27 Temmuz 2015 Pazartesi, 00:00:07 / Toplam : 26 yorum
Çok beğenilenler
Aviatir
30 Temmuz 2015, Perşembe 19:25:54
Ucak teknisyenleri icin FAA A&PMechanic tabirini kullanir.Tek basina mekanik kelimesi hem FAA hem de EASA' da lisanssiz yardimci teknisyen icin kullanilir.FAA disinda kalan dunyada ucak teknisyeni LAME(Licensed Aircraft Maintenance Engineer) olarak adlandirilir.Ornegin yabanci bir firmaya is basvurusu yaparken Mechanic olarak basvurursaniz calisma sartlari ve geliriniz farkli olur,LAME olarak basvurursaniz baska sartlarda calisirsiniz.Ayrica ground engineer sifati havaciligin hicbir safhasinda mevcut olmayip,flight engineer'in karsiliginda uydurulmustur.Technician ise yine FAA'de genel anlamda teknik islerle ugrasan anlaminda kullanilir ve altinda lisansli lisanssiz ayirimlari olmadan bir meslek grubunu tarif eder.Ancak Aircraft Maintenance Technician olarak kullanirsaniz bir anlam ifade eder,A&P (mechanic)yada R&I(avionic) sifati o insanin yaptigi isin niteligini belirler,tipki Cpt yada F/O gibi.Saygilar80
Tamirci Ciragi
28 Temmuz 2015, Salı 09:30:23
Marlon Brando (hatirlatmak icin: tum zamanlarin en iyi aktoru) otobiyografisini yazdigi kitabinda, ayni parayi kazanabilecegini bilse farkli bir meslegi de pekala yapabilecegini, mesela aktorluk kadar yuksek ucret verilmesi halinde copculuk yapmaktan gocunmayacagini soylemisti. (bkz. Marlon Brando / Songs my mother taught me isimli kitabindan)
Unvana ve etiketlere fazla takilmamak lazim, dolgun ucret ve huzurlu bir calisma ortami olduktan sonra ha tamirci demisler ha baskan, benim icin farketmez. Erdal Beyin de dahil oldugu bu etiket tartismasini, kusura bakmasinlar, yapay ve gereksiz buluyorum. Teknisyenlere dair konusulabilecek daha yuksek oncelige sahip meseleler var.65
Tüm yorumlar
mert
27 Ekim 2019, Pazar 20:04:55 çok güzel çok yardımcı oldunuz
01
mert
27 Ekim 2019, Pazar 20:04:55 çok güzel çok yardımcı oldunuz
01
evet
23 Ekim 2015, Cuma 13:30:16 Doğrudur MAKİNİSTTİR....bunda alınacak bir durum yoktur...Bakın benim rahmetli babam 1911 doğumlu olup ülkemizin ilk pilotlarındadır...Günlük tutarmış ve vasiyeti rahmetli oduktan sonra günlüklerinin okunması imiş..Böyle bir tarihi ne okullarda nede kutuphanelerde bulabilirdim. Tam bir tarih...Yazıyor diyorki bizler Eskişehir Hava okuluna girmeden evvel önce MAKİNİST OLDUK, UÇURACAGIMIZ O ZAMANIN UÇAKLARININ TAMİRİNİ ÖĞRENDİK MAKINIST ADI ALTINDA UÇUŞ EĞİTİMLERİNİ ALARAK ASTSUBAY OLARAK PİLOTLUK YAPMAYA BAŞLADIK ..o zamanlar Hava Harp okulu yokmuş ESKİŞEHİRDE Askeri Hava Okulu varmış ve hepsi Astsubay pilot olarak mezun olup pilotluk yapmışlar bilahare şimdiki TÜRK HAVA YOLLARINA o zamanki adı ile DEVLET HAVA YOLLARINA geçerek kaptanpilot olarak uçmuşlardır. O zaman bile MAKİNİST adı ile anılırlarmış. Bir problem yok şimdi her nedense bu lakap hor görülmeğe başlanmış ve TEKNİSYEN olarak adlandırılmıştır.11
isimsiz..
