07 Temmuz 2014 Pazartesi, 00:00:04 / Toplam : 37 yorum
Çok beğenilenler
Android Uygulaması
07 Temmuz 2014, Pazartesi 10:17:34
THK Üniversitesi Pilotaj bölümü öğrencisiyim.Bu kadar berbat bir okul olamaz.Havacılıkla yakından uzaktan alakası olmayan kimseler fakülte yönetiminde.Uçuş okulu hemen bir kat altımızda ancak koordinasyon bile yok.Kafalarına göre iş yapıyorlar.İlk iki sene şişirilmiş kredilerle sene uzasın diye anlamsız mühendislik dersleri alıyoruz.Üniversitenin teorik ders veren elemanları aşırı düzeyde bilgisiz.Uçuşlarımızı bile ayarlayamıyorlar.131
daha ne olsun
07 Temmuz 2014, Pazartesi 12:27:43 THK Üniversitesi bulmuş sizin gibi birkaç öğrenciyi omuzlarınıza basarak kendi hayatlarını yaşıyorlar daha ne olsun.60
Gençsin
09 Temmuz 2014, Çarşamba 01:16:51 Anlamsız dediğin mühendislik derslerini dinlemezsen kompleks hava araçlarını dolmuş gibi kullanırsın, git hocana teşekkür et anlattıkları için11
maas
07 Temmuz 2014, Pazartesi 05:12:03
Pprune yada flightglobal a girerek maaslar yuksekmi dusukmu gorebilirsiniz; maaslar dunya standartinda sadece turkiye sartlarina gore yuksek... Eger yuksek maaslari ariyorsaniz cöl sirketlerine yada uzakdoguya bakiniz... Hem madem maaslar cok yuksek ise tk yüksek standartli yabanci pilot neden bulamiyor ??50
Aviator
07 Temmuz 2014, Pazartesi 10:56:18 Arkadasim ise yeni baslayan F/O ABD'de herhangi bir sirkette kac USD aliyor bir bakarmisin?Bir de bizdeki F/O'ya bak lutfen.Evet tecrubeli pilotlarin maaslari dunya standarlari ile paralel01
...
07 Temmuz 2014, Pazartesi 12:38:48 bizdeki f/o lar ile abd'dekileri kıyaslamak doğru değil. abd de hiçkimse yeni f/o ya 320 yada 737 vermez. yeniler regionalda başlar belki 5-10 yıl sonra bu uçaklara geçerler. yani bu uçakların pilotları abd'de de iyi para alıyorlar. bizdeki durum ise tercih değil mecburiyet çünkü memlekette regional firma yok. 00
Tüm yorumlar
Pilot
12 Temmuz 2014, Cumartesi 21:00:37 Ali yine güldürdün. 00
iPhone Uygulaması
12 Temmuz 2014, Cumartesi 17:21:35 Ali Bey, bu konu o kadar dogru ki SHGM universitelerde okuyan ogrencilere staj ayarlama gorevini bile almak zorunda kalmistir. Ayrica 4 yillik ucak bakim (govde,motor) mezunu kisiye lisans da vermiyor. DHMI de bu kisilere lisansi yok diye tum meydanlar karti da vermiyor. Boyle sacma bir durumdayiz su an.00
iPhone Uygulaması
12 Temmuz 2014, Cumartesi 17:10:57 10 temmuz 7.05'e
Arkadasim pilot oldugunuz yorumunuzdan anlasiliyor. Zaten Ali Bey de yazisinda arz ve talep iliskisinden bahsetmis. Sirketlerde yeterince pilot olsa zaten siz de o kadar ucmazdiniz. Kesinlikle daha a ucar ve kesinlikle daha az para kazanirdiniz.00
iPhone Uygulaması
10 Temmuz 2014, Perşembe 07:05:05 Maaşlarla karşılaştıracağınız pilotlar Türkiye'de ne şartlarda uçuyorlar yazsana Ali Kıdık bey. Bak bakalım ayda yedi gün off çalışan, günde sekiz saatin üzerinde uçan, ya da sabah ikide uçuştan gelip sabah sekizde uçuşa giden pilot var mı yurt dışında. 10
En kesin çözüm
09 Temmuz 2014, Çarşamba 22:19:16 Bence okullarla uğraşacağımıza Lisans yönetmeliğine birkaç ekleme yaparak problemi çözebiliriz. Hava aracı bakım lisansı 5 yılda bir yenilendiğine göre. Her yenileme yapmak isteyenden modul sınavlarına yeniden girme şartı koysak ve İşli olan tip kurslarından sınavlara girme zorunluluğu koysak ve bu tip yenileme işlemi ile ilgili sınavları Sivil havacılık Genel müdürlüğüne bağlı bir sınav kurumu yapsa iyi olur. Piyasada bir sürü 5-6 tip işli olan adamlar dolaşıyor. Sorsanız kaçı O tip sınavlarını nasıl geçti... Eğer adelet istiyorsanız işte adelet budur. Kendine güvenen insanlar varsa hodri meydan. Biz zaten bu lisansı aldığımız zaman her an SHGM bizi çağırıp yeni baştan lisans yenilemek için modul sınavlarına girmeye taahüt etmiş olduk. Herkez sevinmesin elimde lisans var diye. Bir gün denetçi gelir senin lisans numaranı not eder. Shgm den bir zarf şu lisans numaralı vatandaşım yeniden modül sınavlarına girmeniz isteniyor diye şaşırmayın. Denetçilere sesleniyorum, görevinizi yapın.00
En kesin çözüm
09 Temmuz 2014, Çarşamba 22:18:57 Bence okullarla uğraşacağımıza Lisans yönetmeliğine birkaç ekleme yaparak problemi çözebiliriz. Hava aracı bakım lisansı 5 yılda bir yenilendiğine göre. Her yenileme yapmak isteyenden modul sınavlarına yeniden girme şartı koysak ve İşli olan tip kurslarından sınavlara girme zorunluluğu koysak ve bu tip yenileme işlemi ile ilgili sınavları Sivil havacılık Genel müdürlüğüne bağlı bir sınav kurumu yapsa iyi olur. Piyasada bir sürü 5-6 tip işli olan adamlar dolaşıyor. Sorsanız kaçı O tip sınavlarını nasıl geçti... Eğer adelet istiyorsanız işte adelet budur. Kendine güvenen insanlar varsa hodri meydan. Biz zaten bu lisansı aldığımız zaman her an SHGM bizi çağırıp yeni baştan lisans yenilemek için modul sınavlarına girmeye taahüt etmiş olduk. Herkez sevinmesin elimde lisans var diye. Bir gün denetçi gelir senin lisans numaranı not eder. Shgm den bir zarf şu lisans numaralı vatandaşım yeniden modül sınavlarına girmeniz isteniyor diye şaşırmayın. Denetçilere sesleniyorum, görevinizi yapın.00
doğru
09 Temmuz 2014, Çarşamba 10:40:02 çocuklar boşuna yüksek puanlar alıp teknisyen okullarını zorlamayın gidin parayla lisansınızı alın anne babanıza yazık size okadar masraf yapmasın. mezuniyetinizde onlara verilen değer daha fazla.00
GERÇEK
09 Temmuz 2014, Çarşamba 10:14:57 THY veya sektörün diğer oyuncuları "şu öğrencileri eğit ben işe alırım" demeli.
ALİ BEY BU CÜMLE GERÇEKTEN ÇOK DOĞRU,ÇARK TERSTEN ÇALIŞMALI ADAY ÖNCE TOEFL' DEN 85 ALMALI DLR-1 VE DLR-2 DEN GEÇMELİ ONDAN SONRA ÖZEL UÇUŞ
OKULLARINA ALINMALI BUNU DA SHGM KOORDİNE ETMELİ ÇÜNKÜ KABİLİYETİ OLMADIĞI
HALDE BİR SERVET YATIRIP BOŞTA GEZEN ŞAHISLARA ÜZÜLÜYORUM.HATTA ÇOK SAMİMİ ARKADAŞLARIMIZ BİLE BİZLERE DANIŞMADAN ÖZEL OKULLARA DÜNYANIN PARASINI VERİP SONRA DA BİZE GELDİKLERİNİ GÖRÜYORUZ NİYE ÖNCEDEN GELMEDİN ÇOCUĞUNUN KABİLİYETİNİ ÖLÇTÜRSEYDİK DEDİĞİMİZ DEDE HER KES YAPIYOR BENİM ÇOCUĞUMUN NESİ EKSİK DEYİP BU İŞİN ÇOK BASİT BİRŞEY OLDUĞUNU ZANNEDİYOR FARKINDA OLMADAN LAFIN UCU BİZLERE DE GELİYOR O ZAMAN KABİLİYETSİZ ÇOCUĞUNA İŞ BULABİLİRSEN BUL. BUNU ONUR GURUR MESELESİ YAPMAYA GEREK YOK KABİLİYET VARSA VARDIR YOKSA GAYRETLER BOŞA.00
iPhone Uygulaması
08 Temmuz 2014, Salı 20:25:34 İş garantisi veren uçuş okulları var bide dimi? Asıl bunların üstüne gitmeli shgm ki insanları kandırmasınlar00
Android Uygulaması
08 Temmuz 2014, Salı 17:46:37 Salakmıyım. Dostum ben kimsenin dağıttığı soruları kullanmadım. Hiç soru çalışmadım. Verdim parasını TTS ten konu aldım çalıştım. Kendi ülkemde, 20 senedir teknisyen yetiştirip, bir yıldır tek başına sınav yetkisine sahip kurumunun, kendi kaynak kitapları olmayışına üzüntüm. Bir ay önce mezun ettiği öğrencisi modül sınavını geçemezken, hala kendilerini lyi okul sanmalarına kırgınlığım.00
pilot maaşları
08 Temmuz 2014, Salı 10:05:59 batmasın ali bey pilotların maaşları size. siz masanızın başında otuturken pilotlar her gün canlarını koyarak yüzlerce insanınhayatının sorumluluğunu alıyorlar.
pilotların başka yerlerde çok düşük aldığını nereden çıkardınız ? çin? dubai? ortadoğu?afrika ? avrupa ? bunların hangisinde türkidekinden daha düşük ucret var. ? abd dışındaki her yerde pilotlar iyi ücret alırlar. ve bundan rahatsız olanlarda hep bunu yazarlar.01
Android Uygulaması
08 Temmuz 2014, Salı 07:30:43 Dinime söven bari müslüman olsa derdi babam. Salı sabahı nereden aklıma geldi. 00
EASA 66 kitapları
08 Temmuz 2014, Salı 04:06:49 Herkeze iyi geceler herkezin yorumunu okudum. Herkez bol keseden sallıyorlar. Hiç kimse şunu merak etmiyor Modul kitaplarının çoğunu kim satın aldı yada yabancı soru bankalarını kim getirdi diye Türkiyeye. 2008 yılında kimsede kitap ve soru bankası yokken bir kaç üniversite öğrencisi haşlıkları ile ICAT, licensebypost, EASA 66 sorularını aldılar İnternetten şipariş verip. Şu an elinizdeki MNG ve THY ve Anadolu üniversitesi soruları yada tercüme sorular gökden yere zembillemi indi. Şu an çoğunuzda Kingston university, SR TECHNIC, JEPPESEN, ASA2FLY, LICENSEBYPOST,ICAT, OXFORD AVIATION, AEROBILDUNG kitapları ve soru bankaları... Eğer bunları o sevmediğiniz Üniversite mezunları toplamasadı siz yada sizin gibileri zor geçerdi sınavları. ... En büyük hatamız bize değer vermeyen insanlara bilgilerimizi paylaşmakmış. Herkeze saygılar00
Android Uygulaması
08 Temmuz 2014, Salı 00:48:49 Yazılanları okudum. Üniversitelerin şekli şemali hakkında konuşmasanız iyi esersiniz. Ben nice odtü bilkent ankara gazi mezunları gördüm. İnanın bana bu üniversitelerden öyle mezun olanlar varki, köydeki ahmet amcanın eline su dökemezler. O halde neymiş arkadaşlar, sadece okumakla adam olunmuyormuş. Asıl olan ister odtü bilkent ister gazi ünv. Ankara ünv. Yada aöf hiç farketnez, gerçek olan kişinin kendini yetiştirebilmesidir. Önce ahlak önce insanlık önce adam olmak. Hangi üniversiteyi bitirdiğinin ne önemi var. Önce sen kendini yetiştir. Bilmem anlatabildimmi. Lejyonerleğe burjuvalığa yada ekabirleğe gerek yok. Önce ADAM olacaksın.20
Salakmıyım.
07 Temmuz 2014, Pazartesi 17:02:31 Lisans sınavı yapmaya yetkili tek merkez olan Anadolu Üiversitesi geçen ay yaptığı sınav sonuçlarını açıkladı. Sitelerinde istatistiki bilgiler de var. Sınava başvurup ta hazırlanamadığı için hakkını yakmamak için girmeyenleri de sayarsak başarı oranı %20 civarında. En iyi okul olduğunu iddia eden HUBİF in mezun ettiği öğrenciler arasında da başarı oranı daha yüksek değil. Ya öğretmeden mezun ediyorsunuz ki bu durum sektöre ihanettir ya da yada öğretebildiğiniz bu kadar. Bu durumda da en iyisi HUBİF se vay bu sektörün haline. Ya biz salağız, ya siz aşırı zekisiniz. 20 yıldır teknisyen yetiştirdiğini iddia eden HUBİF in elinde kendi yayınladığı ve sınavlarda referans olarak kullanabileceği bir tek kitap yok. Google translate tercümesiyle soru hazırlayıp, kendini öğretim kurumu sana zavallı kurumcuk.10
ALTINKURT
07 Temmuz 2014, Pazartesi 14:58:59 Sektörde tutunamayıp eğitmenlik yapanlar derken; ya hayallerinin tamamında Akademik Kariyer varsa ve de bu sektörden gelen biri tarafından değerli hocamız Servet BAŞOL tarafından akademisyenlik sevdirildiyse.... Objektif olun yazılarınızda lütfen makale yazıyorsunuz baştan savma düşüncelerle literatüre dayandırılmadan yazılan bu yazıların etkinliğinin olması düşünülemez...
Servet Hoca şöyle derdi:
Kime göre...
Neye göre...
41
bir de
10 Temmuz 2014, Perşembe 21:19:37 tanım-kural-sağlama derdi hocamız :)00
km universitesi
07 Temmuz 2014, Pazartesi 14:53:03 KM bir bilim dali mi?:) Universiteler sacmaliyor10
ALTINKURT
07 Temmuz 2014, Pazartesi 14:48:35 SHGM bende katılıyorum. Çünkü ülkede baktığımız zaman gereğinden fazla Orman Mühendisi, Ziraat Mühendisi, Otomotiv Öğretmenliği.... bölümleri mezunları var. Acaba öncelikli olan ne ülkemiz için gençlerimiz için öncelikli olan ne bunun üzerine gitmeliyiz. Uzun yolculukları planlayan bir devlet yaklaşımı olması gerekiyor. Aksi halde onun aldığı maaşı düşük diğerinin aldığı maaşı yüksek diyebilirsiniz. Fakat şunu unutmayın EKONOMİNİN ya da öğrencilerin üzerinde konuştuğu en önemli konu acaba maaşı kim yüksek alacak: okuyup öğretmen olmuş ve ya pilot olmuş bir kimse mi yoksa okuyamayıp kaldırımları temizleyen işçi mi?30
hilmi
07 Temmuz 2014, Pazartesi 14:47:52 Once işsiz Turk pilotlarını işe alsınlar20
Rey41
07 Temmuz 2014, Pazartesi 14:34:16 İstanbul Pendik İşkur Uçak gövde motor bakımcısı iş ilanı
Başvuru : http://esube.iskur.gov.tr/Kurs/ViewKursDetailsPopUp.aspx?id=192148
hakkında bilgisi olan var mı başvurusu yaptım ama bir geri dönüş olmadı yardımcı olursanız sevinirim.00
OKUL!!
07 Temmuz 2014, Pazartesi 12:52:15 Bu iş sadece okumayla olmaz aynı zamanda eğitim veren kişinin o sektörde deneyimli olması lazım. Örneğin THK iş garantili eğitim veriyor buraya anlaşmalı olduğu şirketlerden bir pilot ya da teknik personel gönderse hem orada hangi öğrenci neyi yapabiliyor onu görür hem de öğrenciler daha düzgün eğitim almış olur.01
cesaret
07 Temmuz 2014, Pazartesi 14:42:03 THK iş garantili eğitim verdiğini söylüyorda !!! pilotaj eğitimi alanların çoğu açıkta yada seneler sonra tip eğitimi alabildiler,onca parayı verip kursu bitiriyorsun ama tip eğitimi konusunda hiç bir yardımı yok kendinle başbaşasın varsa torpilin yapabiliytorsun...birde ilk dönemlerde THK DA yetişen thy kursiyerleri iyiydi tip eğitiminide thy den aldıkları için bir sorun yoktu..şimdi öyle değil eğitim seviyesi uçuş saatleri herşey değişti..kurumdaki herşey gibi buda yalan oldu..00
Davut AKDOĞAN
07 Temmuz 2014, Pazartesi 11:30:50 bu konudaki mağdur öğrencilerden biriyim. kocaeli üniversitesinde okuyorum bu sene okulum bitiyor okullar (üniversite, lise, özel kurslar) o kadar çok mezun veriyor ki bir çok arkadaşım gibi bu sene iş bulabilecek miyim bilmiyorum. evet sektörde açık var ama lisanlı eleman eksiği var bizim gibi 2-3 senede ancak lisans alabilecek KALİFİYE ELAMAN (shgmnin deyimiyle) ihtiyacı yok.
bizim gibi öğrencileri sadece thy alıyor ki buda hangarda çalışacak ucuz eleman ihtiyacından yani bu işten tek karlı çıkan ne yazık ki thy !40
havaci
07 Temmuz 2014, Pazartesi 11:07:00 Elbette üniversite okuyan insanın düşünce yapısıyla lise bitirenin ki bir değil .( AÖF okuyup üniversite okudum diye geçinenleri saymıyorum ) . Üniversiteler tabi ki olmalı . Ama sivil havacılık 'bambaşka' bir sektör. Bu sadece üniversitelerin kendi kendilerine yürütebileceği bir sektör değil bir ' x mühendisliği ' gibi değil malesef. Shgm nin , üniversitelerden mezun sektörde çalışmış kişilerin üniversitelerde hocalık yapabilicek kadar yeterli olacağı zamana kadar üniversitelere destek vermesi gerekir. Gidin bölümlere x mühendisi ders anlatıyor , her nekadar o insanlar bu konuda kendini geliştirmiş , geliştiriyor olsa daAyrıca gerek tsk olsun gerek diğer şirketler olsun kal olmuş hurdaya atıalacak parçaları üniversitelere vermeleri gerek. Öğrenciler sadece teorikde kalıyorlar. Tabi ki bu üniversiteler çoğalmadan önce düşünülmesi gerekiyordu fakat burası Türkiye arkadaşlar . Üniversiteler desteklenirse eğer istenilen kalifiye personel elde edilir , şuan staja bile kontenjan verilmiyo26
AOF
07 Temmuz 2014, Pazartesi 11:30:46 2 üniversite mezunuyum. 3. üniversitem AÖF. Hepsinden zor diyebilirim. AÖF ye sallamadan önce AÖF nin şuan nasıl bir eğitim verdiğini bilerek konuşman gerek. AÖF mezunlarının emeklerine saygısızlık yapıyorsun bu konuşma şeklinle. İstersen önce okumayı dene sonra yorum yap. 83
atma ziya
07 Temmuz 2014, Pazartesi 15:34:10 aöf son sınıf öğrencisiyim normal örgün eğitimimle aynı zamanda başladım. sınavdan bigün önce çıkmış sorulara bakıp geçiyorum. alttan dersim yok (: sanırım kişiye göre değişiyor .Neyse orda verilmek istenen mesajı senin dışında ki herkez anladı sanırım21
beyazguvercin
07 Temmuz 2014, Pazartesi 11:00:27 Yeni okulları eleştireceğimize onlara destek olmalıyız. Keza ben daha eskiyim ve daha iyi eğitim veriririm diyen okullarda da donanımlı ve hatta ingilizce bilen hocaya pek rastlamadım. Açık öğretim mezunları v.s. hocalar var. Biraz araştırın isterseniz. Uçuş okullarını tenzih ederim. Onların eğitim olanaklarını ve eğitim kalitelerini bilmiyorum. 02
iPhone Uygulaması
07 Temmuz 2014, Pazartesi 07:50:42 Pilotlarin aldıkları ücretler ve calisma saatlerine iliskin buyuk sirketleri iceren bir tablo yapilabilirse asıl gercegin ne oldugunu herkes gorebilir. 11
Çaģlar
07 Temmuz 2014, Pazartesi 07:49:27 Ali Bey.BOEING veAIRBUS sektörü 2012 yıli 2032 yıli arasini araştırdı.Şu an 18.000 ucak varsa 2032 de 32.000 olacak sonucunu çikardilar yüzyilda 18.000 20 yilda bir o kadar daha.Kanada .Brezilya .Rusya ve Çin in uretimine başlayip teklif aldiklari uçaklar hariç.Ha bife bizim ireteceğimiz.Sayın kıdik SHGM Önce EASA ICAO gereklerini yerine getirsin .Sorun bitecek inan kendi uymaz yetersiz kalir baßkasini uydurmaya calişirsa rezil oluruz.THY nin yetkilerinin kısitlandıği gibi SHGM de'' YABANCIYA VERİYOR'"00
ATC
07 Temmuz 2014, Pazartesi 01:22:55 Ali bey tebrik ederim. Mukemmel bir yorum yapmissiniz bu konuda. Sizlere aynen katiliyorum02
SHGM HAVACILIK ÜNİVERSİTELERİNE MÜDAHALEYE HAZIRLANIYOR!
07 Temmuz 2014 Pazartesi, 00:00:04 / Toplam : 37 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar