Uçuş, Kabin ve Yer Hizmeti Personeli & Teknisyenler

    Çok beğenilenler

  • Kabin memuru 07 Kasım 2016, Pazartesi 02:45:12 Uzun seneler oldu bu sirkete (thy) gireli. Dolayisiyla uzun suredir bu siteyi de takip ediyorum. Inanin bu kadar dolu, guzel ve dahi anlamli bir yazi okumamistim. Kabul ederseniz ellerinizden operim, inanin moralim duzeldi. Bu saydiginiz dort grup insan toplulugu icinde kendini bilmezler olsa da; kokpit, teknik, kabin, yer hizmetleri birbirine sevgi ve saygi gosteriyor cogunlukla. Hizmet etmekle mukellef oldugumuz yolcumuzu boyle dusuncelere sevk etmek inanin bu yaziya konu olan herkesi utandirmistir. Umuyorum bu tek tuk vakalar da zaman icinde azalir. Saygilarimla degerli buyugum. 1
    • CVP KABİN ME.. 07 Kasım 2016, Pazartesi 15:32:19 ESTAFURULLAH KARDEŞİM. YAZIYI BEĞENDİĞİNİZE SEVİNDİM.DİLERİM Kİ BU TÜR YAZILARIN YAZILMASINA SEBEBİYET VERENLER OKUSUN VE ANLASINLAR.SAYGILAR SUNUYORUM. 1
  • Purser 07 Kasım 2016, Pazartesi 00:15:05 Tüm çalışan grupları ,o kadar net ,tarafsız, anlaşılır & kibar yazmışsınız ki....kendi adıma çok teşekkür ederim,düşüncelerinize ve elinize sağlık.... 1
    • CVP PURSER 07 Kasım 2016, Pazartesi 15:34:22 YAZIYI BEĞENMENİZ TABİİ Kİ BENİ MUTLU ETTİ.TAKİBİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM. 1
  • Tüm yorumlar

  • Yer hizmetleri& kabin 12 Kasım 2016, Cumartesi 22:57:27 Ben iki sene yer hizmetlerinde tecrübe sahibi olduktan sonra kabin memuru olarak THY de uçmaya başladım. Yer hizmetlerinin ne kadar zorlu ve emek isteyen bi iş olduğunu bilmek çok fazla şey kattı teknik personelle iç içe olduğumuz zamanlar onlar saygı duymam gerektiğini ifade etti.. Ekim ayında kulak problemi yaşadığım deneme süreci olan(!) ilk üç ayda THY hekiminin bana verdiği raporlar sebebiyle iş akdim fesih edildi. İşini seven saygı duyan ve fazlasıyla bilgi sahibi olan ben için ne acı bi durum.. evet yaşanan bu bi çok şeyin ceremesini biz çekiyoruz işten atılıyoruz ve kimse sen ne kadar iyi personelsin bilmem kaç tane yolcu teşekkürün var olumsuz tek bi geribildirimin Yok diye bu süreci durdurmuyor yazık THY çok canlar yaktı ve yakmaya devam ediyor. Çetin Bey çok güzel anlatmışsınız kaleminize yüreğinize sağlık 1
    • CVP YER HİZM/KABİN 12 Kasım 2016, Cumartesi 23:47:58 İYİ DE SİZİ NEDEN YER HİZMETLERİNE İADE ETMEDİKLERİNİ ANLAYAMADIM. MAALESEF HAKSIZLIĞI HER TÜRLÜSÜ VAR. BAZILARINI ANLAMAK HAKİKATEN ZOR. SİZİN Kİ DE TİPİK BİR SAYGISIZLIK ÖRNEĞİ. TEŞEKKÜRLERİMLE 2
  • Certifying Staff 11 Kasım 2016, Cuma 16:56:18 Bana göre Teknik camia için önemli ve iyi bir değerlendirme olmuş.Eyvallah 0
  • Aviator 11 Kasım 2016, Cuma 08:39:22 Nedense ucak teknisyeni denilince,insanlarin aklina ilk gelen seyler vida sikmak veya boru takmak :-)Gercek oyle degildir tabii ki,ucak bakiminda ortalama 50 degisik sistemsel konu vardir ve her biri bir uzmanlik ister ki ariza oldugunda caresine bakip en kisa surede cozum uretebilesiniz.Bilgi,tecrube ve becerinin maddi karsiligi yoktur.Ucak sistemleri bilgisi pilot kadar olmayan bir teknisyenin aldigi para da helal degildir zira arizayi pilotlar gorur ama yorum yapmazlar , teknisyen arizanin backround'unu gormek zorundadir ki en verimli sekilde cozum uretip ucagi olmasi gereken yere yani gokyuzune saliversin.Syg 0
    • CVP AVİATÖR 11 Kasım 2016, Cuma 09:54:17 YAKIŞTIRMA ÖNEMLİ DEĞİL BANA GÖRE. BİZ TEKNİSYENİN KİM OLDUĞUNU VE TEKNİSYENLİĞİN HAVAYOLLARI İÇİN NE DENLİ ÖNEMLİ OLDUĞUNU ÇOK İYİ BİLİYORUZ.TAKİBİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.SYG. 1
  • Yer personeli 10 Kasım 2016, Perşembe 12:33:46 Hangi birim olursa olsun personel yaptığı işin, özverisinin karşılığında takdir edilmesini bekliyor...fakat başarı gözükmüyor, takdir yok, zaten görevi deniliyor...ama en ufak bir hata olduğunda hesap soracak bir sürü kişi hortluyor ortaya...ihtiyaç duyulduğunda da destek alacak kimse yok meydanda, herkes topu üzerinden atma derdine giriyor...mevzu para değil bence, birimler arasında yapılan işin mahiyetinin farkındalığı ve saygı eksik kalıyor bence...Teknisyenin rolü gerçekten çok kıymetli fakat pass uçarken bunu göremiyor örneğin, öncelik sırası diğerlerine göre daha geride...bir de aynı ünvan altında az çalışanla çok çalışan arasında ayrım yok, işini doğru yapanla yapmayan aynı kefeye konuluyor...liyakata göre terfi olmadıkça, torpil devam ettiği sürece, havacılığın içinden yetişmiş yönetici sayısı artmadıkça (başkan ve üstü) pek düzelme olmaz, ışık göremiyorum maalesef...yer personeli olarak sorumluluk fazla yetki az...bir de eğitimler tatil gibi gözüküyor halbuki eğitim şart... 0
  • Eski fly calisani 10 Kasım 2016, Perşembe 09:18:15 Sayın çetin bey sizden tek bir ricam var birde şu fly çalışanların ın alacaklarına değinseniz sayın Hasan Çebi gibi patronları elestirseniz diyoruz daha paralarını alamayan personelin derdinide ele alınması nı Rica ediyorum belki okursa utanırj 0
    • CVP ESKİ BİR F... 10 Kasım 2016, Perşembe 10:19:49 BENDE BU KONU İLE İLGİLİ BİR DOKÜMAN VARDI. SAKLADIĞIMI TAHMİN ETMİYORUM. YİNE DE BAKACAĞIM. BULABİLİRSEM HOŞ BİR HATIRLATMA OLACAK. KONU O KADAR ESKİDİ Kİ DETAYLARI HATIRLAMIYORUM. 0
  • Yer hizmetleti 10 Kasım 2016, Perşembe 08:48:24 Ucakalti calisan emekci insanlar sizi sömüren o kişilerin dünyada yatavak yeri ve yerleri var ama öteki tarafata ystacak yerleti varmi? 0
    • Bilinmeyen 10 Kasım 2016, Perşembe 14:20:43 Öteki tarafa bıraktıkça yani bilinmeyene tevdi ettikçe dh d azıyorlar 0
  • tgs operation 10 Kasım 2016, Perşembe 06:35:33 yazı gayet güzel usturuplu tesekkür ederiz bu yazı için her konuya deginmeye calısmıssınız . benim nacizane fikrim eger yolcuya güleryüz ve kaliteli hizmet sunmaksa amac ki öle pilot ve teknisyen HARİÇ kabin ve yer hiz. calısanlar arasında ucurum olmamalı ne kadar ekmek okadar köfte oluyo sonra malesef bi kabin memuru biraz agır hitam belkide ama affınıza sıgınarak sölüyorum uçakta bi kafedeki garson ark yaptıgının cok cok farkını yapmayıpp ( tamamiyle böle deil genellemem) 5 bin tl maas alıyosa bi tgs harekat memuru ise uçagın yerdeki herseyinden sorumlu olup( bagaj kargo yükleme temizlik yakıt kabin kokpit ikram vb ve daha bir sürü ) 2 bin tl maas alıyosa işte burda cok büyük sıkıntı var demektirr ( thy kabininin yılda bi kere saglam ikramiyesi kreş parası aendikası 3 ay da çifti ve pas biletide cabası ) sebep sadece su kabin thy yer hiz tgs bu kadar net ve basit... ayrıca kabinin okadar rahat ve sallanması olmasa tgs oparetion personellerin gayreti olmasa ucakların %80 rötarlı olur ( işinin hkkını veren kabini tenzi ederim ) sanki bu maası ve sartları tgs personeli alıyomuscasına kabinden daha sadık işine tek eksik bazen güler yüz . ben belki yazınız biraz dısına cıktım kusura bakmayın ama buna bi çözüm bulunmalı bence tesekürler saygılarımla... 2
    • CVP TGS OPS 10 Kasım 2016, Perşembe 10:26:51 KABİN MEMURU İLE KAFEDEKİ GARSONUN FARKINI YAZIDA ANLATMIŞTIM.BUNA RAĞMEN TEKRARLAMA YAPMANIZ SİZİN ANLAYIŞINIZDIR. TABİİ Kİ OPS'UN ÖNEMİ VE FONKSİYONLARI KONUSUNDA HEMFİKİRİZ. DEMEKKİ KONUYU BEN ANLATAMAMIŞIM. 1
  • jnb 10 Kasım 2016, Perşembe 00:41:00 Cok güzel yazmışsınız cetin bey duygularımıza tercüman olmuşsunuz.ingilizce ögretmeni olrak kendini bilmez densizlerin tabiriyle14 yıldır ucan hizmetçiyim :) insan sevdigi işi yapmalı...gerisi boş...THY calısanları olarak egolarımızı minimuma indirsek herkes birbirini sevecek, saygı duyacak mertebeye ulassak Thy dışındaki kişilerin gözündeki kötü imajı sileriz.ayrıca belirtmek isterim ki Thy teknik personel gercekten hak ettiği değeri görmüyor maddi manevi... Lisanslı bir teknisyen yurtdışında ucus mühendisi olarak geciyor ve cok cok kıymetliler ama tr de tamirci universite mezunu dil bilen tamirci nasıl oluyorsa artık?İşi bilen teknik Thy de kıymet görmezse kacar gider...uçabilir mührünü pilot yada kabin ekibi atamıyacagına göre bence kıymetliler... Simdi bu teknikle ilgili yazdgım yorumuda baska yerlere cekecek olan aklı baska yerde insanlar cikacak biliyorum. Tam da işte burda kabin ekiplerinin empati yeteneği devrede sadece... Sevgiler ucuş ekibi, teknik, tgs vee tabiki kabin...bu ekipler olmasa yolcu da yok para da yok :)) 0
    • CVP JNB 10 Kasım 2016, Perşembe 10:21:56 KEŞKE BUNU HERKES ANLASA.Sevgiler ucuş ekibi, teknik, tgs vee tabiki kabin...bu ekipler olmasa yolcu da yok para da yok :))SİZE KATILMAMAK MÜMKÜN DEĞİL. 0
    • B1 13 Kasım 2016, Pazar 13:30:37 Çetin Bey teknikle ilgili arkadaşımız çok güzel yazmış , olması gerekenin bilincinde. Özellikle işe yeni girmiş genç arkadaşlarımız , 2006 sonrasında tekniğin ayrılması ile de bağların bir nebze kopması sonucu bu birimi tam olarak anlamamaya bilmemeye başladılar. Mesela kabin ekibi genelde uçuştan hemen önce kabin arızalarından dolayı teknikle muhattap oldukları için kabiniçi bölümüyle daha fazla haşır neşirler. O arkadaşlarımız da vakit darlığı sebebiyle mesela değişim yerine geçici olarak bantlayarak falan çözüm buluyorlar. Bu genç arkadaşlar da teknisyenin tek işinin bu oldugunu düşünüyor , görsel olarak bunu gördüğünden. Ama motoru kim söktü , o uçağa uçabilir diye CRS sertifikasını kim yazdı , en ufak vidasına kadar kim söktü taktı , yapısal hasarı kim yorumladı , yakıtı kim aldı , motora giren kuşun hasarına kim baktı , milyon dolarlık motor ecu sunu kim söktü , uçuşa sadece 20dk kalmasına ragmen delay e sebep olmadan o arızayı kim halletti , lastiğe bakıp bu sorunsuz kim dedi bilmez... Buradan bilmeyen arkadaşlara eminim çoğu bakmamıştır bile , uçaktaki ana deftere boş zamanlarına alıp baksınlar. Kim nereleri imzalamış , ne yazmış , nereyi kontrol etmiş değiştirmiş.. Havacılık bir zincir ve herkesin kıymeti eşittir. Hostesi teknisyeni pilotu temizlikçisi güvenliği dispeçi harekatçısı... hangisi hata yaparsa yapsın herkes etkilenir. Maaş farklı bir olay , bu şirketi ilgilendirir.Lütfen kismeye kibirle ve kıyafetiyle bakmayın.Özellikle kabin ekibi ve pilotların diğer iş gruplarına davranışlarını düşünmesi gerek.. Ben o uçağa uçabilir diye mührümü basıyorsam pilota hocam demem , saygı kurallarından dolayı siz diye hitap ederim mesela.. Uçuşta ekonomide giden uçucu teknisyeni müsait ise öne davet etmeyen kabin ekibinin şirket kültürünü sorgularım.. 0
  • Havacı 09 Kasım 2016, Çarşamba 22:10:36 1. Adil olmayan afaki ücret farkladı 2. Cok kazananın parasınadayanan egosu 3. Az kazanan ın çok kazanana olan anlamsız saygısı 4.bilgi birikimi olan ve ağır sorumluluk alan bakım mühendisi ve pilotların durumunun idrak edilememesi 5. Malesef toplumun ahlaklı insana bilgili insana değilde parası olana saygı göstermesi 6. Şirket yönetimlerinin adaletsiz politikaları 0
    • CVP HAVACI 09 Kasım 2016, Çarşamba 23:37:56 YAZIDA PARASI OLANA SAYGI GÖSTERMEKTEN, AZ KAZANANIN ÇOK KAZANANA ANLAMSIZ SAYGI DUYMASINDAN VEYA EGOLARININ HOŞ GÖRÜLMESİNDEN BAHSEDİLMİYOR. ANLAŞILMAYAN HUSUS Kİ HERHALDE ANLATMAYI BECEREMEMİŞİM EMEK VERİLEN ŞİRKETE SAYGI DUYULMASININ GEREKLİLİĞİ.ÇALIŞANLAR SİZİN YORUMUNUZDAKİ GİBİ YAZIŞMALAR İLE BİRBİRİNİ YERKEN BUNU OKUYAN SEKTÖR DIŞI KİMSELERİN ( YOLCULARIN ) ŞİRKETE DUYDUKLARI GÜVENİN YIPRANMASI VE ZEDELENMESİ. 0
  • TEBRIKLER 09 Kasım 2016, Çarşamba 21:24:27 Çok güzel yazmışsınız. Uçucu personelin maaşlarının yüksek olmasının birinci nedeni her türlü vergiden muaf olmalarıdır. İncelenecek olursa yer hizmetlerinde çalışan bir çalışan (THY) ile bir kabin memurunun maaşının aslında aynı olduğu anlaşılacaktır. Teknisyenlik ise başlı başına bir uzmanlık alanı olup bence aldıkları ücret yaşadıkları stresin ve sahip oldukları uzmanlığın yanında çok azdır. Keşke ülkemizde gerçekten işçi sınıfını destekleyen kanunlar ve sendikacılık olsa da kimse kimsenin maaşına imrenme zorunda kalmasa. Kabin ve harekat memurluğu yapmış biri olarak yorum yapmak istedim. Herkese sevgiler.. 0
  • Türkiyede adalet 09 Kasım 2016, Çarşamba 18:53:17 Cok adil bir hayatımız oldugundan bizler sadece konuşuruz birileri bişeyleri fedakarlık eder birileri hazıra konar Kapatanlara da saygım sonsuz ama teknisyenin de kaptan kadar işi önemli o ucagı indirmesinden önce kaliteli bir bakım icin kalifiye ve stresi düsük olan teknisyen birinci kuralı yoksa arızalı ucagı kaptan nasıl uçursun .... Calısma 0
    • CVP TÜRKİYEDE.... 09 Kasım 2016, Çarşamba 19:52:11 BEN SİVİL HAVACILIKTAKİ TÜM HİZMETLERİN ZİNCİRİN HALKALARI MİSALİ BİRBİRİNE BAĞLI OLDUĞUNU DÜŞÜNENLERDENİM. 0
  • Pilot 09 Kasım 2016, Çarşamba 17:57:48 Ben pilot olduğumdan beri ister askeriyede ister sivilde hep diğer çalışanların gözü aldığımız ücrette olmuştur.Bu ücretin neden fazla olduğunu siz güzel bir şekilde izah etmişsiniz.Unutulmaması gereken en önemli şeylerden birisi THY deki pilotların bir önceki işleri incelenirse aralarında teknisyen,dispeç,kabin memuru,doktor,deniz Kaptanı,similatör de çalışan mühendis ve bunun gibi içimizden gelen birçok arkadaşımız var.Cesaret eden bilgisine güvenen herkes pilot olabiliyor.mesleğimiz ulaşılmaz değil,lütfen birkaç kişinin yaptıklarını bir camiaya suçlarcasına yorum yapılmaması gerektiğini düşünüyorum,saygılarımla 1
    • CVP PİLOT 09 Kasım 2016, Çarşamba 19:46:08 SORUN ZATEN BU TÜR BİLİNÇSİZ YORUM YAPANLARDAN KAYNAKLANIYOR. VE DE BUNLARI OKUYANLAR YANLIZ SEKTÖR MENSUPLARI DEĞİL. BU HOŞ OLMAYAN YAZIYI KALEME ALMAMIN NEDENİ DE BU.TEŞEKKÜRLER EDİYORUM. 0
  • Kaptan 09 Kasım 2016, Çarşamba 14:54:46 Çetin Bey, öncelikle güzel analizleriniz için teşekkürler. Pozitif bakış açısını vurgulayan bir yazı olmuş; bana batı dünyasındaki sektör çalışanlarının birbirine karşı olan davranışlarını hatırlattı. Maalesef bizde ego problemi halen mevcut, yüksek maaş alan veya makam sahibi kendini kral görüyor, mütevazilik herşeyin başında gelir maalesef.Ben uzun yıllar sektörde çalışan biri olarak şunu görüyorum : Ne ekerseniz onu biçersiniz; bazı küçük istisnalar hariç! Bence de, bütün çalışanlarımız bir aile ; şirket, makam gözetmeden söylüyorum, hepsi birbirine lazım ve daha fazlasını hak ediyorlar. Herşey görgü ve aile terbiyesinde bitiyor!Saygılarımla 0
    • CVP KAPTAN 09 Kasım 2016, Çarşamba 15:31:03 TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.KONUNUN GÖRGÜ VE AİLE TERBİYESİNDE ŞEKİLLENDİĞİ KONUSUNDA SİZİNLE HEMFİKİRİM.İNŞALLAH YAZI VE VERİLMEK İSTENEN MESAJ ANLAMASI GEREKENLER TARAFINDAN ÇÖZÜMLENMİŞ OLSUN.SAYGILARI SUNUYORUM. 0
  • Amac 09 Kasım 2016, Çarşamba 14:30:14 Yazayim da millet birbirine düşsün. 0
    • CVP AMAÇ 09 Kasım 2016, Çarşamba 16:39:57 NEYİ KİME SÖYLEDİĞİNİZİ TAM ANLAYAMADIM. ANCAK SİZİN YORUMUNUZLA ORTALIĞIN BİRBİRİNE GİRECEĞİNE İNANMAK İSTEMEM. 1
  • Ops. 09 Kasım 2016, Çarşamba 14:24:20 Gerçekten doğru olanları kaleme almışsınız 0
    • CVP OPS 09 Kasım 2016, Çarşamba 15:33:34 TEŞEKKÜRLER EDİYORUM. 0
  • Ops. 09 Kasım 2016, Çarşamba 14:23:43 Gerçekten doğru olanları kaleme almışsınız tebrikler 0
  • fatma 09 Kasım 2016, Çarşamba 14:23:07 Sayın çetin özbey; Söylediklerinize katılmamak , altına imza atmamak mümkün değil. Yıllardır hava yer grubunun, uçucuların maaşlarını fazla bulma nedenini , bu konuda olumsuz yorumlar yapma nedenini anlayamamışımdır. Mantıklı düşünebilen bir hava yer arkadaşımın yaptığı yorum her zaman aklımdadır, derki; "Sizlerin maaşlarını neden kıskanayım , isterimki daha çok maaş alın , ücretiniz daha fazla artsın. Sizin maaşınız artınca patron otomatik olarak benimde maaşımı artırmak zorunda kalacak. Bu artıştan bende faydalanacağım.Sizin maaşınızın fazla olması her zaman benim menfaatimedir." Saygılarım ile. 1
    • CVP FATMA 09 Kasım 2016, Çarşamba 15:28:05 TABİİ Kİ KONU YALNIZ MAAŞ ARTIMLARI DEĞİL. ANCAK VERDİĞİNİZ ÖRNEK KONUYA MÜSPET YAKLAŞIMIN BİR GÖSTERGESİ. TEŞEKKÜR EDİYORUM. SAYGI İLE. 0
  • fatma 09 Kasım 2016, Çarşamba 14:22:34 Sayın çetin özbey; Söylediklerinize katılmamak , altına imza atmamak mümkün değil. Yıllardır hava yer grubunun, uçucuların maaşlarını fazla bulma nedenini , bu konuda olumsuz yorumlar yapma nedenini anlayamamışımdır. Mantıklı düşünebilen bir hava yer arkadaşımın yaptığı yorum her zaman aklımdadır, derki; "Sizlerin maaşlarını neden kıskanayım , isterimki daha çok maaş alın , ücretiniz daha fazla artsın. Sizin maaşınız artınca patron otomatik olarak benimde maaşımı artırmak zorunda kalacak. Bu artıştan bende faydalanacağım.Sizin maaşınızın fazla olması her zaman benim menfaatimedir." Saygılarım ile. 0
  • Emekçi 09 Kasım 2016, Çarşamba 11:53:10 Yazınız genel olarak oldukça başarılı. Kendi görüşüm ise; Havaalanında kendini herkesin üstünde gören, çoğu asker emeklisi (artık azalsa da) kaptanlar, kendilerini ilgilendiren her konuda havaalanının horozu gibi davranır iken, konu başka çalışanları ilgilendirdiğinde ölü taklidi yapıyorlar. Sendikal direniş veya eylemlerde kaç pilotun iş akti fesh edildi? Sürekli bir üst tondan konuşma isteği olan bu zümreye de insanlar öncelikle, TR de çoğumuzun yokluğunu hissettiği para yüksek kazanç üzerinden vuruyorlar. TR de çoğu şirketlerin yönetimlerinde yer alan pilotlardan Allah razı olsun diyen bir hostes, teknisyen yada yer hizmetleri personeli hiç duydunuz mu? 2
    • Howlett 09 Kasım 2016, Çarşamba 12:03:14 Pilotların işi yer personelinin teknisyenin vs. hakkını savunmak değil. Gidin sendikanızdan isteyin yardımınızı. 1
    • CVP EMEKÇİ 09 Kasım 2016, Çarşamba 12:14:07 KUSURA BAKMAYIN AMA YAZIDA BELİRTTİĞİMİZ KONU İLE ÖRTÜŞMEYEN BİR YORUM BU.BEN THY' DE KOVULMUŞ BİR YÖNETİCİYİM. SORUNUM ŞİRKETLE DEĞİLDİ. YÖNETİCİLER İLE İLGİLİYDİ. VE BEN ATILMAMIN ÜZERİNDE 14 SENE GEÇMİŞ OLMASINA RAĞMEN ÇOK ŞEYİMİ TÜRK HAVA YOLLARINA BORÇLU OLDUĞUMU HİÇ UNUTMADIM. VE DE ŞİRKETİME ALLAH RAZI OLSUN DİYORUM. 0
    • CVP HOWLETT 09 Kasım 2016, Çarşamba 12:22:02 BİR PİLOT OLARAK KEŞKE BU YORUMU YAZMASAYDINIZ. YAZIDA SİZDEN DESTEK İSTENDİĞİNİ Mİ ÇIKARTTINIZ.CEVABINIZIN EMEKÇİ RUMUZLU ARKADAŞIMIZA OLDUĞUNU BİLİYORUM.YİNE DE SİZE YAKIŞTIRMADIM. GALİBA YAZI O ARKADAŞIMIZA BİE ŞEY ANLATMAMIŞ OLDUĞU GİBİ SİZE DE BİR ŞEY ANLATMAKTA YETERSİZ KALMIŞ.. 0
    • Howlett'e.. 09 Kasım 2016, Çarşamba 17:32:03 SAYIN Howlett! O dediğin insanlar olmasa senın uçurdugun ucak ucamaz! Medeniyet görmemiş insana bu kadar maaşı verirseniz cevap bu olur 1
    • CVP HOWLETT 'E 09 Kasım 2016, Çarşamba 17:48:10 SORUNLARIMIZIN EN ÖNDE GELENLERİNDEN BİRİ DE HEMEN GENELLEME YAPMAMIZ. 0
  • havacı 09 Kasım 2016, Çarşamba 11:36:53 bazı teknısyenler içi EK PROTOKOL çıkarıp onların hakkını almasını engellediler. YAZIK ettiler.keşke etmeselerdi. 0
  • Bahadır 09 Kasım 2016, Çarşamba 11:23:42 Yazdıklarınıza fazlasıyla katılıyorum. Güzel bir analiz yapmışsınız.Genel olarak aslında problemimiz kimsenin başkasının yaptığı işe SAYGI duymaması. Her işin kendine gore zorlukları,gereksinimleri var ama ne hikmetse herkes kendini işinde tek ve en vazgeçilmez görüyor.Aynı işi kendisi gibi yapabilen binlerce kişi olduğunu düşündüklerinde, egolarının anlamsız olduğunu umarım anlayabilirler.Dostluk hatta arkadaşlık ortamının bile az olduğu bir yerde mütevazi ve saygılı olanların daha değerli olduklarını düşünüyorum. 0
    • CVP BAHADIR 09 Kasım 2016, Çarşamba 12:15:09 NOTUNUZA AYNEN KATILIYORUM. TAKİBİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. 0
  • Taşeron 09 Kasım 2016, Çarşamba 11:00:26 Peki gerçek taşeronlardan neden bahsedilmiyor hiç ? Bizlerde üniversite mezunu ingilizce bilen insanlarız ancak Yer hizmetleri dediğiniz taşeronlardan daha az maaşlarla yıllardır şirketimize hizmet veriyoruz. Bizler içinizdeyiz hatta bir çok kadrolu personelin yanındayız. Bizleri yok saymayın lütfen lütfen lütfen 0
    • CVP TAŞERON 09 Kasım 2016, Çarşamba 11:10:21 BU YAZI, SİVİL HAVACILIKTA DEĞİŞİK FONKSİYONLARI OLAN ( PİLOT, KABİN MEMURU, YER PERSONELİ ) GRUP MENSUPLARININ BİRBİRLERİ İLE OLAN İLİŞKİLERİNİ GÖZLEMLEMEK VE MÜŞTERİLERİN / YOLCULARIN BU HOŞ OLMAYAN İLİŞKİYE NE GÖZLE BAKTIKLARINI ORTAYA KOYMAK AMACI İLE YAZILDI. TABİİ Kİ SİZLERİ YOK SAYAMAYIZ. ANCAK BU KONUDA DETAY BİLGİYE İHTİYAÇ DUYARIM. MAİL ADRESİN ç[email protected]. aydınlatmanızı bekliyor olacağım. 0
  • vatandas 09 Kasım 2016, Çarşamba 10:22:28 yerden göğe kadar doğru bir yazi.Elinize sağlik 0
    • cvp vatandaş. 09 Kasım 2016, Çarşamba 10:58:14 TAKİBİNİZ VE BEĞENİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM. 0
  • Km 09 Kasım 2016, Çarşamba 10:20:30 Cok net ve aciklayici yazmissiniz. Tesekkur ederim. 0
    • CVP KM 09 Kasım 2016, Çarşamba 10:58:59 TAKİBİNİZ VE BEĞENİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. 0
  • tgs 08 Kasım 2016, Salı 09:07:36 gözden kaçırdığınız bir konu var yer hizmetleri çalışanları hamdi topçu döneminde 14:45-22:45 vardiyasında çalışırken 22:45-01:00 aralığında mesai kalıp bir maaş mesai aldığı dönemleri çok olmuştur yer hizmetleri çalışanlarının. hamdi topçu bu fazladan gideri görüp taşeronlaştırıp tgs'yi kurup 3 te 1'i oranında maaş verip ucuza insan çalıştırmaya başlamıştır. işte o taşeronlaşma sonucu yer hizmetleri en az maaşı alan grup olmuştur insanların gözünde. tgs'de zorunlu mesaileri ve mesai ücretlerinin bulunduğu ay'ın maaşını alırken alamamalarını şartların modern kölelik olarak ifade edilebilecek seviyelerde olduğunu yönetici olarak sıfatlandırılan kişilerin aslında yönetici sayılayamayacaklarını bir araştırıp bu konu hakkında da insanların var olan sorunlarını dile getirmeniz yer hizmetleri çalışanlarını da memnun edecektir. 0
    • CVP TGS 08 Kasım 2016, Salı 10:23:07 ÜZGÜNÜM. ZİRA GELEN BİR TAKIM YORUMLARDAN ANLADIĞIM ÜZERE VERMEK İSTEDİĞİM MESAJIN TAM OLARAK ANLAŞILMADIĞINI GÖRÜYORUM. ANCAK BEN SİZİN MESAJINIZI ALDIM. İSTEĞİNİZİ DİKKATE ALACAĞIM. 1
    • tgs'ye 08 Kasım 2016, Salı 23:15:11 Bir maaş mesai, sadece 22.45-01.00 arasında mesai'ye kalınarak alınamaz, sürekli olarak, o zaman diliminde ve sabah vardiyalarında erkenci gelmek de gerekir,yanlış bilgi vermeyelim. 2
    • CVP TGS VE TGS'YE 08 Kasım 2016, Salı 23:31:23 BU YAZININ NERESİNDEN MESAİ HESAPLAMASINA GİTTİNİZ? 1
    • Çetin Bey 11 Kasım 2016, Cuma 12:37:44 Mesai hesaplamasının sizin yazınızla bir ilgisi yok. Sadece, tgs rumuzlu arkadaşın yorumunun ilk bölümünde belirttiği şekilde mesai kalınmasıyla bir maaş mesai alınamayacağını, bir maaş mesainin alınabilmesi için sürekli olarak mesaiye kalınması ve ilave olarak da sabahçılıklarda erkenci gelinmesi gerektiğini belirtmek istedim. Saygılarımla. 0
  • Yer Hizmetleri 2 08 Kasım 2016, Salı 02:38:34 Ben sizin bu konuyla ilgili yazdığınız yazıyı beğendiğim için ek olarak birşeyler yazmak istedim.Güzel yazmışsınız elinize sağlık. Ayrıca, size ücretleri karşılaştırdınız gibi bir söz de söylemedim. Şahsi yorumumdur daha çok sektörün diğer bölümlerinde çalışan arkadaşların düşünüp değerlendirmesi adına yazılmıştır. Açık olması açısından yine yazma gereği duydum. Saygılar 0
    • YER HİZMETLERİ 2 08 Kasım 2016, Salı 07:52:35 YAZDIKLARINIZIN ÇOĞUNDA HAKLISINIZ. DOĞRUDUR VE BELKİDE BAZILARI YAZIDAKİ EKSİKLİĞİ TAMAMLAYACAK UNSURLARDIR. ANCAK BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİM ÇALIŞANLAR ARASINDAKİ BU TERSLİĞİN KAYNAĞINI İFADE ETMEK VE BU KONUDAN ÖTÜRÜ ORTAYA ÇIKAN TABLONUN İNSANLARCA NASIL DEĞERLENDİRİLDİĞİNİ ANLATMAKTI. hER NE İSE. AÇIKLAMANIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.sAYGILARIMLA. 1
  • Yer Hizmetleri 07 Kasım 2016, Pazartesi 23:19:03 Yer hizmetleri ücretleri çok düşüktür .Uçuş ekibi ve teknik ekiple kıyslanması yersizdir. İnsanla uğraşmak ayrı bir zorluktur; özellikle ülkemiz sınırları içerisinde daha zordur.Emin olun size(size derken genel olarak herhangi birisi) bir gün için bin lira vericem desem IST'de sis, kar, vb olan olağandışı bir durumda, bir gün gelir ikincisinde gitmesem mi diye ciddi düşünürsünüz. İnsanla uğraşmak zor demiştim hele ayrıca; Bangladeşli, ingiliz, arap, iranlı vs farklı kültürlerden insanlarla uğraşmak ayrıca zordur.İnsan sarraflığı ister, dil ister.Yeterli İmkan zaman ister. Yer hizmetleri gözlemlediğim kadarı ile genelde eksik personel ile çalışır.İki kişilik iş bir kişi tarafından halledilmeye çalışılır.Yolcular herşeyi sizden çok bilir. Memnun mu kaldı yolcu hizmetten?Teşekkür yazısı yazan bir elin parmaklarını geçmez. Ne kabin, ne kokpit ile kıyaslamaya gerek yok.Nispeten hak ettiğini en az alan ve sorunları en az dile getirilen yer hizmetleridir burada bile. Saygılar 1
    • CVP YER HİZMETLERİ 08 Kasım 2016, Salı 00:33:58 BEN THY'NA YOLCU TRAFİK MEMURU OLARAK GİRDİM VEDE UZUN SENELER BU BÖLÜMDE GÖREV YAPTIM. DOLAYISI İEL GRUBU İYİ TANIRIM. YAZIDA KİMSENİN MAAŞINI KİMSEYLE KIYASLAMADIĞIM GİBİ YER HİZ ÇALIŞANLARININ EN AZ MAAŞ ALAN GRUP OLDUĞUNU DA BELİRTTİM. SİZ EN İYİSİ YAZININ YER HİZM. BÖLÜMÜNÜ BİR KEZ DAHA OKUYUN.BİLMUKABELE SAYGILAR SUNARIM. 1
  • A330-1 07 Kasım 2016, Pazartesi 00:53:52 Sektörden birisi olarak duygularımı kısaca sizlerle paylaşayım.. THY herkesin bildiği üzere bu sektörün bel kemiği , ülkemiz için çok kıymetli ve en önemli istihdam kaynağı.Özel şirketlerin de temelini oluşturan şirket. Gelin kısaca bakalım , ben eskiden değil güncel şeylerden bahsetmeye çalışacağım. İnsanlar bizim ülkemizde malesef yanlış olsa da hiyerarşiyi aldığı maaşa göre sıralıyor. Bildiğiniz gibi pilotların maaşı vergi avantajının da katkısıyla ülke ortalamasının çok üzerinde , diyelim 15-20 birim kazansınlar. Çoğunluğu üniversite mezunu , aralarında lise ve myo mezunu da hayli fazla. Mesleğin nitelikleri ve zorlukları aşikar. Kazandıkları para kurusu kurusuna helal olsun. Sonra gelelim kabin ekibine. Buada özel ve THY arasında inanılmaz bir uçurum var , yine burada da vergi avantajı ve THYnin sendikal geçmişi dolayısıyla ülke ortalamasının gayet üzerinde. Pilotların aksine kabin ekipleri özelde malesef çok daha az kazanıyorlar. Mesleki yeteneklere gelince şirket prosedürleri gereği üniversite mezunu da var lise mezunu da myo mezunu da.. Yani kabin ekibinin aslında mesleki anlamda 0
    • CVP A330-1 07 Kasım 2016, Pazartesi 01:10:44 MERHABALAR. SİZİ CEVAPLAMAK İSTERİM. ANCAK BUNU YARIN AKŞAM YAPABİLECEĞİM. 0
    • cvp A330 1-2-3-4 07 Kasım 2016, Pazartesi 15:28:22 ÖNCELİKLE TEŞEKKÜR EDİYORUM. DETAYLI YORUMUNUZ İÇİN. ANCAK YORUMUNUZDA YAZININ ANA KONUSUNA DEĞİNMEDİĞİNİZİ GÖRDÜM. KONUMUZ BİR GRUBUN TAHSİLİ, MESLEKİ EĞİTİMİNİN NE KADAR SÜRDÜĞÜ DEĞİL. YİNEDE ELİNİZE SAĞLIK.BİR KAÇ SENE ÖNCE KABİN GÖREVLİLERİ İLE İLGİLİ BİT YAZI HAZIRLIYORDUM. MESLEKTEN BİRÇOK KİMSE İLE GÖRÜŞTÜM. GÖRDÜKLERİ EĞİTİMLERİ ÖĞRENDİM, DOSYALARINDA BU EĞİTİMLERİN KAYITLI OLUP OLMADIĞINA BAKTIRDIM. BU KEZ DE BENZERİ BİR ÇALIŞMA YAPACAKTIM AMA TASSA YETKİLİLERİ İLE GÖRÜŞME YAPMAM MÜMKÜN OLMADI. BU ARKADAŞLARIN PİLOT VE TEKNİSYENLERİN İŞ YAŞAMINDAN HABERDAR OLMADIĞI GÖRÜŞÜNÜZE KATILMIYORUM. AYNI UÇAKTA UÇUYORLAR, UÇUŞUN AYNI SIKINTILARINI PAYLAŞIYORLAR. ONLARDA CANLARINI PİLOTLARA TESLİM EDİYORLAR. BU NOKTADA UÇAKTAKİ HERKES GÜVENLİ UÇUŞTA TEKNİSYENİN YERİNİ MÜDRİK OLMALIDIR. PİLOT UÇAĞI TEKNİSYENLERE GÜVENEREK ÇALIŞTIRMIYOR MU? TABİİ Kİ PİLOTLARIN SORUMLULUKLARINI KABİN GÖREVLİLERİNİN SORUMLULUKLARI İLE MUKAYESE EDEBİLMEK MÜMKÜN DEĞİL. KABİN GÖREVLİLERİNİ KORUMAYA ALMAK HADDİM DEĞİL, BENİ AŞAR AMA ONLARIN THY ÇALIŞANLARI İÇİN GİYDİKLERİ ÜNİFORMAYI DİKKATE ALARAK SAYGINLIK DERECESİ BELİRLEDİKLERİNİ KABUL ETMEM MÜMKÜN DEĞİL. TEKNİSYENLERİN YERİ SON SENELERDE YAPBOZ OYUNU OYNAMAYI SEVEN TEPE YÖNETİCİLER TARAFINDAN EROZYONA UĞRATILDI. AKLI BAŞINDA BİR YÖNETİCİ TOPARLAYACAKTIR. BENİM TARİFLEDİĞİM YER ONLARIN HAKİKİ YERİDİR. BEN TÜRK HAVA YOLLARINDA YER PERSONELİYDİM. BENİM GÖREV YAPTIĞIM GRUP ZATEN ŞİRKET SİNYORİTE SIRALAMASINDA EN ALTTAYDI. KİME YUKARIDAN BAKACAKLAR Kİ? YUKARIDAN AŞAĞIYA BAKILIR DEĞİL Mİ? BİZ BAKSAK BAKSAK ANCAK TOPRAĞA YÜKSEKTEN BAKABİLİRDİK. EVET; DERNEKLER KONUSUNDA SİZİNLE HEMFİKİRİM. ONLARA BÜYÜK GÖREVLER DÜŞTÜĞÜ AÇIK. ANCAK ÜZGÜNÜM Kİ BU KONUDA ÜMİTLİ DEĞİLİM. “HERKES EMEĞİNİN KARŞILIĞINI VE HAK ETTİĞİNİ YAŞAR VE KAZANIR.” ŞEKLİNDEKİ SAMİMİ DİLEĞİNİZE CANI GÖNÜLDEN KATILIYORUM. THY’NİN VE ÖZELLİKLE YER HİZMETLERİ GRUBUNUN AKLI BAŞINDA ÇALIŞANLARI KALEME ALDIĞIM YAZIYI MUTLAK ANLAMIŞLARDIR. VE DE AKLI BAŞINDA OLMAYANLARA ANLATABİLMELERİNİ DİLİYORUM. SİZE HASSASİYETİNİZ İÇİN TEKRAR TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM. 1
  • Devamı-2 07 Kasım 2016, Pazartesi 00:52:26 çok fazla bir eğitim geçmişine gerek yok. Şirketiçi eğitimler de zaten pilot ve teknisyen arkadaşlara göre çok daha kısa sürüyor.Bildiğiniz üzere bir lisanslandırma durumları da yok. Bu sebeple onların gözünden pilot ve teknisyen olmanın Zorluklarını bilmeden görev yapıyorlar.Maddi anlamda ise THY 5-10 birim verirken , özellerde bu 2-3 birime düşebiliyor. Gördüğümüz kadarıyla yeni kabin memuru arkadaşlar genellikle çok genç yaşta işe başladıkları ve farklı çalışma koşullarından dolayı birden kendilerini daha üst seviyede görmeye başlıyorlar. Burada tabiki kişisel fatklılıklardan bahsetmiyoruz.Çalışma süreleri ve düzensizlik de bu mesleğin bence en zor tarafı.Ve aynı şekilde sürekli değişen ekipler, insanların birbirini iyi tanımaması ve güvenmemesi de stress sebebi. Gelelim teknisyenlere.. ben kısaca şöyle anlatayım ; bir kişinin ben Uçak teknisyeniyim diyebilmesi için öncelikle 3yada 5 sene bu mesleği yapması bu sırada pilotlar gibi belli 14 sınava girmesi , sonra çalışacagı uçak tipinin eğitimini alması bunu lisansına işletmesii gerekiyor.Bu yaklaşık 5 seneyi buluyor. 0
  • Devamı-3 07 Kasım 2016, Pazartesi 00:51:53 Malesef şirketin teknisyeni koyduğu yer sizin yazınızda belirttiğiniz gibi değil. Bunun bence en büyük sebebi yöneticilerin teknik kökenli değil genelde mühendis ve saha tecrübesi olmayan kişiler olması.. Bir diğer unsur da malesef giyilen kıyafet sebebiyle özellikle bu meslek hakkında bilgi sahibi olmayan özellikle kabin ekibinin farklı düşünmesi. Şöyle düşünmek lazım , bu uçaklar tulum giyerek yada pantolon tshirtle de uçurulur ama pilotun giydiği apoletli takım o mesleğe saygınlığı artırıyor. Bu yüzden özel şirketlerin uyguladığı giyim şeklini şahsen daha doğru buluyorum(PGS,SUN gibi).. THY de genel anlamda özel firmaya kaçan neredeyse tek meslek grubu teknisyenlerdir. Çünkü THY de gelirler malesef özellerden daha düşük. Aynı şekilde vardiyaların zorluğu , teknisyenlerin diğer meslek gruplarından daha itibarsız görülmesi vs buna sebep oluyor. Yazınızda belirttiğiniz gibi bu gruplar bazen sanal ortamda kırıcı ve olumsuz beyanlarda bulunabiliyor. Herkes kendisinin daha fazla hakettiğini düşünür. Havacılık bir zincirdir, malesef havacılık kültürü ile yetişmemiş kişiler bu zincirin parçalarını bilmezse 0
  • Devamı-4 07 Kasım 2016, Pazartesi 00:51:20 bu konular hep konuşulacaktır. Meslek grupları arasındaki iletişim son zamanlarda ciddi anlamda kopuk , malesef eskiden bu böyle değildi. Burada belki derneklere de büyük görevler düşüyor. Pilotlar yukarıdan bakmasa , teknisyenler yukarıdan bakmasa, kabin ekipleri yukarıdan bakmasa , yer ekipleri yukarıdan bakmasa ; belki bu konulara hiç gerek kalmayacak.. böyle küçük kutuda bu konuyu konuşmak zor tabiki... Herkese kazasız belasız emniyetli uçuşlar dilerim , umarım herkes emeğinin karşılığını ve hakettiğini yaşar ve kazanır. 0