasa çıkarılmalı Ülkelerine girmek için bile vize alamadığımız ülkelerin pilotlarını baş tacı ettik .
Kaptan pilot elmas Burçin yıldız borajet havayolları212
Oscar
10 Nisan 2016, Pazar 22:52:39 Yorum gonderdik ama kal' e alan olmadi!!00
Mustafa Özdemir
25 Mart 2016, Cuma 14:54:06
Erdal Bey,konu hakkında saptamalarınız çok güzel.Yazılarınızı sık sık okumak isteriz.Belki her hafta yazıyorsunuz bilmiyorum,eğer öyleyse sizin yazılarınızın da manşete çekilmesi lazım, gözden ırak olanın yazısı maalesef okunamıyor.Başarılarızın devamı dileğiyle....131
Tüm yorumlar
iPhone Uygulaması
25 Haziran 2016, Cumartesi 11:22:35 Bu asker düşmanlığı niye , niye bu kıskançlık , uğraş sen de ol , çabala .... asker olmazsa ne olacağını gördünüz yakınlarda... saygı sevgi lütfen. Herkese iyi uçuşlar.20
FirstOfficer
20 Haziran 2016, Pazartesi 12:20:14 "Asker pilot gelmesin" demek kadar saçma birşey yok. Asker pilotlara da sivilde kazanacakları hakları verirsen neden gelsinler; o da ayrı. Bunlarla uğraşacağınıza yabancı pilotları kademeli olarak azaltmaya bakın. En gözde havayollarının yana yakıla yabancı pilot peşinde koştuğunu biliyoruz. Avrupanın beş para etmez, ingilizcesi yetersiz (anlamak için işi gücü bırakıp onu dinlemeniz lazım), turboproptan gelip direct entry kaptan yapılan adamlarını geri gönderin. Adamlar "yarabbi şükür" diyorlar. Ayrıca tip kursu için ödedikleri rakamlar sözleşme süreleri sonunda kendilerine geri ödeniyor. Kendi vatandaşına da parayı getirmeden tip'e başlayamazsın diyor. İsraf budur.30
FLY BY WIRE
18 Haziran 2016, Cumartesi 12:29:03 En buyuk israf,surekli pilot alip,elinde tutamamaktir.Bir direct entry Kaptanin THY'ye girip,sorumlu kaptan olana kadarki sureci anlatsam ve maliyetini cikarsam,inanin sok olursunuz.THY bolgesinde en az maas veren sirket.Begenmiyorsan git edepsizligi yapılıyor,e gidiyo millet zaten.00
....
08 Haziran 2016, Çarşamba 10:54:31 Ne olursa olsun asker egomanyası bitiyor.. Siviller beğensenizde beğenmesenizde geliyor. Havacılık sizden ibaret değil. Küçük yaşlarda hiçbir masraf yapmadan yetiştirildiniz. Şimdi bu devlet sayesinde nerelere geldiniz. 8-9 bin lira sizinle aynı soyadı taşıyan kim alıyor da siz beğenmiyorsunuz.. Yapılanlar nankörlüktür. Ayıptır. Devlete sırtını dönersen,gün gelir o da sana döner.. 10 yıl sonra görüşürüz.. Yaşasın sivil havacılık!04
Uzaktan
16 Haziran 2016, Perşembe 19:32:08 1. Savaş pilotluğu kaç yılına kadar yapılır?
2. Bu kin neden?
3. Yabancılardan çok mu mutlusun?02
borajet
06 Haziran 2016, Pazartesi 18:49:43 Borajet gibi Alsınlar alsınlar önce çalışanın harcirahini yatirmazlar sonra yemek parasını sonrada maaşini yatirmazlar bintane uçak olsa nolur.00
Ya bırak abi
04 Haziran 2016, Cumartesi 06:54:03 Genel geçer herkesin gönlünü alır yazı yazıp geçmişsiniz. Yapmayın böyle şeyler çıkın kardeşim adamları kandırıyorlar uçuş okulu muhabbetine ondan sonra 3 liraya mahkum bırakıyorlar de; askeriyede adamın canına okuyor komutan sürekli mobbing uyguluyor adamlar ondan askerlikten nefret edip bırakıyorlar de.. Ya da sözde pilot olup da pilot olmayan yöneticilerin kuklası olanları yaz.. Memleketimde bir sürü canavar gibi adam varken lafta bayrak taşıyıcısı olan şirketin iki sayfayla kriterleri tamam denilen yabancı adayları 32 dişiyle karşılayıp türlü türlü yaptıkları şebeklikleri anlat.. SHGM arka bahçesi diğer şirketler zaten sineğin yapını çıkarıcam diye ortalığın içine ediyor. Havacılıkla ilgili bir gelişme bi 50 yıl daha olmaz maalesef.. Turşu olduk sayenizde!!..10
Erdal
26 Mayıs 2016, Perşembe 13:40:50 18 ay sürecek eğitim denilerek başlayanlar hiç kusursuz oldukları halde thy deki programlama beceriksizliği sayesinde üç seneye yaklaştığı halde işe başlayamadılar. Bu da israf 6 olsun11
Android Uygulaması
22 Mayıs 2016, Pazar 16:38:03 Yabancı pilotlar broker şirketler aracılığı ile geliyor. Bunlara da para ödeniyor. Acaba içerden birileri de pay alıyor mudur?10
Android Uygulaması
22 Mayıs 2016, Pazar 16:28:37 15 yıl aktif askeri pilotluk yapmış birinin istediği yere gitme hakkı vardır. Zaten o rütbeden sonra aktif pilotluk görevi yapman da mümkün deyil bizim sistemde. Ancak karargahta evrak memurluğu yaptırırlar.
Alman hava kuvvetleri pilotlarını 41 yaşında tam hakları ile emekli ediyor, siz bizimkilere istifa etmeyi çok görüyorsunuz.10
pilotlar
26 Mart 2016, Cumartesi 12:24:45 Düşünebiliyormusunuz Thy sürekli pilot arıyor.Yıllardan beri ulusal ve uluslar arası sitelerde Thy ilanı eksik olmuyor.Keza özel sektörde de benzer durum sözkonusu.Top yöneticiler duruma müdahele edemiyorlar.Birileri sürekli hale gelen bu giriş çıkışlardan heralde nemalanıyorki müdahale etmiyor.İş arapsaçına döndü.Bu pilotlar ne için çıkıyor kimse sorgulamıyor ve düzeltici işlemi yapmıyor.Sürekli baskı ve tehdit.Bu her taraftan geliyor.Uçuş emniyeti aksatılıyor.Yetkisi olmayan insanlar bilinçsizlikten ve bilgisizlikten operasyona baskı yapıyor.SONUÇ:KURUM KÜLTÜRÜ MÜDÜR KÜLTÜRÜNE,BİLGİ HİYERARŞİYE,GELECEK GÜNÜ KURTARMAYA,İLETİŞİM BASKIYA DÖNÜŞMÜŞ DURUMDA.Saygılarımla20
pilotlar
26 Mart 2016, Cumartesi 12:15:46 Sn yazar yazınız güzel olmuş.Ancak genel tespitler bunlar.Bu sorun nasıl çözülür.Ben sürekli pilot arayan şirketlerde de problem olduğunu düşünüyorum.Pilot biryerden geliyor bir yere gidiyor.Pilotları tutamıyor şirketler buna Thy de dahil.Şirket kültürü,kurum kültürü olmadığından sistem sürekli olarak birilerine pozitif, birilerine negatif etki yaparak çalışanları bölüyor.Mutlu ve mutsuz gruplar üretiyor.Ne yazık ki mutsuz edilen gruplar çoğu zaman işini yapan,hak arayan,raporlayan,liyakatlı kimseler.Ancak şirket sistemi bu kimseleri sorun olarak görüyor.Ödül ve ceza sistemi işlemiyor.Sorun bildiren pilota yöneticisi hemen şu cevabı veriyor.''BEĞENMİYORSAN KAPI ORADA.''Dedikodu yapan,kaytaran sistem içinde kendini gizliyor.Uçmayı sevmeyenler kendini ofise atma derdinde oluyorlar.Mutsuz edilen pilot da aidiyet duygusunu yavaş yavaş yitirdiğinden başka şirket arayışlarına yöneliyor ancak Türkiyede nereye giderse gitsin duvara tosluyor benzer şeylerle karşılaşıyor.21
Israf falan yok.
26 Mart 2016, Cumartesi 12:12:49 Pilot israfı falan yok.. Aklına gelen , önüne gelen , maaşı duyan koştura koştura solugu uçuş okullarında alıyo.. Adam 30 yasında hayatının 29 senesinde pilotaja pilotluga ilgi duymayıp son sene "moda akımına" kapılıp pilotaja başlıyor ve günün 24 saati sosyal ortamlarda foto paylaşma havasını atma peşinde. yarısı ingilizce bilmiyor yarısının algıları yetersiz.. sizin anlıcagınız işin havasını atanlar bu meslekte dışarda kalıyor. o işsiz arkadaşların %90'ı parayı duyup gelen kelalaka tipler. Bizim bile çevremizde onlarca adam var 7/24 cafelerde publarda gezip tozan sabaha karşı eve gelen adamlar.. birden kendilerini havacılık sevdalısı olarak adlandırıveriyolar. ya konusucak çok şey varda bu kadar yeter. Sonuç olarak israf falan yok. O israfların hepsi şu meslegin havasını atmaya gelen paralı özel okul ergenleri. DUYAN GELSİN devam edin herkes pilot olmaya hadi.101
pilot aday adayi
29 Nisan 2016, Cuma 11:47:21 Bencede cok haklisiniz, bizler cocuklugumuzdan beri hayalini kurdugumuz meslegi yapabilmek icin oncesinde sevmedigimiz bolumleri okumak zorunda birakilirken maddi durumu olan ve pilotaji daha onceleri hayal etmemis olup havasi ve parasi icin secen insanlar cok. Ama sonuc olarak onlarda haklilar ! Ayni durumda bizde olsak bizimde maddi imkanlarimiz olsa bu meslek icin bunlari yapardik.Buradaki asil problem insanlarin ulkemizdeki sistem yuzunden hayalini kurdugu ve sevdigi meslegi degilde zoraki ojuyarak bitirdikleri hergun nefret ederek işe gittikleri meslekleri yapmak ve bu mesleklerde gerekli hayat sartlarini saglayamamak.Pilotaj maasi ve sartlari geregi bu yuzden insanlara cazip gelirken bizler yani bu meslegin hayalini cocukluktan beri kuran insanlar istemedigimiz bolumlerde heba olup gidiyoruz ,okulumuzda basarisiz olup pilotaj icin tek yolumuz olan ucus akademilerinden uzaklasiyoruz.Cunku basarisiz bir profil ciziyoruz sevmedigimiz bolumu okudugumuz icin.Sonuc olarak demem o ki insanlar sevdikleri ve yetenegi olduklari bolumlere yonelmeli ,maddi durum ve sevmedigi bolumden gelen basarisizlik yuzunden hayallerinden uzak kalmamali .Ucus okullarindan ricam pilot olmak isteyenlerde akademik basaridan cok o meslekteki yeterlilik ve basariya yonelik sinavlara sokmalari ve maddi imkanlari gercekten hayellerini ulasmak isteyen insanlar icin duzeltmeleri .10
yapma ya
04 Mayıs 2016, Çarşamba 04:03:15 Senin gibi adamları bir dövmek istiyorum anlatamam kardeşim adam almismi lisansı gerekli şartları tutturmuş mu sanane ne için geldiğinde işine baksana sen 12
İsraf5
25 Mart 2016, Cuma 13:18:58 Sn. Yazar, bir noktada katılmıyorum;
İsraf 5: Biz pilotların sağlığı çok önemli. Muayenelerde ileride doğabilecek problemlerin önceden tespiti için bir çok tahlil yapılıyor ve zaten çok yerinde bir uygulama. Daha sonradan oluşabilecek ciddi sağlık sıkıntılarından dolayı daha fazla ground olma ihtimali yüksek.02
çocukluk hayalim
25 Mart 2016, Cuma 12:06:18 kendilerini ingilizce, yetenek ve psikolojik olarak kanıtlamış adayların karşısına, insan kaynaklarıyla uzaktan alakası olmayan insanları çıkartıp, kurul mülakatı adı altında harcarsan o pilot açığı kolay kapanmaz.60
Mecburi Hizmet
25 Mart 2016, Cuma 12:04:08 Sayın yazar, TSK'dan mecburi hizmet süresini tamamlamadan kendi isteğiyle tazminat ödemek suretiyle ayrılmak diye bir şey yoktur. Bu bahsettiğiniz ancak sağlık sebebiyle TSK'da uçamaz raporu verilen ve malulen emekliye sevk edilen kişiler için geçerlidir. Yazıyorsunuz ama, bilmeden.31
Abalı
25 Mart 2016, Cuma 11:10:42 Yazı çok güzel ve sürekli kanayan bir yaraya parmak basmış. Ancak bir anlayışın değişmesi lazım. Yazının içinde gizli bir ifade var. 100 milyon USD uçak için 10 pilotu 1 Milyon USD ye yetiştiriyorsunuz. Yani pilot başına 100 bin ISD Eğitim maliyeti. Ve verilen maaş 30-35 Bin Tl. Öte yandan sadece 1 Savaş Uçağı pilotunun maliyetine ise en az 4 milyon, en çok 15 Milyon Dolar deniyor. Verilen maaş ise en fazla 9-10 Bin Tl. Niye bu adamları modern köle gibi zorunlu mecburi hizmet uygulama ucubeliğine tabi tutmaya çalışıyorsunuz? Özeldeki işi yapanın maaliyeti 100 bin devletin işini yapanın maliyeti 4 ila 15 milyon dolar. Sen olsan oğlunu bu uygulamaya reva görürmüsün?52
iPhone Uygulaması
26 Mart 2016, Cumartesi 11:52:05 Kardeşim sizi Harbiye'ye Jandarma zoruyla mı götürdüler ? Hep aynı hikaye. Sen Harbiye'ye girerken bunu baştan kabul et, sonra pilot olup uçuş saati yapınca ama mecburi hizmet. Şu ülkede her kurumun içi boşaltıldı, buna bir zamanların en güvenilir kurumu da dahil... 53
Harbiyemi
27 Mart 2016, Pazar 19:41:44 Harbiye kara harp okulu değilmi?Hava harp okulu yeşilköy diye biliyorum.Aslında olması gereken havacılık sektöründe çalışan diğer meslek geuplarınında pilotaja başlayabilmesi en uygun grup teknisyendir bir havayolunda free fall iniş takımını açmak zorunda kalan pilota vhf telsizden bayağı bir uğraş vermiştik pilotu ikna etmek için oysaki teknisyen bu prosedürleri ezbere bilir bu demek oluyorki pilotun eğitim eksikliği var.Her zaman sistemin altını bilemeyen pilot sayısı çok fazlaydı halada öyle biz çalıştığımız zamanda pilotaja geçmemiz yasaktıBirde şu asker sivil mevzusunuda artık bırakalım artık alt tarafı bir uçak uçurucaksınız.Pilot her zaman iyi maaş aldı çocukluğumdan beri böyledir ama diğer meslek grupları pilotun maaşlarına göre oranlamayla kazanım bile elde edemediler.17ağustos depreminde en fazla diğer meslek grupları işe korkudan gidemedi çünkü varoş veya ucuz muhitlerde oturmak zorunda kaldılar.Benim gördüğüm iki işi yapan meslek grupları pilotların haricindekiler oldu artık korsan taksicilikmş pazarda çul çaputmu satan grev zamanlarında elma bahçesinde çalışan hep teknisyen oldu.22
Cevap
28 Mart 2016, Pazartesi 11:40:52 Sayın uygulama, yorumdaki ifadeleri anlamak mı istemiyorsun, gerçekten anlayamıyormusun? Kestiremedim. Sen 13-14 yaşında iken herşeyi idrak edebilecek kapasitedemi idin? Merak ediyorum. Bu bir. Kimseye bu ülkede Jandarma zoru ile iş yaptırılmıyor. Biz de onu söylüyoruz. Adam bilinçli veya bilinçsiz bir hevesle üniforma içine girdi kabul. Jandarma zoru ile ölene kadar devam mı etsin istiyorsun? Bu iki. Bazılarının bu asker kökenlilerden duyduğu rahatsızlık niye? Bu üç. İlkel bir içgüdü ile rekabet mi hissediliyor? ikide bir niye asker kökenlilere sidik yarışına girilmeye çalışılıyor? Evet çok güzel bir eğitim alıyorlar ve bu onların kişiliğini de güçlendiriyor. Bu durum kıskançlık yaratıp eziklik mi hissetttiriyor? Sen yaşayamadı isen, çocuğunu gönder o halde.11
Pilot
22 Nisan 2016, Cuma 10:07:00 Zorla götürmediler tabiki ama son 3 yılda 2 defa çocuk oyunu gibi kanun değiştirip mecburi hizmet süresini değiştirdiler (2 . değişimde yolda ) milyon dolar ver yetiştir eline 50 milyon dolarlık uçağı ver ve senin anca ya oyun konsollarında yada tvde görebileceğin görevlere gönder ama maaş 8 bin ver sonra kanuni hakkını kullanınca dil uzat. Kolay tabii...00
burak kam
25 Mart 2016, Cuma 10:58:28 Çok doğru tespitler gerçekten, sivil havacılık sivilleştirilmeli. Subaylarımız silahlı kuvvetlerde şartları iyileştirilerek hizmet etmelidir.20
pilot olmak isteyen
25 Mart 2016, Cuma 10:57:55 ben thy kurul mulakatından elendim ve tekrar tekrar başvurmama ragmen hic geri donus olmuyor. DLR-1 ve DLR-2 den geçtim 2014 KASIMDA. Ben thy den umudu kestim bari özel okullar daha iyi kampanya yapsın bankalarla konusup. Cunku banka 100K kredi(200K total atpl) kosullarında bile hemen aynı yıl başlayan odemede 2.500 tl gibi rakamlar var. Sonra biliosunuz bide type egitimi maaliyetide 100k civarı. Havayolları type rating egıtımını ilk 2 yıl odemesiz sonra odemeli sekilde yapabılırler. Cunku bu egıtıme orta halli ailelerin cocukları katılamyor. O yuzdende hep boyle belli bir zümreye ait olacak bu pilotluk meslegi. 20
Dağdeviren
07 Nisan 2016, Perşembe 22:50:39 Kurul mülakatından elenen adaylar neden tekrar çağrılmıyor anlamış değilim
Sınavları kazanamayanlar tekrar çağrılıyor
Kurul mülakatı denilen beş dakikalık mülakatından elenenlerın elenme sebepleri neden söylenmiyor
Sınav sistemini sn Nurullah bey değistirdi olması gerekeni yaptı
Dlr1 kurul mülakatı Dlr2 olarak değiştirdi
Olması gerekende buydu
Sn İsmail Çay beyın Sistemi
Dlr1 Dlr2 ve beş dakikalık kurul mülakatında elenme
Boşa giden 7 ay emek ders çalışma Dlr2
Stresi
Sn Nurullah beyın Eski sistemde elenen adayları tekrar çağırması gereklı diye düşünüyorum
Kul hakkı yendi Allah herseyi af edet kul hakkını afetmez
Dlr1 kurul mülakatı Dlr210
yorum yok
25 Mart 2016, Cuma 10:42:36 Her yerde reklamlar fuarlar 1 sene süren mülakat aşamaları kaybolup giden umutlar hayaller 10
Evet...
25 Mart 2016, Cuma 10:21:12 Çok yerinde ve %100 katıldığım görüşler. 10
MissPilotKorea
25 Mart 2016, Cuma 10:12:08 Aktif savaş uçağı pilotlarının sivil hava pilotlarında kat ev kat iyi ve tecrübeli olduğu biliniyor ama THY birçok havacılık şirketlerinin bile takmadığı şeylere takıyor.En azından savaş pilotlarını alsalar...02
emlk
25 Mart 2016, Cuma 09:56:31 asker kökenli pilot almazsamız sorun çözümlenir bu kadar basit23
cavok
06 Nisan 2016, Çarşamba 18:20:28 Yerin mi daraldi?01
Tatlısupilotuseni
22 Nisan 2016, Cuma 10:08:09 Kıyamam :))00
Pilot İsrafı
21 Mart 2016 Pazartesi, 00:00:03 / Toplam : 35 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar