THY’de Pilot Fazlası Var: Bu Ara Yangın Çıkmıyor Şehirde. Haydi, İtfaiyeyi de Dağıtalım.

    Çok beğenilenler

  • Arff 02 Eylül 2020, Çarşamba 23:44:11 Arff normal itfaiye deyildir lütfen karıştırmayın biz bütün havacılık kurallarında pilotlardan daha üs bir yerde olan bir birimiz kurallar açık açık ne diyor pilot hata yapar Arff düzeltir diyor biz söylüyelimde karışıklık olmasın sonra 79
  • Sıradan vatandaş 31 Ağustos 2020, Pazartesi 12:28:35 Ya şu sitedeki yorumları okuyunca hayret ediyorum. Sizlerin kafası mı güzel ? Pilot dediğin bir havayolunun en önemli unsurudur. Hastanede doktor ne ise pilot odur. Kardeşim pilot yoksa bu havayolunda çalışan kimseye ekmek yok. Bunu o cahil kafalarınıza sokun artık. Bu nasıl bir şirket anlamadım ama balık baştan kokuyor. Çalışanları birbirine düşür sonra yönet. Ama dediğim gibi pilot yoksa sizler hiç ama hiç yoksunuz onunda bilin. Çetin bey ben de havacılığa meraklı ama sektör dışından biriyim. Pilotlar havayolunun gözbebeğidir. Özellikle kötü havalarda uçak yere sağ salim indiğinde bir kez daha diyorum ki aldıkları sonuna kadar helaldir ve azdır bile.. Gidip içimden teşekkür etmek geliyor onlara.. Kalın sağlıcakla.. 16
    • HOCAM 31 Ağustos 2020, Pazartesi 15:08:39 eminim ki pilotların aleyhinde VPN ile atıp tutan THY çalışanları uçağa çıkınca hocam diye diye kokpit' e dert anlatıyorlardır. 6
    • Lütfen 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:28:29 Yeter artık bu pilot ajitasyonu!Zamanında,ihtiyaçtan dolayı,dağlara tepelere ismi yazılan pilotlar için o devir bitmiştir.Lütfen artık kaf dağından ininiz .Size sağlanan ayrıcalıklar aynen duruyor(upgrade hakkı,otel ayrıcalıkları vs)!Sadece ,haksız şekilde tarafınıza verilmiş olan zam oranından dolayı,ücretleriniz bir nebze daha yüksek kesintiye uğradıki,bu süreçte kazanmış olduğunuz ekstra ücretler size zaten bu süreçte fazlaca bakar!Sonrası ise umarım şirket yine adaletli bir ücret dengesi kurar.SAYGILAR 19
  • Tüm yorumlar

  • CVP THY'NİN.... 06 Eylül 2020, Pazar 19:04:46 LÜTFEN YARIN Kİ YAZIMI OKUYUNUZ. BEĞENİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. 0
  • Kanser? LoL! 06 Eylül 2020, Pazar 17:43:37 Bu masalları artık bırakalım. Pilot ve kabin ekiplerinin aldığı hiçbir radyasyon tehlikeli düzeyde değil. Bu meslekleri yapanların normalden daha fazla kanser hastası olduğuna dair tek bir tane bile bilimsel makale veya araştırma yok. Varsa buyrun gösterin hodri meydan. Aynısı "ritm bozuklukları" ve diğer masallar için de geçerli. İş kazası veya ölüm oranları da mesleklerin büyük çoğunluğundan daha düşüktür. 3
  • THY NIN PİLOTLARINA BU YAPTIĞI ASLA UNUTULMAYACAK 06 Eylül 2020, Pazar 10:56:16 ÖNCELİKLE BU KALİTELİ GÜZEL YAZINIZ İÇĞN TEŞEKKÜR EDERİM. 1–YÜZDE EKSİK 30 PİLOTLA HEP UÇURULDU.UÇUŞLARIN EN YOĞUN OLDUĞU DÖNEMDE ÖZELLİKLE 737 DE PİLOTLAR YORGUNLUKTAN RUH GİBİ DOLAŞIYOLARDI.BUNLAR BİLİNEN BİŞİ 2-THY NİN AMACI HER ZAMAN PİLOTA YÜKLENMEK OLMUŞTUR HER TÜRLÜ ŞARTLARDA.AMACI ASLA UÇUŞ EMNİYETİ OLMAMIŞTIR.ÇÜNKÜ BU İŞİN BAŞINDAKİLER UÇUŞ UÇUŞ EMNİYETİ NEDİR BİLMEZ. 3-CUMHURBAŞKANI THY DE KÜÇÜLMEYİ KABUL ETMİYOR.BU KADAR UÇAK O YÜZDEN DURUYOR.YANİ UÇAKLARDA EKSİLME YOKSA PANDEMİ BİTİNCE BUNLARI KİM UÇURACAK. 4-PİLOT FAZLASI VAR DİYENLER HESAP KİTAP BİLMİYOR.UÇAĞINI ELİNDEN ÇIKARMADIĞIN SÜRECE PİLOT FAZLAN YOKTUR.ŞU ANDA UÇUŞLAR AZ AMA UÇAKLAR YERİNDE DURUYOR.THY ELİNDEN TEK UÇAK ÇIKARMADI AKSİNE DAHADA GELİCEK VE 737 MAX LARDA UÇACAK.PİLOT SAYISI UÇAK SAYISIYLADA ORANTILIDIR.5-6 AY AZ UÇUŞ OLMASI GEÇİCİDİR.PİLOT FAZLASI DEĞİLDİR. 5-FAZLALIK OLAN ŞİRKETTE BİNLERCE TORPİLLİ MÜDÜRLER ŞEFLER EVDEN MAAŞINI ALANLARDIR..EEE TABİKİ ONLARI BESLEMEK İÇİN UÇUŞ EMNİYETSİZLİĞİNİ GÖZE ALARAK PİLOTLARA MAAŞINA ÇÖKECEKSİN. 6-PANDEMİ BİTİNCE ŞİRKETLER ALIM AÇMAYA BAŞLAYINCA THY 10 KAT MAAŞ VERSEDE KALİTELİ PİLOTLARIN HEPSİ GİDECEK. 7-YERYUZUNDE PİLOTLARUNA BU KADAR DÜŞMAN VE HER ŞARTTA PİLOTLARINA PARASINA BU KADAR GÖZ DİKEN BİR ŞİRKET YÖNETİMİ YOKTUR. 8-BU YÖNETİM SADECE ŞİMDİ BUNU YAPMIYORKİ.SON 8 YILA BAKIN HER AY PİLOTLARIN BİR HAKKI ELİNDEN ALINDI.HEP PİLOTLARLA UĞRAŞILDI.GRAFİK 8 YILDIR AŞAĞI GİDİYOR.ARTIK PİLOTLAR THY NIN BU YAPTIKLARINDAN BIKTI.UÇUŞ EMNŞYETSİZLİĞİ YARATIYOLAR.KISA CALIŞMA DÖNEMİNDE BİLE MESAİSİ SINIRDA 4 BACAK UZUN UÇUŞLARI TEK EKİBE YAPTIRDILAR.NEDEN ÇÜNKÜ KISA ÇALIŞMA DÖNEMİNDE PİLOTLARI YEVMİYECİ YAPTILAR GÜNLÜK PARA VERİYOLARDI.İKİ PİLOTA FAZLADAN 2 KURUŞ VERMEMEK İÇİN UÇUŞ EMNİYETİ HİÇE SAYILAN BİR ŞİRKETTEYİZ SAYIN YAZARR..BUNLARIN YATACAK YERİ YOK..BUNUN AYNISINI FYL DUBAİ YAPTI UÇAĞI DÜŞTÜ.ULUSLARARASI CAMİA ARAŞTIRDI THY NIN PİLOTA YÜKLENDİĞİNİN AYNISINI YAPMIŞ SEBEP UÇUCULARA YÜKLENMEK.SONRA PİLOT MAAŞINI HAKLARINI VE SAYISINI ARTTIRMAK ZORUNDA KALDI.THY NIN BU UÇUŞ EMNİYEYİ BİLMEZ ANLAYIŞI PİLOTLARINA BUNYAPTIKLARI ZATEN YILLARDIR İNTERNETLERDE DÜNYADAKİ PİLOTLARIN DİLİNDE VE ALAY KONUSU OLMUŞ.BUNLAR HEPSİ BİLİNİYOR.ARAŞTIRAN HEMEN GÖRÜR. ZATEN PİLOT DÜŞMANI OLAN BU YÖNETİM YÜZÜNDEN BAKIN HERKES İLİ GÜCÜ BIRAKMIŞ PİLOT MAAŞINI KONUŞUYOR YADA PİLOTA LAFLARLA SALDIRIYOR.AMA PİLOTTAN FAZLA ALAN BANKAMATİK MEMURU TORPİLLİ MÜDÜRLERİ ŞEFLERİ VS ELEŞTİRMİYOLAR. ŞU ANDA THY DA BÜTÜN PİLOTLAR ŞİRKETTEN NEFRET EDİYOR VE KENDİLERÜNE ATILAN BU KAZIĞI KONUŞUYOR.VE İŞLER AÇILIR AÇILMAZ GİDİCEZ DİYOR...PİLOTUN ŞUÇU NEDİR..PİLOT NAAPTIDA BU KADAR PİLOTA SALDIRI VAR..BU KADAR SORUMLULUK CAN TAŞIYAN RİSK ALAN PİOTLARA BU SALDIRININ NEDENİ NEDİR...YAZIKLAR OLSUN..BU YÖNETİM ANLAYIŞI YÜZÜNDEN İNŞALLAH BAŞIMIZA Bİ KAZA BELA GELMEZ..PİLOTLARA ÇOK YÜKLENDİLER ABARTTILAR GİDİŞAT HİÇ İYİ DİİLL.. 0
  • Temel bey de gitti.... 05 Eylül 2020, Cumartesi 03:22:29 Temel kotil vefat etmis,Toprağı bol olsun. 4
    • CVP TEMEL.... 05 Eylül 2020, Cumartesi 10:58:29 HABERİ HİÇ BİR YERDE GÖREMEDİM. KAYNAK ÖĞRENEBİLİRMİYİM. 0
    • CVP TEMEL BEY 05 Eylül 2020, Cumartesi 11:18:39 SON HABER YOĞUN BAKIMDAN ÇIKTIĞI ŞEKLİNDE. BİLGİYİ NEREDEN ALDINIZ? 1
    • Yalancı pislik 05 Eylül 2020, Cumartesi 11:24:24 Vefat ederse kına mı yakıcan! Bomba gibi maşallah! 0
    • Yaalncısın 05 Eylül 2020, Cumartesi 11:26:07 İnsanların hastalıklarıyla prim yapmaya çalışma, tüm içgüzarlığın sana dönsün... 0
    • Turp gibi 05 Eylül 2020, Cumartesi 11:35:51 Yaşıyor hem de turp gibi 0
    • CVP TEMEL K 05 Eylül 2020, Cumartesi 14:14:35 BU TÜR HABERLERİ TEYİDİNİ AKMADAN PAYLAŞMAYIN LTF. AYRICA TOPRAĞI BOL OLSUN GAYRİ MÜSLİMLER İÇİN KULLANILIR. 0
    • Sn.yazara cevap 05 Eylül 2020, Cumartesi 15:17:10 Enin de sonun da gitmeyecekmi,dünyaya kazık çakacak hali yok ya.Ha uc gün erken,ha uc gün geç ne farklıdır ki. Ayrıca Toprağı bol olsun "gayrimuslimler" kullanir demisiniz,google dahil heryer den araştırın, Temel beyinden muslumanim"diye bir beyanat veya açıklaması varmı? Hem adam takunyayla Arabistan'a gitti diye hemen Müslümanmi oldu yani,kimin ne olduğunu ancak Allah bilir... 4
    • CVP SN.YAZARA... 05 Eylül 2020, Cumartesi 15:26:06 ASLINDA YAZDIKLARINIZI CEVAPLAMAK ANLAMSIZ AMA BİZ İNSANI SEVELİM VEYA SEVMEYELİM HASTALIK VE VEFAT HALİNDE HER ŞEYİ UNUTURUZ. ŞU ANDA YAPILMASI GEREKEN SAĞLIĞI İÇİN DUA ETMEK. 0
    • Cvp 05 Eylül 2020, Cumartesi 15:38:50 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • CVP SANSÜRLENEN cvp 05 Eylül 2020, Cumartesi 18:58:33 benim anladığım manada insanlık ifade ettiğiniz gibi değil. 1
  • ISMINI VERMEK ISTEMEYEN CALISANN AKLINA TAKILAN 2 SORU? 04 Eylül 2020, Cuma 11:28:18 1;;CALISANIN MAASINI %50-35-30 KESEN THY YONETIMI KENDI MAASLARINDA VE HUZUR HAKLARINDA NE YAPIYORLAR COK MERAK EDIYORUM(CEVABINI HERKES GIBI BENDE BILIYORUMDA ;ACIKLANMASI LAZIM DEGILMI) 2;;VE NEDEN THY VIP FILOSUNDAKILER TAM MAAS ALMIYA DEVAM EDIYORLAR ..? 1
  • Kokpit-Kabin 04 Eylül 2020, Cuma 01:27:54 Pilotlar ve kabin ekipleri korunmak ve kollanmak zorundadır. Daima iyi para kazanmalıdır. Aldıkları risk çok yüksektir. Dünyada bu iş böyledir. Sebepler; 1. Uçucu ekipler ortalamanın çok üzerinde kozmik radyasyona maruz kalmaktadır. 2. Sadece kokpit ekibi uçuş aletleri, birkaç metre önlerinde duran devasa radar, uçağın her yerine montajlanmış antenlerden muazzam radyasyon, elektromanyetik etkileri on yıllarca alıyorlar. Ve sonucu; KANSER. Basınç değişiminden uğradıkları kardiyak ve damar hastalıkları da ayrı bir mesele. Ortalama yaşam süreleri birçok meslek grubunun çok altında. Kaza-kırım yapma riski de cabası. Sağlık muayenelerinde yaşayacakları en küçük bir şanssızlık bile lisans kaybı demek. Biyo ritm bozuklukları.. Uçuş mesaisini yapan bilir. Mürettebat olmak çok zordur. Hem pilot hem de kabin ekipleri açısından. Her emekçi gibi onların da emeklerinin bir karşılığı var. Emeklilikten sonra tüm birikimini tedaviye harcadığı halde kurtulamayan rahmetli pilotlarımızı çok iyi bilirim. 5
  • sendika 04 Eylül 2020, Cuma 01:11:56 Sendikaçı kendi twitter hesabında münafığın tanımını yapmış. İsterse örümceğe tapsın banane neci olduğundan. Zaten herşey ortada 0
  • Arkadaslar 03 Eylül 2020, Perşembe 18:55:07 Yunanliyi birakin Kibristan bizleri cok seven Rumlar bile sirkette Turklere giydiriyor, bunlari bizim imamlar bilerek aldi ustelik iclerinden ogretmen olanlar var, degilmi Hristo? Milletimiz sever, yillarca padisahlar yunanli ve rumla evlendi durdu, ozel yerleri var kabul etmek lazim 1
  • Atin 03 Eylül 2020, Perşembe 18:52:04 Tum Turk pilotlari atin, korkmayin korkmayin 5
  • MALAK'A 03 Eylül 2020, Perşembe 16:21:45 TERBİYE DAĞITILIRKEN NEREDEYDİNİZ? 1
  • Atalim 03 Eylül 2020, Perşembe 16:06:02 Hadi butun kaptanlari fo lari atin hepiniz mutlu olun 2
  • Mühendis 03 Eylül 2020, Perşembe 13:28:39 Temenni ediyorum ki bana anlatılan yanlış olsun. (maalesef doğru olduğuna eminim) TÜRK HAVA YOLLARI yetkilileri bir toplantıda “Uluslararası standartların % 30 altında bir cockpit personeli ile THY operasyonunu gerçekleştirdiklerini övünerek ifade etmişler." Kanunsuz bir sey yaptıklarını mı ima ediyorsunuz? Evet kanunsuz ise bu konuyu shgm ye ihbar etmelisiniz veya kaynağınız kim ise onun ihbar etmesini sağlamalısınız. 3
    • MÜHENDİS 03 Eylül 2020, Perşembe 15:40:03 HİÇ BİR ŞEYİ İMA ETMEYE ÇALIŞMIYORUM. NE SÖYLEMEK İSTEDİĞİM AÇIK DEĞİL Mİ? SİZ PİLOT SAYISINDAKİ YETERSİZLİĞİ İLK KEZ Mİ DUYDUNUZ..THY KOKPİT İSTİHDAM SAYILARINI SHGM' YE RAPORLAMAKLA MÜKELLEF. SİZ THY' DE ÇALIŞIYORSANIZ LÜTFEN ARAŞTIRIN VE TERSLİK VARSA BİLDİRİN. ULUSLARARASI STANDARTLARA UYMAMAK KANUNA TERS HAREKET ETMEK SAYILIR MI? BİLEMİYORUM. 1
  • 211 03 Eylül 2020, Perşembe 10:53:22 Ne üzücü değil mi .. bir mesaj ile işten çıkarılırken; akabinde kapıdan sokulmayıp işyerine girip eşyalarınızı toplayamazsınız denirken, ve verdiğiniz işleme alınacak denilen emeklilik dilekçesini kabul etmezken yapılan psikolojik hazırlığı düşündüm .. İKdan hiç anlamayan komşu oldukları İçin IK görevinde olanlar vardı şirkette .. yazık ki ne yazık... bu hesaplara göre pilot fazla da olur az da olur, OW ne demek bilmeyenler Başkan; İngilizce bilmeyenlerden yurtdışına müdür, Fransa pazarına Fransızca bilmeyen Paris pazarlama şefi atadı bu IK ... Gören de memlekette yetişmiş eleman yok diye düşünür.. Komşu, yancı, onlardan mısın diye bakıldı sadece ... 2
  • Dikkat 03 Eylül 2020, Perşembe 08:38:44 Yabancı pilotu 320’den, 37’den alıp tip eğitimi verip 330’a veya 77’ye geçirirsen bunun adı tam anlamıyla rezalettir. 1
  • Dikkat 03 Eylül 2020, Perşembe 08:37:15 Maaş yarım, mesai full. 0
  • timsah 03 Eylül 2020, Perşembe 08:29:10 sayi fazlaligini gecelim, ki gereksiz fazla pilot var, asil mesele Thy'nin maas odemelerinin yarisinin pilotlara gitmesi. Ve daha da onemlisi bu "cok ihtiyac duyulan" arkdaslarin hix utanmadan eylul 2018'de, kur krizi sonrasinda, sadece ve sadece kendilerin le "Korfez Cin vb"ulkelerine gitme tehdidiyle %60 zam almalaridir. O zaman "arkadaslarini" dusunmeyen bencil bir grubun, simdi kendilerine uzun sure ihtiyac duyulmayacagi bir surecte gundemde olmasi cok normaldir. 12
    • fo 03 Eylül 2020, Perşembe 20:21:06 yok birader %500 zam aldık %60 değil 2
    • %60 04 Eylül 2020, Cuma 01:14:39 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 1
  • Sirkette 03 Eylül 2020, Perşembe 02:53:01 Sirkette pilot fazlaligi yok yabanci pilot fazlaligi var. bunu avrupa havayollari sirketlerine bakarsaniz gorursunz yabanci/yerli oranini. Vakit kaybetmeden gonderilmeliler 3
  • Harun 02 Eylül 2020, Çarşamba 23:10:28 https://youtu.be/HZLZEzeEJ-8 0
  • Gelişim şart 02 Eylül 2020, Çarşamba 22:58:46 Cumhuriyet kurulduğunda Sivil Havacılığın gelişimi için THK kuruldu. Devamında malesef bazı diğer girişimlerin önü kesildi. Türk Sivil Havacılığı sadece askeri kaynaktan beslendi. 10 sene önce bile havayollarında sivilden gelenlere ''alien'' muamelesi yapılırdı. Fakat artık asker yok ve uzun süre hiç olmayacak bu bir. İkincisi; yabancılar sayıca fazla, ihtiyaç döneminde ihtiyaç olduğu için kapılar onlara açıldı evet de biz onların ülkelerinde aynı değerde miyiz? Malesef hayır. Turist olarak bile ziyaret edebilmek için, dünyanın parası, dosyalar, evraklar. Yabancı düşmanlığından bunu ayırmak gerek, devletler her zaman kendi vatandaşına istihdam önceliği sağlar ve sağlamalıdır. Türk uçuş okullarının teşviklerle desteklenmesi gereklidir. Sayılarının artması, rekabetin güçlenmesi, öğrencilerin Macaristan Polonya gibi ülkelere kaçırılmaması, istihdamın da bu şekilde rahatlatılması şarttır. Pandemi bitecek ve ihtiyaç şiddetlenecektir. 3-4 aylık öngörüyle plan yapılmaz. 1
  • Kaptan Derya 02 Eylül 2020, Çarşamba 22:00:17 Bir Manda idrarını yapmış üstüne bir saman düşmüş o samanı gören sinek üzerine konmuş idrarda sürüklenen samanın üzerindeki sinek Var mı benden iyi Kaptan demiş Thy de böyle sinek tarzı egolu kaptanlara hersey müstehak 19
    • Malak 03 Eylül 2020, Perşembe 00:29:38 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • Csss 03 Eylül 2020, Perşembe 16:03:49 Biaz yavas arkadasim, vishhhh, cssss 0
  • • 320 CPT • 02 Eylül 2020, Çarşamba 21:37:53 Kokpit değil ama kabin fazlası var. Kabinde sunulan hizmet minimuma düşürüldü. ER uçuşlarında ekipler 1/3 oranında azaltıldı. Kabin yarı yarıya azaltılabilir. Baktın ihtiyaç var, eski personeli çağırır veya yerine yenisini koyarsın 3 haftada. 2
    • Yahu 03 Eylül 2020, Perşembe 19:36:16 Kardesim,ucus sayisi yuzde 35-40geriye gelmis,nasil pilot fazlasi yok bu bir,kabinde fazla var demissin 1/3,hesabini patagonya hy na goremi yapiosun!330da 10kisi ucuyordu suan 8,777de 12 ucuyordu suan 10,ortalamasi yuzde 19 yapar!Yani kabin fazlaysa enaz pilot da okadar fazla!!! 4
    • Evet 05 Eylül 2020, Cumartesi 01:05:07 3 haftada amirde koyarsin kabine sende hemen sola gectin dimi egitimi bitirip. Bos muhabbet 1
  • Tgs 02 Eylül 2020, Çarşamba 21:22:01 TGS firmasında belirsizlik sürüyor moraller sıfır sıfır sıfır 0
  • CVP FO 02 Eylül 2020, Çarşamba 18:25:55 PİLOTLARIN SEVİYELERİ İLE İLGİLİ FİKİR SERDETMEK BENİ ÇOK AŞAR.. HERHALDE PİLOTLUKTA TECRÜBENİN DE ÇOK ÖNEMLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNMEK GEREK. 5
  • Fo 02 Eylül 2020, Çarşamba 17:59:34 Çetin bey, Türkiye Cumhuriyeti, yabancı pilotların yerini doldurabilecek pilot yetiştiremeyecek konumda mıdır? Uçuş okullarından, üniversitelerden ve Türk Hava Yolları Uçuş Eğitim Akademisinden yetişen pilotlarımız, sizce de bu açığı kapatayamacak seviyedeler mi? Şuanda sadece Akademide eğitim alan pilot sayısı 900'ün üzerinde. Yabancılardan bir an önce vazgeçilmeli. Türk Hava Yolları böyle bir lükse sahip. Daha fazla zaman kaybedilmeden yabancı kaptanlarımıza teşekkür edilip hakettikleri tüm haklar ödenip yollar ayrılmalı. Şirket de planlamasını buna göre yapmalı. 5
    • anlamıyorum 02 Eylül 2020, Çarşamba 19:10:07 ne akıllı bıdıksınız ya o 900 kişi yi şirket gel sol sandalyeye geçmi diyecek direk kaptan olarak bir kaptanın yetişmesi kaç sene sürüyor haberin varmı bu yabancı kaptanlar niye var çünkü yetişmiş türk sorumlu kaptan yok bu kadar basit bunu anlamamak niye bu kadar zor 13
    • tech 02 Eylül 2020, Çarşamba 19:30:58 sorun okullarda değil sorun bu okullara giren torpilli ögrencilerden kaynaklanıyor. birileri eşi dostu pilot olsun diye zorlayarak kapasitesi olmayan ögrencileri egitime sokuyor sonra egitim alan pilotların yarısı şirketler tarafından yetersiz bulunuyor. 8
    • Anlamayana 02 Eylül 2020, Çarşamba 23:05:54 900 pilotu direk sol koltuğa geçirin yazan mı oldu? Kaptanlığı gelip sinyoriye bekleyen fo'lar da bu şirketin pilotları. Konuyu kendi lehinize çevirmek için verdiğiniz bu saçma örneği anlamak mümkün değil. Atr 72'den gelip 777'ye geçirilen kaptan kalifiye ama 7 senedir şirkette fo'luk yapan adamlar kalifiye değil öyle mi? Bu ülkede yetişmiş, kendisini yetiştirmiş kaptanlar da var fo'lar da. 3
  • doğrucu 02 Eylül 2020, Çarşamba 14:36:01 Sayın yazarın tespitlerinin ne kadar sarsıcı ve durumu en iyi özetlediği kurumda; arkaik dönem kapitalizminin en acımasızının uygulandığı, çalışanların köleleştirildiği, hiç bir meslekte olmaması gereken acımasızlığın hassas ve stratejik öneme sahip havacılıktada yapılması dönülmez noktalara gittiğimizi gösteriyor.Tanrı yardımcımız olsun demekten başkada çare görünmüyor.. 1
  • Yapılması gereken 02 Eylül 2020, Çarşamba 13:04:45 1. Tüm ama istisnasız tüm yabancı kokpit ekibi gönderilmeli. 2.60 yaş üstü personel, tüm hakları gerilerek emekli edilmeli. 3. 2018 ve 2019 daki hesapsız büyüme yüzünden daha önce alınması tercih edilmeyen iç piyasadan gelenlerle yol ayrılmalı. 4. Ciddi disiplinsel sorunları olan, cezalar almış, crm bozuklukları yüzünden uyarılar almış çalışanlarla da yollar ayrılmalı. Bu şekilde yaklaşık, 1500-200 kokpit personeli azaltılabilir. Kalan 3000-3500 kişi zaten önmüzdeki 2-3 yılı çıkartır. 37
    • Çok bilen... 02 Eylül 2020, Çarşamba 14:50:46 Ekip planlamacı değilsen ben de bir şey demiyorum. O kadar çok biliyorsunuz ki her şeyi... Çok özel bir insansınız anladınız siz onu !!! Yorumundan belli , gerek kokpit gerek kabin ekibinin hayatı ve yaşadıkları hakkında en ufak bir fikrin olmadan akıl yürütmüşsün. Yazıyı hiç okumadan içindeki kıskanç ve fesat hisleri kelimelere dökmüşsün. Maalesef ülkede fareye boğdurulan aslan örneği çok. Bu örnekte aslan sen ve senin gibiler değil bu arada!!!! 5
    • Başka? 02 Eylül 2020, Çarşamba 16:39:15 Sen bu açıkladıkların içinde 3000-3500 kişilik devam grubunda kalıyorsun sanırım 6
  • Yabanci yabanci 02 Eylül 2020, Çarşamba 12:37:41 Yabancilar kadar tas düssün basiniza. 1000 pilot ekonomiyi kurtarcak. Airporthaber bu irkci söylemlere nasil onay veriyor bilmiyorum ama böyle devam ederse ben gerekli yerlere sikayet edecegim websitesini 80
    • Yabancı sevicisi senii 02 Eylül 2020, Çarşamba 19:52:10 Bi bak bakalım bu süreçte yabancıları işten çıkarmayan kaç şirket kaldı, hepsi ülkelerine yollandı, olağab üstü bir süreçten geçilirken nedir bu yabancı aşkı?? Sanırsın NASA dan astronot gelmiş, kurtulun artık şu aşağılık psikolojisinden. Bu süreçte işsiz kalan ve verilen her görevi kusursuz ve sorunsuz yerine getirecek yetenekli plotlarımız var 5
    • Irkci mi? 03 Eylül 2020, Perşembe 02:51:15 Irkciliksa bu o zaman butun avrupa irkci ki oncelikli olarak yabanci cikariyorlar. Hele ki corona oncesi yunanistan Turk pilotlarini almiyor, yani neden yunanistan ispana almanya fransa italya’ya irkci demiyorsun da Turklere diyorsun? Ucan garson kizim 0
    • Birisi 03 Eylül 2020, Perşembe 08:42:10 merak ettim arkadasim neden irkci bir soylemmis yabanci isten cikartilmasi konusu? Simdi sen gerekli mercilere bas vurmadan once irkcinin ne oldugunu ben sana soyleyeyim de oralarda rezil olma. Irk,fiziksel ve sosyal ozelliklerdir. Irkciliksa baska sosyal ve fiziksel ozelliklere sahip insanlarin dislanmasidir! Burada yorum yapan hicbir adam Afroamerikalilari ya da cekikleri isten cikarin dememis. Milliyeti farkli olan insanlar evet isten cikarilsin. Benim insanima bu ulkenin ekmegi yetmezken suriyelisi afgani yunani almani her ne milliyet varsa sinir disi edilsin. Kocan sevgilin ya da bilmemneyin yabanci diye bu ulke onu beslemek zorunda degi! Bu ulkenin evlatlari bu sebepten de baska ulkelerde is aramak zorunda kaliyor! Senden rica ediyorum bana dava acar misin ??? 0
    • Yabanci asigi 03 Eylül 2020, Perşembe 09:48:56 Airporthaber, seni bir yere sikayet eden olursa sikayet edeni aciktan paylas bilelim kimmis bu yabanci sevdalisi. 1
    • Eşin yabancı pilot di mi? 03 Eylül 2020, Perşembe 11:05:23 Geçim korkusu böyle bişey... ülkende kendi rahatın için kendi insanını sattırır!!! 0
  • Açık mesailer 02 Eylül 2020, Çarşamba 12:33:35 Çetin bey , şu an gece açık mesailerde, ozellikle 3 saat üstünde ve 4 saat altında beklemelerle ,ekipler ucakta 4 saate yakın bekleyerek gece gece yorgun argın dinlenemeden ,uyku uyumadan gorevlerini icra ediyorlar. Ama herşey tis ve ftl ye uygun.Yani herşeyin baştan değişmesi gerek.Ben bu kadar pilotuna düşman, bir şirket gormedim. Sanki ozellikle ve bilerek kaza kırım olması için ellerinden geleni yapıyorlar. Sanki içerde Thy ye düşman ve ozellikle batmasını çökmesini isteyen bir grup var. Bu uçuşların bu şirketin denetlenmesi gerekiyor.Kaza geliyorum diyor. 2
    • Easa'ya Uygunmuş 02 Eylül 2020, Çarşamba 14:41:05 E kurala uygunsa demek ki emniyetli. Avrupa'da da böyle uygulanıyor yıllardır ve kaza yaşanmıyor. Bence siz uçuş öncesi dinlenmenize dikkat edilmesi etmiyorsunuz 19
    • Uygunmuş diyen akıllıya 02 Eylül 2020, Çarşamba 22:24:17 Yalnız bilmediğin şey avrupada gece ucusu yok . Acaip derecede akıllısın ya . Neymişmiş adam dinlenmesine dikkat etmiyormuş. Gece 12 de yarasa gibi ucus verirsen adama uykusu gelmicek mi? Ucakta sen gece 1 den sabah 5 e kadar bekledin mi hiç. Gel ancak burda konuş. Borazan takımının ayakçısı seni! 1
  • Yabanci pilot 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:52:01 Hani yabanci pilotlar gidiyordu? 9
    • YB.NCI PİLOT.LAR. 02 Eylül 2020, Çarşamba 13:15:38 EVET BUNA KARAR VERİLDİĞİNİ OKUDUK HEPİMİZ.. TAKDİR EDERSİNİZ Kİ BU İNSANLARINDA THY İLE BİR SÖZLEŞMELERİ MEVCUT. CUMHURBAŞKANIMIZ, THY VE SENDİKA ANLAŞMIŞ OLMALARI İŞİN HUKUKİ TARAFINI ORTADAN KALDIRMAZ. NASIL BÖYLE DÜŞÜNDÜĞÜNÜZÜ ANLAYAMIYORUM. 9
    • YB.NCI yazana 02 Eylül 2020, Çarşamba 20:02:54 ateşlerin tazminatları.sen sağ ben selamet dersin 1
  • Yabancıya gerek yok 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:41:26 Gönder yabancıların hepsini... Önce türk kendi ülkesinde kendi karnını doyursun... 15
  • Yabancıya gerek yok 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:39:11 500-600 arası yabancı pilot var... Bu pilotları cıkardıgında 4600 yerli pilot ve 1000 de aydında geleceğimiz olan eğitimdeki pilotlar var... Şimdi yabancıya gerek var mı yok mu? Kesinlikle ne yabancı kabin ne yabancı kokpit...Yunana İrana pakiye asla gerek yok... 13
  • ÇOK YAZIK..! 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:30:26 Dünya salgından kırılıyor, ne kadar süreceği belli değil, ne kadar daha hasar vereceği belli değil, biz burada pilot maaşlarını tartışıyoruz. Gelecekte ne olacağını kestiremiyoruz ve plan yapmak boşunadır. . Yapılması gereken; 1) İşlerin iyi olduğu zamanlardaki düşük dolulukla uçmuş tüm hatları kapatın, 2) Elde kalan düzgün hatlardan vazgeçilmez derecede ihtiyaç olanları tarifelendirin, 3) Bu planlamanın dışında kalan tüm uçakları hemen iade edin (Force Majeure), 4) Bu planlamanın dışında kalan personele özlük haklarını eksiksiz vererek teşekkür edin, 5) Stratejik noktalarda kesinlikle yabancı personel çalıştırmayın, 6) Küçülerek büyüyün... Yoksa daha burada çok kavgalar edilir, çok husumetler dillendirilir, çok bel altı vurulur. Konuşmak değil iş yapıp önlem almak lazımdır. Kimse masal anlatmasın... 1
    • Force Majeure 02 Eylül 2020, Çarşamba 12:25:25 Malesef lease anlasmalarinda tanimli force majeure salgin durumlarini kapsamiyor. Dunyanin basina 100 yilda bir gelen bu felaketten dolayi tanim icine alinmamis. 0
  • Planlama çözüm 02 Eylül 2020, Çarşamba 10:57:51 Ekip Planlama sorunları için kesin çözüm reçetesini yazıyorum: Ekip Planlama'ya bir kere kesinlikle erkek personel çalıştırılmamalı. Kadın personelde de sadece eşi uçucu olmayan evli kadınlar görev yapmalı, bekar kadın personel alınmamalı. Bu kişilerin özel hayatları çok iyi denetlenmeli. Eşi thy'de uçuculuğa başlayan kadın personelin ve boşanan kadın personelin anında ekip planlamadan uzaklaştırılıp başka departmanlarda görev alması sağlanmalı. Çünkü başka türlü mümkün değil duygusal davranıp eşe sevgiliye özel planlama yapan, iş ahlakından ziyade uçkurunun derdine düşen, koca bulma maksadıyla kişiye özel planlama yapan kişileri durdurmak. Sadece THY için geçerli değil bu, insan doğasıdır. Partner bulmak uğruna iş etiğini rafa kaldırmak özellikle bizim türk insanında yaygındır. 4
    • Kesin reçete 02 Eylül 2020, Çarşamba 13:09:24 Çete çökertilip açıklanmalı ! Gereken ceza neyse verilmeli ki diger gelecek ekip planlama ve ucucu personele ders olsun ! Kimse kimsenin hakkını yemesin 0
  • Zamazingo 02 Eylül 2020, Çarşamba 10:40:26 Yabancı pilotlar çıkarılacakmı işten ne oldu çıkarılacak diye haberlerler çıktı şimdi ortada birşey yok?????????Bilen varsa yazarsa 5
    • ahmet tok 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:09:22 TK da görev yapan yunanlı pilotları işten atın, biz bize yeteriz. Biz yunanlı bir şirkette pilot olarak çalışabilirmiyiz, Çalıştırmazlar. 8
    • Expat'lar 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:25:43 Kalıyorlar. Şirket bu paraya kalmak isteyenleri elde tutacak. Önerilen ücreti kabul etmeyenlere ve onların temsilcisi aracı kurumlara yüksek tazminat ödemek zorunda. 8
    • Zzz 02 Eylül 2020, Çarşamba 12:43:16 Açıklanmıştı hani cb çıkatın demişti???? 2
  • Ka 02 Eylül 2020, Çarşamba 10:39:59  Lutfen ekip planlamadaki virusten beter torpil cetesini bitirin, yillardir sirketime cani gonulden severek hizmet eden ve bire bir bircok seyi dinlemis bilen biri olarak rica ediyorum Kabin memurlarinin bircogunun en buyuk mutsuzlugu ve memnuniyetsizligi kanka arkadas sevgili ayagina tanidiklarina balli kaymakli harcirahlari yuksek ve guzel yatilari yazan ayarlayan ekip planlama calisanlaridir. Ucuslarda bircok zaman konusulan muhabbeti yapilan bu konudur ama bircok kisi daha da kotu olur kirmizi kisteye vs girerim diye kabin memuru arkadaslarim korkup bu durumu aciklayamiyor Bunlar planlamada adeta bir cete orgut gibi Bu kisiler tespit edilip is akitleri feshedilmelidir ya da bu birimden alinmalidir. Bunlar kul hakki adalet inanci olmayan insanlar 1
    • Up Up Up 02 Eylül 2020, Çarşamba 10:48:06 Emeğinize sağlık çok güzel yazı olmuş. Bu soruna artık dur denilmeli . Gerekirse araştırma yapılmalı. Her ay yatı yapan ve manuel atanan kişi ve onu atayan kişi ! Çözüm çok basit. Herkesin hakkını yiyen emek hırsızları ! 0
    • Ses 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:31:15 Bu konuya destek olalım arkadaşlar . Belki yönetimin kulağına gelir ve araştırma yapılır. 1
    • Fahri Vatandaş olmayan 02 Eylül 2020, Çarşamba 12:24:04 Çok haklısınız.Planlamada ve programlarda gözle görülür bir dengesizlik olduğunu düşünüyorum.Bazı arkadaşlar belli! yerlere gide gide “Fahri Vatandaş”ünvanını almaya hak kazandı...2 yıllık yatı bu bağlamda doğru değildir.En azından bunların denetlenmesi gerekiyor.Biz her hafta yatı yapma derdinde değiliz.Eşit ve adil çalışmanın peşindeyiz 0
    • Sadece bir ornek 02 Eylül 2020, Çarşamba 13:16:23 Yillar once eski limandayken ucaga gectik bir bayan arkadasimiz planli Zanzibar yatisinin sebepsiz sekilde birkac gub once alindigini anlatti. Arkadas planlamayi arayip sebebini sordugunda ve yatisinin alinmasi icin(ucak tipi degismesi vs.) gecerli bir sebep olmadigini,yatisinin kime verildigini sorup isyan edip sikayet edecegini soyleyip telefonu kapattiktan 5 dakka sonra ayni yatisinin kendisine planlandigi anlatmisti. Bu sadece kucuk bir ornek cok daha fazlasi birinci agizdan dinlemistim. Bunlar gercekten bir orgut ve cete gibi calisiyor arastirilip cokertilmeli ve adalet saglanmali kabin memurlarinin en buyuk mutsuzlugu giderilmeli haksizliklarin onune gecilmeli.thy kimsenin babasinin ozel sirketi degildir kafasina gore istedigine sevdiklerine istedigi yatilari planlasin!!! Lutfen imkani olan ust yonetime Bilal Beye kadar ulastirsin.artil bunlara bir dur deme zamani geldi de gecti 0
    • Sadece bir ornek 02 Eylül 2020, Çarşamba 13:16:24 Yillar once eski limandayken ucaga gectik bir bayan arkadasimiz planli Zanzibar yatisinin sebepsiz sekilde birkac gub once alindigini anlatti. Arkadas planlamayi arayip sebebini sordugunda ve yatisinin alinmasi icin(ucak tipi degismesi vs.) gecerli bir sebep olmadigini,yatisinin kime verildigini sorup isyan edip sikayet edecegini soyleyip telefonu kapattiktan 5 dakka sonra ayni yatisinin kendisine planlandigi anlatmisti. Bu sadece kucuk bir ornek cok daha fazlasi birinci agizdan dinlemistim. Bunlar gercekten bir orgut ve cete gibi calisiyor arastirilip cokertilmeli ve adalet saglanmali kabin memurlarinin en buyuk mutsuzlugu giderilmeli haksizliklarin onune gecilmeli.thy kimsenin babasinin ozel sirketi degildir kafasina gore istedigine sevdiklerine istedigi yatilari planlasin!!! Lutfen imkani olan ust yonetime Bilal Beye kadar ulastirsin.artil bunlara bir dur deme zamani geldi de gecti 0
  • Sunexpres sözde Thy nin alt kuruluşu PGS bir low cost 02 Eylül 2020, Çarşamba 10:37:03 Amma Sunex tüm personeline hemde euro üzerinden tam maaşını veriyor Pegasus’a gelince pilotlarına %70 bizim THY deyse pilot ve teknisyen hariç tüm personele Sunex ve Pegasus’un verdiğinin 2 katını veriyor. Demekki THY nin tüm garezi alt firması Sunexpres in pilotlarının yarısından daha az maaş alan pilotlarında 5
    • Keşke 02 Eylül 2020, Çarşamba 10:48:06 Bizim de sunex gm ve gmy gibi yöneticilerimiz olsa. 0
    • SunExpress ve Anadolujet’i karıştırmayalım. 02 Eylül 2020, Çarşamba 10:54:48 SunExpress THY’nin alt kuruluşu değildir. SunExpress THY nin DLH ile kuruluşuna ortak olduğu bir Joint Venture iştirakidir. THY ve DLH her sene SunExpress’in elde ettiği kardan paylarını alırlar. THY’nin alt şirketi Anadolujet tir. 3
    • Sunexpress 02 Eylül 2020, Çarşamba 12:24:53 THY nin alt firması değil ki. Ortağı olduğu başka bir firma. Alt firması Anadolujet. Pegasus Ali Sabancının. Pegasus da Sunexpress de uçuş sayılarına göre 1/3, 1/2, 2/3 oranında kısa süreli çalışma ödeneğinden faydalanıyor. Tüm personelleri de mevcut durumda yükü şirketleriyle paylaşıyor. Size de bunu tavsiye ederim. Bir ata sözü vardır; Yaprağını yerken kıtır kıtır, sapına gelince meee... 5
  • Kaptan Boris 02 Eylül 2020, Çarşamba 04:56:05 Pilot fazlası yok. Deneyimli, kaliteli, İngilizce bilen, beyefendi, alçak gönüllü pilot eksiği var. 6
  • Ucus haklari 01 Eylül 2020, Salı 09:26:57 Madem bu kadar personel fazlasi var, hem yer hem kabinde 3 yildan eskilere ucus haklarini verip anlasmali gondermenin yoluna baksin thy. O zaman personel maliyetlerinde ciddi bir azalma olacaktir zaten. Herkesi ancak bu sekilde mutlu edebilirler.. 20
    • Olur 02 Eylül 2020, Çarşamba 10:40:13 Tecrübeyi hemen bulamazsın. Son gelenlerdensin herhalde. Dünyanın her yerinde benzer olumsuz durumda son gelen ilk gider. 6
    • O ne ya 02 Eylül 2020, Çarşamba 13:06:42 3 yıldan eski niye?:) sen geçen sene atlastan geçmiş oldun diye olmadın sakın:))) hem tazminat, hem şirket aidiyatı bakımından ilk sen gidersin cnm:) 0
  • At Yalanı 31 Ağustos 2020, Pazartesi 16:12:01 Bunca yoğun dış politika gündemi varken cumhurbaşkanı çağırıp ilkerle kemalle görüşşün. At yalanı.. Danışmaniyla haber göndermiştir anlaşsınlar diye bunlarda bakın bize o dedi he diye üstünden yük atıyor. Bu kadar sorumluluk almaktan aciz iki basiretsiz işte bunlar. 2
  • CVP KAPTAN 330 31 Ağustos 2020, Pazartesi 16:03:12 YABANCI KAPTANLAR İŞTEN ÇIKARTILDIĞI TAKDİRDE KANUNİ HAKLARINI VERİLMESİ ŞART. SÖZLEŞME GEREĞİ.YOKSA ÇOK DAHA FAZLASINI HUKUKEN ALIRLAR. O SÖZLEŞMELERİN İMZALANMA TARİHİNİ HATIRLARSINIZ ZANNEDERİM. NEDENDİR BİLMEM BİZ KENDİMİZDEN OLANA VERİCİ DEĞİLİZ. VERİLECEK OLAN HAKKI BİLE OLSA.BEN THY' DEN AYRILALI 18 YIL OLDU. BİRBİRİMİZE OLAN KARŞITLIĞIMIZ DURULMUYOR BİR TÜRLÜ. ARTIK KISKANÇLIK DİYORUM. EMNİYETLİ UÇUŞLAR DİLİYORUM. 1
    • Mucbir sebep 02 Eylül 2020, Çarşamba 13:07:54 Sizin dediğiniz normal zamanlarda doğru fakst şu an ki salgın ele alındığında mucbir sebep sayabilir mahkemeler. 3
  • CVP HESAP 31 Ağustos 2020, Pazartesi 15:21:20 HESAP UÇAK SAYISINA GÖRE YAPILMAZ ARKADAŞIM. TÜM TÜRK ŞİRKETLERİ BAYRAK TAŞIYICI VE BU KONUYU SAKIZ EDEN ÇALIŞANLAR YALNIZ THY' CİLER. 13
  • Alakasız 31 Ağustos 2020, Pazartesi 14:22:37 İtfaiye ile havayolu kıyaslaması THY de üst düzey yöneticiliği tecrübesi olan biri tarafından yapılmış olması, eskiden de atamaların çok ta yetkinliğe ve yeterliliğe dayalı olmadığını ortaya çıkarıyor bence. Pilot ihtiyacı eskiden tabiki fazlaydı ama artık yok, iata 2019 rakamlarına ulaşmayı 2024 ün başında bekliyor, o da 2. Dalga olmazsa. Bu durumda ticari olan ve kar amacı günden bir şirket en az 2024 ün başına kadar binlerce pilota yüksek maaşlar vererek nasıl var olabilir? Şu yapılan artık var olma mücadelesidir havayolları ve özellikle THY için. İhtiyaç arttıkça diğer havayolları nasıl istihdam yapacaksa aynen THY de o şekilde Pilot istihdamını yapar. Olmazsa Çetin beyden yardım isterler, engin bilgi ve tecrübeyle bir destek atmaktan imtina etmeyeceğine eminim. 35
    • CVP ALAKASIZ 31 Ağustos 2020, Pazartesi 14:55:49 yeterlilik ve yetkinlik ölçünüz çok güzel. Eminim ki sizler gibi üstün meziyetli insanlar o zaman da mevcut olsaydı bizim yukarılara tırmanmamız mümkün olmazdı. Kanaatimce İtfaiye yaklaşımında bir hata yok. Yangın çıkmıyor diye itfaiyeyi azaltmak ne kadar hata ise, şu anda normal uçuş tarifesi icra edilemiyor diye pilotları çıkartmakta bir o kadar hatalı. Tabii ki fazla istihdam yoksa. Ki THY’ de fala pilot mevcut değil. Her şey normale dönünce pilot bulmak sizce çok kolay mı olacak? Ya yine yabancı pilot arama durumu yaşanırsa? 7
    • Pilot sevdaniz 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:10:16 Neden bilemiyorum ama inanin diger calisanlara daha az yer vererek,bu zumreyi daha degerli kilma cabaniz,onumuzdeki 3-4 yıl tüm dünyada prim yapmadı mümkün olmayan beyhude bir davranış şeklidir.Pilotlara fazla zam yapilsin,pilot daha iyi sartlarda calissin,diger personel nasil olsa kolay bulunabilir ve yeri doldurulabilir!Bir lisansin bu kadar ayirt edici degeri ancak bizimki gibi 3.dunya ulkesinde olabilir ki zaten gelismis ulkelerde ,trafik kontroloru,kabini,teknigi hepsi lisans sahibi ve sizinki gibi yorumlara bu kadar maruz kalmiyor 3
    • CVP ALAKASIZ ÇETİN BEY 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:10:19 Boşuna bu insanlara cevap vermeyin. Çünkü bu yaklaşımdaki insanlar dünyaya sadece kendilerine gösterildiği kadar bakabilen kişiler. Profesyonel olarak bakabilme yetenekleri olsaydı bu iş 2024’te bittiğinde ben ne yapacağım sorusunu sorar ve oturur havacılıkta yeni istihdama dair bir maliyet ve risk analizi yaparlardı. 2024’te pilot buluruz diyebilirsiniz normal bir işletme yönetimi yaklaşımıyla bakınca. Ama bulduğunuz pilot bırakın 200 saatte veya yeni akademi mezunu olmasını saatlerce tecrübesi olan bir kaptan dahi olsa şirkete, şirket prosedürlerine ve şirketin emniyet kültürüne uyumu en az 2 yıl sürmektedir. Yıllarca savaş uçaklarında uçan abilerimiz bile bazen bu emniyet kültürüne ayak uyduramıyorlar. Yani özetle buralardan yorum yapan kıymetli yorumcu arkadaşlarımızın artık sizden çok var yaklaşımını tamamen süreçlerle ilgili bilgi sahibi olmadıklarına bağlıyorum. Pilotlarının emniyet kültürünü bir seviyeye getirememiş şirketi ne itfaiyesi, ne icra kurulu, ne genel müdürlüğü, ne de insan kaynakları kurtarabilir . Tek bir kazada tüm dünyada gözler üstünüze çevrilir. En az 4-5 yıl bunun kaybını yaşarsınız. Yolcu çekmek için yüksek maliyetle düşük fiyattan yolcu taşımak zorunda kalırsınız. Dünyanın olmadık yerlerine uçup riskinize risk katmak zorunda kalırsınız. Lütfen araştırıp öğrenip öyle yorum yazalım. Diğer türlü doktor iki kalp dinliyor boğazına bakıyor binlerce lirayı cebe indiriyor gibi ipe sapa gelmez yorumlar ortaya çıkıyor. Pilot meslektaşlarım da burayı okuyorlar. Lütfen ketum, icra ettiğimiz mesleğimizin ciddiyetine uygun davranalım. Hayatımızı kimseye göstermeye gerek yok. Adlarınızı İnstagram pilotuna çıkarmayın. Sadece bir abi veya kardeş tavsiyesi bu şekilde devam ederseniz o sosyal medyaya koyacak bir kokpit fotoğrafınız olmayacak. Asaletimizi sefalete çevirmek isteyenlere malzeme olmayın lütfen. Okuyanlara çok teşekkürler. 1
    • Pilot mevzu 02 Eylül 2020, Çarşamba 11:21:09 Sıktı artık!İnanınki,bu şekil,şirketlerde sadece pilotlar çalışıyormuş gibi yapılan yorumlarınız,uzunca bir süre ,ne size ne de başkalarına olan ilgiye prim yaptıracaktır.Artık insanlara,yaptıkları işe göre bukadar ayrıcalık yaratma hevesinden vazgeçmenizi temenni ederim.Pilot ihtiyacı konusu,çok uzunca bir süre için kapanmıştır.Dolayısı ile artık ,irdelerken,tüm personeli (kokpt,teknik,kabin,idari)aynı oranda değelendirmeniz,tarafınıza olan teveccühü artırabilir.SAYGILARIMLA,Pilot olmayan bir THY çalışanı 6
  • Hani 31 Ağustos 2020, Pazartesi 13:27:14 Hani pazartesi günü Thy ile Hava iş arasında imza atılacaktı, nerede , öğle sonrası oldu ses seda yok , yoksa haber büyük balon mu ? 2
  • Hani 31 Ağustos 2020, Pazartesi 13:27:14 Hani pazartesi günü Thy ile Hava iş arasında imza atılacaktı, nerede , öğle sonrası oldu ses seda yok , yoksa haber büyük balon mu ? 2
  • Hesap 31 Ağustos 2020, Pazartesi 03:17:42 Hesap uçak sayısına göre yapılıyor. Gönderilmeyen uçak potansiyel olarak uçması için tutuluyorsa fazla pilot da yoktur. Strateji; Şu an ihtiyaç yok, lazım olursa zaten piyasada fazlasıyla var deniyorsa ani piyasa düzelmesi durumunda pilot kıymete binecektir. O zaman da sadece maaş değil bir çok konu işin içine girer. Sizin bizim düşündüğümüz şeyi koskoca bayraklaşıyıcı da düşünmüştür diye umuyorum. 4
  • Sizi severim AMA.. 31 Ağustos 2020, Pazartesi 02:23:08 Ornek dogru degil itfaiye vaka beklemek uzere kurulmus bir sistem..havayollari ise rutin sekilde programli hizmet vermek icin....2.temel fark itfaiye kar etmek zorunda degil kar diye birsey yok...ama thy zorunda yoksa kredi puanlari duser..finansman sorunu yasar. Kisaca dogru is miktarina dogru miktarda istihdam gerek. 15
    • CVP SİZİ SEVERİM 31 Ağustos 2020, Pazartesi 12:57:29 Kanaatimce İtfaiye yaklaşımında bir hata yok. Yangın çıkmıyor diye itfaiyeyi azaltmak ne kadar hata ise, şu anda normal uçuş tarifesi icra edilemiyor diye pilotları çıkartmakta bir o kadar hatalı. Tabii ki fazla istihdam yoksa. Ki THY’ de fala pilot mevcut değil. Her şey normale dönünce pilot bulmak sizce çok kolay mı olacak? Ya yine yabancı pilot arama durumu yaşanırsa? 10
  • Kaptan 330 31 Ağustos 2020, Pazartesi 00:30:25 Harika ve aydınlatıcı makalesiz için, teşekkürler. Bir de yabanci kaptanlara verilen, kanunî haklarının verilerek işten çıkarılmasının, yerli ve millî kaptanlara opsiyon olarak bile sunulmasını konusunda düşünceniz nedir? 4
  • YORUMCULARA 31 Ağustos 2020, Pazartesi 00:11:28 YORUMCULARIN BİLGİSİNE SUNULUR. Merhabalar, Köşe yazılarının altında yer alan Yorum bölümleri okurların aralarında başka konularda iletişim kurmaları veya yazıyı beğenmeyip yazı konusu ile ilgili olmayan konularda yazarın sorgulanması amacı ile konulmuş değildir. Buna ilaveten yorumların belli bir nezaket çerçevesinde yapılması şarttır. Yorumların cevaplandırılması tarafımca salt yazı konusunu açmak ve üzerinde münazara yapmak üzere zemin yaratmak için uygulamaya konmuş ise de bazı yorumcuların bunu takdir edebilmekten uzak olduğu her yazı için siyasi bir yaklaşım kurma niyetlerinden anlaşılmaktadır. Bu yazımdan itibaren ancak yazı konusuna ve okurlara katkısı olabilecek yorumları cevaplayacağımı, yazı konusu dışında belli bir amaca yönelik olarak kaleme alınmış ve nezaket kaidelerini zedeleyen / zorlayan yorumların yayınlanmayacağını / cevaplanmayacağını bilgilerinize sunuyorum. Bu arada THY YK Başkanının çalışanlara hitaben seslendirdiği bir notu tekrar hatırlatmak isterim. Yapılan uyarıda; internet ortamında yazılan hiçbir şeyin tamamen silinmediği, paylaşımların çalışılan kuruma zarar verilmemesi gerektiği ve kurumun itibarının zedelenmemesi için gayret sarf edilmesi gerektiğini ifade ediyorlardı. (BKNZhttps://www.airporthaber.com/thy-haberleri/thyden-calisanlarina-sosyal-medya-uyarisi.html ) Nasıl bir gayret içindeyseniz, hatırlarsınız bir ara bazı yorumcular adeta kabin memurlarına saldırıyorlardı. Daha sonra özellikle Pandemi başlangıcından beri sıra pilotlara geldi. Bu süreç halen devam ederken şimdi de yavaş yavaş teknisyenlere de dil uzatılmaya başlandı. Şirket dışından birinin veya bir yolcunun bu yorumları okuduğunu düşünün. Birbirine bu denli düşman olan, birbirini bu denli kötüleyen çalışanların görev yaptığı bir Havayoluna canını teslim etmek onlara nasıl bir duygu yükler? Bunu hiç düşündünüz mü? Yazdıklarımızla, hitabet şeklimizle kendi seviyemizi ortaya koyduğumuz açık. Her ne kadar sizler bu seviyeyi kendiniz için uygun görüyorsanız da tarzınız Türk Hava Yollarının bir mensubuna yakışmıyor. Temenni ederim ki Sn. Aycı bu konuda dikkatinizi bir kez daha çeksin. 14
    • Levent Dunbay E.Kpt.Plt 31 Ağustos 2020, Pazartesi 11:14:53 (Yorumcuların bilgisine sunulur )başlıklı yazı kim tarafından hazırlandı ise eline sağlık,uzun bir zamandır beklediğim bir uyarı idi. Saygılarımla 15
    • Dilara 31 Ağustos 2020, Pazartesi 14:24:46 Merhabalar Konu olarak pilot fazlalığından sürekli bahsediliyor.Bu sene için görünen o ki yetiştirilmek üzere pilot alımı da yapılmayacağı.Sizin bu konu hakkında görüşlerinizi açıkça merak etmekteyim.Cevaplarsanız çok minnettar olurum. Teşekkürler şimdiden. 12