30 Mayıs 2026, Cumartesi 10:05:52

THY uçağında kriz; Yolcu kabine işedi!

Türk Hava Yolları'nın İstanbul'dan Malatya'ya giden yolcu uçağının bir yolcusu kabine işedi.
  • Sanırım yaşı gereği ani bir ihtiyaç söz konusu. Aslında doğrusu, bu tip yolcuların yetişkin emici külot giyerek kendini güvende hissetmesidir. Ama burada her iki taraf için de gerçekten zor bir durum. Merak ettiğim, kabin görevlilerine bu gibi durumlar için bir eğitim veriliyor mu? Katı kurallar nadir de olsa, bazen gerçeklerle örtüşmüyor çünkü.
  • Belki sağlık problemi var çişini tutamıyor olabilir mi! Klozete emniyet kemeri olabilir. Çok sıkışmış olabilir yolcu neden aklı başında biri kabinde işesin ki kesin ssğlık problemi var Emniyetle birlikte yolcunun durumuda göz ardı edilmemeli. Tutamadı kabine işedi. Hastadır sağlık problemi vardır biraz robot gibi davranmasak insani bi durum bu
  • Lütfen hicbir firma buna ucak bileti vermesin.otobüs ile gidip rahat rahat cisini yapsın
  • Bu insanlar tam olarak bunca saat terminalde ne yapıyor? Havalimanlarında WC bulunmuyor mu?
  • Prosedür ve kurallar gereği wc ihtiyacına izin verilmiyorsa da özel durumda en azından basit bir sorumluluk yolcuya aittir gibi basit bir imza alma gibi düzenleme yapilabilir ve ihtiyaca izin verilebilir. Resmen sınava girerken tuvaletin gelmesi gibi bu olay da..Olabilir, yaşanabilir, bu durumda çözüm üretmek zor değil, kural deyip geçilmez, gecilmemeli, al bak sonuca kabinde idrar, hadi gel de değerlendirin bakalım ????!!!!!!
  • Yolcu ucus inisinde sormus izin vermemisler. Alcalmaya basladik kemer isiklari yandi izin veremeyiz diye. Anladik normalde oyledir ama bu durumda gercekten izin verebilirlerdi boyle olmazdi.
  • Yozlaşması bu olsa gerek
  • Günün en iyi haberi
  • Bilen bilmeyen herkes bir şeyler söylüyor. Alçalma için kemer ikaz ışıkları yandıysa kimse tuvalete gidemez. O aşamada özellikle uçakta bir shgm yetkilisi&denetçisi veya yol boyu denetim varsa o yolcuyu tuvalete alan memuru, almasına izin veren amir veya kaptana ekip terminalinin önünde istiklal marşını tersten okuturlar. Kaptanın bir tek düz uçuşta hafif türbülans olursa tuvalete izin verme yetkisi var. Orta ve şiddetlide o da yok.
  • Emniyet havacılığın vazgeçilmez temelidir. Ancak emniyet ile yolcu ihtiyaçları arasında makul bir denge kurulamadığında, özellikle yaşlı, çocuklu veya sağlık sorunu bulunan yolcular ciddi mağduriyet yaşayabilmektedir. Profesyonellik sadece kuralları uygulamak değil, aynı zamanda şartları değerlendirerek insani ve makul çözümler üretebilmektir. Bu tür olaylar yaşandığında, sadece yolcunun davranışlarını değil, uygulanan prosedürlerin ve ekip kararlarının da sorgulanması gerektiğini düşünüyorum.

Türk Hava Yolları'nın İstanbul'dan Malatya'ya giden yolcu uçağının bir yolcusu kabine işedi.

Edinilen bilgiye göre; İniş sırasında tuvalete gitmek isteyen yolcuya izin verilmeyince kadın yolcu ayağa kalkarak kabin ekibiyle tartıştı. Kabin ekibi tarafından iniş anında ayağa kalkmanın yasak olduğu ifade edilse de uyarıları dinlemedi.

Yolcunun daha sonra da kabine işediği bildirildi.

İşte o anlar:

 

THY uçağında kriz; Yolcu kabine işedi!

Yorumlar Tüm Yorumlar (15)

AAA ~ 5 gün önce
Sanırım yaşı gereği ani bir ihtiyaç söz konusu. Aslında doğrusu, bu tip yolcuların yetişkin emici külot giyerek kendini güvende hissetmesidir. Ama burada her iki taraf için de gerçekten zor bir durum. Merak ettiğim, kabin görevlilerine bu gibi durumlar için bir eğitim veriliyor mu? Katı kurallar nadir de olsa, bazen gerçeklerle örtüşmüyor çünkü.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Reis ~ 9 gün önce
Belki sağlık problemi var çişini tutamıyor olabilir mi! Klozete emniyet kemeri olabilir. Çok sıkışmış olabilir yolcu neden aklı başında biri kabinde işesin ki kesin ssğlık problemi var Emniyetle birlikte yolcunun durumuda göz ardı edilmemeli. Tutamadı kabine işedi. Hastadır sağlık problemi vardır biraz robot gibi davranmasak insani bi durum bu

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Man ~ 10 gün önce
Lütfen hicbir firma buna ucak bileti vermesin.otobüs ile gidip rahat rahat cisini yapsın

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Whiskey Charlie ~ 16 gün önce
Bu insanlar tam olarak bunca saat terminalde ne yapıyor? Havalimanlarında WC bulunmuyor mu?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Her ne kadar ~ 17 gün önce
Prosedür ve kurallar gereği wc ihtiyacına izin verilmiyorsa da özel durumda en azından basit bir sorumluluk yolcuya aittir gibi basit bir imza alma gibi düzenleme yapilabilir ve ihtiyaca izin verilebilir. Resmen sınava girerken tuvaletin gelmesi gibi bu olay da..Olabilir, yaşanabilir, bu durumda çözüm üretmek zor değil, kural deyip geçilmez, gecilmemeli, al bak sonuca kabinde idrar, hadi gel de değerlendirin bakalım ????!!!!!!

Yanıtla

Kalan karakter 1000
.... ~ 10 gün önce
SORUN KEMER ISE KLOZETE KEMER YAPILABILIR ,ZORUNLU HALLERDE BU GIBI DURUMLARDA KULLANILMASI IÇİN
Izin verebilirlerdi ~ 18 gün önce
Yolcu ucus inisinde sormus izin vermemisler. Alcalmaya basladik kemer isiklari yandi izin veremeyiz diye. Anladik normalde oyledir ama bu durumda gercekten izin verebilirlerdi boyle olmazdi.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
777 ~ 17 gün önce
Kimse emniyetten taviz verilsin demiyor. Ancak bazıları prosedürü amacından çıkarıp her durumda en katı uygulamayı profesyonellik sanıyor. Kuralcılıkla profesyonellik aynı şey değildir; empati ve sağduyu da havacılığın parçasıdır. Sizi tebrik ediyorum burada yasağı savunanların çoğu kendileri yolcu iken her türlü ihlali yapmaya çalışıyorlar.
Boş yorum ~ 10 gün önce
Bunu suistimal edenler oldu.O kişi tuvalette frenleme sonucu kafasını çarpıp yaralansa davalarla uğraşırsın boş beleş yorumlar yapmayın ekip doğru olanı yapmış
Kültür ~ 18 gün önce
Yozlaşması bu olsa gerek

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Sisi ~ 18 gün önce
Günün en iyi haberi

Yanıtla

Kalan karakter 1000
1 ~ 18 gün önce
Bilen bilmeyen herkes bir şeyler söylüyor. Alçalma için kemer ikaz ışıkları yandıysa kimse tuvalete gidemez. O aşamada özellikle uçakta bir shgm yetkilisi&denetçisi veya yol boyu denetim varsa o yolcuyu tuvalete alan memuru, almasına izin veren amir veya kaptana ekip terminalinin önünde istiklal marşını tersten okuturlar. Kaptanın bir tek düz uçuşta hafif türbülans olursa tuvalete izin verme yetkisi var. Orta ve şiddetlide o da yok.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
777 ~ 17 gün önce
Kimse emniyetten taviz verilsin demiyor. Ancak bazıları prosedürü amacından çıkarıp her durumda en katı uygulamayı profesyonellik sanıyor. Kuralcılıkla profesyonellik aynı şey değildir; empati ve sağduyu da havacılığın parçasıdır.
777 ~ 19 gün önce
Emniyet havacılığın vazgeçilmez temelidir. Ancak emniyet ile yolcu ihtiyaçları arasında makul bir denge kurulamadığında, özellikle yaşlı, çocuklu veya sağlık sorunu bulunan yolcular ciddi mağduriyet yaşayabilmektedir. Profesyonellik sadece kuralları uygulamak değil, aynı zamanda şartları değerlendirerek insani ve makul çözümler üretebilmektir. Bu tür olaylar yaşandığında, sadece yolcunun davranışlarını değil, uygulanan prosedürlerin ve ekip kararlarının da sorgulanması gerektiğini düşünüyorum.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Boş ~ 18 gün önce
yapma. kendi ihtiyaçları için makul dengesini her yolcu kendi kursun. 1 saat cruise olan bir uçuş malatya uçuşu. yaşa kaynaklı rahatsızlığı varsa da beyan etmeliydi.

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000