THY KOKPİTİ S.O.S VERİYOR. SORUMLU KİM?

    Çok beğenilenler

  • ÖZDEMİR 12 Ocak 2015, Pazartesi 01:35:20 THY milli havayolu şirketimizdir, pilot istihdamında da milli davranışlar sergilemelidir, ama bunun tamamen tersi bir politika izlemektedir.Pilot alımında insiyatif Türkiye'yi ve Türkleri hiç tanımayan rakibi Almanların elindedir(DLR).Ailelerinin varını-yoğunu ortaya koyarak veya büyük bir riske girip banka kredisi çekerek eğitimlerini tamamlayıp pilot olan gençlere büyük stresler yaşatan sınavlarında üzümün çöpü-armudun sapı mealinden saçmalıklarla eleyen THY büyük bir vebal altındadır. Ülkenin kıt kaynaklarıyla büyük paralar harcayarak pilot olan bu gençlerin birçoğunun telafi edilebilir eksikliklerini giderecek fırsatlar vermek yerine kapının önüne koymak büyük kaynak israfıdır ve insafsızlıktır.THY inşallah bundan sonra bu politikasını terkeder, bu ülkenin maddi-manevi kaynaklarına saygı duyan gerçek bir milli havayolu şirketi olur! 14
    • DLR 12 Ocak 2015, Pazartesi 11:50:06 Hocam bahsettiğiniz DLR çok da zor bir sınav değil ortalama zekaya sahip olan ve bu işi isteyip biraz gayretli çalışan birisinin 10-15 gün çalışmayla çok rahat geçebileceği bir sınav. Bu sınav sadece tembel adamı eler, o yüzden THY'yi bu konuda suçlamaya hakkı yok kimsenin. 58
    • DLR 12 Ocak 2015, Pazartesi 15:44:46 Sana bişey derdimde olmaz burda şimdi... 4
    • Gerçekler 12 Ocak 2015, Pazartesi 23:22:12 1)Kredi çekilirken THY ye mi soruluyor? THY nin bu gençleri kredi çekti yazık diyemi işe alması doğru yoksa koyduğu sınavları çalışıp çabalayıp geçenleri alması mı? 2) Elbette bir seçim kriteri olacak DLR da dünyada kendini kanıtlamış bir kurumdur ve sınavları yapmasında hiçbir sorun yoktur. Sınavsız mı alsın? 3)Serbest piyasa olmadan gelişme olmaz. Bugun kısıtlı sayıda kişi THY de çalışacak olmasa, THY bütün Türk pilotları işe alacak olsa inanın millet ne ingilizcesini geliştirir ne de havacılık bilgisini. Ekmek aslanın ağzında olacak ki gelişme olsun. Parasını veren zaten pilot oluyor lütfen izin verinde işe de çalışanlar girsin. 4) THY nin Türkiyedeki her pilotu işe almak gibi bir zorunluluğu olmadığı gibi her mezun pilotun da THY de çalışmak gibi bir zorunluluğu yok. Nedir bu herkesin THY THY diye ağlaması. En iyi şirkette çalışmak istiyorsan ayda 15k maaş istiyorsan toefl kalksın dlr kalksın demiceksin OTURUP ÇALIŞCAKSIN. Bazı insanlar istiyorki lisansı alsın hemen 77 de başlasn 8
    • Ilk kisim 13 Ocak 2015, Salı 03:15:26 Arkadaş ilk kısım için yorum yapmış belli ki. Gerçi sadece ilk kısımdan oluşan DLR'a da herkes çamur atıyordu. İkinci kısım haksızlığına katılıyorum. 0
    • geçeceksiniz onu 13 Ocak 2015, Salı 17:01:16 Ne yani bugüne kadar yüzlerce DLR sınavı olmadan THY' ye giren pilotlar işini yapamıyormu? Yada beceriksizmiler? Ne Dlr sınavından bahsediyorsunuz. O geçerli bir kriter olsaydı, o zaman bugün uçan ekipleri komple sokmanız gerekirdi Dlr sınavına... Hangi kaliteyi ölçme kriteriymiş bu? Siz girdiniz sanırım bir şekilde , şimdi arkanızdan gelenlere bu şekilde haset yapmayın. Kaf dağında bir ben olayım masalları bunlar. 0
    • 11:50:06'ya 13 Ocak 2015, Salı 18:10:52 DLR 12 Ocak 2015, Pazartesi 11:50:06'ya Ben en az 15 gün çalışmış biriyim. Ama kaldın dediler. Matematik bölümü mezunuyum. Demek istediğim ortalamanın altında olamam. Bence kul hakkı yediler. Akademiye girmek isteyen kolu uzun bir arkadaşım eski "kurulun" lağvedildiğini söyledi 2
    • Kalan arkadasa 14 Ocak 2015, Çarşamba 22:10:39 Kul hakki yenen bir yer varsa orasi DLR 1. kısım değil. Sen yapamamışsındır, olur öyle. Hakkının yendigi bir yer varsa mülakat kısmı olmalı. 0
  • Android Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 00:50:53 Gelin THK ya bakın üniversitedekileri kendi öğretmenleri SHGM yerine kontrol edip yetersiz olmalarına rağmen çoğunu lisans sahibi yaptı.2016 da bunlar mezun olacak emin olun kimse bunların uçurduğu uçağa binmek istemez eğer ölmeye niyeti yoksa.İteklemeyle olan pilotlar açık var diye bağırsanız da asla kabul edilemez. 52
    • THK 12 Ocak 2015, Pazartesi 11:47:37 Kabul edelim Türkiyede en yüksek ve en modern uçuş eğitimini THK Uçuş Okulu veriyor. Çamur atma çabaı var sanki bu yorumda. 2 yıl önce bazı kazaları olmuştu, o işide çözdüler artık. 2 yıldır hiç kazaları da yok. 53
    • THK ÜNİV. 12 Ocak 2015, Pazartesi 12:05:45 İlişikteki yorumu yapan arkadaş, bu yazdığın şeylere kendin inanıyor musun allahaşkına?Bu THK düşmanlığın bir kuyruk acısından kaynaklanmasın.Koskoca SHGM aptal da bir sen mi akıllısın ya!?THK Üniversitesinde ne kadar kaliteli ve ciddi bir eğitim verildiğini bütün havacılık otoriteleri gayet iyi biliyor. 51
    • THY akademi 12 Ocak 2015, Pazartesi 12:06:53 THY akademi öğrencilerinin kontrol edip ortalama 4. veye 5. kontrol uçuşunda zoraki lisansı verdiğini çok iyi hatırlıyorum.İsimleri ifşa etmek istemem THK'nin öğrencileri kontrol uçuşunu 4-5 ay beklediklerini biliyoruz,neden mi ? Torpilli akademi öğrenciler yüzünden. 43
    • Android Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:12:41 Bu gerçekleri görmeyenin ya kendisi iteleme pilot olandır yada kurumla bir para ilişkisi vardır.Herşey ortada SHGM yetkilileri Üniversitede yüksek lisans yapıyor objektif olamıyorlar ve bu kadar kötü durumda olduklarından haberleri yok.Eğer SHGM objektifse bunları tekrar Checkride a alsın o zaman gerçekler ortaya çıkar. 20
    • iPhone Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:30:35 Adam gerçekleri yazmış.Onlarca kişi elenmesi gerekirken elenmediler ve illegal bir biçimde lisans almaları sağlandı,kimse bunu inkar edemez.O lisans alanlar da bunun farkında.Farkında olmasalar bu kadar hassas olurlar mı ;) 18
    • TORPİL 12 Ocak 2015, Pazartesi 22:30:28 SHGM yetkilileri madem THK Üniversitesine torpil yapıyorlar,sen de hangi üniversitedesin söyle de senin üniversiteye gelip hem master yapsınlar hem de üniversitene torpil yapsınlar!Bu iş bu kadar basit mi ya?! 17
    • Saygılar 12 Ocak 2015, Pazartesi 23:17:10 Bir kere siz kim oluyorsunuz da SHGM nin kontrol pilotlarına objektif değiller diyebiliyorsunuz. Hepsi çok değerli insanlar. Derse giren examiner'lar, dediğin olmasın diye öğrencilerinin kontrole girmedi. Hiç ilişkisi olmayan kontrol hocaları geldi. Ayrıca ne kadar kaliteli bir eğitim yuvası ki öğrenciler dersi SHGM personelinden alıyorlar. Bilmeden konuşup daha da karalamayın. Günahtır. 18
    • iPhone Uygulaması 13 Ocak 2015, Salı 10:28:01 THK Üniversitesindeyim kontrol pilotları dersime de girdi,onlara saygım sonsuz ancak onlarda kandırılıyor. 6
  • Tüm yorumlar

  • Zeren 07 Nisan 2015, Salı 13:35:16 Thy pılot Adaylık sürecınde Dlr1ve Dlr 2 yu tekseferde gençtim Tanışma bıı pılot ve ık müdürü ısmaıl çay benı süreç dışı Bıraktı tekrar çağrılma ıhtımalım olmadığını duydum ASLI varmı 0
  • NiyaziS 24 Mart 2015, Salı 13:25:20 İlginçtir THY nin kokpit eksiği. /0 saatten fazla uçurmamaya çok dikkat ediyorlar ellerindeki kokpit ekiplerini ki bildiğim ayda max.110 saate kadar uçurulabiliniyor pilotlar. Vazgeçin max saati , pilotlara 70 saatin üstüne 20 şer saat fazla uçurup mesai verseler , zaten eksik denilen pilot açığı otomatik olarak kapanır. 1500 kaptan 20 şer saat fazla uçarlarsa 30.000 saat eder ki 70 saate bölündüğünde 400 den fazla kaptan eksiği giderilmiş oluyor. Maliyet mi dediniz? 70 saat uçuşa 21.000 TL maaş (Kaptan) veriliyor , saat maliyeti TL.300 dır ,peki mesaide bu rakamın %50 veya %100 fazla olacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz çünki kaptan(Dar gövde) fazla uçuş ücreti TL.200/saat . Yani normal maaşına göre maliyeti daha az. Maliyeti Tl.300/saat dediğime bakmayın, bir de izin , eğitim, hastalık ,vs gibi 1 yılda nereden baksanız 1 ay uçmadığını düşünürsek normal saat ücret maliyeti yıllık %7-8 daha da artar. THY yöneticileri nasıl basit hesaplamayı yapamıyor anlayamıyorum? 0
  • mistır spak 18 Ocak 2015, Pazar 22:50:25 Problem aslında THY, yada ülke sorunu değil. Tüm dünyada bu sıkıntı başladı, 20 yıl içinde 550 bin pilot, 650 bin teknisyen ihtiyacı var. İşte bununla THY siparişleri birleşince sıkıntı çok büyük, çok daha büyük olacak. THY bu süreç içerisinde önlem almak için çok geç kaldı. Bu durumun sorumluları ortada, çok ağır bedel ödenecek. Şimdilik sıkıntı kaptan, yabancı dahi bulamıyor. Dua etsinler Avrupa'da 200-300 uçaklık bir firma kurmasınlar. THY elindeki o çok değerli, üzerine titrediği, tip eğitimlerini eksik bırakmadığı, yabancıları kaçıp gitmesin. Yakında pilotlar için seçim kriteri artacak maaşlara rağmen, sosyal imkanlar ve kendilerine değer veren firmalar olacaktır. Hepimiz zamanı gelince bedelini ödeyeceğiz, kul hakkı yiyenler, bunu unutmayın. 4000 saat ve 5 sene olayı mantıklı olsa da, şimdiki durum dahi sıkıntılı, umarım Allah yardımcımız olmaya devam eder. Ama nereye kadar ? Pilot sıkıntısı yanında, hatta paralel olarak uçuş emniyeti... 0
  • iPhone Uygulaması 18 Ocak 2015, Pazar 21:37:02 Bayram özçelik nereli ?Rizeliymiş temel kotil nereliymiş ? Rizeli vayyy temel tgs müdürünü harcamış vay be ne güç niye kendi gidiyor ikilemde rize milletvekili olmak istedi anketlerde önde çıkmadı şimdi turccell in ceosu olacagı söyleniyor hadi hayırlısı 0
  • iPhone Uygulaması 18 Ocak 2015, Pazar 20:29:43 Büyüyen bir havayolunda tabi ki insanlar kıdemi geldiğinde üst tipe gidecekler.Bu ama 2 yıl ama 3 yıl olur kimseyi ilgilendirmez.Elin yabancısı yunanı direk üst tipe giriş yapınca hakediyorda bu ülkenin çocuğu milli şirketin büyümesi sonucu üst tipe hızlı geçince neden sorun oluyor acaba.Bizimkiler cefasını çeksin yabancılar sefasını sürsün öylemi!!! Yok artık öyle üç kuruşa beş köfte. 0
  • CVP SN.KİBAROĞLU 18 Ocak 2015, Pazar 14:17:03 SAYIN METİN KİBAROĞLU. TÜRK HAVA YOLLARI YÖNETİMİ MALUM. ANLATTIĞINIZI DA İLK KEZ YAŞAYAN SİZ DEĞİLSİNİZ. YÖNETİCİLERE BUNA NEDEN OLANLARA " PERİŞAN OLSUNLAR DEMENİZ BANA GÖRE ÖNEMLİ DEĞİL.. AYNI DİLEĞİNİZİ PAYLAŞABİLİRİM. ANCAK LÜTFEN PİLOT ARAYAN BİR HAVA YOLU İÇİN BETER OLSUNLAR DEMEYİN..PİLOT BULAMAZLARSA UÇAKLARI YERDE YATIRACAKLARINI MI DÜŞÜNÜYORSUNUZ? BANA GÖRE LİYAKATLI OLACAKLARI KUŞKULU OLAN PERSONEL İLE UÇUŞLARI SÜRDÜRMEYİ DENEYECEKLERDİR. BİLMEM ANLATABİLDİM Mİ? BETER OLMAMALARINI VE ZOR AMA İHTİYAÇ DUYULAN KOKPİT PERSONELİNİN EN İYİLERİNİ BULABİLMELERİNİ DİLEYELİM. ÇETİN ÖZBEY 0
  • Fo 17 Ocak 2015, Cumartesi 17:09:57 HTA Arkadaslar HTA dan gecemiyorum diye gidin kendilerine başvurun size hemen en az 5000 tl lik program hazırlarlar sacma sapan piskolog seansları yok çıft seans yapalım yok dikkat testine sokalım yok çeşitli testler uygulayalım size derler ve dünyanın parasını koparırlar sonuç muamma bu kuruluşun hiçbirşekilde iyi niyetli oldugunu soyleyemezler. Bu nasıl iş arkadaş sen THY nin işe alım surecini yurutuyorsun onun adayından bu paraları nasıl alırsın? Ayrıca fatura yada herhangi bir belge de vermiyorlar bilginize bu oyuna THY yetkilileri bir son vermeli 0
  • Kurul mulakati 16 Ocak 2015, Cuma 21:39:42 Arkadasin biri demis hata sizde, Ben tum asamalari gecip kurulda 8dk da elendim budami gol degil. Dlr 1 dlr2 hepsini gectim. 8 dk da neyimi begenmediler. Almanlara soyledigimin aynisini soyledim. Ingilizce deseniz ielts 7.5 dlr 2 mulakatini gectim. Pardon kolumuz uzun degil bu yuzden. 0
  • Android Uygulaması 16 Ocak 2015, Cuma 13:19:20 Bu kadar işsiz pilot varken uçuş okullarına önem verilmiyor,geleceğe yatırım yapılmıyor demekle ne anlatmaya çalışıyorsunuz? 0
  • kasap 15 Ocak 2015, Perşembe 21:41:03 Bir şeyi iyi anlamıyorsunuz... Ben parasını veren herkes pilot olamasın DİYORUM. Ciddi eleme yapılmalı, PARASI, BABASI ve DAYISI olan herkes PİLOT VE MALUM ŞİRKETTE....YOKSA YETENEKLİ VE TERBİYELİ GENÇLERE BİR ŞEY DİYEN YOK... BİRDE 3-5 YIL SONRA NEREDEN GELDİKLERİNİ UNUTMASINLAR, YÜRÜYÜŞLERİ BİLE ASTRONOT GİBİ DEĞİŞİYOR AMA SİMÜLATÖRLERDE KUZU GİBİ OLUVERİYORLAR... 2
  • iPhone Uygulaması 15 Ocak 2015, Perşembe 19:42:35 Bi de şu süreci geçmeyen başarısız adamlar yok mu hep başarızlığını başkalarına TK ya yükeleyen yok Efendim kriteri bilmiyormuş yok efendim kendini 3. Sınıf vatandaş hissetmiş başarızsan bu senin sorunun bir sürü başarılı adam var, torpil var diyenin kalbini kırarım benim şahsen tanıdığım başarılı olan alakasız yüzlerce adam var saygılar 3
    • hta 17 Ocak 2015, Cumartesi 13:09:22 Dostum HTA nedir ? hiç bir fikrin yok bir tür sınav zannediyorsun ama değil. Torpil yok he mi* :) cnm ya 0
  • TK 15 Ocak 2015, Perşembe 00:18:32 DLR'a da girdim HTA'ya da. Ama HTA anlaşılmaz hiç bir kritere uymayan bir değerlendirme süreci. O bayanların karşısında 3. sınıf vatandaş gibi hissettiriliyorsunuz çok acı ama Alman psikologları yüz bin kere tercih ederim. 1
  • Nedensiz 14 Ocak 2015, Çarşamba 23:08:58 Nedensşz bir biçimde Aday adaylığı mülakatlarında elendım. CRM den kalıp 3 ay sonra tekrar girip geçen adamlar pilot oldu. 3 ayda ne değişti psikolojikerde. Ben her sınavı ilk girişimde kolayca geçmişken . Buysa hak hukuk lafım yok. İyi akşamlar... 0
  • Uçuş Okulları 14 Ocak 2015, Çarşamba 22:52:37 THK Ankara Uçuş Okulunu görmek lazım. Bilmeyenler haklı olarak farklı konuşuyor. Konuyla ilgili olan yetkililerinde bildiği gibi eğitim seviyesi en yüksek okul THK Ankara Okulu. Şu an üniversite öğrenimine başlamış 130 THK Üniversite öğrencisi, ayrıca özel imkanlarıyla eğitim almakta olan 150 civarında kursiyer, bugüne kadar mezun olmuş ve % 90.ı sektörde iş bulmuş 500'e yakın ATPL sahibi pilot, ayrıca yüzlerce PPL lisans almış pilot, çok motor, MCC, simülatör, yer dersi eğitimi alan yüzlerce pilot. Sadece son bir yılda 100'e yakın ATPL mezunu.Türkiye'nin en modern uçuş ve yer dersi tesisleri. Değerlendirme yaparken bu gerçekleri göz ardı etmemek gerekir. Havacılığın değişken şartları gereği bu okulda da zaman zaman eksiklikler, hatalar tabiki olmaktadır. Ancak Türkiye'deki uçuş okulları içinde işini en düzgün ve kurallara uygun yapmaya çalışan bir Uçuş Okulu.. Son iki yıldır hiç bir kazası yok. Eğitim kadrosu güçlü ve her geçen gün daha da tecrübe kazanan pek çok öğretmene sahip.. 1
    • THK'lı 15 Ocak 2015, Perşembe 01:49:02 Bilip bilmeden konuşan-yazan THK muhaliflerini aydınlatıcı ve bilgilendirici güzel açıklamalar olmuş. 0
  • kasap 14 Ocak 2015, Çarşamba 12:01:42 Parasıyla pilot olanların durumunu simülatorlerde çok iyi görüyoruz...... 6
    • Kasap'a 14 Ocak 2015, Çarşamba 23:06:48 Parasını vermeden nasıl pilot olunabileceğinin yolunu da yazarsan aydınlatmış olursun insanları. Ne yapsın gençler? Meslek sahibi olmak için uçuş eğitimi almasınlar mı? Hepimiz uçuş hayatına sıfırdan başlamadık mı? Hepimiz tecrübesiz birer pilotken olmadık komik hatalar yapmadık mı? Hiçbirimiz annemizin karnından pilot olarak doğmadık. Bu gençler de bizim gibi uçtukça tecrübe kazanacaklar. Bu işin doğası bu. Önemli olan onları acımasızca eleştirmek değil, yanında uçarken onlara bir şeyler öğretmeye çalışmak olmalı... 3
    • kasap'a yanıt 15 Ocak 2015, Perşembe 01:45:04 Peki, bedava pilot olan var mı?THY uçuş akademisi dahil bütün uçuş okullarında pilot olmak için ciddi paralar ödemek gerekir.THY uçuş akademisinin tek farkı ,pilot adayından para almıyor,THY'de işe başladığında maaşından yıllar içinde kesiyor(yaklaşık 300 bin lira civarı),aynı zamanda kefil istiyor.Yani bedavaya pilot olmak diye bir şey yok, bilmem anlatabildin mi?! 1
    • beleş 15 Ocak 2015, Perşembe 18:20:34 Ben bedavaya oldum kardeşim anadolu mezunuyum. bilgi... 5
    • BELEŞ'ÇİYE YANIT 17 Ocak 2015, Cumartesi 16:41:30 Değerli kardeşim aslında senin pilotluğun beleş değil,o faturayı sen ödemedin kuşkusuz ama bu asil millet vergileriyle ödedi, onun için bu asil millete dualarını eksik etme.Malum 2 sene öncesine kadar şaibeli olduğu iddia edilen mülakatla öğrenci alan A.Ü. pilotaj bölümü artık ÖSYM ile adaletli bir şekilde öğrenci alıyor, galiba yılda 15 öğrenci,bu sayı tabi sektörün dişinin kovuğuna yetmez, o bakımdan sektör parasıyla okuyup pilot olanlara muhtaç. 0
  • 41 yaş 14 Ocak 2015, Çarşamba 01:07:06 Tecrübesiz Fo adayı 40 yaş...1000 saat üzeri fo 50 yaş... bence bu saçmalık. 1
  • iPhone Uygulaması 13 Ocak 2015, Salı 19:50:56 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • iPhone Uygulaması 13 Ocak 2015, Salı 19:32:53 Yabancı kaptan da boncuk var. 330 yabancı doldu,f/o lar dahil.Anonslar gariban pilotlarda. Kaptan upgrade te, yabancı fo lara öncelik verirler. Büyükler sahip çıksın lütfen. 0
  • teknisyen adayi 13 Ocak 2015, Salı 17:10:38 shyo yeni mezunu teknisyen adaylariyiz. 7 aydir is bekliyoruz. thy bu isin egitimini 5 yil alanlar olarak bizi almak yerine 600 tane mobilya teknolojisi, bisiklet teknolojisi, gardrop teknolojisi, musluk contasi teknolojisi mezunlarini ise aliyor. bizim sesimizi kimse duymuyor. 1
    • terbıyesızlık 14 Ocak 2015, Çarşamba 17:48:17 terbıyesızlık yapmısın senın devlet buyuklerının polıtıkası o.... dıger meslek dallarına hakaret edercesıne selzenıste bulunmussun senın yapacagın teknısyenlıktende hayır gelmez... sen senı almayanlara kız o adamları nıye ıse alıyorsunuz dıye aglayacagına ! 0
  • Yönetime... 13 Ocak 2015, Salı 13:04:50 Tecrübesiz f/O alımı ile ilgili : Büyük ümitlerle ilana başvurulur ve evrak teslimine çağrılırsınız.Gün gelir heyecanlı bir şekilde evrak teslimine gidersiniz.Sivil havacılıgın yaptıgı level sınavından 6 bile almış olsanız şirketin level sınavına alırlar. Bu sınava çalışınca geçilir bu sizin elinizde. Daha sonra sınavı geçtiyseniz şirket tarafından DLR modülü gönderilir ve başlarsanız çalışmaya. Bu sınavı da bana göre özellikle belli bir yaşın altında çalışınca geçersiniz. Daha sonra başlarsınız DLR 2 hazırlıgına. Bunu da sınav olarak görmekte fayda var. Her ne kadar sohbet havasında geçiyor olsa da yanıltıcıdır.Kendinizi iyi ifade ederseniz,akıcı bir uslüp sergilerseniz mantıklı olursanız kendinizi iyi tanıyorsanız karakteriniz uygunsa bence geçersiniz. Sonra simulator. Bu aşama da objektiftir.Sonra tamamen "Türklerden" oluşan bir kurulda herşeyi geçtiğiniz halde kurul mülakatında 8 dakika da elenirseniz dünyanız yıkılır. Soruyorum Dlr kalktı ama objektif alım olur mu??? 0
  • kasap 13 Ocak 2015, Salı 10:00:18 Bizim kasap "benim çocuk okuyamadı lise mezunu olanları 150000 Tl ye pilot yapıyorlarmış abi ne yapayım" diye soruyor. Gerisini siz düşünün. Allah tan uçaklar yenide arıza olmuyor. Olursa görürsünüz O astronot pilotların halini....... 6
    • parayı bastırır 13 Ocak 2015, Salı 11:30:04 Parayı bastırır egitimi için, becerebilirsede ne ala. Mis gibi işi olur ister kasap cocugu istersede manav cocugu olsun da bundan sanane. İlla iyi pilot olması için milletin parasıyla hho lunda okuyup eften püften sebepten malulen mi yada kadroszluktanmı emekli olması lazım??? 5
    • STEVE JOBS 13 Ocak 2015, Salı 15:41:48 STEVE JOBS TA LİSE MEZUNU BEYLER....KASABA GİT OGLUNU 50000 TL VERİP ÖZEL ÜNİVERSİTE MEZUNU YAP ONDAN SONRA 150000 TL VERİP PİLOT YAPARSIN DE...SANKİ ÜLKEDE HERKES OXFORD MEZUNU EĞİTİM SİSTEMİMİZİN NE OLDUĞUNU HEPİMİZ BİLİYORUZ KENDİNİZİ Mİ KANDIRIYORSUNUZ.ÖNEMLİ OLAN İNSANIN MESLEĞİNE VERDİĞİ DEĞER EMEK DİR GERİSİ TEFERRUAT 2
  • KISACA 13 Ocak 2015, Salı 09:56:37 Her branşta olduğu gibi bu konudada işi büyütüyoruz..evet büyütüyoruz. Hiçbir hava yolu pilotsuz,teknisyensiz,uçak mühendisi,dispatcher gibi uçuş işletmesinin temel gurubundan personel bulma zorluğu ile karşılaşmaz. Hangi tip uçak için nasıl bir elemana ihticayın varsa ver ilanı bak bir saat içinde ne kadar müracaatla karşılaşıyorsun. Şu anda ülkemizde ne kadar yabancı uyruklu havacı var ? Ve yine dünya genelinde bu meslek guruplarında iş bekleyen yüzlerce kişi var. Seç beğen al usulü. Diğer taraftan maxımum 150 bin US doları vererek tip lisansı olan pilotlar işsiz bekliyor ülkemizde....Alırsın SIVIL HAVACILIK kurallarına göre istihdam edersin. Yani THY nin pilotsuz ve diğer ana elemanlardan eksik kalma olasılığı olamaz. ...uzun lafın kısası.... 0
  • iPhone Uygulaması 13 Ocak 2015, Salı 09:39:10 THY ve ona bağlı bütün şirketler S.O.S veriyor. güzelim şirketi ne hallere soktular. Çalışan herkes mutsuz. Herşey para değil ama biraz huzur verin insanlara. Yöneticilerin hemen hepsi(bağlı şirketler dahil) kendini ilah zannediyor. Oysaki çalışanlara biraz huzur destek verseniz motivasyon sağlasanız, sadece koltuğunuzu düşünmeseniz, ve en önemlisi haleden personel ile haketmeyeni ayırmayı başarabilseniz herşey daha güzel olacak. Artık yabancı yolcular bile kötü bakıyorlar güzelim şirketime... 0
  • TJK 13 Ocak 2015, Salı 08:58:31 Ne krizi kardeşim millet 70 saati geçmiyor THY'de.Olsa olsa son ilanlardan sonra Pegasus'ta ve diğer özel havayollarında pilot krizi olur.Herkes THY'ye geçmeye bakıyor.Onlar da dışarıdan yabancı pilot bulur.Onların için çok da sıkıntı değil yani. 0
  • yazık 13 Ocak 2015, Salı 07:44:43 Hedef şaşırtma olmuş. Temizlik gerekiyor ve bunu sadece Hamdi Topçu yapabilir. Suçlu belli ama hedef hep farklı gösteriliyor. Kaç yönetici geldi gitti. 0
  • İlginç 12 Ocak 2015, Pazartesi 23:41:55 737'de kaptanlar biraz yoğun uçuyor, bunun dışında bildiğim öyle çok sıkıntılı bir durum yok. Ayrıca, "Ben bastım parayı lisans aldım, bana iş vermediler, mağdurum." zihniyetini anlamıyorum. Aynı zamanda teknik üniversite mezunu mühendisim, kimse de mezun olunca "Bilmem neresi beni işe almıyor, çünkü şartlarını sağlayamadım, mağdur edildim." demiyor. Mülakatta elenenleri anlarım, çünkü işin içinde kanaat vardır, neden elendiğini sorgular insan, bu gayet anlaşılır. Fakat DLR neden var gibi bir soru çok saçma, yok Türk insanını tanımadan yapılıyormuş DLR. En azından DLR1 için konuşuyorum, uçak ve bu uçağı uçurmak için gerekli beceri aynı, Alman, Türk, Rus bir fark yoktur. Memlekette herkes prens, prenses; herkes mağdur. 0
  • iPhone Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 23:27:34 Ali Bey, elinize sağlık problemi zamanında ortaya koymuşsunuz. THY de herkes üst tipe gitme sevdasında olduğu doğru. Alt tipte birkaç yıl uçan kendini üst tipe atıyor. Tamamen planlama ağırlıklı hata var. Üst yönetimin bunu görmesi lazım. Hala uzun menzilli uçaklarda bir kaptan iki tecrübeli pilot planlanmıyor. Boştan boşa kokpittte kaptan kaptana uçuşlar ve maliyetler artırılıyor. P3 diye tecrübeli pilotlar yerine boştan boşa aşağıdan kaptan üst tipe geliyor. Gidişat kırmızı. 1
  • Mulakat 12 Ocak 2015, Pazartesi 22:35:17 Acik varsa neden son mulakatta 8 dkkada elendim, tum asamalari gecmeme ragmen!!!!! 0
  • iPhone Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 21:59:09 Thy de kaptan açığı var.70 saati geçmiuorum diyen arkadaşların hepsi 2. Kaptan arkadaşlar.(çok kıymetli arkadaşlar )bu durumda bugünden yarına çözülemez keşke çözülse.Zamanı gelen arkadaşları kaptan yapmalıyız yabancıları mümkün olduğunca az kullanmalıyız 0
  • Android Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 21:43:40 Anadolu Üniv. hakkında pek birşey göremedik?? 0
  • GO AROUND 12 Ocak 2015, Pazartesi 21:37:46 ONLARCA KAPTN KRİTERİ TUTAN ADAM VARKEN TK DA , DIŞARDAN GİDİP DİRECT ENTRY KAPTAN VE NE İDÜĞÜ BELİRSİZ YABANCI ADAMLARI ALIP LİNE A KOYUYOSUNUZ BU ÇOK İNSAFSIZCA VE ADALETSİZ BİR UYGULAMADIR MADEM İHTİYACIN VAR YAP o ZAMAN HAK EDENİ FORMÜL BASİT. ADAM PGS de ONUR DA SUN EXPRESSDE 2 senede kaptan oluyo 1,5 2 sene sonra damlıyo tk ya ne güzel dünya walla yoğurdundan da koy.GÜN OLA DEVRAN DÖNE HAVACILIK UZUN BİR MARATON ! 0
  • Pilot baban varmi! 12 Ocak 2015, Pazartesi 21:26:55 babasi pilot olan,hicbir vasfi olmasina gerek kalmadan ,parayi bastirip oluyor.Ise girerken zaten peder beyini kullaniyor.Capsiz,hicbisey olamayan adamlar pilot olup ayda 15bin tl kazanmanin yolunu bulurken ,bu ise gonul veren adamlar boyle sacmapan dlr vs eleniyor!isin ozeri bu turkiye de su an 1
  • alaman 12 Ocak 2015, Pazartesi 21:13:46 Toefl ve ielts den ciddi skor alan adayları almanın yaptığı 20 dk lık günlük hayatta bile az kullanılan garip deyim ve kelime sorularıyla ele sonra pilot bulamıyorum de. Geçen nasıl geçiyor demeyin onlarda bilmiyor. İlk önce dlr ing modülünü dikkate almayı bıraksınlar. Toefl vermiş adaylara ing bilmiyorsunuz demek skandaldır. Madem ing bilmiyorlar ingilizce sorulan fizik matematik sorularını nasıl yapıyor bu adaylar. Alman sevdası bu kadar işte 0
  • THK 12 Ocak 2015, Pazartesi 21:08:25 ALİ BEY AFA' YA BU İLGİNİZ ANLAŞILAMAZ NEYE GÖRE EN İYİSİ O...HAYIRDIR!!!!!!! THK' YI DEĞERLENDİRMEMİŞSİNİZ BİLE..SHGM KONTROL SONUÇLARINI İNCELEYİN VE YORUMUNUZU ONA GÖRE YAPIN. YILLARINI SİVİL HAVACILIĞA VERMİŞ BİRİ OLARAK BU TARAFLI YORUMUNUZU KINIYORUM.... 0
  • HTA 12 Ocak 2015, Pazartesi 20:05:13 Su HTA daki bayanlarin yeterlilikleri ne acaba. Bir suru psikolojisi fena bozuk adam nasil gecti anlayamiyorum. 0
    • HTA CRM 13 Ocak 2015, Salı 21:01:35 THY icersinden haber aldim. 2014 de 180 tane F/O 82 tane Kaptan Olumsuz email aldi. Yabancilarda bu sayinin icersinde. 0
    • kamyoncu 14 Ocak 2015, Çarşamba 17:01:56 HTA bayanlarının gözlerine bakmayın ruhunuzu emiyorlar,göz temasından sakının . Özellikle sarışın olanın. 0
    • HTA 15 Ocak 2015, Perşembe 00:06:45 Sizlere aynen katılıyorum. Çok tehditkar ve sınırları zorluyorlar. 5 saat süresince içecek su bile koymamışlardı. Dış giyiminizden el hareketlerinize kadar sizi süzüp sonunda yorum yapıyorlar. Yıllar önce SXS'in Hamburg psikologlarından olur almıştık ama burada hanımefendilerden maalesef geçer not alamadım. Orada olanları THY AO'dan birileri görmeli ve dur demeli. 0
  • 4000saat5sene 12 Ocak 2015, Pazartesi 18:52:05 Cozum cok basit , sivil havacilik mevuzati ne diyor?? 4000 saat ve 5 sene …. THY ne diyor ? 4500-6 sene ….. Saati ve yili tutan 100'lerce kaptan adayi var , bunu dusunmesi gerekiyor yonetimin. 0
  • 2*saygılar 12 Ocak 2015, Pazartesi 18:41:07 Saçmalık nerede biliyor musunuz? Uçucu olacak insanların uçucu olmayanların seçmesi. DLR saçmalığı? Dlr'dan kalayım, sonra başka yerden 1000 saat uçuş yapayım, sonra Dlr muaf. Dil sınavı saçmalığı. Arkadaş TOEFL istemiyor musun? Senin sınavın niye. 4 yıldır beni de süründürüp durdular. Metin arkadaşıma katılıyorum: Uçakları yerden kalkmaz inşallah. İnsan kaynaklarında keyfi davranışlarda bulunanlar da analarından emdikleri süt... 1
    • dlr 12 Ocak 2015, Pazartesi 21:09:34 baska yerde uçunca dlr dan muaf olmuyorsun yine giriyorsun 0
  • Neden 12 Ocak 2015, Pazartesi 18:27:37 Ali bey asaf bora niye hariç hayırdır :))) 0
  • Android Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 18:26:25 Benim 700 saat boeing ucusum var ryanair de ucuyorum.universite level 6 toefl herseyim mevcut 2 ay once dlr a girdim 1 sinavim orta gecti hepsi kolaydi guzel gecti sonucta mail geldi sonra sureciniz olumsuz sonuclanmistir diye velhasil turkiyeye donme umudum suan ama dlr sinavina yabancilar girmiyormus vatandasliktan cikip gelip thy de ucmak daha kolay gibi gorunuyor.bu kafayla thy cok pilot arar ins... 1
  • Cmit 12 Ocak 2015, Pazartesi 18:06:05 Dlr2'den elenenleride hta'ya cağırmayamı başladılar 0
  • TK 12 Ocak 2015, Pazartesi 18:05:40 Son bir buçuk yıldır 70 saatin üstüne 3 ay çıktım. Pilot açığı falan yok. 0
  • Quantas 12 Ocak 2015, Pazartesi 17:24:47 Quantas tan 300-400 pilot geliyor, Irandan da alim olacak yakinda, dar govdede ucmayan adam pilot sayilmaz bu arada:))asil pilotluk orada piser 0
    • ... 12 Ocak 2015, Pazartesi 20:31:01 iran işi bitti ordan alınmayacak. quantası bilmiyorum. 0
  • easa 12 Ocak 2015, Pazartesi 17:21:45 Yeter artik ; baslasin artik subpart q yonetmelikleri.... 0
  • HTA !!! 12 Ocak 2015, Pazartesi 16:00:07 14 tecrübei (1000 sat üzeri) pilot bu HTA ya başvurur 3 kişi geçer Neden? Psikolog hanım Hebimizden iyi havacıdır. pat diye anlar işe giremeyiz.sonra açık var?? HTA' vatan hainliğidir. Türk pilotları eleme yöntemidir. 0
    • Haklisin 13 Ocak 2015, Salı 20:33:03 THY once HTA Tiyotrosunu kaldirsin. Yakinda Psikolog Merve Karabulut Kaptan olarak ucmaya baslar. HTA tam vatan hainligi bir insan uc defa olumsuz cevab mi alir? 0
  • iPhone Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 15:36:30 Rus, ingiliz, israil, fransız havayollarında kaç yabancı pilot çalışıyor? Siyaset olmaz ise toplumu yönetemezsin? Hırsız-polis oyununu oynamazsan toplumu yönetemezsin. Bu sebeple, mevcut gidişat iyidir. Aksi takdirde THY yönetilemez. Herkes tiyatrodaki rolünü oynamak zorunda; yoksa yönetmen yönetemez. Tiyarodaki rolünün ne olduğu önemli değil; yönetmenin dediklerini yapıyor musun yapmıyor musun? 1
  • iPhone Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 15:15:07 Yorumcular HAKLI en yoğun filo b737 onda bile 70-75 saat uçuyoruz Kaptanlığa hak kazanmış belki 200 FO var ancak onlar kaptanlık beklerken dışarıdan yabancı kaptan alınıyor Ucus işletme ya hesap bilmiyor veya hiç dayak yememiş Bunu özel firmada yapsalar o Dakika kapının önüne konurlar 0
    • ... 12 Ocak 2015, Pazartesi 20:33:40 2020 ye kadar gelecek uçakları hesaba katınca sen 111 saat bile uçsan yetmiyor. adamlar onun derdindeler yoksa şu an için sorun yok. 0
  • Evde Bekler Pilot!!! 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:56:30 Ali Bey, Pilot açığı var diyorsunuz, ATPL Frozen lisansım ve ingilizce Level-6 ile iki yıla yakın bir süredir iş aramaktayım. Lisansımı ilk çıkardığımda THY'de yaş limiti 50( deneyimsiz FO) idi. Baş vurdum, DLR'da takıldım, bir sene sonra tekrar deneyebilirsin dediler. Bu arada yaş limiti 40'a düşürüldü, tekrar denemek şansım olmadı. Sivil havacılıkta yaş haddi 65, daha önümde 15yıldan fazla zaman var. Özel havayolu şirketleri de yaşa takılmış durumdalar. Birde tip eğitimi satma furyası var. Soruyorsunuz aradığınız genç pilotu kaç sene bağlayabiliyorsunuz diye, en fazla 3 yıl! Ama biraz iş arayınca işin rengini anlıyorsunuz. Ben tip eğitimi parasını peşinen alayım, yada üç yıl boğaz tokluğuna çalıştırayım da 3 yıl sonra nereye giderse gitsin; yenileri gelir daha fazla kar ederim mantığındalar. Aidiyetmiş kurumsallıkmış, kalıcılıkmış hak getire. Hadi benim için yaş, yüzlerce genç pilotunda işsiz olduğu herkesin malumu değilmi? 0
    • katılıyorum 13 Ocak 2015, Salı 01:45:10 Ben de 39 yaşındayım ve DLR da bir modülden kaldım, 9 ay sonra gel diyorlar ama yaş sınırını geçmiş olacağım, 25 yıl çalışma imkanım varken herşeyi engelliyorlar. 0
  • Ayjet 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:34:38 Uçuş okullarının öğrenci kalitesi belli , parayı basan alıyor eğitimi. Siz en az 100 milyon dolarınızı böyle pilot olmuş birisine emanet edermisiniz? 9
  • iPhone Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:12:45 Lütfen olayları iyice öğrenin kulaktan dolma yada yanlış kişilerden finlemeyin bizzat gelin,görün,kalın öyle bu yazıyı yazın yanlı olmayın ego,problem,yanlışlıklar heryerde var ama orda sizin arkadaşlar var heralde sadece THY uğraşıyosunuz 1
  • adige 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:07:20 THY uçuş akademisine emre ulucan metin koçkar ve doğan özdemiri yönetici yapsınlar. Bunlar Türkiyede'ki pilot problemini değil, dünyadaki pilot problemini çözerler. Bu arada asaf bora hariç demek ne demek anlamadım. 0
  • a.l 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:03:07 Sen afa dan bahsediyorsunda,okadar seçenek belirtmişsin fakat bir gerçek var; 2 senelik mezunlari yada aof mezunlarinin alinmamasi.Sen bu saçmalıgı cözersen zaten pilot acigi kalmaz merak etme sayin yazar..Bunuda bir zahmet thy,ne bildir. 2
    • AÖF 12 Ocak 2015, Pazartesi 20:03:26 Tecrübesiz f/o alımında AÖF 4 yıl Lisans ile ilgili kısıtlama yoktur 0
  • Sn. Ali KIDIK 12 Ocak 2015, Pazartesi 13:43:20 Ben TK'nın bütün aşamalarını -CRM,DLR1,DLR2- geçip, iki defa mülakatta elenmiş bir adayım. Teknik Üniversite mezunu bir mühendisim. Elenme sebebimi biraz bilgili okuyucular anlayacaktır. Neyse. Şunu söylemek istiyorum; süreçleri çok yakından takip ettim, içinden geliyorum. O kadar kaliteli adayın yanında o kadar boş adam var ki. Madem yazınız işsiz pilotlar hakkında ona yönelelim. CRM,DLR1,DLR2 gibi aşamalardan geçemeyecek olan adaylar gidip özel okulda eğitim alıyorlar. Peki bu onların kokpite oturup, insan hayatını taşımalarını meşru kılar mı? Kamuoyunu bu kadar yanlış nasıl yönlendirirsiniz? Pilotluk sadece yoke kullanmak mıdır? Parası olan herkes HAVAYOLU pilotu olabilir mi? Olamaz, kabul edilemez. Bu sınavlar, iyi birer çalışmayla rahat geçilecek sınavlar. Hırslarınıza yenik düşmeyiniz. SXS Er-Ah'la karakaşı karagözü için mi anlaşmış, iyi araştırın. Yoksa diğer okulla anlaşabilmesi için şart mı koşmuş SHGM. Birşey bilmeyen insanları galeyana getiriyorsunuz. 2
  • iPhone Uygulaması 12 Ocak 2015, Pazartesi 13:30:08 Fenerbahçe' ye nasıl bulaştıysa siyaset, THY' na da bulaşmıştır. Siyaset kurum kuruluşlara niye bulaşır? Sorgulanması gereken bu. Kurum, kuruluşlar siyasetten temizlenmedikçe kimse huzur beklemesin. AKIL ve VİCDAN siyasetin önüne geçmedikçe daha çok yazılır; çizilir. Maalesef SİYASET, AKIL ve VİCDANdan yoksundur. Hani "Akıl etmez misiniz; aklınızı kullanmaz mısınız; bütün bunlar akıl sahipleri içindir" diyo ya. Burda aklın yerini İSPİYONAJ almış; YARANMA almış; CÜZ' İ İRADE KÜLL' i İRADEden bihaber. İkisi de fikren, bedenen AKLINI YİTİRMİŞ. 0
  • Misafir 12 Ocak 2015, Pazartesi 12:59:55 THY'nin yetistirilmek uzere 2. Pilot aday adayi alimlarinda mülakat asamasina gelen aday sayisi herzaman yeterli ama mulakati yapan ekip surekli degistigi icin bu asama icin belirli standartlar maalesef yok.Bu yüzden mülakatta cok eleme yapiyorlar, kimsede bu kadar kisiyi bu Kaptan neden eledi,niye bu aday ile ilgili olumsuz karara varildi diye sorgulamiyor. Mülakatlar adil değil. 0
  • Gerçekler 12 Ocak 2015, Pazartesi 12:31:42 THK ya laf atmayi birakin artik, mezun olunca bu dediklerinizi hatirlaticagiz siz değerli yorumculara. Saygilar. 12
    • Pilot 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:14:35 Gerçekler bunlar önce yüzleş. 14
  • İsim / Rumuz 12 Ocak 2015, Pazartesi 12:07:28 Afa reklami. Komik yazi. 70 saat yerine 90 saat planlanir pilot acigi falan kalmaz 1
  • Pilot açığı yok 12 Ocak 2015, Pazartesi 11:47:58 Geniş gövdeye giden kaptanları geri çağırın geniş gövdede saati gelen ikinci pilotları p3 olarak uçurun dar gövdeye kaptan yapmayın daha uzun uçuş saati sonrası kendi tiplerinde kaptan olsunlar böylece daha tecrübeli bir geniş gövde kaptan yapısı oluşur ücret sistemini olması gerektiği gibi adil yapın dar gövde instructor ı gidip te üst tite çantacılık yapmasın 320 ile 737. Arası şartları dengeleyin böylece biri 110 saat uçarken diğeri 70 saat uçmaz onur air gibi 330 ile 320 arası kokpit geçişkenliğini sağlayın planlamada eliniz güçlenir askeriyeden gelenler daha çabuk kaptan olabildiği için aciliyeti olan filolara gönderin ve uçuş saatlerini çabuk doldurun 2-3 yıl tahmininizden de çabuk geçiyor bunları herkes biliyorda herkesin işine gelmediği için üst yönetime bunları söylemiyor nasıl olsa devletin malı deniz aynı adama 2 yılda bir ver yeni tip instructorlık eğitimi dur devletin euro ları havada uçuşsun 1
    • katılıyorum 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:47:42 yorumcu arkadaşa katılıyorum. şirkete gireli 3-5 yıl olmuş geniş gövdeye kaptan oluyo. bu çok yanlış. 0
    • ... 12 Ocak 2015, Pazartesi 20:37:02 bende p3 maaşı istiyorum o zaman. geniş gövdeye gönderdiler de gitmedikmi? 0
    • Akademi 13 Ocak 2015, Salı 03:18:13 Akademi'den mezun olup direk genis govde F/O olanlar da var, genis veya dar farketmez, bazıları genis govdeyi prestij meselesi yapmislar. Sikinti olan dar govde ve genis govde arasindaki maaş farkıdır. 0
    • Askeriyeden gelenler 17 Ocak 2015, Cumartesi 13:06:29 Askeriyeden gelenlerin saatini çabuk dolduracakmışız. Var mı başka emrin paşam? Sivil havayolu sivillerindir; tersini istesenizde asla muvaffak olamayacaksınız.. 0
  • Pilot fazla 12 Ocak 2015, Pazartesi 11:37:45 Ali Bey ne pilot sıkıntısı su an aylık uçuş ortalaması 65 saat ve kokpitte ne A330 B737 A320 777 fazla ucak yok Gelecek ucaklar için bile su ankipilotlar yeterli Hala yabancı pilot alıyorlar anlamıyorum 0
  • kamyoncu 12 Ocak 2015, Pazartesi 11:36:31 THY gereksizce ilanları sıralamış, yok dar gövde yok geniş gövde falan filan, yahu almanı yunanı italyanı işe alırken bu kadar ayrıntıya giriyor musun THY ?. SHGM 'den Belgesi olan ve Level 4 olan herkes için bir genel ilan ver , saat ve yaş kısıtlaması olmadan, Kaptan ve F/O tecübeli veya tecrübesiz bunu bütün havayolları yapıyor !! Britishairways'den örnek al yoksa patlayacaksın !!! her neyse..Daha önce verdiğin ilanlardan ne farkı var ? Ya seve seve yada seve seve piyasadaki tüm yerli işsiz pilotları istihdam edeceksin,aksi durumda fena patlayacaksın. Sadece senin pilota ihtiyacın yok,bütün dünya şirketleri pilot arıyor.Yerli ve işsiz pilotlar 2015 'de THY için can simidi olacak.. 1
  • pilot açığı yok 12 Ocak 2015, Pazartesi 11:35:18 Thy de pilot açığı değil planlama açığı var. Thy de pilot açığı değil yönetici pilotların karakter açığı var.üst yönetime şirket menfaatlerini değil kendi menfaatlerini yaptırıyorlar. Bu şirket bizim tek uluslararası markamız gözümüz gibi bakıcağımıza nasıl daha çok nemalanırız ona bakıyoruz. siz geniş gövde uçaklar da uçanlara yarıyacak bir ücret sistemi getireceğinize olması gereken ücret sistemini getirirseniz dar gövde kaptanı gidipte 4 sırma takıpta üst tipte ikinci pilot luk yapacağına oturur kendi filosun da kaptanlık yapar.siz güvenlik riskinin daha cok olduğu dar gövdeyi tecrübesiz isimlere bırakacağınıza hak ettiği parayı verip insanları olması gerektiği yerde tutun.Dar gövde kaptanının c2 olarak geniş gövde de kaptanlık yapmasından daha saçma birşey yok. Bir filonun instructor ı gidip diğer filo da evrak taşıyor 0
    • Katılıyorum 14 Ocak 2015, Çarşamba 16:51:59 Geniş gövde yi c1-p3-p4 uçurursanız ve üst tipte kaptanlık sırasını bekletirseniz önemli bir avantaj elde edersiniz 0
  • İsim / Rumuz 12 Ocak 2015, Pazartesi 11:27:44 TEK CÖZÜM ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SİVİL HAVACILIK Y.O diğerleri teferruat bile değildir. 55
    • yanıt 12 Ocak 2015, Pazartesi 12:08:26 Bu kadar megaloman olma.THK Üniviversitesi ve Özyeğin Üniversitesini unutma! 2
    • Pilot 12 Ocak 2015, Pazartesi 14:28:18 THK Üniversitesi mi güldürmeyin beni dünyanın en kötü eğitim kurumu ödülünü alacak yakında onunla da övünürler bakın ödül bile aldık diye 18
    • Pilot'a yanıt 13 Ocak 2015, Salı 13:25:05 Pilot rumuzlu,ama pilot olmadığını zannettiğim arkadaş,THK Üniversitesi Pilotaj bölümü daha ilk mezunlarını vermedi,2016'da verecek.Bu Üniversite daha ilk mezunlarını vermeden sen bu üniversitenin eğitiminin kötü olduğunu nereden biliyorsun,gidip derslere ve uçuşlara katılıp çetere mi tuttun?Bu üniversite ilk öğrencilerini 2012'de almış,alanlarında kaliteli öğretim üyelerinin olduğu, eğitimin tamamen ingilizce yapıldığı çok kaliteli eğitim verilen bir üniversitedir.İlk mezunlar sektöre girdikten sonra bu üniversitenin kalitesini o zaman tahlil edebilirsin(O tahlil sonucunda çok üzeceksin ama). 0
  • doğrular 12 Ocak 2015, Pazartesi 10:53:58 ya ne sedat şekerci si ya. yönetim ne derse o oluyo. şu an yönetici konumundaki tüm pilotlar yönetim ne derse onu yapıyo. kimse yönetime karşı gelemez. 0
  • zor durumda ? 12 Ocak 2015, Pazartesi 07:50:03 thy nda zor durumda olan kaptan pilot pozisyonuna uçucu bulmak. sayın yazarımız ise işi gücü yin bırakmış afa reklamı yapıyor. onur air ve pegasusun low cost olması ile afanın eğitmini karşılaştırmanın mantığı nedir ? gereksiz karşılaştırmalar. anlamsız bir makale olmuş. 2
  • ahahah 12 Ocak 2015, Pazartesi 02:12:46 ne güldüm yahu yazıyı okurken. biz ayda 65 saat uçuyoruz, uçuş yazsalar da gitsek diyoruz, adam pilot açığı var diyor :) merak etmeyin dostlar, pegasus pilotlarını ırgat gibi çalıştırmaya devam ettiği sürece thy'de pilot açığı falan olmaz. sağolsun pgs yetiştiriyor, sonra adamlar thy'ye zıplıyorlar. keza onur da aynı. bütün şirketlerin pilotları bekliyorlar thy ilan açsa da geçsek diye. burada da hala thy'te ateş bacayı sarmış da bilmem ne. gülüyorum sadece :) 3
    • Easa 12 Ocak 2015, Pazartesi 12:31:38 Easa devreye girecek efendi .. Pilot açığı bundan kaynaklanıyor.. İstesende 70 saati geçemeyeceksin bilgine.. 2