03 Eylül 2015, Perşembe 03:08:50 uçuş dispeçeri ne ola ? dispeçer ne demek ?? ne kadar meraklısıyız yabancı kelimeyi olduğu gibi türkçe'ye devşirmeye...01
Merak
20 Ağustos 2015, Perşembe 20:12:32 Bu yazarımızın mesleği ve konu meslek ile ilgisi nedir?
Yazarımız bir aylık yazısını da, konu mesleğe sahip adaylar yetiştirmek için kuruduğunu iddia ettiği havacılık kolejinin akibetine, kuruluşundan itibaren bu lisedeki yönetici ve öğretmenlerin değişim oranlarına; ayrılma sebeplerine ayırabilir mi?01
Cevap
23 Ağustos 2015, Pazar 21:49:36 Sayın Yorumcu sorunuz için : http://www.airporthaber.com/kose-yazilari/havacilik-okullari-easa-lisansi-ve-typ-programlari-1042y.html00
Editor
12 Ağustos 2015, Çarşamba 18:07:45 Bir daha yazmiyacam dün iki yorum gönderdim içeriğinde kötü bir şey yoktu keyfinize gore yayınlanıyordu buz takibe son30
onurlu eski thk'lı
11 Ağustos 2015, Salı 19:16:08 Mesleğe seksenli yılların sonunda başladım.Uçağa teyyare teknisyene makinist derlerdi.Kimse şikayetçi olmazdı bunu mesele yapmazdık.Şimdi halen çalışmaya devam ediyorum.Zaman böyle gerektiriyor herhalde. Hep etiket, hep etiket bakıyorum şimdikilere eldivensiz çalılan yok.En doğal hakları. Elin yağı alnın teri ,önemli olan bu.Ekmek dünyası makinist olmuş teknisyen olmuş ne farkeder.Arpa çok gelince insanın ötü kalkıyor.Bunlarla uğraşanlar elinden iş gelmeyen müdür tek.bşkn. yalakaları.Önemli olan helal lokma.Onlar iyi ingilizce bilir ama elleriden iş gelmez.Patronları, müdürleri,amirleri,sivil havacılık müffettişlerini çok severler arkalarından ana avrat küfür ederler.İlgililerde onlardan çok memnundur.Hayat böyle işte.Ben hep içimden küfrettim.Ne olur olmaz diye.Ama hiç annelerine karılarına bacılarına değil.Anlayan anladı.32
licker
31 Temmuz 2015, Cuma 10:14:01 yalama teknisyen misiniz? işte bu sorunun cevabını buradan öğrenebilirsiniz. üstelik tek soru ile.
soru: size gönderilen okudum anladım eğitimlerini iş vaktinde mi yoksa çay arası yemek arası gibi dinlenmeniz için verilmiş aralarda mı okuyorsunuz?
cevabınız dinlenme zamanlarında okuyorum ise siz tam şirketin istediği yalamasınız.
iş ile ilgili herşey iş saatinde yapılır. zaten 15 dk'ya indirilmiş çay aranızda bir de size gönderilen saçma sapan şeyleri okumakla geçiriyorsanız yalamalığınız tartışmayalım.31
birisi
31 Temmuz 2015, Cuma 04:14:50 Yillar once yani 1990 yillarinda ustam manevi babam Ali Olcay dan bahsetmek istedim.Ariza icin ucaga gitmistik ucagin kaptani makinist bakarmisin demisti Ali abi de arkasina bakmadan bana yuru evlat gidiyoruz demisti. O sirada sana diyorum dedi Ali abi donerek biz trenci degiliz teknisyeniz demisti sen gardan makinist iste diyivermisti. Bu vesile ile Rahmetli USTAMI sizin sayenizde anmis oldum.NUR ICINDE YAT USTAM IYIKI BANA COK SEYLER OGRETMISSIN...66
Öğrenci
31 Temmuz 2015, Cuma 02:34:47 Abilerim sivil havacılık 10. Sınıf okuyorum sizce mesleği seçmelimiyim yoksa bildiğimiz sanayici gibi miyiz veyahut amelelik mi yapıyoruz lütfen yardım edin :/ 11
harikasın!
30 Temmuz 2015, Perşembe 21:47:18 Ya duruyon duruyon ne guzel konular buluyon, ne kadar onemli bir konu bulmussun. 1 ayda kimse bu kadar zorlu bir işi başaramaz.. 55
teknsyen
30 Temmuz 2015, Perşembe 17:26:15 = amelelıkk ınanmıormsn sırkettınde yanyana gel anlarssın neden oldugunu 20
Zeki Özen
30 Temmuz 2015, Perşembe 13:35:12 Fransızca'da makinistin kökü mekanizmadan gelir. Genel yazım şekli mécaniste, mekanizma yazım şekli ise mécanisme. 02
teknik
30 Temmuz 2015, Perşembe 13:20:15 bizlerin bütün sorunları bitti şimdi sıra isime mi geldi 66
A/c engineer
30 Temmuz 2015, Perşembe 13:19:53 Ucak teknısyeni sonuna kadar yanındayım haklısın!bide bunlar şey diyolar.. Ben gözüm kapalı c130 motorunu söker takarım :)13
Türk yıldızları
30 Temmuz 2015, Perşembe 12:42:26 Tesadüf geçen hafta Kayseri'de HKK Türk Yıldızları gösteri takımını izledim. Orada da ekibi tanıtım yaparken sorumlu subay teknisyen leri ' makinist' lerimiz diye tanıttı bende sadece gülümsedim :)11
teknisyen Makinist
30 Temmuz 2015, Perşembe 12:19:44 Evet gercekten bizde kara kara dusunuyorduk ne olacak bu teknisyenlerin durumu ya bize gunun birinde makinist diye hitap ederlerse diye.....artan is kazalari , calisma surelerinin arttirilmasi,sendika savaslari , zaman baskisi vs.... Gibi kucuk sorunlar bize makinistmi densin teknisyenmi tartismasi bizim icin hayati onem tasiyor.......13
B-52
30 Temmuz 2015, Perşembe 16:06:29 Bravo yorumcu...aslında ben de şimdi gördüm ve benzer bir yorum yapacaktım ki, sizin yorumunuzu gördüm. Kendi şeyini kurtarmak ve kendisi gibi iş bilmez üst tarafa yalakalık etmek için çok değerli teknisyenin işine son veren yalaka teknik başkanlar tanırım; hem de teknisyen sayısı az iken. Sonuç mu? Isparta dağları. Tamamen katılıyorum yorumunuza.70
Licenced engineer
30 Temmuz 2015, Perşembe 11:53:59 Bi gün bir ingiliz havayolunda, yaka kartında tunisian yazıyor diye arkadasımin uçağa alınmadığına şahit oldum.bende line maintenance engineer yazıyordu ben girdim.00
Adlari neyse ne
30 Temmuz 2015, Perşembe 11:20:16 alayi saygin insanlardir. Az kafa kirmadik birlikte. 00
Bir bilen
30 Temmuz 2015, Perşembe 11:18:00 Isteyen makinist der, isteyen teknisyen der.. Aircraft Machinist havacilik ingilizcesinde vardir. Atölye ortaminda calisanlar icin kullanilir..Ama british ingilizcesinde kullanilir. Teyyare gibi. Daha eski bir kelime. O zaman Cumhurbaskanimiz da kulliye medrese gibi kelimeleri kullaniyor.. bu yazı bu konuda teknisyenleri ikiye bölüp, bir tarafin sempatisini kazanma amacli bir yazı. Kelime oyunlari onemli tabii. Avukatlar kelime oyunlarindaki hileleri kullanmayi iyi bilir. Bu yazi bence gereksiz bir ego tatmin ve prim kazanma yazisi olmus. Ama tabii yazı yazidir.. demokrasi ve hukuk var bu ülkede... her yazilan bir gun lazim olur.32
Ucak teknsyenine
27 Temmuz 2015, Pazartesi 15:26:51 Sevgili dostum beraber ayni isi yapiyoruz ..hava kuvvetlerinden ayrilmis hem easa hem sh66 lisansli biri olarak makinist keimesini biz koymuyourz bunu belirtmek isterim neden asker kokenlilere sardgni anlamadim....acarmisn..24
Ucak Teknisyeni
27 Temmuz 2015, Pazartesi 08:28:30 Hep soyluyorum. Adimiz teknisyen olunca ozellikle sektor disindakiler , sektore disaridan katilanlar ve asker emeklisi olanlar bizleri yanlis anliyor. Ullemize gore teknisyen lise mezunu ,tekniker myo mezunu ve teknik ogretmen ile muhendis 4 yillik fakulte mezunudur. Bundan dolayi herkes ucak teknisyenlerini 3 yil endustri meslek lisesi mezunu diye dusunuyor. Oysa cok buyuk kismi shyo shmyo ve 5 yillik anadolu teknik lisesi mezunu olan arkadaslardan olusuyor. Son senelerde de myo ve tef mezunu bir cok arkadas istihdam edildi. Yani bu isi yabancilar cozmus iste. Okuluna bakilmaksizin ground engineer demis , aircraft mechanic demis. Ulkemizde de shgm bu isi yonetmeliklerinde kullanacagi bir kelimeyle bu isi cozebilir. Nasil pilota okuluna bakmadan pilot deniyorsa ki aralarinda cok fazla lise mezunu myo mezunu var , bu is de benzer sekilde cozulebilir. Makinist trende olur sayin hava kuvvetleri emeklileri sivile gectiyseniz asker kafanizi da orada birakin ..13
Uçak teknisyenleri makinist mi?
27 Temmuz 2015 Pazartesi, 00:00:07 / Toplam : 26 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar