01 Haziran 2026, Pazartesi
Ali KIDIK
Ali KIDIK [email protected]

Kimseyi Memnun Etmek Zorunda Değilim!

Son günlerde dikkatimi çeken bir değerlendirme var. THY yönetiminde yaşanan değişimin ardından bazı okuyucular, haberlerimizin ve yazılarımızın yön değiştirdiğini iddia ediyor.

Bu değerlendirmeyi haksız bulduğumu söylemeliyim. Çünkü gazeteciliği kişiler üzerinden değil, olaylar üzerinden yapmaya çalışıyorum.
Yıllardır havacılık sektöründe yaşanan gelişmeleri yazıyorum. Bir çalışan haksız yere işten çıkarıldığında da yazdım, bir yönetici hatalı karar aldığında da yazdım. Bir şirket personeline mobbing uygulandığı iddiasını gündeme taşıdım, aynı şekilde çalışanların yaptığı usulsüzlükleri de haberleştirdim. Çünkü gazetecinin görevi taraf seçmek değil, kamuoyunun bilmesi gereken gerçekleri ortaya koymaktır.

THY'de yaşanan hukuksuzluk iddialarını yazdım. TGS'de çalışanların yaşadığı sorunları yazdım. TSS ile ilgili şikâyetleri gündeme getirdim. AJet'in Avrupa'da aldığı cezaları haber yaptım. SHGM'deki tartışmalı uygulamaları sorguladım. DHMİ'de yaşanan gelişmeleri takip ettim. Turkish DO&CO'daki işten çıkarmaları yazdım. Gözen Security'de ortaya çıkan ciddi iddiaları kamuoyuna aktardım. Gümrüklerde yaşanan olayları da yazdım, pilotların karıştığı tartışmaları da...

Bütün bunları yaparken tek bir ölçüm oldu: Olay doğru mu? Kamu yararı var mı? Belgesi, bilgisi ve doğrulanabilir dayanağı mevcut mu?
Ne yazık ki günümüzde insanlar haberleri çoğu zaman kendi beklentileri üzerinden değerlendirmeye başladı. Eğer bir haber kendi düşüncelerini destekliyorsa gazeteci doğru iş yapmış sayılıyor. Desteklemiyorsa gazetecinin taraf değiştirdiği iddia ediliyor. Oysa gazetecinin görevi herhangi bir grubun, yöneticinin, sendikanın ya da çalışanın sözcülüğünü yapmak değildir.

Gazetecilik, alkış toplama sanatı değildir. Gazetecilik, zaman zaman hem çalışanların, hem yöneticilerin hem de kurumların hoşuna gitmeyecek gerçekleri ortaya koyabilme mesleğidir. Çünkü gerçekler her zaman herkesin hoşuna gitmez.

Bugün bir yöneticiyi eleştirirsiniz, yöneticiler size kızar. Yarın bir çalışanın yaptığı yanlışı yazarsınız, çalışanlar size tepki gösterir. Bir sendikayı eleştirirsiniz, sendika rahatsız olur. Bir kurumu sorgularsınız, kurum memnun kalmaz. Eğer herkes sizden memnunsa, büyük ihtimalle gazetecilik yapmıyorsunuzdur.

Benim kişilere karşı özel bir mücadelem olmadı, bugün de yok. Koltuklar değişir, yöneticiler gelir gider, şirketler büyür veya küçülür. Ancak adalet, liyakat, şeffaflık ve hesap verebilirlik ihtiyacı değişmez.

Bu nedenle dün neyi savunduysam bugün de onu savunuyorum: Daha adil bir havacılık sektörü, daha şeffaf kurumlar, çalışanların hakkının korunduğu, yöneticilerin hesap verebildiği ve yanlış yapanın kim olduğuna bakılmaksızın sorgulanabildiği bir sistem.

Gazetecinin tarafı kişiler değil, doğrulardır. Benim tarafım da dün olduğu gibi bugün de budur.

Kimseyi Memnun Etmek Zorunda Değilim!

Yorumlar

TFS ~ 15 gün önce
Millet emekli çıkarıyor, biz emekli alıyoruz.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Ali bey ~ 16 gün önce
İsg maaşı yapı krediden alıyor,Thy de yapı kredi den alıyor.İsg banka promosyonunu çalışanına ödüyor da Thy neden bu parayı çalışanına ödemiyor Lütfen bunun üzerine gidin

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Kadayıf ~ 16 gün önce
Kadayıf haziranda emekli oluyordu, oluyor değil mi? Giidyorrrrr ve tertemiz bir Thy yönetim kurulu yeniden yapılanıyor inşallahhhhh, ekşi,tatlı, kadayıf derken, şeker gibi bir Thy olsun artık , hasret kaldık insan gibi muamele görmeye ,bırakın aidiyet ve liyakat kavramlarını, önce insan muamelesi, bir selam , bir merhabaya bir küçük medeniyete ve mütevaziliğe hasret kaldık, kafası kapalı olup müdür ve şef olarak atanan hanımefendilerin üstten üstten koridorlarda yan bakışlarından usandık, selüllitli kocaman bedenine giydiği daracık kısa kötü görüntü veren sözde atatürkcü laiklik diye diğer görüşe inat hal ve hareketlere giren ötekileştirici tiplerden de sıkıldık , havacılığın uçuş kısmında politika ve ayrımcılıktan usandık ….uçuş bünyesindeki müdür şefleri de bir tarayın, şirketin en kritik alanlarında masa altına sinmiş yıllardır ne iş yaptığı belli olmayan gereksiz bir sürü departman ve yüzlerce şef var , ne iş yapar bu kişiler tam olarak ? Güzelim şirketi temizleyin artık!

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Çok ~ 16 gün önce
Beklersin daha senin demen ile mi atanıyor acaba birileri asıl sen ne iş yapıyorsun bir anlat da bakalım o boş gezenlerden misin senide anlayalım
Evet ~ 16 gün önce
Emekli oluyor ama 2029 Haziran da bilgin olsun mutlu olursun boş gezenleri kovalayacağına iş yap bence
Ne çok varmış ~ 15 gün önce
Kadayıf demek ki, epey yandaşının incidentlarını hasır altı etmiş, kimbilir kimlerin kabul edilmez hatalarını ,kılıfına uydurup kapatmış ki, hepsinin etekleri tutuşuyor şimdi, accident olsa zaten duramazdık,dünya yanardı, herkes duyardı :)) uçağın her tarafını sürtmüş herifi eğitmen diye kokpite koyan da kadayıf değil mi:)) madem uçak sürtüyor , lifus öğrencisi sürttü diye bahanesi hazır olur, sen en iyisi eğitmen ol, hem parası da çok demişler olsa gerek… kadroyu şişirmiş, peki bunları kim denetliyor, birbirlerini denetliyorlar :))) denetimlerin briefingi fasılda ve Türk sanat müziği eşliğinde oluyor ve elbette aslan sütleri olmadan irtifa alamıyor cengaverler .
Ali abi ~ 17 gün önce
Kasıtlı içi boş iddialara takılma, bugüne kadar emek ve emekçilere destek verdin herkes iyi biliyor,durmak yok aynen devam ve teşekkürler.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Sendika ~ 17 gün önce
Peki sendika hiç yanlış yapmadı mı?

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000